Lento austteihin

Aloittaja Joshua10/13, heinäkuu 10, 2013, 23:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joshua10/13

Mistä kaikkialta etsitte lentoja ausseihin? Itse olen mielestäni löytänyt kohtalaisia hintoja "halvatlennot.fi" palvelun kautta. Näissä hinnoissa ei ilmeisesti kuitenkaan ole sisällytetty matkatavaroita joka tekee halvasta hinnasta vähintäänkin arveluttavan. Onko joku mielestään löytänyt loistavan diilin lentolipussaan?

sina1800

Nimenomaan tuota kautta olen löytänyt halvimmat pitkän seurannan jälkeen, nekin päätyivät loppujen lopuksi Kilroylle ja Finnair/Cathay Pasific. Matkatavaroiden sisältyminen riippuu lentoyhtiöstä, ei kyseisestä sivustosta. Useimmiten kuitenkin noin pitkissä lennoissa matkatavarat kuuluvat kyllä. Se on ikävä kyllä asia joka sinun täytyy aina tarkastaa itse. Suurimmilla yhtiöillä yleensä kuuluvat, halpalentoyhtiöillä eivät. Esim. jos yrität kikkailla Norwegianilla ja jollain muulla halpalentoyhtiöllä, muista huomioda matkatavarakulut. Finnairilla ne taitaa poikkeuksetta kuulua hintaan. Australian päässä esim. Jetstarin hintoihin ei kuulu matkatavarat.

Anssi

Kannattaa myös varmistaa, kenen hinnat joudut maksamaan lisämatkatavaroista. Esim. itse ostin meno-paluu-liput jostain Skyscanneristä tms, ja vaikka liput ovat nimellisesti Finnairin, niin paluulennolla lisämatkatavaroista rokotetaan Qantasin hinnaston mukaan, ja ne hinnat ovat aivan tolkuttomia.

Tuossa Skyscannerin hinnassa oli kuitenkin normaalit 1 laukku ruumaan plus käsimatkatavarat.

sina1800

Ilmeisesti paluulentosi lennetään Qantasin koneella? :) Juu, tarkkanahan noiden kanssa pitää olla. Hyvinkin usein ostat lippusi joltain yhtiöltä, mutta lento todellisuudessa lennetään aivan toisen yhtiön koneilla. Ihanaa lentoyhtiöiden yhteistyötä jossa taatusti saadaan asiakkaan pää sekaisin, eikä lentopisteiden ansaitsemisesta voi toivoakaan ymmärtävänsä jotain. :D

Anssi

Eka lento Brisbane-Singapore on tosiaan Qantasin koneella, sain Finnairilta tuon tiedon, että Qantasin hinnoilla mennään. Tänään perehdyin itse asiaan, ja käsittääkseni oikeasti maksan sittenkin Finskin taksojen mukaan, koska Finnair on "most significant carrier" tuolla matkalla. Ihan kiva, kun Finskillä ylimääräinen 23 kg matkalaukku maksaa 75 egeä, ja Qantasilla 1380 taalaa(oikeasti!). Luonnollisesti tarkistan tämän vielä.

sina1800

Oho, onpa tosiaan aika tolkuton hinta. :) Lukeeko sulla siis lipuissa Finnair kaikilla osuuksilla, mutta Qantas lentaa osan pätkistä?

Anssi

Joo, lentoyhtiönä Finnair, operoijana BNE-SIN-pätkällä Qantas (SIN-HEL Finnair, samaa matkaa eli ei check-iniä välissä). Kaiken järjen mukaan tätä IATA:n logiikkaa noudatetaan:

http://www.lan.com/en_uk/sitio_personas/plan-and-book/baggage-info/baggage-policy/passengers-flying-with-other-airlines/index.html

Eli kun Finnairin operoima lento on eka joka ylittää noiden alueiden rajan (Australia ja Singapore ovat molemmat alueella 3), niin Finskin sääntöjen mukaan mennään.