Asuntoa vailla 2v. opiskelun ajaksi Brisbanista.

Aloittaja Anne84, toukokuu 27, 2008, 05:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anne84

Heipä hei,

Olen muuttamassa Brisbaniin nyt kesäkuun lopussa 2008 kahdeksi vuodeksi ja olisin kiinnostunut ns "yhdistelmä asusmisesta". Opiskelija asuntolat ei välttämättä kiinnosta (aika kalliita) ihan kauheesti niin ajattelin kysästä jos ois tarjolla vapaata huonetta/shared accomodation Brisbane alueella.


Olen 23v. post-graduate opiskelija QUT:ssa(Gardens Point) (tai siis tulen olemaan :) siisti ja savuton.

Jos löytyy jotain niin ottakaa ihmeessä moonbugz@hotmail.com

Tai jos joku tietää mistä kannattais katsoa kämppiä ennen kun lähden etsimään koulun kautta, esim suomiyhdistystä...

Niin ja aikaa on LIIKA VÄHÄN, taidan olla jo nyt liika myöhässä...hmmm

Terv.

Anne

pinkus

Gumtree on hyva nettisivu kimppakampan etsimiseen.. Googlaa gumtree brisbane :)
Itse ehka menisin ensin paikan paalle ja asuisin vaikka hostellissa tai asuntolassa ensimmaiset pari viikkoa. Sina aikana ehdit tutustua muihin 'asunnottomiin' opiskelijoihin, joiden kanssa voit etsia asuntoa yhdessa :) Silla tavalla saat valita asuinkummpanisi, ja naet vahan milla alueella olisi mukava asua. Yliopiston ilmoitustauluilta loydat myos ihan varmasti ilmoituksia vapaista huoneista..

Toivottavasti loydat hyvan asunnon! :)  :peukkuy

sunrise

Moikka,

Tosi mahtava tämä palsta! :)  Mut apua nyt kaipailisin teistä fella Brisbanelaisista, kun rupean heinäkuun lopulla opiskelemaan QUTissa ja jonkinlainen kämppä pitäisi sitä ennen mahdollisimman nopeasti löytää!! Tulen opiskelemaan Gardens Point campuksella ja auttaisi jos joku vois kertoa miltä asuinalueelta Brisbaa olis hyvät liikenne yhteydet (ja hyvät kämpät) campukselle ja  keskustaan ? Niin ja tietysti miltä alueelta EI kämppää missään nimessä kannata ottaa, vaikka olis hinnaltaan edullinen!

Ymmärtääkseni QUTilla on campus asuntoloita mut ainakin ne mitä katoin netistä maksoi yli 800AU$/kk ja sen on jo aivan liikaa! Ehdoton kipukynnys on 640AU$/kk tai noin 160U$/viikko (onko realistinen?). Ja sitten vielä huolestuttaa se että siellä campuksella ei ole kuin niitä nuoria opiskelijoita kun itse taas olen post-grad opiskelija jolloin varmaan off-campus asuminen olis parempi vaihtoehto...
Kaikki info on tervetullutta.

arixmel


Gardens Pointin kampus ON keskustassa eli ihan siina kasvitieteellisen puutarhan vieressa. En osaa paljoa noissa asuntoasioissa auttaa mutta Kelvin Groven kampuskin on hyvin lahella keskustaa (eli ihan ydinkeskustan ulkopuolella) niin asunto sillakin suunnalla vois olla hyva ja voisit mahdollisesti kayttaa saman yliopiston mutta toisen kampuksen tiloja hyvaksesi, ehka heidan asuntonsa ovat aavistuksen halvempia kuin ihan keskustan. Heilla on ainakin rakennettu huimasti joten luulen etta myos asuntoja on lisatty (Kelvin Grove Urban village),bussi tunnelihan tulee pohjoispuolelta ohittaen tuon kelvin groven kampuksen joten silta suunnalta on myos nopeat yhteydet. Pohjoispuolelta on hyvat julkiset yhteydet keskustaan (kylla sielta etlastakin paasee ma luulen :)) mutta en muuttaisi Chermsidea kauemmaksi pohjoiseen (sielta on jotain 10-12 kilsaa keskustaan) jos garden pointissa alkaisin kulkemaan.

onnea matkaan
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

sunrise

Kiitos sinulle rohkea vastaaja! :) Itseasiassa juuri niitä Kelvin Groven campusasuntoloita tarkoitin kun puhuin  QUTin asuntoloista. Kalliita ne kyllä ovat ja tuskin tulen sellaiseen muuttamaan...Joten siis pitää avoimilta markkinoilta katsastella asuntoa.

Muuten palstanlukijat, olisi mielenkiintoista tietää että oletteko luetuttaneet vuokrasopimuksen ennen allekirjoitusta jollekin henkilölle koulullanne? Ajattelin vaan että voiko sopparissa olla jotain 'piilotettuja' seikkoja jotka pitäisi huomioida (joita ei ehkä ulkomaalaisena heti itse huomaa)? Onko kellään tullut eteen mitään ikäviä, yllättäviä tilanteita esim että takuurahoja ei olla maksettu jostain epäpätevästä syystä johtuen takaisin etc? Vai onko aussilaiset tässä vuokraamis bisneksessä rehellistä porukkaa??  Kaikki tieto on avuksi!!

Anne84

Hei sina post-grad opiskelija.

Itse olen samassa jamassa. Eli siis Aloitan opintoni GP-QUT nyt heinakuussa, Faculty-Business . Olen myos etsimassa asuntoa.

Jos kiinnostaa tavata ja tarinoida lisaa niin laita ihmeessa mailia moonbugz@hotmail.com

Terv

Anne