Onpa laaja kysymys.... Sydneyssä on tosiaan niin monta mukavaa paikka asua ja paljon varmasti vaikuttaa se, mitä alueelta haluat ja missä tuleva työpaikkasi sijaitsee.. Itse asuin jonkin aikaa Bondilla (joulu03-maaliskuu04), ja olihan maisemat parvekkeeltamme ihan mainiot ja biitislle pääsi 5 minuutissa, mutta turistien paljous ehkä häiritsi ja etenkin se, että helteisinä päivinä keskustaan pääseminen oli lähes mahdotonta kun bussit olivat niin täynnä, ettei niihin yksinkertaisesti mahtunut enempää ihmisiä. Ja jos onnistui bussiin pääsemään niin normaali puolen tunnin ajomatka meni ruuhka-ajassa reilussa tunnissa.
Bondin eteläpuolella on Tamarama ja Bronte-beachit, jotka taitavat olla enemmän paikallisten suosiossa. Itse ainakin hakeuduin mieluiten pienemmän Taman puolelle, missä on huomattavasti rauhallisempaa kuin Bondilla.
Ydinkeskustassakin on omat hyvät ja huonot puolensa, itse en sinne kuitenkaan muuttaisi, vaikka jonkin verran sitä luontoakin sieltä löytyy. Liikaa ihmisiä ja meteliä....
"Hienosto"-alueisiin taitaa kuulua ainakin Paddington, Rose Bay ja Double Bay. Kivoja alueita asua, ei liian kaukana keskustasta, mutta vuokrat ovat siellä siis korkeampia, toki aina voi löytyä joku ihan kohtuullisen hintainen asunto/kimppakämppä. Jos Anuli olet lähdössä backpackaamaan niin kimppakämppiä löytyy ympäri kaupunkia - yksiöt on kyllä turhan kalliita. "Share appartment" on yleinen muoto asua, esim. jotkut aussifrendini asuvat 4-5 huoneen omakotitalossa kun taas 10 backpackeria saattaa asua kerrossängyissä 3 huoneen kämpässä... Ja maksaa siitä n. 60?/vk. Silloin kun itse jaoin huoneen parin muun b-packerin kanssa, en juurikaan välittänyt "tiiviistä" tunnelmasta, mutta mikäli on jäämässä Sydneyyn pidemmäksi aikaa niin oma huone on yksityisyyden kannalta aika ehdoton...
Hae kämppää vasta paikan päällä, siellä on oikeasti aika paljon tarjontaa!

Koska muuten olet lähdössä?