Brisbaneen

Aloittaja woikukka, huhtikuu 11, 2004, 20:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

woikukka

Moi!
Pari viikkoa enää Suomessa ja sen jälkeen suuntana olis Brisbane. On sitä jo odotettukin ja vuoden verran olis tarkotus olla siellä ainakin näin alkuun... Kaiken jätän taakseni ja yksin reissuun lähdössä. Brisbanessa onneksi kaveri, mutta olisi kivaa tutustua samanikäisiin (itse olen 26v) samalla suunnalla oleviin tai meneviin ihmisiin. Saa nähdä miten jaksaa vielä nämä kaksi viikkoa, kun matkakuume on aivan armoton... :D

Hannele

zetax

En voisi kuvitellakaan olevani yli viikkoa Brisbanessa.. Vaikutti aika turhalta kaupungilta.

mette

zetax ,

that`s maybe your opinion,not necessarily someone else`s and not definitely mine, so speak for yourself.

Jouko



- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

riaapa

:? harvinaisen analyyttista...

Zetax, jos noin haukkuu jonkun kaupungin, niin olisi ehkä suotavaa myös hieman eritellä mikä siellä niin mätti..? Se on kuitenkin aika monelle kotikaupunki.

Riina.
Riina

Jaaks

Zetax,

Kuten myos :?:?:?

Please Explain

Jaaks

Mette :D

Oliskohan se niinkuin :

"Katkeria sano kettu pihlajanmarjoista"

:??:??:??

Jos ei mene kaikki hyvin, niin voihan sita paikkakuntaakin syyttaa :o

zetax

ihan piruuttani kirjoitin :D:eye::eye:

Jaaks

Ai niinkuin pikku "provo" :?? Zetax

Jos vaikka jatettaisiin nuo taman palstan ulkopuolelle, please.

Onhan noita muitakin paikkoja jonne noita voit kirjoitella.

Jos sinulla olisi asiallista kritiikkia Brisbanesta, niin tervetuloa vaan, mutta jos huviksesi niin .......:nuttu:

zetax

Nyt on enemman aikaa "eritella". Joo tavallaan provo, kun tulee joskus liikuttua tuolla jippiin ja suomi24:sen foorumeissa niin oppii kaikennakoista. Anteeksi lapsellisuuteni.

Kaiken lisaksi olen nyt omasta mielestani Australian turhimmassa paikassa :D
Eli Tully on paikkani nyt, vetisin ja pieni 2500 asukkaan banaanipitaja.
Aloin tuossa ajattelemaan, etta taidan todellakin olla kaupunkilainen koska viihdyn sita paremmin mita suurempi kaupunki, eli elamaa pitaisi olla.

Bundaberg: Siella ei hommat mennyt putkeen, mutta kun jalkeenpain ajattelee niin ei se niin "turha" kaupunki ollut. Ja hostellissa olevat ihmiset olivat melkein elamani aikana tapaamista "parhaita". Vietin siis siella parhaimmat hetket Aussiajastani.
Taalla Tullyssa ei ole niinkaan hauskaa.
Olihan Bundyssa myos muutama Baari ja myos kaikki ruokakaupat ja muut palvelut pelasi hyvin. Mutta en suosittele Bundabergia, ellei sitten ole varmoja toita tiedossa. Se Federal olisi taydellinen paikka vain tyot puuttuvat.
Se vain ihmetytti kun asukasluku on 45000 ja kokemusta loytyy mm. Seinajoesta 30000 asukasta. Bundaberg oli totaalisen tyhja ja pieni asukaslukuun nahden... Mutta sama ongelma lienee joka kaupungissa.

Brisbane, missa olin yhden kokonaisen paivan, ei "iskenyt". En osaa sanoa oikein miksi. Ehka siinakin patee tama kaupungin suuruus tai pienuus, se vaikutti suunnilleen Lahden kokoiselta kaupungilta ainoastaan rakennukset korkeimpia. Vaikea vetaa johtopaatoksia 1.5 paivasta... En tieda..Tarkoitus on varmaan Brisbanessa viela olla jotain 3-4 paivaa ellen sitten loyda toita sielta.
Vai toivotteko te Brisbanelaiset etten ma loyda sielta toita? :P
Siella olisi ilmainen majoituskin kun tuttavasiirtolaiset asuu siellapain. Hyva jos osaavat enaa edes Suomea..

Moni on sanonut Sydneysta ettei hirveemmin pitanyt, 1 japanilainen kertoi tuossa "Sydney oli kauhea kaupunki olin vaan paivan siella" Ma taas tykkasin :D

Suosikkini on Perth! Toivottavasti se iskee, sen nakee sitten syksymmalla.

Eli tallaisia kuvioita. Tylsyys tahtoo tappaa.

Jaaks

Zetax :D

"...Brisbane, missa olin yhden kokonaisen paivan..."

Wau... yhden kokonaisen paivan :??

Lahden kokoinen :??  1,6 miljoonaa asukasta :o  Onpas Lahti kasvanut  :o

Saattaa olla, etta kaupungin koko vei maalaispojan ajatukset sekaisin :??

Tottakai toivotaan, etta saisit toita taaltakin, mutta tyonsaanti on usein hakijasta kiinni :D

woikukka

Mä olen kuullu tähän mennessä pelkästään positiivisia juttuja Brisbanesta. Perhetuttavatkin asui siellä 10 vuotta ennenkuin tulivat Suomeen joitakin vuosia sitten. Asenteesta kai se on paljon kiinni, miten siellä viihtyy. Mä ainakin avoimin mielin tulen sinne.

Tosin siitä työnhausta Brisbanessa olen kuullut, että sieltä on aika vaikea saada töitä, mut en mä anna sen masentaa. Koulutusta ainakin on ja jonkin verran työkokemustakin kertynyt... Eikä varmasti yritystä puutu!:)

Jaaks

Woikukka :D

Milta alalta haet toita ??

woikukka

Mulle kay ihan minkalainen tyo tahansa. Koulutukselta olen hotelli- ja ravintola-alan restonomi ja tana kevaana musta tulee ohjelmistotekniikan insinoori, viikko aikaa palauttaa inssityo :nuttu:. Enimmakseen on tullu tehtya asiakaspalveluhommia naiden vuosien aikana.

woikukka

Ai niin, ja mulla on se working holiday viisumi, joten siina on ne rajotukset...:P

riaapa

Woikukka!

Kuulostaa ihan siltä että työn löytämisessä ei tule olemaan ongelmia, kun vaan pysyt väleissä Jaaksin kanssa... :D

Riina.
Riina

Jaaks

Woikukka :D

No otahan yhteytta kun olet taalla.  Tyottomana ei tarvitse olla :D

Yhteystiedot on tuossa viestin lopussa.  
Tai laheta e-mail / u2u, jos haluat keskustella aikaisemmin.

Cheers
Jaaks


Ja Riina siella taas nopeiden sormiensa kanssa :hahhaa:hahhaa

Jaaks

Woikukka :D

Se WH viisumi ei ole mikaan este.
Itsellanikin on ollut WH viisumilaisia toissa koko vuoden ajan.  Ne hommat taytyy vain hoitaa agentin kautta :D

woikukka

Kuulostaa todella hienolta, kiitos :god:.

Mä palailen varmasti asiaan ennemmin tai myöhemmin. Helpottaa aika paljon tietää, että työttömänä ei tarvitse olla :). Tulen Brisbaneen 27.4. ja ajattelin alkuun ottaa loman kannalta muutaman viikon tai kuukauden ja sitten töihin. Tarttee aikaa levätä ja rentoutua ja tutustua paikkoihin, "palkita" itsensä, kun on niska limassa taas raatanut koulun penkillä muutaman vuoden :P...

Jaaks

Woikukka :D

You are most welcome, mutta kuten sanottu tyonsaanti on tyonhakijasta kiinni:D

Ymmarran, etta haluat pitaa vahan lomaa, mutta anna nyt kuitenkin muutama paiva varoitusaikaa ennenkuin haluat aloittaa tyot :D

woikukka

Tottakai ilmottelen ajoissa ;)...

Voisin ottaa yhteyttä, kunhan pääsen sinne asti ja tulla vaikka käymään tai jotain sit jossain vaiheessa niin voi katsella ja sopia asioista, jos niin hyvin käy... Seuraavat kaksi viikkoa täällä on kyllä sen verran kiireisiä, ettei varmaan ehdi paljon ajattelemaan yhtään mitään :P... Toivon vaan parasta et kaikki menis hyvin...:sormetr

arixmel

Tässä aamukahvia juodessa lueskeilin noita kommenteja brisbanesta, :roue
ensimmäiseksi huomasin tuon Zetaxin kommentin kaupunkien pienuudesta suhteessa väkilukuun, jotain Brisbanea tai melbourne ei pysty vertaamaan muuten kuin lentokoneesta mutta jos ajatellaan tuommoisia 100 tuhannen tahi vähemmän kyliä. olin pari vuotta Bendigossa ja siellä pitäis olla joku 80-90 tuhatta asukasta,,,no vertailin sitä mielessäni jonnekin seinäjokeen ,,,vaikka seinäjokikin (30 tuhatta) tuntuu isommalta (joo entisiä pohjalaisia ollaan, ja viime reissulla suomeen ostettiin lisää puukkoja)

minun mielestäni noiden kaupunkien hyvyydestä on aika hankala tapella, kaikki riippu niin helposti ihmisten omista subjektiivisista  kokemuksista...esim jos olet lomalla jossain niin lomaromanssi saa paikan näyttämään hienolta.

itsellläni ei ole ikäväkseni lomaromanssia ollut brisbanessa, mutta appivanhemmat siinä vähäm ylempänä (maryborough)

joten on tullut käytyä jonkun kerran. mutta paras mielikuvani on kun olin yhetnä aurinkoisena heinäkuun päivänä istumassa ihan keskustassa (siitä roma asemalta mäkeä alas) jossain terassilla hörppimässä kahvia ja katselemassa neitoja,,,hetkessä oli sitä jotain,,,tiedättekö oli semmoinen hyvä fiilis...keski päivän sininen hetki tai jotain...no siitä jäi kytemään että onpas brisbane hienopaikka elää...:D...no siihen kun laitetaan hyvät kelit talvellakin,anoppi sun muut sukulaiset,,,niin kyllä se näyttää siltä että brisbane se on...pitää varoa ettei tule kaveriksi Jaaksin kanssa , sillä on liian paljon suhteita, se voi vielä ehdottaa töitä laiskalle oops, piti sanoa kotisälle,,,tai eläkeläiselle...tai...pitää nyt vielä kehitellä termiä uudelle minäkuvalle :roue
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

chilifinn

Brisbanesta kehaisisin woikukalle turistin näkökulmasta ainakin Seaworldia, ihmisiä, ilmastoa ja rantaviivaa... Rento, leppoisa meininki siellä päin!  Vuosia sitten World Expo oli jopa kaatosateessa ilman satikkaakin hieno kokemus, ja myöhempi viikon vierailu tuttujen luona oli oikein mukava. Uskoisin että viihdyt. Itse olen tykännyt isoista ja pienistä Aussikaupungeista ja ehkäpä ainoa johon en välittäisi uudelleen mennä on Coober Pedy,  joskin "once in a lifetime" sekin oli mielenkiintoinen kokemus...

:peukkuy Onnistunutta matkaa!!:XXXX

Jaaks

Arixmel:D

Hyvin sanottu, etta on vaikea verrata paikkoja kokoon nahden muuten kuin lentokoneesta.

Brisbane City:ssa on 930.000 asukasta ja Greater Brisbane Metropolitan alueella 1,7 miljoonaa.  Brisbane on Australian suurin "locally governed municipality" ja pinta-alaltaan (1367 km2) vastaa suurinpiirtein samaa kuin Helsinki, Vantaa, Espoo, Kerava, Jarvenpaa, Hyvinkaa ja Hameenlinna yhdessa  :o

Ei kannata murehtia, etta yrittaisin sinulle hankkia toita :D  Yritan kovasti keksia keinoa jolla itsekin paasisin niista pois :D

Cheers :XXXX

zetax

Taisin tassa lueskella jostain, etta Mt. Isa olisi perati maailman suurin kaupunki, siis pinta-alaltaan.

Jaaks :D Ei se Brisbane suuruudellaan yllattanyt vaan pienuudellaan pikemminkin.
Mutta nama asiat ovat jokaisen mielipiteita ja ei niista kannata paljoa enempaa jauhaa.

Mun kaupungit top 5 maailmassa satunnaisessa jarjestyksessa:

-Sydney
-Innsbruck
-Pariisi
-Rotterdam
-Munchen

Jokohan tama nyt jo onnistuisi.. Vai onko mut laitettu viestikieltoon?

Jouko

Kommettia :cool: ,

Täytyy nyt vielä sanoa että, itse en nyt niin hirveästi pittaa noista kaupungeista rakennuksineen ne on melkeen samalaisia joka paikassa.

Ilmapiiri ja yleinen viihtyvyys on tärkeää, ja aussi elämäntyyliin ei kuulu lähteä viikonloppuna kaupunkiin vaan päin vastoin. Mieleen tulee lähinnä lähistön luonto rantoineen ja saarineen.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jaaks

Zetax:D

Yllatti pienuudellaan :??  Siis nyt puhut CBD alueesta (Central Business District).

Tottakai se on pieni ja kaikki asuu kaupungin keskustan ulkopuolella.
Siina se paras osa onkin, etta business keskus on tayteen rakennettu korkeine taloineen ja sitten mennaan kotiin rannoille ja luontoon, kuten Joukokin jo sanoi :D

Enpa tieda tuosta Mt Isasta, onhan se Guinnessin kirjan mukaan "Worlds largest Political and Social Section" (40978,89 km2) mutta kaikki se alue ei ole saman kaupunginhallituksen alaisena :D  Yksi syy miksi se paasi tahan listaan on tietysti, etta paakatu menee Mt Isan keskustasta suoraan Camoowealiin 180 kilometrin paassa :D.

Naista nyt on turha edes keskustella, mutta vaittihan Suomessakin aikoinaan Pudasjarvelaiset olevansa maailman suurin kaupunki (5875 km2)   :??

MH

Jaaks,

Eihän Pudasjärvi ole voinut olla maailman suurin kaupunki kun se ei ole edes Suomen suurin. Itse ainakin muistelen koulu maantiedolla että Kuhmo olisi suurin. Tähän vois vielä jatkaa mitä yksi aussi kaveri joskus totesi että kun menet Melbourneen niin ihmisiä kiinnostaa mikä olet koulutukseltasi, Sydneyssä kiinnostaa mitä teet työksesi ja paljonko tienaat kun taas Qld:ssä kysytään juotko Olutta:XXXX:XXXX:XXXX

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks

Siina se paras osa onkin, etta business keskus on tayteen rakennettu korkeine taloineen ja sitten mennaan kotiin rannoille ja luontoon, kuten Joukokin jo sanoi :D

 

Juuri tuohon piirteeseen ihastuin Melbournessakin. Vaikka asukkaita on miljoonia, niin meininki tuntuu kuitenkin ihan pikkukaupunkimaiselta, kun vaan siirtyy CBD:n ulkopuolelle... toisaalta shoppailut, ravintolat ja muut riennot on saavutettavissa ja niitä on hyvä tarjonta, jota ei sitä vastoin löydy pikkukaupungista.

Riina.
Riina

Jaaks

Riina :D

"...toisaalta shoppailut, ravintolat ja muut riennot on saavutettavissa ja niitä on hyvä tarjonta, jota ei sitä vastoin löydy pikkukaupungista.."

Siinahan se juuri onkin. niinkuin varmaan tiedatkin, etta mm. shoppailut, ravintolat etc on huomattavasti parempia sen "cityn" ulkopuolella  
:D , mutta joku joka on viettanyt kaupungissa vain yhden paivan ja on vara sanoa mielipide ko paikasta :o

Jaaks

MH :D

No, noistahan vois jutella vaikka maailman aariin :D

Omasta mielestani Brisbane on suurin "omassa sydamessani" ja se on kaikki mita minulle merkitsee - talla hetkella :D

En juurikaan voi, enka koskaan haluakaan laittaa maailman eri kaupunkeja joissa olen vieraillut tai asunut minkaanlaiseen jarjestykseen.  Jokaisessa on oma hohtonsa ja omat heikkoutensa.  Varsinkin kun voin sanoa jonkin verran nahneena, etta jos vertaat niin : "compare apples to apples" muuten ei ole mitaan jarkea :D

Cheers MH :XXXX

Ps.  Mites muuten on viisumin laita ??

woikukka

chilifinn

Kiitos noista rohkaisevista sanoista...
Suurin osa mun kavereista ja sukulaisista pitää mua ihan hulluna, kun olen yksin lähdössä "maailmalle". Toiset on sanoneet taas ihailevansa mun rohkeutta, mutta eivät ikinä itse pystyisi samaan. Mä tiedän tehneeni oikean ratkaisun ja uskon matkastani todella tulevan mahtava ja onnistunut :)... En varmasti tule katumaan, että päätin lähteä Australiaan :).

chilifinn

Woikukka, kiva jos sait rohkaisua. Tutut ja sukulaiset tahtovat usein ihmetellä reissaavien ihmisten matkustusviettiä mutta ehkä he ovat vain huolissaan siitä meneekö kaikki hyvin. Itse olin 15-vuotias kun lähdin aikanaan vuodeksi Australiaan ja kotiväellä oli kyllä sydän kylmänä. Olin kuitenkin hyvässä ja huolehtivassa perheessä ja vuosi oli onnistunut. Perheestäkin tuli kuin sukua loppuelämäksi. Sittemmin pidin opinnoista taukoa ja läksin taas down under. Silloinkin jotkut ihmettelivät, toiset eivät.  But when you`ve gotta go, you`ve gotta go... Tällä palstalla kirjoittelevista varmaan huomattava osa on saanut joskus selitellä valintojaan ja kiintymystään Australiaan. Yksin reissatessa on tietysti vaaransakin, mutta terveellä järjellä, pitkällä pinnalla ja avoimella mielellä varustettuna pärjää kyllä pitkälle. Niin ainakin itse uskon.
Kerro sitten jatkossa miten elämä Brisbanen auringon alla on ruvennut maittamaan. Kesäpäiviä saattaa jopa sikäläisen syksyn ja talven aikana olla tarjolla reilusti enemmän kuin Suomen kesässä yhteensä! :D

woikukka

chilifinn

Mä halusin aikoinaan lähteä ulkomaille vaihtariksi jo lukiossa, mutta silloin ei ollu mahdollisuuksia ja mun lukion jälkeisetkin lähtöaikeet meni aivan totaalisesti mönkään. Sit jäinkin tänne Suomeen "opiskelukierteeseen", joka on nyt vasta päättymässä ja kovasti olen vannonut, että saa mun osalta koulun penkin kuluttaminen nyt riittää! Mun osittain haudatut ulkomaan haaveet sai viime vuonna uutta tuulta purjeisiin, kun pääsin lähtemään vaihtariksi Itävaltaan 4,5kk. Oli aivan mahtavaa aikaa eikä millään olisi halunnut tulla takaisin, mutta oli pakko. Silloin päätin, että uudestaan pitää päästä jonnekin ja nyt haaveet on toteutumassa :). Yksin ei periaatteessa tarvitse reissata kuin täältä Brisbaneen, joten eiköhän siitä selviä tosiaan sillä terveellä järjellä.

Eikä paljon haittaa, vaikka periaatteessa olenkin lähdössä Australian "talveen", ei taida kovin kylmältä tuntua, kun täällä pahimmallaan on tullu koettua -45C pakkanen :P...Joten taitaa tosiaankin olla enemmän kesää mulle koko vuosi :D.

Varmasti kirjottelen sitten tänne, miten se elämä alkaa siellä luistamaan ;). En usko, että ihan heti kuitenkaan tulee ikävä takaisin Suomeen...

1770

Olimme juuri saapumassa 15-20 hengen monikansallisella porukalla Adelaideen.

"It's a boring city..." totesi joku seurueesta.

Oppaamme, 50-60-vuotias, joulupukki-looalike Bernie, tarttui v?litt?m?sti kiinni noihin sanoihin:

"There's no such a thing as a boring city. Every city is equally boring. It's the people who make the city live. And YOU are the people who are going to Adelaide!"

Hyvin sanottu, mielest?ni. Adelaidea voi kiert?? n?hden vain kirkkoja, Brisbanessa voi ik?vysty? hetkess?. Molemmissa voi el?? el?m?ns? onnellisena ja pit?? niit? parhaina paikkoina. Yksik??n KAUPUNKI ei ole tyls? tai el?, ihmiset luovat kaupunkiin el?m?n.

woikukka

Ja taas on yksi suomalainen lisaa Australiassa...

Lento oli aivan hirvea mut hengissa selvisin ja taalla sita nyt ollaan :).

woikukka

Viikko on vierahtanyt harvinaisen nopeasti ja joka hetkesta olen nauttinut taysilla. Tanaan kavin jopa ensimmaista kertaa keskustassa hakemassa labelin passiin ja tayttamassa TFN hakemuksen seka avaamassa pankkitilin. Pitaisi siis saada postia viikon sisalla :).

Vahan on ilmat olleet erilaiset kuin Suomesta lahtiessa. Siella oli viela lampotila lahtoaamuna asteen pakkasen puolella ja vaatetus sen mukainen. Kahden paivan matkustuksen jalkeen saavuin perille ja lensi samantien villatakki komeron nurkkaan, kun lampotila oli +27C. Ei ole kylla ollu ainakaan saassa valittamista.

Viikonloppuna ehdin jo kavasta Australian Zoossa silittelemassa kenguroita ja tutustumassa, mita kaarmeita kannattaa varoa :D. Tulikin se oppitunti tarpeen, kun ei ole Suomessa tullu yhtaan kaarmetta vastaan.

Aikaerorasitusta ei juurikaan ollut ja parin paivan paasta jo ihan normaalisti eli taman kellon mukaan. Vahan on tullut pyorittya siella sun taalla, mutta viela olen ihan hukassa jopa taalla "kotikulmilla".

Viela ei ainakaan ole paatokseni kaduttanut ja tuskinpa tulen sita katumaankaan. Sen verran upea on ollut tama ensimmainen viikkokin. Edelleen jos jollain kiinnostaa niin ottakaa ihmeessa yhteytta, osittain on sellainen orpo olo taalla kuitenkin :).

Hannele

riaapa

Tiedoksi muuten Suomen t?m?nhetkisest? s??tilasta... Lehdet ovat jo julistaneet ett? "kes? alkoi heti vapulta", ja kielt?m?tt? l?mp?tilat ovat olleet kiitett?v?n korkeita vuodenaikaan n?hden: huomiseksi luvattu 22 astetta ja keskiviikoksi 24 astetta. Eli taisi s??t muuttua heti kun Hannele l?hdit ;)

Lykky? tyk? Hannele, eik?h?n ne ilmansuunnatkin ala pikkuhiljaa selkenem??n sullekin... :sormetr

Riina.
Riina

mette

Riina :D Tampereelle juttelin siin? ?sken tunnin verran - siell? satoi lujasti vett?. Olivat sit? kastelua hartaasti jo odotelleetkin. Kuvailut   luonnosta, joka niin kaunis, se vihreys ja vehreys ja valoisuus saivat taas kaipaamaan sinne... vaikka s??t jo ovat l?mmeneetkin niin ei siell? kuitenkaan ihan j?tski-ilmat viel? olleet...hyv? kun j?rvet sulaneet. Muistan kyll? , kun ekalla kerralla l?hdimme Suomesta  t?nne kaikkein  kauneimpaan aikaan, aurinkoisena, l?mpim?n? kes?kuun p?iv?n?....toisella kertaa sitten valittiin syksy l?ht?ajankohdaksi, jottei riipaisisi niin rajusti....
Niin, tervetuloa woikukka t?nne Brisbaneen :D Oletko jo tutustunut South Bankiin? Uimassa siell? k?ynyt? Ihan mukavia p?ivi? edelleen ollut  l?mp?tilan ollessa siin? 24-25C. Viikonloppuna ainakin siell? oli ihan mielett?m?sti kansaa.

chilifinn

Woikukalle onnittelut pitk?n matkan ja aikaerov?symyksen taittamisesta menestyksekk??sti!  

Mette, Suomen kaipuu t?h?n vuodenaikaan kolahtaa ilmeisesti siell? ajankohtaiseksi kun muistelee kaiholla Suomen kaunista kev?tt?  ja kes??. Suomen tutut suunnittelevat lomiaan ja kertovat koivujen olevan hiirenkorvilla... Kiistatta kaunis visio!
Mik?li siell? teill? p?in on muitakin kaihomielisiss? tunnelmissa ja olette kullanneet muistonne vuosien saatossa, niin palautan mielell?ni muistiinne (mik?li on p??ssyt unohtumaan), ett? 7 kk kylm?n kauden j?lkeen luvassa on 3 kk kes??, josta l?mmint? ehk? 2 kk ja hellett? 2-3 viikkoa, ja sitten palataan taas ah niin ihanaan  3 kk pimeyteen ja 7 kk kylm??n kauteen... :roue  
Toki vuodenajat ovat hienoja ja niin hohtavat hanget kuin kes?inen j?rvenselk?kin ovat aivan ihania ilmestyksi?. Kauniina kes?p?ivin? pulahtaminen j?rveen uimaan saunan j?lkeen tuntuu ajoittain maailman parhaalta asialta, jota voisi kaivata kovastikin. Sitten taas toisaalta luulisin ettei veneretkeily Queenslandin maisemissakaan taida hullumpaa olla...;)
Kuluneena vuonna olen rekister?inyt Suomen karun ilmaston tavallista tarkemmin, jotta tulevaisuudessa koti-ik?v?n yll?tt?ess? muistan millaista t??ll? oikeasti on...  Oikeastaan on aika hassua miten innokkaasti me suomalaiset odotamme kes?? joka vuosi, ja sitten se on joinakin vuosina niin kylm? ja kolea, ettei moista kannattaisi edes etuk?teen odottaa.
:D
 T?llaisen pohdinnan aikaansai lomia ja l?mmint? kes?? innokkaasti odottava suomineito

PS. L?ytyyk? Ausseista mukavia "m?kkilomia" vuorilla tai vesist?jen ??rell?? Oletteko karkottaneet koti-ik?v?? tai rentoutuneet muuten vain suomalaistyyppisill? m?kkilomilla siell? ollessanne??