Kirjoittaja Aihe: Private Health Cover  (Luettu 9718 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Krissey

• Vieras
Private Health Cover
« : Tammikuu 17, 2005, 06:42 »
Temporary Residency viisumi antaa taydet oikeudet Medicareen.
Mutta onko kukaan onnistunut saamaan itselleen yksityista sairas vakuutusta talla viisumilla?

Esimerkiksi HBF:n vaatimuksena on Permanent Residency. He kylla tarjoavat vaihtoehdon; Single Overseas Visitor & Essential Standard paketin kuukausi hintaan $217.15 pidennetyilla 'qualifying-benefits' ajoilla (For example:Maternity 24 months) :mad:

One thing after another :nuttu:

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Tammikuu 18, 2005, 12:52 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja Krissey
Temporary Residency viisumi antaa taydet oikeudet Medicareen.

Hiukan kysymyksen vierestä, jos sallitte...
Dimian viisumiteksteistä en tuollaista huomannut. Mitä minulta lipsahti ohi?
Mutta Dunderissakin useasti lienee todettu, että Suomen ja Australian välisen 'reciprocal agreementin' perusteella on oikeus välttämättömimmään terveydenhuoltoon ja sen myötä on oikeus anoa Medicarea (tosin rajoitettuna).

Tarkoititko, Krissey, tuota sopimusta vai oliko siellä viisumijutuissa jotain mikä livisti sujuvasti ohi silmälasien? :confuse
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Poissa eevis

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • v?lihin onku myrskymmerkki ja v?lihin 2 taivasta
    • Melbourne Demons
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : Tammikuu 18, 2005, 22:02 »
Kavin tekemassa Medicare-korttitilauksen viime viikolla ja kylla ne sita vain immediate necessary treatment tempeille toitottivat. No taalta voi lueskella: http://www.hic.gov.au/yourhealth/services_for_travellers/uk_sweden_finland_norway_netherlands_malta_italy.htm
Dees - We will bloody bounce back!!!

Poissa Marika

• Mänkki
  • **
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Tammikuu 19, 2005, 03:04 »
Minulla on spouse visan ensimmainen vaihe meneillaan eli temporary residency, ja silla saa taydet Medicaret edut.

Krissey, samalla viisumilla tein itselleni myos yksityisen sairasvakuutuksen (lahinna ambulanssivakuutus) NRMA:lla. Taisin pistaa ruksin kohtaan permanent residency, kun sinnehan tama viisumi on toivottavasti johtamassa eika kukaan mitaan todistuksia permanent residencysta sen ruksin rastimisesta jalkeen kysellyt..

Milka

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : Tammikuu 19, 2005, 04:02 »
Mina sain helposti yksityisen sairasvakuutuksen, vaikka maahan tulemisen jalkeen olinkin taalla kaksi vuotta ns. temporary resident viisumilla. Viisumini oli ns. spouce visa, ja ymmarsin niin etta kaikki sen omaavat rinnastettiin tassa yhteydessa permanent residencyyn.

Jalleen kerran vero vinkki: Yksityinen sairasvakuutus yleensa kannatta ottaa, jos sinkkuna asuvan tulot ovat yli $50k per vuosi tai pariskunnan yhteenlasketut tulot ylittavat $100k. Silla jos vakuutusta ei ota, niin verottaja matkaisee ylimaaraisen 1.5% Medicare veron pakollisen medicare maksun paalle.

Krissey

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : Helmikuu 18, 2005, 02:49 »
RUU: Olet ihan oikeassa: Reciprocal Health Care kortin saa Suomalaiset anoa Medicaren konttorista, tama on valiaikainen vakuutus esimerkiksi working-holiday matkaajille, ja korvaa siis vain Immediate Care-tapaukset. Tosin nykyaan korvausta haettaessa ei edes laakarin todistusta tarvita.

Vasta kun maahanmuutto on pysyvaa, voidaan anoa varsinaista Medicare korttia, temporary residency viisumilla saa sinisen Interim Medicare kortin jossa on aivan sama oikeudet kuin siina vihreassa Austraalian kansalaisten Medicare kortissa. Taman kortin saa anoa permanent residencyn viisumilla.

Private Health Cover...
Kuten MILKA toteaa yksityisen sairaus vakuutuksen kannattaa ottaa. Vuositulojen lisaksi, henkilokohtaisesti ennenkaikkea aitiyden suunnittelussa yksityinen sairaalla synnytys nousee korkealle priority listalla.

Omalta kohdaltani olen tullut vastaan monta vakuutus-alan ihmista jotka eivat ymmarra naita viisumin asioita ollenkaan, ja sita on aivan turha heille selittaakaan. Eras ystavani taalla (temporary resident) kaveli HBF:n konttoriin ja lisasi nimensa kumppaniansa vakuutukseen. No questions asked. Pari paivaa tata ennen olin kaynyt monta keskustlua monen eri virkailijan kanssa (sama HBF) ja minulle todettiin etta tama oli mahdotonta ennen permanent recidencya.

Siispa: Kiitos vinkeista MARIKA ja MILKA, teen taman itselleni helpommaksi ja haen sen vakuutuksen enka ala sen enempaa selittelemaan enka kyselemaan!

Poissa Reijo

• Knihti
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : Helmikuu 18, 2005, 09:59 »
Kannanpa nyt omankin korteni kekoon.

En ymmärä miksi ihmiset ottaa yksityisen vakuutuksen, kun pärjää pelkällä medicare kortilla.

Onko parempi maksaa muutama sata dollaria kuussa kun olla maksamatta mitään :confuse

Olen jo muutaman vuoden täällä asunut jo voin sanoa että medicare toimii ihan hyvin eikä tartte yleensä maksaa mitään kun lääkärissä käy.
Reijo

Poissa Heidi

• Muriaanien kuninkas
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : Helmikuu 18, 2005, 10:22 »
Samaa mielta Reijon kans, mekin ollaan parjatty mainiosti ilman mitaan yksityisia vakuutuksia. Lapsikin syntyi julkisessa sairaalassa aivan "kivuttomasti", heh. Ainakin taalla meilla kaikki joka tapauksessa synnyttavat julkisella puolella oli yksityinen vakuutus tai ei, eron huomaa sitten synnytyksen jalkeen, kun yksityisen vakuutuksen omaavat siirtyvat viereiseen yksityiseen sairaalaan. Sinne pitaa kuulema siirtya ihan omin pain eli sairaala ei edes jarjesta kuljetusta tai auta siirtymaan sinne vastasyntyneen vauvan kanssa. Odotusaikana mietin kovasti yksityisen vakuutuksen hankkimista, kun monet sanoivat ettei lapsen kanssa parjaa ilman, mutta ainakaan taman ekan vuoden aikana ei ole ollut mitaan tarvetta ylimaaraisiin vakuutuksiin. Mutta tamakin kai on sellainen makuasia ja kaikilla on erilaiset tarpeet - meidan perheessa joka tapauksessa ollaan parjatty ihan hyvin ilman. :)

Poissa Reijo

• Knihti
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : Helmikuu 18, 2005, 10:30 »
Yks asia viel mikä viel unohtu mainita oli nää jokavuotiset korotukset näille vakuutuksille, jotka on yleensä $200-300 kieppeillä per vuosi
Reijo

Poissa Aikis

• Herootes
    • awailable
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #9 : Helmikuu 18, 2005, 11:24 »
Minulla on Suomessa ollut tuo REijon periaate, se minka julkisella sairasvakuutuksella saa, riittaa ja kelpaa. Samalla linjalla oltiin taalla Ausseissakin (ihmettelen muuten tuota Krisseyn varisilmaa - meilla on kylla ihan vihrea Medicare kortti vaikka ollaan temporary residents), kunnes lahti ensimmainen hammas, vanhalta eukolta! Halvin tarjous kruunusta oli 1450 dollaria. Soitin Suomeen ja siella olisi ollut terveyskeskuksessa 170 euroa eli nelisensataa dollaria. Olisi tassa nyt ollut yksityisen vakuutuksen paikka, mutta sen saaminen kestaa 12 kk, joten ei siita enaa meille ole hyotya koska luultavasti poistumme kuviosta siihen mennessa... Eli mun kasityksen mukaan tama hammashuolto on se joka on aivan tolkuttoman kallista. Onnellinen se jolla ei hampaat murene eika ikenet kivista...

Poissa mette

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #10 : Helmikuu 18, 2005, 12:44 »
Vahvistan myös , että täällä Ausseissa tulee aivan  hyvin hoidetuksi pelkällä medicare-kortilla. Minusta täällä on toisinaan annettu ymmärtää , että private medicare olisi aivan välttämätön täällä ja aivan kuin ilman sitä  tulisi hoidetuksi jotenkin huonommin.

Me olemme olleet terveyspalveluihin todella tyytyväisiä. On täällä julkisella puolella yksi lapsi maailmaankin saatettu ja kerrassaan aivan loistohoitoa !Sairaalapalvelut ,ainakin täällä QLD ilmaisia! No, aina  silloin tällöin kuulee  jonkun lähteneen  Suomeen asti synnyttämäänkin, kun ei täällä kuulemma voi?

Minua ei kuitenkaan  ihmetytä se, että jotkut   yksityisen vakuutuksen valitsevat. Päinvastoin-sehän on vain hyvä, näin on, osan  ihmisistä ollessa pois  kuormittamasta julkisia terveydenhoitopalveluja, ja siinä mielessä sehän on meille julkisille vain eduksi.

Olen muuten ymmärtänyt, että tällaista yksityistä vakuutusta ottaessa siitä parhaimmat benefits tulee , kun  liittyessä alle kolmekymppinen?
Mutta sitten kysymys liittyen tuohon aikaihmisen kirjoittaman viestiin hammaskruunusta. Jos aikaihmisellä olisi ollut yksityinen vakuutus, niin eikö todellakaan olisi tarvinnut avata kukkaroaan? Kiinnostaisi tietää...Entä jos tosiaankin alkaisi hampaat murenemaan hammas per vuosi, niin  menisikö yksityisen vakuutuksen piikkiin?

Poissa Aikis

• Herootes
    • awailable
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #11 : Helmikuu 18, 2005, 23:22 »
En nyt ihan tieda yksityiskohtia, koska sita yksityista vakuutusta siis ei ole eika nyt sitten otettu... mutta muistelen etta vuositasolla 2000 dollariin asti olisi hampaita silla saanut hoitaa. Tietysti riippuu varmaan vakuutuksesta ja sen ehdoista. Mutta joku muu on tassa varmaan asiantuntevampi.

Poissa jounij

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #12 : Helmikuu 19, 2005, 07:11 »
Ainakin minun yksityisessä sairasvakuutuksessani on omavastuu hammashoidossakin. Omavastuun osuus pienenee vuosittain, kun vain toimittaa vukuutusyhtiölle vähintään kahden vuoden välein todistuksen siitä, että on käynyt hammastarkastuksessa (mikä käytännössä katsoen tarkoittaa sitä, että vie sinne hammaslääkärin laskun, jossa joku koodi todistaa hampaiden kunnon tarkistetuksi - nämä tarkastukset vakuutusyhtiö maksaa kokonaan).  Minulle on laitettu parikin kruunua neljän edellisen vuoden kuluessa. Vaikka omavastuu on pienentynytkin, niin kummallakin kerralla jäi itse maksettavaksi suurinpiirtein sama summa (n. $700), sillä kruunun hinta oli vastaavasti noussut. Joka tapauksessa sain rahoilleni vastinetta.

Itse ehkä jättäytyisin myös Medicaren "armoille", ellei perheemme silloin joutuisi maksamaan ylimääräistä veroa suurinpiirtein saman verran kuin mitä maksamme nyt yksityisestä vakuutuksesta. Niinpä meidän kannattaa ehdottomasti kuulua yksityisen vakuutuksen piiriin. Kaikki sieltä saadut korvaukset - olivatpa ne kuinka pieniä hyvänsä - ovat meille puhdasta tuloa. Silti olen sitä mieltä, että kaikki valtion(kin) yksityisille sairausvakuutusyhtiöille syytämät tuet pitäisi käyttää julkisen sairaanhoidon parantamiseen.

Joo, yksityisen sairausvakuutuksen ottaja joutuu maksamaan ylimääräistä "rangaistusmaksua", jonka suuruus riippuu siitä kuinka vanhana vakuutuksen on ensimmäisen kerran ottanut. Alle 30-vuotiaana vakuutuksen ottaneet siis eivät joudu maksamaan ylimääräistä, kuten Mette tuossa arvelikin.

Vahvistaa
Jouni
Canberra

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #13 : Helmikuu 19, 2005, 09:13 »
Meillä sama juttu, että private vakuutus kannattaa jo verotuksellisista syistä.  

Meillä ei tuota "omavastuuta" (jota kutsutaan myöskin Gap) ole.  Se on se ero hammaslääkarin tai minkä tahansa lääkärin laskuttaman hinnan ja valtion suositteleman hinnan välillä.  Meidän hammaslääkärimme siis laskuttaa noiden suositushintojen mukaan, paitsi jossain erityis kalliissa tapauksissa.  Muistaakseni maksoin kruunusta $50 :o

Kaikenkaikkiaan maksamme yksitysestä vakuutuksesta n $1700/ vuosi kahdelle aikuiselle ja neljälle lapselle, mutta se kattaa n. $1500/ vuosi hammaslääkäriä per henkilö, silmälasit neljälle, lasten uimakoulun etc, etc.....

Koska liityimme Medibank Private ennen 30 Kesäkuuta 2000, niin saamme koko loppuiäksi alle 30 vuotiaiden hinnan - tai oikeastaan valtio maksaa sen eron vakuutusyhtiölle :D

On myöskin ollut jotenkin mieltärauhoittavaa sairaiden lasten kanssa viedä heidät suoraan yksityis sairaalaan lääkärille ilman muutaman tunnin jonotusta yleisessä sairaalassa "juoppojen" ja "kotona ikävystyneiden" vanhusten täyttäessä odotushuoneen.  

Toiselle kannattaa - toiselle ehkä ei ja eri ihmiset arvostaa eri asioita elämässä  :?

Poissa miia76

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #14 : Helmikuu 19, 2005, 09:26 »
Mites se uimakoulutkin kattaa??Onko mulla mennyt taas jotain tosi tärkeetä ohi?
Ei pahata kuullosta ei. Meillä tosin mies on yli 30vee, nostaako paljonkin hintaa? Turvallisempaa varmaan ottaa tuollanen vakuutus, ettei sitten taas tule yllätyksiä. Tytöllekin laitettiin juuri 5-vuotis synttäreiksi raudat suuhun ja taitaa pikkuveljilläkin olla sama vielä edessä joskus.  :D
Onkos eroja er firmoilla? Suomessa tuntuu kaikki vakuutusyhtiöt olevan kieroja ja raha-ahneita... Jokaisesta asiasta joutuu vääntää kättä, tai sitten vaan valittu väärä yhtiö.:?
Miia

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #15 : Helmikuu 19, 2005, 09:56 »
Miia :D

Nyt on siis kyseessä Medibank Private, ja kyllä ne kattaa myöskin uimakoulut, joogat, gyms etc, etc... tiettyyn rajaan asti.  Voit käytttää tätä rahaa myös urheilukenkiin, golfmailoihin etc, etc... :D

Yksi tyttäristäni (5v silloin) joutui pari vuotta sitten otattamaan kaksi hammasta pois suusta koska oli liian ahdasta ja sitten piti laittaa "spacerit" eli metallijutut hampaiden väliin ettei ne kasva yhteen.  Käytiin yksityislääkärillä, joka antoi quote $2700 josta olisi saatu ehkä $1500 takaisin vakuutuksesta :o
Tehtiin omalla hammaslääkärillä (joka myös on dental surgeon) ja ei maksanut yhtään mitään, koska MBP kattoi kaiken - eli hän ei laskuttanut yli normaali taksojen :D

Poissa miia76

• Piltti
  • *
vielä kysymyksiä..
« Vastaus #16 : Helmikuu 19, 2005, 10:10 »
Saako tämän kaikki, jotka ovat valmiita maksamaan, vai liittyykö johonkin visaan olennaisesti?Ihan pihalla olen...:?
Tuollasen hankimme ilman muuta, jos vain mahdollista
Miia

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #17 : Helmikuu 19, 2005, 10:12 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja miia76
Onkos eroja er firmoilla? Suomessa tuntuu kaikki vakuutusyhtiöt olevan kieroja ja raha-ahneita... Jokaisesta asiasta joutuu vääntää kättä, tai sitten vaan valittu väärä yhtiö.:?
Miia

Suomalaiset firmat ovat hyvää harjoitusta muun maailman menon suhteen :roue Täällä asiat ovat sekä hyvässä että pahassa vähäisempiä kuin joissain toisissa paikoissa.
Tosin onhan niitä täälläkin monenlaisia: itse olen pariinkin kertaan äänestänyt lompakollani perheen pankin ja vakuutusten suhteen ja olen nykyisiin vallan tyytyväinen (toimivat sen verran kuin ihmisen mieli kuin normaalioloissa voi olettaa ja murheitta). :coolh

Toiseen ketjuun liittyen: tavataan muuten sitten Brisbanessa. ;) Me tulemme samankokoisella kokoonpanolla vuotta myöhemmin (tosin lapset vähän isompia). Jouko, Jaaks & co pointtaavat meille varmaan jonkin mukavan picnic-paikan... :XXXX
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #18 : Helmikuu 19, 2005, 10:19 »
Lainaus
Saako tämän kaikki, jotka ovat valmiita maksamaan, vai liittyykö johonkin visaan olennaisesti?Ihan pihalla olen...:?
Tuollasen hankimme ilman muuta, jos vain mahdollista
Miia

Miia, mikäli olen oikein lukenut viisumipaperit, vakuutukset eivät ole sidoksissa viisumeihin. Tosin joillain yhtiöillä tietty voi olla omia hinnastojaan tai ehtoja tilapäisille vs. pysyville asukkaille.

Sponsoroiduissa viisumeissa on sellainen jekku, että sponsori sitoutuu viimekädessä kattamaan maahantulijan aiheuttamat sosiaalikulut, ts. maksamaan ne takaisin valtiolle.
Tästä syystä jotkin sponsorit joko oma-aloitteisesti ottavat vastaavat terveysvakuutukset tulijalle (IMAM on 4000 - 5000 AUD /v) tai pakottavat tulijan itse ottamaan nuo vakuutukset.
Neuvotelkaa tämä kuntoon samalla kun työnantaja hakee sponsorointia (mikäli käytätte Business Long Stay (457) -viisumia tai jotain muuta sponssattua)!

Sosiaalieduthan lankeavat oletusarvoisesti tulijan osaksi vasta 2 v asumisen jälkeen. Tähän kategoriaan kuuluvat mm. lapsilisää vastaavat ja hoitokuluja korvaavat avustukset.
Tästä tosin taitaa olla poikkeuksia, joista viisaammat kertokoot lisää.
RUU

Daisy Bates

Poissa miia76

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #19 : Helmikuu 19, 2005, 10:34 »
Juups, ilman muuta. Tässä vaiheessa tuntuu, että Australia on yhtä unelmaa  ja papereiden pyörittelyä ja ihmettelyä eikä voi uskoa, että pian se lähtö koittaa- tosin huokaisen vasta siinä vaiheessa kun lentoliput kourassa..

Mukavaa, kun on muitakin suomalaisia. Birminghamissa asuessa ei löydetty yhtään meikäläistä, mutta Lontoossa sitten ei edes uskaltanut suuta aukaistakaan.  Joten Australia taitaa olla välimaastossa?

Mies juuri soitti, ja kysäisi pitäiskö kilpailuttaa noi paikat(viittaus toiseen viestiin)(ihan amerikan malliin)?:roue
Nyt on hyvää aikaa ottaa selvää kaikesta tarpeellisesta, että osaa varautua. Englantiin lähettiin ihan ummikkona ja pää pussissa. Ei ollu mitään käsitystä mistään, ja sen kyllä huomasi.:itke näin jälkikäteen...

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #20 : Helmikuu 19, 2005, 10:46 »
Miia :D

Lainaus

Mies juuri soitti, ja kysäisi pitäiskö kilpailuttaa noi paikat

Ei nyt oikeastaan kilpailuttaa, koska itse haitte sen Brissi firman, mutta - itsellesi ja omalle perheellesihän sinä tienaat.  Jos ei kysy, niin ei saa.
Eli jos Bris firman tarjous on huomattavasti parempi, niin kerro se ihmeessä sille Sydney firmalle (kilpailijaa nimeämättä), mutta ole varovainen ettet menetä molempia.

Jos on löytynyt kiinnostusta toiseltakin firmalta, niin tietysti kannattaa hakea se parempi ja se kumpi on parempi on vain teidän päätettävissänne :D

Poissa miia76

• Piltti
  • *
nyt tämä rouva repii housunsa, jo kolme viestiä kadonnut...
« Vastaus #21 : Helmikuu 19, 2005, 11:50 »
Viimeisen kerran yritän...
Vertailin äsken noita tarjouksia, ja päällimmäisenä mielessä lennot ja vakuutusasiat. Kumpikin luvannut asunnon 1-3kuukaudeksi. Lomat ja palkkaus  kummassakin samaa luokkaa.

Firma S luvannut kaksi meno-paluu lentoa, jotka saataisiin kahden vuoden jälkeen.
Yksityinen vakuutus otettava, ja maksettava itse.

Firma B luvannut lennot Lontoosta, mutta en tiedä, miten sitten käytännössä tapahtuu.
Samoin vakuutusasiat avoinna, mutta uskoisin niidenkin vaativan vakuutuksen. Pitänee kysellä sunnuntai-iltana kun soittelevat.

Näin jälkikäteen harmittaa, kun ei lähdetty hakemaan heti työnantajan sponsoroimaa permanent entryä. Varoittelivat, että kiire tulee, jos meinataan ehtiä toukokuussa lähteä. No haetaan sitten paikanpäältä, niin ainakin ollaan varmoja viihdytäänkö.

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #22 : Helmikuu 19, 2005, 12:04 »
Miia76 :D

Lainaus

nyt tämä rouva repii housunsa, jo kolme viestiä kadonnut...

Rauhoitu nyt Rouva - toivottavasti on housuja mitä repiä :hahhaa

Oli vähän vaikeuksia serverin kanssa jossain siellä Amerikan mailla, mutta nyt kaikki pitäisi toimia kuten ennenkin (ainakin Jouko sanoi näin) :sormetr

Lainaus

päällimmäisenä mielessä lennot ja vakuutusasiat...

Ne on kuitenkin ne pienimmät ensimmäisen vuoden elinkustannuksissasi :?

Unohda se turha stressi ja jatka suunnittelua ihan niinkuin haluat sen itse menevän :D

Poissa miia76

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #23 : Helmikuu 19, 2005, 12:19 »
Pitäisi varmaan joo hieman relata.
 Joka tapauksessa projekti imee suunnattomasti rahaa, ja pelko tuolla jossain huhuilee, Englannin kummitukset?:o
Joka tapauksessa tullaan, ja sehän on pääasia. Loppujen lopuksi se, mikä ratkaisee on se paikka ja sisäinen vaisto.;)
Miia

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #24 : Helmikuu 19, 2005, 12:54 »
Miia76 :D

Lainaus

Pitäisi varmaan joo hieman relata.
 Joka tapauksessa projekti imee suunnattomasti rahaa....
Joka tapauksessa tullaan, ja sehän on pääasia...
 ja sisäinen vaisto.;)

Nyt puhut asiaa.  Tottakait rahaa menee, mutta sitä vartenhan käydään töissä :?  Ellei sitten muuten satu olemaan sita hirveästi :D

Poissa mette

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #25 : Helmikuu 19, 2005, 13:53 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja Jaaks

On myöskin ollut jotenkin mieltärauhoittavaa sairaiden lasten kanssa viedä heidät suoraan yksityis sairaalaan lääkärille ilman muutaman tunnin jonotusta yleisessä sairaalassa "juoppojen" ja "kotona ikävystyneiden" vanhusten täyttäessä odotushuoneen.  

Ei lannistuta, vaikka kaksi viestiä jo ehti katoamaan. Terveisiä muuten Katri Helenan konsertista  - upea konsertti oli!

Me olemme kahdesti joutuneet  pienintämme  kuljettamaan öiseen aikaan sairaalaan(Mater Children's Public Hospital). Molemmilla kerroilla olemme joutuneet odottelemaan vain noin vartin verran , ja jo  sisäänkirjautumisen yhteydessä on lapselta tsekattu lämpö, punnittu etc. Jälkimmäisellä kerralla lääkäri halusi X-rayt otettavan lapseltamme puoli yhden aikaan yöllä, joka sekin järjestyi ilman odotteluja. Niitä kuvia sitten jouduimme ehkä puolisen tuntia odottelemaan.

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #26 : Helmikuu 19, 2005, 21:45 »
Lainaus
Joka tapauksessa projekti imee suunnattomasti rahaa, ja pelko tuolla jossain huhuilee, Englannin kummitukset?:o
Miia

Ihan ekana pitää tietty todeta, että melkein mistä tahansa voi selvitä, jos pystyy pitämään vähän päätä kylmänä ja saa haettua vaihtoehtoja mikäli jotkin asiat menevät pommiin. Ja pommiinhan menee yleensä vain yksittäisiä asioita, ei koko juttu. Ne jotkin akuutit asiat tietty tuntuvat sillä hetkellä isoilta ja värittävät koko elämän sillä hetkellä mutta jos vain katto pysyy päällä ja ruokaa jääkaapissa ja ukkokin kyydissä :pyhimys (tai mitä sitten elämisen perusfundamenteiksi lasketkin) niin lopuista voi selvitä tavalla tai toisella.
Teillä on pohjalla huippuarvokas kokemus ajasta, jolloin asiat eivät menneet teidän tavallanne. Nyt tiedätte mihin panostaa... :peukkuy

Vähän pysyvämpään muuttoon tein alustavaa tehtävälistaa, joka löytyy ketjusta http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1748  . Alustava budjettikin on hahmoteltavana. Suurimmat muuton aikaiset menoeräthän lienevät henkilöiden ja tavaroiden rahtaus (meillä ja teillä 10 000 - 15 000 e) ja ainakin yhden auton hankkiminen (jos kohtuullisen haluat, se on sitten > 10 000 e, tehkää hyvin; esim Avensis Verso alkaen 20 000 e). Jos kalusteita hankit paikanpäällä, saa siihenkin menemään hyvin rahojaan.
Sitten on tietty jatkuvina kuluina asunnon + liikkumisen kulut (lonkalta heitettynä 2000 e /kk), vakuutukset muutaman satasen. Päivähoito 1000 e (vähän yläkanttiin arvioituna). Ruoka osapuilleen nykykulutuksesi euroina / 1½.
Vaatteet, lehdet huvit maun mukaan.

Kun punnitset Sydneyn ja Brisbanen välillä, niin lasten koulut kannattaa huomioida: mikäli oikein olen ymmärtänyt, QLD:ssä julkiset koulut ovat ilmaisia (hae aiemmista viesteistä tietoja muista maksuista) mutta joissain muissa osavaltioissa saattavat olla maksullisia tilapäisille asukeille.
RUU

Daisy Bates

Poissa Urul

• Muriaanien kuninkas
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #27 : Helmikuu 20, 2005, 00:50 »
Lainaus

Toiselle kannattaa - toiselle ehkä ei ja eri ihmiset arvostaa eri asioita elämässä  :?

Valintojahan nämä yksinkertaisesti ovat,oli sitten yksityinen vakuutus tai ei ,niin terveyttä kai jokainen arvostaa.Näitä lukiessa on syntynyt sellainen mielikuva,että yksityinen vakuutus otetaan paljolti myös  verotuksellisista syistä..

Ja kyllä yksityisellä puolellakin joutuu odottamaan,jonot ne sielläkin syntyy.Eräs tuttu ,jolla yksityinen vakuutus odottelee  leikkaukseen pääsyä-ilmoitettu  on,että ainakin pari kuukautta menee.

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #28 : Helmikuu 20, 2005, 06:42 »
Urul :D

Lainaus

..sellainen mielikuva,että yksityinen vakuutus otetaan paljolti myös verotuksellisista syistä..

Totta toinenpuoli.  Tokihan se kannattaa ottaa kuten Jounikin aikaisemmin sanoi, että muuten maksettaisiin saman verran extra veroa kuitenkin (extra medicare levy).

Lainaus

Ja kyllä yksityisellä puolellakin joutuu odottamaan..

Eihän se yksityisvakuutus mikään autuaaksi tekevä asia olekaan ja toki jonotuslistoja on joka puolella.  Se jonotuksen pituus onkin sitten taas kiinni lääkäristäsi ja hänen kyvyistään (eli suhteistaan sairaaloihin).
Näkeehän noita jonojen ohituksia niin yksityisissä kuin julkisissakin jonoissa.  Ja usein yksityislääkärit pystyvätkin tekemään kiireellisiä leikkauksia juuri julkisissa sairaaloissa, koska jonot on helpompi "järjestää" ilman suurempia ongelmia:?

Eli näin tässä "hyvinvointi valtiossa" .

Poissa Raiwå

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • You go waltzin Matilda !!!!
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #29 : Maaliskuu 07, 2005, 11:18 »
Pieni lisäys :pyhimys

Tässä olisi linkki joka voisi kiinnostaa tänne tulevia matkalaisia & WH:sia

http://www.iselect.com.au/au_overseas_cover.html

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Poissa Marika

• Mänkki
  • **
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #30 : Tammikuu 06, 2006, 10:46 »
Private Health Coverista jalleen kerran...

Jos sinulle on myonnetty sininen Medicare-kortti, olet oikeutettu tekemaan yksityisen sairasvakuutuksen/ambulanssivakuutuksen. Sinisen Mediacare-kortin saa esimerkiksi jo Spuse-viisumin ensimmaisessa vaiheessa. Ei siis tarvitse olla permanent resident, riittaa, etta permanent residencyyn oikeuttava viisumihakemus on sisalla. Eli Medicare-kortin varilla on valia :)

Aloitin tyot MBF:lla reilu kuukausi sitten (Port Macquarie Member Centre) ja olen sita myoten paassyt tutustumaan Medicaren ja yksityisten sairasvakuutuksien kiemuraisiin suhteisiin :) Asiantuntija en viela ole, mutta lupaan neuvoa parhaani mukaan yksityisia sairasvakuutuksia koskevissa pulmissa ja hintakysymyksissa. MBF tarjoaa myos Overseas Visitors Cover seka Corporate Overseas visitors cover matkaajille, opiskelijoille seka Australiaan toihin tuleville, jonka voi jo tilata ennen Australiaan tuloa.  

Feel free to ask :)

Tiesithan, etta Medicare ei korvaa ambulanssimatkoja (joiden hinta saattaa kohota useisiin tuhansiin), joten ambulanssivakuutus on must! Ambulanssivakuutus on myos hyvin edullinen kuluttajalle, about $25/vuosi. Poikkeuksena on QLD ja Tasmania, joissa state government tarjoaa palvelun sahkolaskun yhteydessa (korjatkaa, jos olen vaarassa).  

- Heidi Marika

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #31 : Tammikuu 06, 2006, 11:40 »
Marika,

Kiitos arvokkaasta tiedosta ja avuntarjouksestasi :peukkuy

Lainaus

Poikkeuksena on QLD ja Tasmania, joissa state government tarjoaa palvelun sahkolaskun yhteydessa

Pieni korjaus asiaan:
State Government ei tarjoa yhtään mitään, vaan sähkön kuluttajat maksavat sen ambulanssi levin.  Meilläkin kun sattuu talossa olemaan kaksi eri mittaria, niin maksetaan se maksu kaksinkerroin :peukkua

Lainaus

Ambulanssivakuutus on myos hyvin edullinen kuluttajalle, about $25/vuosi.

Meillä QLD se on sähkölaskun osana $22.82/ 90 päivää eli $92.54 / vuosi :?

Poissa Jouko

• Yll?pit?j?
  • Yks styränki
  • Herootes
  • Jouko Laakso
    • Dundernews
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #32 : Tammikuu 06, 2006, 21:41 »
Hyvä Heidi Marika:peukkuy

Tuo on tosiaan tärkeä aihe, vaikka usein kuulee "ei mulle mitään satu" niin toi 25 dollaria on mielestäni hyvä sijoitus...

Maria tarkoitti ilmeisesti New South Walesissa MDF:ltä saatavaa "Emergency ambulance cover" joka tosiaan on tuo 24.78 vuosi ja joka meilläkin oli täällä ennen tätä ei aina niin oikeudenmukaista sähkömittari maksua.

Emergency ambulance cover

Lisäilee Jouko

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Poissa Marika

• Mänkki
  • **
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #33 : Tammikuu 07, 2006, 13:07 »
Joo, suurin tahan mennessa nakemani ambulanssi claim on ollut $4.000, etta jos ei ole varaa maksaa sellaista summaa omasta taskusta, niin $25/vuosi on aika hyva sijoitus :)