Sports management tms. opinahjo...

Aloittaja tuksu, joulukuu 02, 2003, 00:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tuksu

Juu..eli kertokaas vähän älyköt millaiset työnäkymät tarjoaa opiskelulinja Sports management?
Esimerkiksi University of Western Sydney tarjoaa tällaista, onko paljonkin kalliimpaa opiskella tällaisissa suurkaupungeissa?
Jees, onko kellään kokemuksia tästä liikunnan ja "urheilun" opiskelusta Ausseissa? :??

riaapa

Tuksu,

työnäkymistä löydät paljonkin tietoa käyttämällä jotain hakukonetta, esim. googlea (kokeile hakusanoja Sports Management Jobs) . Montaa kertaa en minäkään jaksa sinua sinne kehottaa, mutta menköön nyt vielä tämän kerran...

Näköjään myös tuo mainitsemasi University of Western Sydney kertoo työnäkymistä muutamalla sanalla kas tässä Kuinkahan tärkeää on tuo akkreditointi Aussilassa? Kun tällä UWS:n nettisivulla niin auliisti tunnustetaan ettei ko. kurssia ole akkreditoitu.

Täältä löydät linkkejä sport management duuneihin.

Myös tällaisen löysin hyvin pikaisella googlauksella:
Typical Job Titles: Sport management positions include a variety of areas. Here are examples of sport management job titles:
    * Marketing and promotions director
    * Sporting goods sales representative
    * Corporate sales director
    * Director of ticket sales
    * Intramural director of campus recreation
    * Facilities coordinator
    * Athletic director
    * Compliance director
    * Athletic business manager
    * Community sport & recreation
    * Fitness manager
    * Program directors in community sport programs
    * Sports attorney
    * Professional Sports Team Manager

Typical Job Responsibilities: Students with a degree in sport management have varied job responsibilities depending on the type of organization, area of the sport industry, and level of management. Here are examples of job responsibilities:
    * Event management
    * Promotion and marketing
    * Advertising
    * Sports information
    * Sport sponsorship
    * Budgeting
    * Accounting
    * Ticket sales
    * Financial operations
    * Fund raising
    * Academic counseling
    * Compliance
    * Eligibility
    * Athletic development
    * Risk management plan for legal issues in sport
    * Facility management
    * Sport broadcasting
    * Media relations
    * Public Relations
    * Sales of sporting goods and licensed sport products

Ja vielä isomman listan löydät täältä

Ja nimenomaan Aussilaisesta näkökulmasta ja sports managementista kirjoitetun artikkelinkin löysin: http://www.mycareer.com.au/editorial/employment_news/2003/03/02/FFX5LF4PUCD.html

Aloitapa noilla.

En tiedä Australiasta, mutta yleensähän suurkaupungit on kalliimpia elinkustannuksiltaan, siis vuokratasoltaan jne. Toisaalta jo pelkkä yliopisto tai muu iso opinahjo tuppaa nostamaan minkä tahansa kaupungin vuokratasoa, kun kysyntää riittää.

Ehätinpäs ensimmäiseksi "älyköksi". Aika helpolla tuon arvonimen näköjään saa... ;)

Riina.
Riina

tuksu

Kiitos vaivannäöstä taasen!
Kylhän mä käytän Googlea, ja osaankin käyttää sitä, mutta se ei nyt ole se pointti vaan se, kun kerroinkin että on työlästä tutkia joka h*ton yliopiston sivut Australiassa, USAssa, Canadassa, Iso-B, ja tutkia sieltä työnäkymiä ja muita tietoja ;)
Eli kun olen sanonut, täältä tietoa voi saada "yhdessä paketissa"
Vielä se, että toivoisn että noi työnäkymät olisi vielä (körhöm) Suomeksi!
Toivottavasti Riina lakas ymmärrät minua...  :)

Jaaks

Tuksu,

"Vielä se, että toivoisn että noi työnäkymät olisi vielä (körhöm) Suomeksi! "

Voisinhan nuo sinulle koravusta vastaan kaantaakin, mutta miksi ihmeessa olet tanne tulossa tai edes ajattelemassa tulemista jos ei englanti ole tuon vertaa hallussa :nuttu::nuttu::nuttu:

Nyt ei ymmarra :??:??:??

riaapa

Ei, Tuksu, nyt en todellakaan ymmärrä...

Sinusta on siis työlästä ottaa selkoa haaveilemastasi opiskelualasta, mutta oletat että meille "älyköille" ei ole lainkaan työlästä etsiä kaikki tieto täysin tuntemattomalle ihmiselle "yhdessä paketissa" ja sitten vielä kääntää se suomeksi!!!???

Kuten Jaaks sanoi, kyllähän se käännöskin onnistuu, mutta sitä ei kyllä tehdä enää pelkästä hyvästä tahdosta. Nyt alkaa meikäläisenkin pinna kiristyä... :nuttu:

Riina.
Riina

tuksu

Tiiättekö tätä uskalsin odottaakkin...
Pitää unohtaa koko sivusto, tai ainakin sinne kirjoittaminen, täällä ei juuri huumori kuki ja en taida sopia teidän muottiin täällä!
Kyllä minä ymmärrän englanninkieltä ja tarkoituksenani on lähteä opiskelemaan käytännön englantia kun täällä kouluissa sitä ei opeteta, tähänkin te nyt varmaan löydätte jonkun irvaikun aiheen joten ookoo luovutan...:(

Jaaks

Tuksu :D

Your Call ....... :??

tuksu


Reija

Tuksu :D

Ehkä asenteesi on ollut vähän liian hyökkäävä ja välinpitämätön :??

Näin vähällä ei kannata kuitenkaan tälläistä informaatio verkostoa unohtaa...

Kysymyksiä täällä on ennenkin kommentoitu ja suoraan teilattu mutta tämä kannattaa ottaa itselleen opiksi ja työstää jotain myös itse.... en usko että kenellekkään on annettu tietoja hopeatarjottimella :?? :?? :??

kyllä niitä avuja alkaa löytymään kun ensin näytät että olet myös itse tehnyt asioiden eteen jotain.... samojen kysymysten toistelu ei voi saada kovin pitkäpinnaisia vastauksia :D

Nyt vaan surffailemaan ja uusilla tuulilla eteenpäin :XXXX :XXXX

Reija

Tuksu

Vielä pieni vertaus yliopistojen hinnoista!!

Englanti 600 euroa lukukausi
Australia 6000 euroa lukukausi

( noin hintoja )

riaapa

Tuksu,

kyllä meillä täällä huumorikin kukkii. Me ollaan täällä dunderissa kuin perhe, välillä vähän kinastellaan keskenämmekin, mutta varsinkin uudet naamat pistetään ensin vähän testiin. Kuten ollaan täällä aiemminkin monen monituiset kerrat todettu, niin väärinkäsityksiä syntyy erittäin helposti tällaisen median kautta, kun puuttuu kokonaan se non-verbaali osa kommunikoinnista. Näin ollen emme pysty esim. sun naamasta päättelemään että nyt oli pilkettä silmäkulmassa...

Ymmärräthän kuitenkin että meillä on jokaisella myös päivätyömme (ja -opiskelumme), joten on erittäin helppo provosoitua kommenteista tyyliin: "on työlästä tutkia joka h*ton yliopiston sivut Australiassa, USAssa, Canadassa, Iso-B, ja tutkia sieltä työnäkymiä ja muita tietoja. Eli kun olen sanonut, täältä tietoa voi saada "yhdessä paketissa"."

Mitä tuohon käytännön kielitaidon opettamiseen tulee... on varmasti edelleen totta, mutta odotahan kun saadan uutta verta koulujen opettajain huoneisiin! Vaikka ei silti, mulla on ollu onni englannin opettajien suhteen, eikä ole pahaa sanottavaa heistä tai opetusmetodeistaan. Mutta kanssasi on moni samaa mieltä. Käytäpä tuota "haku"nappulaa tuolla yläkulmassa, niin löydät erään keskustelumme opettajista ja kielen opettamisesta ja ties mihin sekin keskustelu silloin rönsyili...

Älä luovuta niin helpolla! ;)

Riina.
Riina

tuksu

Ehkä olen hiukan väärin ymmärtänyt tämän sivuston..luulin että täällä kommentoi ja vastailee tyhmiin kysymyksiin kaikki käyttäjät, niin sivujen ylläpitäjät kuin lukijatkin, joilla on käytännön kokemusta, mutta ilmeiseti vain ylläpitäjät vastailee. SILLOIN ymmärrän hyvin että kyllästytte vastailemaan ainaisiin yksinkertaisuuksiin ja "itsestäänselviin" kysymyksiin. ;) Tämä asia on minulle melko uusi,olen paljon käyttänyt tätä kuuluisaa Googlea.Sain juuri entiset koulut suoritettua (oli kaksoistutkinto) ja nyt kiinnostaa ulkomaat ja on niin paljon tietoa saatavana, että ajattelin täältä löytäväni ne helposti. Olenhan paljon uutta hyödyllistä tietoa saanutkin :) Kiitos siitä!
Mutta kumminkin ehkä en enää kirjoittele tänne uusia "jänniä" kysymyksiä vaan tyydyn itkemään taustalla!! ;);)

MH

Tuksulle ja muillekin uudemmille kokeilkaa aina ennenkuin kirjoitatte kysymyksen niin löytyisikö se tuolta sivun ylälaidasta olevasta hakupalvelusta jos sitä ei sieltä löydy silloin voi hyvin kirjoittaa uudenkin kysymyksen  ja saa siihen varmasti asiallisen vastauksen. Tänne kuitenkin liittyy uusia aika tiuhaan tahtiin niin ymmärrät varmaan niitä jotka ovat palstaa pitempään seuranneet että tympii vastata samaan kysymykseen 75. kerran kun se tieto kuitenkin löytyy hakulaatikosta. SIITÄ TÄSSÄ ON KYSE EIKÄ KENENKÄÄN SORSIMISESTA.

Marko


KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HAKUA JA JOS EI LÖYDY NIIN LAITTAKAA UUSI TOPICCI JA HUOMAATTE ASIALLISTEN VASTAUSTEN TULVAN
:D:D:D



edit:Itse seurailen muitakin esim harrastustoimintaan liittyviä keskustelupalstoja niin nää samat asiat toistuu sielläkin eli kysy jos et hausta löydä

tuksu

Kyllä ilmeisesti suurin este saattaa olla se rahanmeno tuolle Ausseissa...En kyllä ole ainoa jolla raha on ollut esteenä, mutta onhan noin nyt tolkuttoman kalliita, esimerkiksi juuri Coolola Sunshine Institute of TAFE:ssa opiskelu maksaa 17000 Aus $/18kk + ilmeistesti toisen koulun kustannukset lisäksi (University of Sunshine Coast), jos meinasin opiskella sitä Diploma of sport & recreation jne. Sehän on kaksoistutkinto..lisäksi asumiset ja elämiset tietty päälle...siinä menee omaisuus!
Mutta katellaan ja haaveillaan...

MH

Toihan on halpaa opiskelua vain n.31,5$/päivä itse olen suorittanut suomessa yksityisesti omaan alaan liittyvää koulutusta ja hinta on ollut n.150$/päivä

tuksu

No mikä kenellekkin on halpaa..kun se olisikin pelkkä lukukausimaku, mutta kun siihen lisätään vielä niiiiiiiin paljon erilaisia kustannuksia, menoja...niin vaikka vanhempani tulot ovat hyvät, niin tosiaan..pitää miettiä tarkasti mitä tekee..Että ei tarvitse sitten maitojunalla tulla poijes sieltä! :(
Onko muuten ne koulujen campukset ihan asuttavia?? (Ja muistakaa, minulla on nyt sitä pilkettä siellä silmäkulmassa tätä kysyessäni! :D )

riaapa

Noh noh, Tuksu.

a) Onneksi olkoon suoritetusta kaksoistutkinnosta! (Oletan että lukio+ammattikoulu?)

b) Ei tarvii itkeä taustalla.

c) Sen sijaan että tehtailisit uusia "jänniä" kysymyksiä, olet erittäin tervetullut osallistumaan keskusteluun ja jos joskus tulee taas joku täsmäkysymys mieleen, niin eikun kehiin vaan, voihan se olla että jollain onkin sitä käytännön tietoa. Muista silti MH:n neuvo ja kokeile ensin hakua. Nyt vaan näyttää ettei kellään ole juuri sports&recreation -alasta kokemusta...

d) Älä ihmeessä lopeta haaveilua! Ei muuta kun armeijan päivärahoista säästämään... Kyllä Suomi on siitä harvinainen maa maailmassa, että oikein lain voimalla turvataan oikeus ilmaiseen koulutukseen, ja sen lisäksi saa vielä opintotukeakin. Jos koko tutkinnon suorittaminen ulkomailla tuntuu tyyriiltä (no minusta ainakin tuntuu!), niin harkitsepas uudestaan näitä kotimaisia vaihtoehtoja. Varmasti kaikissa kolmannen asteen oppilaitoksissa on mahdollisuus opiskelijavaihtoon, joka on ihan varteenotettava vaihtoehto kokeilla kansainvälisyyttä. Usein noihin oppilaitoksen vaihtoihin saa jonkinlaisen stipendin joko oppilaitokselta tai joltain järjestöltä, joka kattaa ainakin lentoliput, ja sen lisäksi tietysti normaali opintoraha ja opintolaina. Sähköpostiosoitteestasi päätellen olet vielä sen verran nuori, että ehdit varsin hyvin vielä opintojen jälkeenkin ulkomaille, vaikka työkokemusta hankkimaan. Onneksi se on EU:n sisällä NIIIN helppoa. Käytännön kielitaitoa voi harjoitella vaikkapa Iso-Britanniassa... ja helpoin tapa (byrokratian suhteen) nähdä Australiaa on se WH-viisumi.

e) Mulla ei ole Australian kampuksista oman käden kokemusta. Varmaan niitä on moneen lähtöön. Poikakaverini asui ekan yliopistovuotensa katolisessa collegessa (joka on siis sikäläisittäin juuri sellainen kampus-asuntola), St. Mary's -nimisessä. Koska se oli katolinen, niin siellä emännöivät nunnat, mutta muuten se ei kai eronnut muista collegeista. Se oli ymmärtääkseni aika hinnakas, tosin ateriat kuuluivat hintaan. Ekan vuoden jälkeen hän muutti kimppakämppään kavereittensa kanssa, joka ymmärtääkseni tuli edullisemmaksi. Ehkäpä jollain on tästä enemmän kokemusta?

Mietipä näitä. Äläkä säikähdä meidän teräviä kieliä! :P

Riina.
Riina

tuksu

Kylläpäs on mukava kun ääni muuttui kellossa!
Juu kaksoistutkinnon suoritin, lukio ja Kauppaoppilaitos, Datanomin tutkinnon suoritin (vaikka tietokoneet ei juuri kiinnosta mutta pitäähän ne hallita työpaikassa kuin työpaikassa)
Ongelma onkin tässä, että suomessa ei juuri ole sitä opiskelualaa joka kiinnostaa, tietty Pajulahdessa ja Vierumäellä on liikunnanohjaajan AMK, mutta viime vuonna sinne valittiin 1300:sta 40!Eli aika kohtalaisen pientä pääsyprosenttia.. :mad:
Muutenkin haen vähän sellaista tutkintoa joka "noteerataan" työmarkkinoilla.
*ei halua kuulua massaan*

Australiassa oli juuri loistava linja jossa on sen sport & recreationin lisäksi bachelor of business (linkki oli http://www.csit.tafe.net/diploma2degree/int-SportAndRec.pdf )

Joo mä käytän jatkossa tota hakuhommaa myös! ;)

MH

Tuksu, kuten huomaat näin se homma etenee

riaapa

MH  :)

Tuksu,
kaverini kävi ton liikunnanohjaaja AMK:n ja oli oma-aloitteisena tyttönä sitä mieltä että siellä oli vähän liikaa "paapomis"meininki. Hän opiskelee tätä nykyä Haaga-Instituutissa. Molemmat veljeni opiskelevat datanomiksi, ja myös heistä ainakin toisella on vakaa aikomus jatkaa vielä ihan muualle opiskelemaan, mutta onhan se tänä päivänä tosi hyvä pohja, niinkuin sanoit. Sulla varsinkin kun on toi kaksoitutkinto. Muistathan sitten joskus tulevaisuudessa, että työmarkkinoilla painaa sen tutkinnon lisäksi tosi paljon myös työkokemus, eli lisäpätevöityä voi myös sitä kautta ja sillä sitä "noteeraamista" hakea.

Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. ;)

Riina.
Riina

Reija

Itselläni oli vähän samoja tunteita kun hain AMK:hon silloin aloittaessani, mutta vetonaulana toimi tuon koulun "pakollinen" 3kk:n vaihto-ohjelma englantiin.... tämän lisäksi jos halusi lähteä esim. pidempään vaihtoon tai harjoitteluun koulu sponsoroi matkoja jopa 5000,- markan edestä...

olin todella tyhmä kun en ottanut ja lähtenyt pitempään vaihtoon/harjoitteluun ulkomaille vaikka tälläinen mahdollisuus annettiin... mutta sillä hetkellä seurustelin ja lähdöstä tuli vähän eri puraa...

Kuten edellä jo sanottiin niin monilla suomalaisilla tutkinnoilla on jo vaihto-ohjelmat ja kannattaa ihan soittaa koulun kansliaan ja kysyä asiaa... sieltä saattaa tulla yllättävääkin tietoa... monilla kouluilla on jopa ns. ystävä koulut Ausseissa, meillä ainakin oli...

Suomalainen tutkinto ei ole minun mielestäni huono vaihtoehto jos ei ole laittaa maltaita ulkomaan opiskeluihin, ja tuleehan ulkomaan vaihto sitten merkintänä papereihin joka tapauksessa...

Itsellä merkintä että olen suorittanut kurssit yhdessä Oxfordin yliopistoista vaikuttaa asiaan aika paljon, koska esim. Oxford on tunnetusti täynnä arvostettuja yliopistoja.... eli kannattaa myös miettiä missä suorittaa vaihdon...

No eiköhän tässä ollut ihan tarpeeksi jo mun osalta, mutta suomalaiset tutkinnot on halpa tapa päästä maailmalle :D :D

tuksu

Kyllähän minä varmaankin haen sinne opsikelemaan Vierumäelle ja Pajulahteen, mutta juuri sen sisäänpääsyn vaikeuden takia en voi ollenkaan jättää sen koulun varaan.
Siskoni on ollut vuoden USAssa ja se oli niin innoissaan siitä vuodesta ja enhän minä voi olla siskoani huonompi... ;) Pitäähän sitä nyt hitto päästä vähä tuulettuu täältä pohjolasta, nähdä vähän maailmaa ja oppia kieltä..

iskater

tuksu :D

kun satun olemaan tata dunderin laiskempaa aktiiviporukkaa. onkos sinne australian sport & recreationin -linjalle paljon suurempi sisaanpaasyprosentti? etta paaseeko sinne paljonkin helpommalla sisaan (jos ei nyt ajatella sita raha puolta) ?
itsellani sattuu olemaan kanssa kourallinen tuttuja jotka ovat tuon Vierumaen liikunnanohjaajan (mika lie) kayneet. etta itse en tunne ketaan joka sinne ei olisi paassyt. ainoastaan niita jotka sinne ovat paasseet. eikos se tarkoita etta sinne paasee helpolla :D
ala anna noiden tilastojen lannistaa! laita siskolle kampohin ja kunnolla! :D

sanna77

Tuksu, valmistuneena Restonomina muistan kuinka Haaga Instituuttiin oli 1400 ensisijaista hakijaa ja noin 70 otettiin sisään. Hain kolmena vuotena peräkkäin ja kappas kummaa kolmas kerta toden sanoi. Käytin nuo välivuodet työskentelemällä alalla ja samamalla kartutuin arvokkaita työkokemuspisteitä, jotka auttoivat sitten hakuprosesissa. ;) Sinäkin varmasti saat lisäpisteitä tuosta datanomin tutkinnostasi.... Kuten Iskater tuossa jo kannusti,  uskon, että jos todella haluat sinne Vierumäelle niin sinne myös pääset...Tsemppiä vain :D

Jaaks

Tuksu :D

"Pitäähän sitä nyt hitto päästä vähä tuulettuu täältä pohjolasta, nähdä vähän maailmaa ja oppia kieltä.."

Nyt puhut asiaa  :D

Ei muuta kuin haet tietoa niin paljon kun pystyt ja sitten kun resurssit loppuu, niin  kysymyksia vaan kehiin :D:D:D

Cheers
Jaaks :XXXX

tuksu

Minä kun en vielä tiedä miten vaikea sinne sport & recreation and bachelor of business -linjalle on päästä, olen vähän lähetellyt mailia tuonne STS:lle, kun sehän se olevinaan järjestää...
Tietty minä haen sinne Vmäelle ja Plahteen, ja kaikkeni teen että pääsisin sisään, kuitenkin enemmän minua kiinnostaa ulkomaat!

Iskater, aika pro-äijiä on ollut, kun juuri paria kaveria on sinne pyrkinyt, ja ovat SM-tason tennispelaajia, eivätpä päässeet...
Mutta..aika näyttää sitten!
Kunhan nyt toi ajjjmeija käydään ja tavoite olisi RUK:iin päästä..se antaisi vähän potkua tulevaisuuteen!

Jaaks

Tuksu :D

Hyvin ajateltu :god: Kay se armeija ja ota irti kaiken mita saat ja varsinkin RUK, jos onnistuu.
Armeija (kaikki aselajit mukaanlukien) on edelleenkin ja valitettavasti ainoa "Johtamistavan Koulu" maailmassa.

Itsekin palkkaan hyvin mielellani armeijan palveluksessa olleita (vaikka taalla onkin taysin palkka armeija), silla heille taytyy kertoa asiat vain kerran ja homma tapahtuu kuten haluat ilman mitaan ihmeellisisa "sooloiluja".  Myoskin tehtavien jako alaspain tapahtuu luontevasti, koska on opittu siihen ja vastuu tehdysta tyosta kannetaan - meni sitten syteen tai saveen :D

Palkkasin juuri noin vuosi sitten uuden "supervisorin", jolla oli 21 vuotta kokemusta armeijan leivissa (Catering puolella tietysti) ja tyyppi on kuin unelma :D

Niista stipendeista taytyisi oikein ottaa kunnolla selvaa, niin sitten tiedettaisi valistaa niiden tarvitsijoita.

Tiedan, etta taalla se toimii hyvin paljon kuten Jenkeissakin, eli tiettyjen urheilu saavutusten jalkeen sponssorit jakavat opiskelustipendeja lupaaville kyvyille.

Toinen hyvin suosittu tapa on liittya juuri armeijaan ja tehda vaan vaikka 4-6 vuoden sopimus, silla valtio maksaa kaikkien "sotilaiden" jopa yliopistotasoiset opinnot :D

Loytyyhan noita vaihtoehtoja Tuksu, mutta sinun taytyy itse tehda se valinta, mita kautta lahdet unelmiasi tayttamaan :D

Oletko edes ajatellut tulla tanne vain toihin (pysyvasti tietysti) ja sitten tyonantajan kautta hakea mahdollista sponssorointia lisaopiskeluille :??

Think about it, mate :D:D:D

Jaaks

tuksu

Jaaks..
Juu tuossa just luin Suomen Kuvalehdestä ja siellä juuri todettiin, että RUK on Suomen suurin johtamiskoulu, ja lähes poikkeuksetta yritysten johtajat ovat käyneet RUKin..En nyt todellakaan tarkoita että tulevaisuuteni olisi jonkun yrityksen johdossa! :D:D
Mutta hyvän pohjan se antaa..

Sinä kun näytät tietävän tuosta rahoituksesta, ja se armeijan sopimus kuulosti aika hyvältä, mutta enpäs usko että ne minuun sijoitais, kun on noin kallis tutkinto..

Stipendinkin saanti on vähän niin ja näin, kun en ole mikään lemmikkioppilas/hikari tms. Nehän yleensä tietääkseni annetaan vain huippuoppilaille?  :??

Jaa jos kysyit tulenko (jos nyt tulen) pysyvästi sinne Aussiin, niin enpäs voi vastata tuohon vielä..sekin kun riippuu niin monesta seikasta..

Ja vielä rahoitushommasta..tuntuu aika todennäköiseltä, että jos nyt jotain tukia tai muuta raha-apua, että meittiä ei siellä nähdä! :mad:
Kun se tosiaan on niin kallis, 21000 erkkiä kolmelta vuodelta lukukausimaksut...että kolehti vaan kiertämään! :XXXX

Jaaks

Tuksu :D

21,000 erkkia eli noin AU$35,000 kolmelta vuodelta on siis tasan $11,666 /vuosi :D

Tuonhan tienaat jo vaikka vaan lehtia jakamalla :D

Eika tuo ole viela mikaan kallis tutkinto :D  Sitten kun se maksaa saman ja enemmankin vuodessa kuin sinun kolme vuotta, niin se on jo melko kallis :(

Ala anna nyt periksi Tuksu :D  Kayt sen armeijan ja sitten vaan matkaan :D :D

Se miksi kysyin sita "pysyvasti" tulemista oli vain siksi, etta koska 2 vuoden jalkeen voit anoa Aussi passia ja sitten on kaikki tiet auki :D jopa se armeija :D  ja silti voit tietysti pitaa myoskin Suomen passin :D

Just some food for thought :D

Jaaks

:XXXX

tuksu

:o Jaaks :o, jaa-a...Sulla ei sit ilmeisesti ole ihan pikkurahan puute siellä! ;)
Kun onhan tuo JOS ajatellaan vaikka Suomen opiskeluun meneviä kustannuksia tai EU-alueen opiskelukustannuksia niin onhan tuo aika paljon..

Sitten olisi kaikki kondiksessa jos noi lukukausimaksut olis ainoa rahareikä, mutta meneehän siellä asumiseen, ruokaan ym. elämiseen rahaa, en ajatellut ihan erakkkona elää siellä!  :D

Vielä kuitenkin sellainen yhteenveto, että eihän tuota reissua voisi rahana mitata, se on kokemus ja harmittaisi varmaan koko loppuelämän jos en nyt nuorena sinne lähtisi! :XXXX

Jaaks

Tuksu :D

"Kun onhan tuo JOS ajatellaan vaikka Suomen opiskeluun meneviä kustannuksia tai EU-alueen opiskelukustannuksia niin onhan tuo aika paljon.. "

Sorry, mutta et voi verrata - ei kannata verrata omenoita appelsiinehin - se ei koskaan onnistu :D

Maassa maan tavalla - Suomessa maksetaan hyvista tuloista taivaallisia veroja - ja taalla taas hyvistakin tuloista melko maallisia :D :D

At the end of the day - could be the same :??

Jos olet taalla toissa opiskellessasi ja tienaat, sanotaan nyt vaikka $20 K vuodessa, niin siita maksat ehka korkeintaan 10% veroa vuoden lopussa ja jos on hyva tuuri ( eli on hyva tyonantaja) niin et maksa juuri veroa ollenkaan :D

Cheers
Jaaks

tuksu

Jaa mites helppo sieltä on löytää töitä?
Millaisia töitä opiskelijat siellä nyt tekevät, onko olemassa seillaista varmaa työpaikkaa? :P

Niin mä tiedän että loppujen lopuksi se ei nyt niin kauhean kallista ole, kun siellä on sitten muuten paljon edullisempaa asua..Suomessahan on vähän sellainen sanonta että on lottovoitto syntyä Suomeen, mutta tarvitaan lottovoitto että täällä voi asua! :XXXX

MH

Joo ja kuten aiemminkin todettua niin lotossakin voi olla vaan neljä oikein ja silti puhutaan lottovoitosta

tuksu

Niinno, asiasta kolmanteen! ;) ;) ;)

Jaaks

Tuksu :D

Johan tuo on todettu, etta niin sanottua "varmaa tyopaikkaa" ei ole olemassakaan :D
Vaikka olisi paperit kirjoitettu alle ja kaikki luvattu, niin silti voi asiat muuttua :D

Ala vaan saastaa ja tule tanne omin voimin - ainakin aluksi :D

Kyllahan noita tyopaikkoja voidaan jarjestaa, tai paremmin sanottuna auttaa saamaan, mutta sehan on vain itsestasi kiinni :D :D

Just think about it, Mate :D:D:D

tuksu

Jaaks, sullapa on hymy herkässä! ;) hehe

Juu enköhän mä tässä yritä "säästellä", oon käymässä parin kaverin luona Tampereella ja eilen illalla meni joku 50 euroo :XXXX ja nyt saan kärsiä siitä! :nuttu:

Mutta tosiaan..pitää laittaa vähä hilloo sukan varteen ja tehdä ajmyn jälkeen niitä töitä ja miettiä sitten mikä on homman nimi!

Jaaks

Tuksu :D

Hymylla saat monta kertaa paljon enemman aikaiseksi ja se sita paitsi vaatii vahemman kasvolihaksia kuin :( eli saastat itseasikin siina samalla :D :D :D

Jaaks :XXXX