Australian herkut

Aloittaja ausseihin!, elokuu 06, 2008, 17:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ausseihin!

Mitä paikallisia herkkuja pitää maistaa? Olemme jo nyt melko fiksautuneita kaupassa kävijöitä ja aina sieltä tarttuvat mukaan ne samat jutut. En löytänyt aiheesta ketjua, en ehkä osannut hakea oikeilla hakusanoilla.

jounij

Vegemiteä. Levitä sitä ensin ohuesti paahtoleivälle ja sitten yritä vielä raapia veitsellä kaikki pois. Pistä juustoa päälle ja syö leipä. Jos pidät siitä, niin levitä seuraavalla kerralla enemmän.

Sanovat, että et ole australialainen ennen kuin tykkäät vegemitestä. Jos tämä sanonta on totta, niin minä olen ollut australialainen päivästä 1 lähtien.


Makuelämystä ehdottaa
Jouni
Canberra

Aikis

Täällä toinen aussi (ilman kansalaisuutta)...Onneksi on Stockmannin Deli.

Tämähän onkin oikein mukava ketju; varmaan näitä mieliherkkuja on siroteltu noihin ruoka-aiheisiin keskusteluihin aiemminkin, mutta ihan kiva kerätä tähän itsekunkin bestikset.

Billy black tea ja Madura green tea
Lammas
Viinit, erityisesti Shirazit ja valkkikset
Tietysti Tim-tam! (sain muuten juuri paketin tuliaisina)
Magic Pavlova (sisältää luultavasti turhia lisäaineita, mutta niin helppo tehdä...)
Calamari rings
Tasmanialaiset valko- ja sinihomejuustot, mikä se merkki olikaan?
Mangot, squashit, avocadot (aivan järkky kalliita Suomessa)
Hans makkarat (puoliskon mukaan jopa parempia kuin Camping!)

Täytyy jatkaa toisella kertaa, muuten tulee nälkä...

Leokatti

Kenguru
Merenelävät, etenkin taskurapu
Kurpitsaa uunissa, keitossa jne
Jarrah Chocolatté (ja siihen loraus Crème de Menthe -minttulikööriä...)
Sticky Date Pudding
Juustokakut
Melting Moments -keksit
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

jounij

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - elokuu 07, 2008, 11:29
Jarrah Chocolatté (ja siihen loraus Crème de Menthe -minttulikööriä...)

Pahus, mulla on tuossa työpöydällä pari pussia tuota Jarrah Chocolattéa, mutta minttulikööri puuttuu.


Harmittelee
Jouni
Canberra

ausseihin!

Itse voisin liittää tähän listaan tähän mennessä maukkaaksi koetut:

- passiohedelmät
- The original Juice Company Black Label Chilled mehut, erityisesti kiwi-omena ja metsämarja.
- Ashton Valley Crush omenamehu
Yleensäkin nämä täysmehut tuntuvat olevan maukkaita ja hinnat ovat mielestäni varsin edukkaita, jos Suomeen vertaa. On myös aika mahtavaa, että voi syödä "kotimaisia" hedelmiä ja niitä on erityisen nautinnollista ostaa hedelmä ja vihannestoreilta. Tosin jossain vaiheessa uutisissa oli juttua siitä, miten marketeissa (Coles jne.) myydään todella vanhaa tavaraa. Voikohan noiden torien tuotteiden laatuun luottaa?

MH

Tuoretavaroissa aistinvarainen tutkiminen kertoo kyllä laadun hyvinkin tarkkaan.

Isoilla ketjuilla on varaa myydä huonoa silti niillä riittää asiakkaita vaikka joku nariseekin. Pienyrittäjän tie on äkkiä kuljettu loppuun jos tavaran laatu on huonoa. Pätee yhtälailla suomessa.

Andreasyan

 :peukkuy

- Byron Bay Coffee Company:n  kahvit
- Boost Mehubaarin Blueberry Blast Smoothie ( helppo tehda myos kotona)
- Baskin&Robbins jaatelobaarin Suklaa-Maapahkinavoi jade (tosin taitaa olla alunperin USA:sta)
- Macadamia Shortbread keksit
- Ja Aikista mukaillen: Hansin makkarat!

AA

Jaaks

LainaaHansin makkarat!

On ihan OK, mutta huomattavasti parempiakin löytyy ja varsinkin siellä nakki ja lenkki/grillimakkara osastossa  :XXXX

ensiferum

Colesista joku pippuri gourmet makkara (raakamakkara siis). Muistaakseni 4kpl paketissa. Tuli todella hyviä hodareita. Lisuukkeeksi paistettu sipuli, juustoraaste ja bbq sauce.

sanneli

Honey roasted macadamia nuts
Lammas
liha yleensakin
ja ne valkosipulimarinadissa olevat jattikatkaravut! (Coles)
Rusinapaahtis ihan vaan paahdettuna voin kera,mies syo vegemiten kera.minusta se ei oikeen sovi rusinan kanssa...
sitten ne jugurtit hunajapurnukan mallisessa purkissa..ilman lisa-aineita, lisattya sokeria,ilman keinotekoisia mak.aineita...tosi hyvaa!  (Coles)

( joo yleensa suositaan Chatswoodin colesia,kun on myohaan auki...)
Heritage road,bloodstone,shiraz punaviini! (Haettiin Hunter valleysta pari pulloo..)nam!
bananabread,reseptikin loytyi netista ja sitahan sitten tehtiin.ei hullumpaa.
timtamit juu.
ja se peppermint suklaapatukka,missa suklaan alla vihreeta ja ilmakuplia taynna...

jounij

Harriksen kahvi #4 plungerilla valmistettuna.


Lisää
Jouni
Canberra

anyara

Kotiinpaluusta jo vähän aikaa kulunut mut vielkin kaipaan Australiasta mm. (ei sillä etteikö osaa näistä sais Suomestakin, ei vaan maistu samalta)

-TimTam double coat
-caramel crowns
-caramel slice
-roast chicken + potatoes + gravy
-fish & chips
-paahtoleipä
-Muffin breakin banaanimuffinssit
-Wendy's berryapplesmoothie
-Red Roosterin chicken fillet burger
-Darrell Lean lakut
-strawberries & cream
-chicken chips
-rasberry bullets
-pizza shapes
-Victoria Marketin 'donitsit'
-lime cordial
-UDL apple
-Bacardi Breezer guava

Tulipa pitkä lista :D

jounij

Lainaus käyttäjältä: anyara - elokuu 23, 2008, 20:58
...
-paahtoleipä
...

Saanko udella, mitä eroa on australialaisella ja suomalaisella paahtoleivällä?!


Utelee joka tapauksessa
Jouni
Canberra

Jouko

Herkku, makeessa chili kastikkeessa paistetut katkaravut iso tai pienet ei niin hirveesti väliä. Jounin mainitsema Harrisin kahvi on löytänyt tiensä meidänkin kahvipannuun.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

anyara

"Saanko udella, mitä eroa on australialaisella ja suomalaisella paahtoleivällä?!"

Lähinnä tarkotin tällä yhtä tiettyä leipää mut en sen nimeä muista.. Jotenkin paahtis vaan maistu paremmalta siellä :D

fyysio

Syödäänkö siellä kenguruita? Onko se liha hyvää, ja miten sitä kannattaa valmistaa, jos tahtoo kokeilla?
Ja samat kysymykset hain suhteen..


jounij

Tottahan toki syödään. Kengurun osalta aiheesta käytiin täälläkin muutama vuosi sitten keskustelu, jonka voit lukea täältä:

Kengurun liha

Tuossa viestiketjussa suositeltiin jättämään kengurun liha puolikypsäksi tai raa'aksi, jottei se kuivu. Jos kuitenkin haluaa kypsentää sitä enemmänkin, niin kengurun lihaa kannattaa voidella melkeinpä koko paistamisen ajan. Ei varmaan haittaa sekään, jos lihan käärii pekoniin ennen paistamista. Silläkin tavalla paistettua kengurun file mignonia olen joskus tullut maistaneeksi.

Olen muuten melko pitkälle samaa mieltä kuin Leokattikin täältä löytyvässä kommentissaan. Meillä kotona paistettu liha on ollut 90%:sti kengurua siitä lähtien, kun sitä alettiin myydä lähi-Colesilla muutamia vuosia sitten.

Haitakin kai syödään jonkun verran - ainakin olen kuullut väitettävän, että suuri osa fish & chips -ruokaloissa myytävästä kalasta olisi haita. Liekö sitten totta, en tiedä?!


Kengurua kokeilemaan suosittelee

Jouni
Canberra

Haagalainen

Kengurunlihaa on Suomessa saanut jo pidempään joistakin erikoisliikkeistä, mutta nyt sitä löytyy myös aika monesta citymarketistakin.
http://www.citymarket.fi/page.php?page_id=79

Kengurua paremmin maistuu suussani kuitenkin barramundi.
http://www.nativefish.asn.au/barramundi.html

jounij

Barramundi on yksi miedoimman makuisista kaloista. Ehkäpä sen kieltämättä suuri suosio perustuu juuri tähän, sillä sen maku (mauttomuus?) ei voi ainakaan ärsyttää ketään?! Toisaalta sen saa sitten maustamalla melkeinpä minkä makuiseksi vain haluaa (tai millaiseksi osaa).

Jos haluaa tosihyvää kalaa, niin kannattaa ostaa sinievätonnikalaa - ja heti, kun sitä näkee myynnissä (menee yleensä kuin kuumille kiville). Valitettavasti ei vain usein näe, sillä ne menevät suurimmaksi osaksi Japaniin (tämä kysyntä tietysti valitettavasti myös nostaa hinnan Australiassa melkoisen korkeaksi).


Monestikin barramundia grillaillut (sinievätonnikalaa harvemmin)
Jouni
Canberra

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: fyysio - syyskuu 08, 2008, 22:32
...miten sitä kannattaa valmistaa, jos tahtoo kokeilla?

Grillaa (tosi)kuumalla grillillä (tai paistinpannulla) 2 min molemmin puolin. Tiputa lämpö puoleen tehoon ja hauduta 3-4 min kannen alla (lihan paksuudesta riippuen, joskus 5 minuuttiakin on ok, jos oikein paksu pala). Nosta pois liedeltä/grillistä ja seisota viitisen minuuttia ennen kuin käyt kimppuun...
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Jutta

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - syyskuu 09, 2008, 11:53
Lainaus käyttäjältä: fyysio - syyskuu 08, 2008, 22:32
...miten sitä kannattaa valmistaa, jos tahtoo kokeilla?

Grillaa (tosi)kuumalla grillillä (tai paistinpannulla) 2 min molemmin puolin. Tiputa lämpö puoleen tehoon ja hauduta 3-4 min kannen alla (lihan paksuudesta riippuen, joskus 5 minuuttiakin on ok, jos oikein paksu pala). Nosta pois liedeltä/grillistä ja seisota viitisen minuuttia ennen kuin käyt kimppuun...

Entä mausteet?

Mä liputan Dairy Farmersin jukurttien puolesta. Ihan sama onko vähärasvaista vai täysrasvaista, on hyvää.
Muuta "tätä jään kaipaamaan"-tuotetta ei nyt tuu mieleen.

jounij

Kengurun lihan voi maustaa aivan samalla tavalla kuin maustat naudanlihankin. Itse marinoin sitä erilaisissa chilipohjaisissa mausteseoksissa vähentääkseni lihassa olevaa - kuitenkin melko lievää - riistan makua.


Vihjaa
Jouni
Canberra

pinkus

Burgenin fruit & Muesli -leipa on mun tan hetken suosikkituote.. Onkohan se jo mainittu? Kuin rusinapaahtoleipa mutta oi niin paljon parempaa!  :pepsodent
Haita syodaan paljonkin, aika miedon makuista kalaa, mutta hyvaa. Ja kuten Jouni mainitsikin, fish&chips shopeissa sita kaytetaan paljon.
Itse yleensa grillaan tai paistan hain pannulla. Uunissakin tulee hyvaa, varsinkin jos laittaa kalan foliopussiin mausteiden, purjon, tomaatin ym. kanssa  :)

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: jounij - syyskuu 09, 2008, 12:29
Kengurun lihan voi maustaa aivan samalla tavalla kuin maustat naudanlihankin. Itse marinoin sitä erilaisissa chilipohjaisissa mausteseoksissa vähentääkseni lihassa olevaa - kuitenkin melko lievää - riistan makua.
Vihjaa

Ja kenguruahan saa jo valmiiksi marinoituna. BBQ ja Herb & Garlic molemmat vallan mainioita.

Lisää
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

katjamaaria

-Chocolate covered figs
-South Ausralian red wine - Shiraz McLaren Valen tai Coonawarran alueilta
-Tasmanian Roaring 40s sinihomejuusto
-McLaren valen erilaiset maustetut mantelit (makuja joka lahtoon)
-Mustat kalamata oliivit (tosin alunperin Kreikasta)
-tuoreet organic vihannekset

pikkuapina

Lainaus käyttäjältä: jounij - syyskuu 08, 2008, 23:35Kengurua kokeilemaan suosittelee
Kokeilin kengurua pari kuukautta sitten, mun makuhermoja ei hivellyt sen maku. Jostain syysta tuli mieleen naudanmaksa, vaikka koostumus erilainen onkin :D Taytyy kokeilla jotain muita jo taalla esitettyja herkkuja kunhan rantaudun saarelle.

jounij

Lainaus käyttäjältä: pikkuapina - syyskuu 10, 2008, 06:16
Kokeilin kengurua ...tuli mieleen naudanmaksa

Ymmärrän, mistä puhut: lihassa tosiaan on sellainen vivahde, jota minä kutsun raudan mauksi. Sen saa halutessaan kyllä katoamaankin sopivasti marinoimalla.


Myöntää
Jouni
Canberra

Kaitlin

Kuukauden kokemuksella herkkuja löytynyt:

-tuoreet hedelmät ja vihannekset suoraan sunnuntai markets torilta mm. avocadot ja passionit jotka tosiaan suomessa kalliita täällä niitä saa tyyliin pussi muutamalla dollarilla
- Bürgen ruis paahtoleipä (parempaa kuin fazer ruistoast! löytyy colesista)
- Bornhoffen natural jogurtti (ihanaa passionhdelmän kanssa :P colesista tämäkin)
- makadamiat ja täysmaito on ihanaa täällä :P

On kai noita muitakin mutta ihan pää pyörällä olen yhä kun käyn kaupassa ja purkkien  kylkien lukemisessa menee suurin osa ajasta. Ihanaa on se ettei täällä ole marinoituja lihoja tai kanoja vaan tosiaan löytyy sitä pelkkää lihaa eikä tarvi kuten Suomessa etsimällä etsiä marinoitujen seasta :( Toinen mistä itse myös pidän on se "kotimaisuus" eli että täältä löytyy kaikkea omasta takaa. Jos on valinnan varaa niin otan made in Australia kuten tietysti tuli Suomessakin tehtyä.

Kati *viimein netti uudessa kodissa ja siis kotiutunut hienosti Queenslandiin :)*

Silppu

Lainaus käyttäjältä: jounij - syyskuu 10, 2008, 08:07
Lainaus käyttäjältä: pikkuapina - syyskuu 10, 2008, 06:16
Kokeilin kengurua ...tuli mieleen naudanmaksa
Ymmärrän, mistä puhut: lihassa tosiaan on sellainen vivahde, jota minä kutsun raudan mauksi. Sen saa halutessaan kyllä katoamaankin sopivasti marinoimalla.
Naudan maksalle se minustakin maistui, ja lisäksi tuore liha haisi pahalle. Kypsennettäessä haju hävisi lihasta, mutta samalla tuo epämiellyttävä haju tunkeutui koko taloon. Jos kengurua vielä joskus maistan, niin vain vahvasti marinoituna sekä ulkona kypsennettynä.

Silppu

Silppu

Lainaus käyttäjältä: Kaitlin - syyskuu 10, 2008, 11:06
- makadamiat ja täysmaito on ihanaa täällä :P

Kokeilepa macadamiatahnaa paahtoleivän päällä lakkahillon kanssa.....  :o Tahnaa saa ostaa suoraan tuottajalta Peachesterista Sunshine Coast hinterlandista täältä

Silppu

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: SilppuNaudan maksalle se minustakin maistui, ja lisäksi tuore liha haisi pahalle.

Kengurun lihassa on valtavia eroja riippuen siita mista pain sen ostaa tai hankkii.
Itarannikolla (NSW, QLD) metsastetaan Eastern Grey kengurua, joka on huomattavasti pienempi ja huonolaatuisempi lihaltaan kuin lannessa (SA, WA) metsastettava Western Red.  Viime aikoina on tullut markkinoille myos Tasmaniasta Wallaby'n liha, joka ei paljoakaan poikkea lampaanlihasta.

Kengurunlihan ika vaikuttaa valtavasti sen makuun.  Tuore liha (1-3 vikkoa) teurastamisesta on parasta eika ole sita mainitsemaasi "maksan makua" tai voimakasta hajua.  Kengurun liha usein sailytetaan oljyssa sen mureuttamiseksi jopa kolmekin kuukautta ja silloin kehittyvat myos nama erittain voimakkaat riistalihan haju ja maku.  Jos lihakauppiaasi ei tieda tuoreen kengurunlihan ikaa on parasta ostaa pakastettua, silla pakastaminen tehdaan yleensa heti teurastamisen jalkeen ja lihan ikaantymisprosessi pysahtyy ja se pysyy miedon makuisena.

Marinointikin tietysti auttaa ja varsinkin tavallisen maidon tai kookosmaidon kayttaminen marinaadissa poistaa riistanmakua hyvin tehokkaasti.
Suolan sijasta kannattaa kayttaa soijakastiketta normaalin suolan kuivatessa lisaa jo muutenkin kuivaa lihaa (alle 2% rasvaa).

arixmel

skippy vois olla hyvaa pata paistina, eli pot roastina, luulisi ainakin tulevan mehevaa eika kuivua piloille?

esim seuraavassa reseptissa naudan korvikkeena.

http://www.taste.com.au/recipes/11149/basic+beef+pot+roast

EDIT
omaa linkkia lukiessani, klikkasin saman linkin alta  resepteja Australia Day ah herran jee siellahan on kaikki minun suosikkini (jonkun toisen minulle kokkaamina pls :) )oikein vesi herahtaa kielelle, eli noita kaikkia kannattaa kokeilla (ja ne lihapiirakatkin kannattaa tehda itse (tai antaa ystavllisen mummon leipoa ne :)) ) niin silloin tietaa mita niihin menee,,,footy matsin vastaavista kun on niin paljon huhuja :)  :pepsodent

josta tuli mieleen etta joskus kun pohjanmaalla hirvia kaarettiin niin sen lihasta sai mukavan seoksen jauhelihaan eli puolet hirvea ja puolet possua,,,olisi kiva tietaa onko joku kokeillut samaa taalla...siita vois tulla terveellisia hampurilaisia? en kylla ole nahnyt roota valmiina jauhelihana?

(http://www.taste.com.au/recipe/collections/special+occasion/australia+day/)
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Haagalainen

Omat makutuntemukset kengurunlihasta (ja barramundistakin) perustuu vain ravintoloiden antiin, kenguru vain SA'ssa.
Ja kun en ole maksan ystävä, nauttimani kengurunlihan "maksamaisuus" oli juuri se kun alkoi tökkiä. Vaan täytyy seuraavalla vierailulla tehdä uusi yritys.

Ei ole kengurunlihan kaupallisen käytön 15 v. (SA vähän enemmän) vielä ehtinyt tehdä Osseistakaan mitään kengurunlihan ylimpiä ystäviä, mutta käyttö varmaan lisääntyy, ehkä myös "ilmastollisten tekijöiden" siivittämänä.

"Consumption varies considerably across the states. The percentage of medium to high consumers ranged from 21% in South Australia and 19% in Western Australia to only 9.2% in Queensland (where the number of non-consumers reached a high of 28.5%). New South Wales had the highest number of objectors (22.4%)."

http://www.rirdc.gov.au/reports/NAP/08-026sum.html

arixmel

Lainaus käyttäjältä: Haagalainen - syyskuu 10, 2008, 14:58
vielä ehtinyt tehdä Osseistakaan mitään kengurunlihan ylimpiä ystäviä, mutta käyttö varmaan lisääntyy, ehkä myös "ilmastollisten tekijöiden" siivittämänä.

Se on asenne kulttuurista kiinni mina luulen. Asiasta joskus on taallakin puhuttu etta se on Australialaisille vahan sama kuin hevosta tahi koiraa soisi, etta eihan sita voi kansalliselainta syoda.

Sain asiasta muistutuksen kun pojan (8v) kanssa kaveltiin kouluun yhtena aamuna ja hevosteltiin joitakin ihme juttuja ja paadyin asian vieresta sanomaan etta "sittenhan voitaisiin syoda Kenguru" han oli siihen heti etta eihan me voida kengurua syoda sehan on kuin kanssalliselain..."  Viimeksi itse kokkasin siita makoisan paistin ja silloin se kylla syotiin ihan hyvalla menestyksella.  (muistaakseni niita valmiiksi maroinoituja paisteja peruna muusin ja puolukka hillon kanssa)
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

jounij

Lainaus käyttäjältä: arixmel - syyskuu 10, 2008, 14:44
en kylla ole nahnyt roota valmiina jauhelihana?

Roojauhelihaakin on saatavana ainakin täällä "meidän" Colesillamme. Myydään sellaisissa kuka ties missä ja miten kauan sitten pakatuissa muovipusseissa. Kerran kokeeksi ostettiin, mutta minusta se ei ollut maultaan "tavallisen" jauhelihan veroista.

Minä olen muuten huomannut, että kun kengurulihapaketin avaa, niin sieltä tosiaan tupsahtaa sellaista pahaa tuoksua. Olen ajatellut, että sinne pistetään pakattaessa jotain kaasua säilymistä parantamaan, mikä sitten haisisi. En tiedä pitääkö paikkaansa. Joka tapauksessa tuo haju on kyllä kadonnut samantien, eikä siitä sisällä paistamisestakaan ole mitään tavallista ruoan hajua kummempaa leijaillut taloon.


Kommentoi
Jouni
Canberra

pinkus

Tuota Jounin mainitsemaa pakattua jauhelihaa saa meidankin kaupoista $6.90/kilo. Olen kayttanyt sita jauhelihakastikkeeseen ja kaalilaatikkoon ja hyvaa on tullut. Mun mielesta toimi melkeinpa paremmin kun naudan liha kun en siita niin erityisemmin valita.
Monien mun tuntemieni paikallisten ensimmainen ajatus kengurun lihasta on, etta siina on matoja  ???
Tietaako kukaan mihin tama perustuu?

eevis

Tjaa, saattaisi se Jounin mainitsema haju tulla suojakaasustakin, mutta eikös kengurun lihassa pitäisi olla ominaisaromikin, joka on ihan tieteellisesti ;) todettu tärkeimmäksi kengurunlihan ominaisuudeksi kuluttajien mielestä? "...flavour as the predominant factor influencing the acceptability of grilled kangaroo" (tuolta saa halutessaan koko raportin kengurunlihatutkimuksesta ladattua) Hmm ja kengurunlihasta saa paljon hyviä konjugoituneita linoleenihappoja, näin on CSIROkin tutkinut, ja kun ei rasvaa ole juurikaan, aika "terveyslihaksi" sitä kehuvat. Kangaroo Industry Association of Australian sivuilta saa myös lueskeltua lisää kengurunlihasta, ruhonleikkauskuvatkin löytyvät...

Tuohon matojuttuun ei löytynyt vastausta, oiskohan sitten vaan mielikuva, joka on iskostunut ja juurtunut syvään aussien mieliin... monilla noilla sivustoilla korostetaan, miten paljon enemmän kengurunlihalla tehdään testejä ennen sen hyväksymistä ruokavalmisteketjuun, kuin ns. kotieläinten lihalla... :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: pinkus - syyskuu 10, 2008, 19:20
Monien mun tuntemieni paikallisten ensimmainen ajatus kengurun lihasta on, etta siina on matoja  ???
Tietaako kukaan mihin tama perustuu?

Varmaan siihen, että siinä voi olla matoja tms. Kunnon kuumennus, ja ei huolta.
http://www.awpc.org.au/kangaroos/book_files/diseases.htm

Kaikki tavalliset elintarvikkeiden suojakaasut on kyllä täysin hajuttomia, ettei ne antaisi makua lihaan. Vaan voihan joku olla keksinyt haisevankin suojakaasun.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suojakaasu

Jaaks

Koko juttu madoista kengurunlihassa on ihan "urbaani legenda" ja leviää juuri Haagalaisen linkin kaltaisten kirjoitusten kautta.  Senhän oli julkaissut "Australian Wildlife Protection Council", joka tietysti haluaa ettei kukaan söisi kengurunlihaa jotta sille ei olisi kaupallista kysyntää ja siten niitä ei metsästettäisi ainakaan ihmisten syötäväksi 8)