Sain just mainoksen naapurikylän kosmetologilta, mutta olin ehtinyt heittää roskiin... Sorry! Mutta yleinen käsitys on, että ihan kohtuuhinnoin facial ym juttuja saa ja kosmetologejahan täältä löytyy joka kulmalta. Esimerkkini ei ihan käy yleisvertailusta, koska kyllä isommilla hoidoilla täälläkin on hintaa, mutta minun on nykyisin poistettava viiksikarvat n kerran kuukaudessa (tässä kohtaa näet irvistävän hymiön, etkö näekin?) ja täällä se maksaa alle 10 dolskua paikasta riippuen ja Suomessa n 20 euroa. Tosin myös laatu on toisenlaista; Suomessa kosmetologin käyttää aikaa n 20-30 min ja laittaa kaikenlaisia hoitoyrttejä ja käyttää myös ennaltaehkäisevää jotain ultraäänilaitetta. Aussikosmetologi (yleensä tupakalle haisevila käsillään, unfortunately) nappasee karvat kahdessa minuutissa ja all done! Kotona sitten huomaan, että eipä tullut kovin tarkasti...
Kampaamoista sen sijaan olen huomannut, että ne ovat kalliimpia kuin Suomessa - lähes ainoa asia joka mun kokemuksen mukaan on! Tosin siitäkin sanovat, että jos menee jollekin siirtolais(?)kampaajalle, pääsee paljn halvemmalla. Mutta värjäys ja raidat ja leikkaus menee yli sadan dollarin reilusti... Miesten hiustenleikkaus on samaa luokkaa kuin Suomessa.
tälleen siis Sydneyn seudulla, Sutherlandissa.