Australian herkut

Aloittaja ausseihin!, elokuu 06, 2008, 17:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fatamorgana

Lainaus käyttäjältä: Hosuli - lokakuu 01, 2011, 10:21
Lainaus käyttäjältä: sim - syyskuu 30, 2011, 14:27
Ihan mielenkiinnosta kyselen miksi oletat että tuotevalvonta on täällä jotenkin heikompaa kuin Suomessa?

Se perustuu useisiin pikkujuttuihin... Kaupasta on useasti tullut kotiin esim. jäätelöä, joka on jo kertaalleen kuljetusketjun aikana sulanut ja sitten jäätynyt kiteiseksi, ja delistä ostetut leikkeleet tai salaattipussin salaatti on ollut pilalla... tuntuu "no worries" mentaliteetti olevan aika laajalle levinnyt, ja toisaalta resurssit esim. kuluttaja-asioissa tuntuvat olevan varsin vähäiset.

Minäkin kyselen, että missä asut? Itselleni ei ole vielä yhtään kertaa sattunut luokatonta tuotetta missään lajissa, eli kaikki on ollut aina ihan priimaa. Vertailuna heitettäköön, että esim. yhden vuoden sisällä Suomessa ostin kolme kertaa Rainbow-tuotetta, joka oli homeessa (kaksi kertaa pähkinäsekoituspussi ja kerran keksipaketti). Sattui myös yksi homeinen edamjuusto samalle vuodelle, ei kylläkään rainbow.

Käsittääkseni Australiassa, ainakin täällä WA:ssa on todella tehokas ja myös vaikutusvaltainen kuluttajansuoja, reagoivat jopa yksityiselta vuokrattujen asuntojen valitusasioihin (eli jos asunto ei olekaan sellainen kuin piti, epäkohtia sopimuksessa tms.), mihin Suomessa ei millään valtakunnan viranomaistaholla ole sananvaltaa tai oikeuksia puuttua, tuhansien virastojen ihmemaa vaikka onkin.

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: fatamorgana - lokakuu 04, 2011, 23:43
Lainaus käyttäjältä: Hosuli - lokakuu 01, 2011, 10:21
Lainaus käyttäjältä: sim - syyskuu 30, 2011, 14:27
Ihan mielenkiinnosta kyselen miksi oletat että tuotevalvonta on täällä jotenkin heikompaa kuin Suomessa?

Se perustuu useisiin pikkujuttuihin... Kaupasta on useasti tullut kotiin esim. jäätelöä, joka on jo kertaalleen kuljetusketjun aikana sulanut ja sitten jäätynyt kiteiseksi, ja delistä ostetut leikkeleet tai salaattipussin salaatti on ollut pilalla... tuntuu "no worries" mentaliteetti olevan aika laajalle levinnyt, ja toisaalta resurssit esim. kuluttaja-asioissa tuntuvat olevan varsin vähäiset.
Minäkin kyselen, että missä asut? Itselleni ei ole vielä yhtään kertaa sattunut luokatonta tuotetta missään lajissa, eli kaikki on ollut aina ihan priimaa. Vertailuna heitettäköön, että esim. yhden vuoden sisällä Suomessa ostin kolme kertaa Rainbow-tuotetta, joka oli homeessa (kaksi kertaa pähkinäsekoituspussi ja kerran keksipaketti). Sattui myös yksi homeinen edamjuusto samalle vuodelle, ei kylläkään rainbow.

Käsittääkseni Australiassa, ainakin täällä WA:ssa on todella tehokas ja myös vaikutusvaltainen kuluttajansuoja, reagoivat jopa yksityiselta vuokrattujen asuntojen valitusasioihin (eli jos asunto ei olekaan sellainen kuin piti, epäkohtia sopimuksessa tms.), mihin Suomessa ei millään valtakunnan viranomaistaholla ole sananvaltaa tai oikeuksia puuttua, tuhansien virastojen ihmemaa vaikka onkin.


Mitä jos keskusteltaisiin täällä aiheesta "Australian herkut"  :XXXX joita kyllä riittää, ja lopetettaisiin kilpalaulanta kunka monta pilaantunutta tuotetta kukin on löytänyt Australian tai Suomen kaupoista ???

Hosuli

Totta, aiheen sivusta on mennyt jo jonkin aikaa...

Mutta vastaan kysymykseen, asun ilman omaa syytäni Gold Coastilla (QLD). Olipas taas hyvä muistutus siitä, kuinka eri osavaltioissa homma menee eri tavalla. Mielenkiintoista!

fatamorgana

Ai, onpas tarkkaa, mista aiheesta saa keskustella :) Ei ollut tarkoitus lietsoa kilpalaulantaa, lahinna vain toin esille, etta en itse nae mitaan syyta/perustetta, miksi elintarvikkeiden taso tai niiden laadunvalvonta olisi taalla huonompaa kuin Suomessa.

RUU

[tosi reilusti off-topic]
Lainaaasun ilman omaa syytäni Gold Coastilla (QLD).
:o
Vain armeija ja vankila taitavat ajaa tähän. Muissa tapauksissa muutto on kai suoritettu itse...
[/tosi reilusti off-topic]
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

fatamorgana

^voi syynä olla myös paikkaan juurtunut mies/vaimo :)

hazelnut

Minä olen rakastunut Tim Tameihin täällä Ausseissa ja haluaisin niitä kotiinkin viedä tuliaisiksi. Ennen kotimatkaa "poikkean" kuitenkin Uudessa-Seelannissa ja nyt kysynkin teiltä; myydäänkö Uudessa-Seelannissa Tim Tameja? :D


Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: hazelnut - helmikuu 26, 2012, 16:01
Minä olen rakastunut Tim Tameihin täällä Ausseissa ja haluaisin niitä kotiinkin viedä tuliaisiksi. Ennen kotimatkaa "poikkean" kuitenkin Uudessa-Seelannissa ja nyt kysynkin teiltä; myydäänkö Uudessa-Seelannissa Tim Tameja? :D

Jos Tim Tam nälkä iskee vielä senkin jälkeen, kun kaikki tuliaiset on syöty, ruåtsalaisesta verkkokaupasta Kexkompaniet saa helposti lisää.

Australialaisten superherkkua  ??? Vegemite löytyisi pääkaupunkiseudultakin, mutta saa minun puolesta jäädä hyllyyn, koska minusta Vegemite maistuu käsittämättömän pahalta.