No onkos tullut kesa...

Aloittaja arixmel, joulukuu 23, 2005, 04:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

arixmel

Hello,
Kun on ollut kaikenlaista vertailua suomen ja aussi joulun kesan tahi joulun valilla niin tuli juuri kokemus joka kannattaa kokeilla, eli jos sattuu olemaan liian paljon kofeiinia veressa nain kesa aikaan niin kavely pihalla tosi aikaisin on aika sykahdyttava kokemus, eli itse herasin 3 am ja siina sitten kahvia laitellessani ja mailit tsekattuani huomasin etta ulkona on valoisaa,,,(oisko ollut jotain 4 am) ja pihalle mennessani oli tunne aivan kuin suomessa joskus juhannus yona (lumettomana :)), (itse en huomannut sita melbournessa samanlaiseksi, johtuuko ehka silloisen takapihan pienudesta tahi kellojen siirrosta tahi ilmastosta siella etelassa (tai ehka ma vaan aina nukuin mun onneni ohi)
 luonto aivan kukkeimmillaan linnut mekastaa, joka puolella valoisaa juuri sopivan lampoista...kaikki tuoksuu ja nayttaa niin vehrealta,,,ah voiko elama ihanampaa olla...tai no jos ei nyt lasketa sita etta parin tunnin paasta pitaisi lahtea tekemaan viimeminuutin jouluostoksia muiden hikisten kannsaihmisten sekaan, kuuntelemaan ostoskeskus musiikkia, seisomaan liikenne valoissa...do niin,,,mutta jos nyt satutte olemaan hereilla niin suosittelen ulkoilua,,,viela kun saisi perheen hereille ja menis esim rannalle,,,hmmm,,,parempi jattaa yrittamatta, vois jaada lahjat saamatta
ari
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Timo

Hienoa :peukkuy   Minä koen tuon sykähdyttävän ihmeen joka aamu. Lähden ulos siinä puoli viiden maissa kun on vielä pimeää, mutta aamun sarastuksen ensi merkit ovat jo näkyvissä. Kävelen koiran kanssa meren rantaa, siitä joen rantaa pitkin pienten metsikköjen halki sokeriruokopeltojen laitaa ja takaisin merenrannan kautta. Katselen kun aurinko nousee merestä vuorten takaa,  jokimaisemaa ja kauempana häämöttäviä sademetsien peittämiä vuoria. Ihanaa istua rannan kivelle ja kuunnella aaltojen pärskähtelyä vasten rannan kiviä,  metsikössä heränneitä papukaijoja, kuningaskalastajaa ja muita lintuja, haistella tuoksuja, tuntea aamun viileys (lämpötila juuri ja juuri alle 30 ja kostusprosentti vielä alle 70:n).

Minulle kokemus on ollut vielä upeampaa kuin mitä olen Suomessa kokenut, "Sydämeni laulu" ilman ruisrääkkää ja kaskisavuja. No niitä savuja kyllä näkee nyt kuivana aikana myös pienten maastopalojen muodossa. Tänään onneksi palot oli sammuttanut vesisade, joka kasteli minutkin aivan märäksi. Mutta eipä tuosta lämpimästä vedestä niin haittaa ollut, päin vastoin.

Olen tyytyväinen siitä, että muu perhe vielä nukkuu. Minusta kokemuksessa tärkeää on yksinolo, se, ettei muita ihmisiä ole juuri liikkeellä.  Sitten kunnon aamiainen (ilman kofeiinia) ja kahdeksaksi töihin odottelemaan taas seuraavaa aamua.

Joo, ne ostoskeskusten hiet ja ruuhkat. Ihan suosiolla saavat jäädä niin kuin lahjatkin :D

Jouko

:peukkuy Samoin täällä, noi aikaiset aamut ovat niitä parhaita hetkiä päivässä, ilma on mukavan pehmeän viileätä, aurinko ei pasta raa?asti. Samoin täällä taajamissa liikenteen melu ei ole vielä niin "kova" mitä se on muutaman tunnin päästä. Noista papukaijoista taas en itse niin välitä, eli mielellään vaihtaisin ne suomalaisiin lintuihin jo ihan äänenkin puolesta.

Joulu näyttää tekevän meistä tahdottomia zombeja kukaan ei haluaisi mennä ryntäilemään noihin jouluruuhkiin mutta pitää myöntää että joku ihme voima sinne vetää, hyvä Timo!


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org