Tatuointi

Aloittaja Lithium, joulukuu 10, 2003, 20:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lithium

Ajattelin tässä Aussien tatuointiliikkeitä,niitähän varmaan löytyy monia tuhansia, mutta esimerkiksi Sydneyn tai Canberran. Jos joku tietäisi liikkeiden puhtaudesta, hygieenisyydestä ja tasosta?  Tälläinen kiinnostaisi, enkä vielä löytänyt hakuohjeellakaan ;)

Reija

Vaikkakin vastailen täältä suomesta niin kyllä niissä liikeissä käymällä näkee aika pitkälle miten hygieenista sen paikan toiminta on.... yleensä kaikki on pakattu steriileihin pakkauksiin, jos paikka on hyvä.... älä missään nimessä ota tatuointia paikassa missä kaikkea ei oteta esille steriilistä paketista.... mutta muuten en osaa sanoa nimenomaan Australian osalta mutta itse otettiin Majorcalla ja sen vain näki kun siinä ensin tutkiskeltiin kun joitain muita ihmisiä piirreltiin....

Kommentoi hän :D

Anski

Suomesta minäkin vastailen ja täällä olen myöskin ottanut molemmat tatskani.
Samassa liikkeessä, jolla on joku sellanen sertifikaatti (?) että paikka on puhdas ja viranomaisten tarkastama.
Luulisi, että Ausseissa olisi joku samantapainen systeemi.
Tarkkaile onko seinillä paljon virallisen näkösiä läpysköjä ja jos on, niin Go for it :D
Oikeesti, niinkuin Reijakin sanoi, kyllä se kannattaa olla varma, että paikka on puhdas ja tärkeintä, että neulat on puhtaita. Ei se hieno ja uusi kuva enää paljon lohduta, jos saat neulasta vaikka hepatiitin:(

Jaaks

Lithium :D

Loysit aiheen, johon jalleen kerran ei ole yksinkertaista vastausta :(

Eri osavaltioissa on eri kaytannot ja Tatuointi liikkeet kuuluvat niissa erilaisten lainsaadantojen ja sannosten alaisuuteen.  Esim Queenslandissa ne ovat :"Premises requiring licensing under City Council Health Services "  Eli kuuluvat osittain saman lainsaadannon alle kuin elintarvike liikkeet :??

Qld:ssa on lakiesitys meneillaan, joka kieltaa tatuoinnit ja tietyt "body piercings" alle 18 vuotiailta.

NSW, ne ovat taas ns "Statutory" lain alaisia eli laki jonka on eduskunta asettanut :??

http://www.northsydney.nsw.gov.au/planning/pages/health/hairdressers.htm

mutta on kuitenkin Councilien valvonnassa :??

Mitaan yleista Federal lainsaadantoa ei siis ole ja kuten aikaisemminkin sanottiin, kannattaa olla tarkka ja varovainen.
Hyvasta ja siistista paikastakin voit saada esim hepatitis tartunnan :(  saahan niita tartuntoja "steriileista" sairaaloistakin :??
Ja muista myos, etta takalainen bakteeri ja viruskanta on erilainen kuin pohjois euroopassa eli seuraukset tartunnasta voi olla taysin erilaisia :(

iskater

vaikka vastailenkin taalta australiasta kasin niin ei mulla kovin tarkkaa kuvaa tasta asiasta ole :(
noh, joka tapauksessa. liikkeita on tuhansia, etta valinnanvaraa ainakin on. tuntuu olevan jonkin asteinen buumi naiden tatuointien ottamisessa. ainakin backpacker piireissa. useita kymmenia 'uusia' australiasta hankittuja tatuointeja olen nahnyt. hintataso on kuulemma huomattavasti parempi mita useimmissa euroopan maissa (nain minulle on kerrottu, enka tieda etta mita taalla maksaa.)
eli kun kysyntaa loytyy niin ilmeisesti puhtaita, tasokkaita ja hyvatasoisia paikkoja loytynee suhteellisen helposti :??

Lithium

Hienoa,kiitoksia taas kerran :) Lähinnä tuo hygieenisyys arvelutti sillä osin että onko Suomen(hygieniasäädökset,tietenkin on poikkeuksia) vai esim. Italian tasoa. Huonoja kokemuksia kuullut sieltä päin... Pitääpä siellä sitten tutkailla ja käydä liikkeitä läpi :D

Jaaks

Lithium :D

Ole hyva vaan, mutta kuten itsekin sanoit kannattaa olla hyvin varovainen.   Nuo hygienia tasot eivat taalla valitettavasti ole lahellakaan Suomen tai varmaan edes Italian tasoa :(

Hyviakin paikkoja varmaan loytyy, mutta kun on kyse omasta terveydesta, niin liian varovainen ei voi olla :D

Cheers

osiris3

Sydneyssa elizabeth-streetilla on yksi tod.hyva mesta. Hygienia/steriili!Meika otti siella tatskan ja onnistu hyvin, suosittelen. Paikan nimi on joku Illustrated man, se loytyy central-stationin vieresta ku kavelet Elizabethia Hyde Parkiin pain!!

chilifinn

Tämä vastaus tulee asian vierestä, mutta siltä varalta ettei tatuointiliikkeissä tätä kerrota niin muutama juttu on hyvä tietää ennen tatuoinnin  hankkimista:
Tatuointi on nyt in ja niitä laitetaan paljon, mutta muotivirtaukset tulevat ja menevät. Ihossa tatuointikuvio pysyy, vaikkakin ajan saatossa haalistuu ja "kurpahtaa" ihon vanhenemisen myötä. Tatuointi ei ole poistettavissa iholta millään keinolla ilman kosmeettista haittaa.
Kirurgisesta poistosta jää aina arpi.
Laserilla hoitokertoja tarvitaan useita, hoito on kallista ja lopputuloksena muutos ei ole useinkaan hävinnyt kokonaan vaan näkyy haaleana edelleen.

Jos kuitenkin tatuoinnin haluaa, kannattaa vaikka maksaa hiukan enemmän ja varmistaa että neulat ovat steriilit ja tilat puhtaat...
:XXXX

Lithium

Näinhän se on, mutta kyllä varmaankin jokainen joka on ottanut tatuoinnin tietää nämä. Ja tuota muoti asiaa itse en niin ymmärrä,olen miettinyt tatuointiani monta vuotta eikä se ole "muodin perässä kulkemista". Ikävä kyllä, näitäkin saattaa löytää :??  Ja tästä ei pitänyt nyt tulla mitään "riidan aiheuttamista",piti vain ilmaista omaa kantaa :XXXX

Jaaks

Good on you Lithium :D

Sita vartenhan taalla ollaan, etta voidaan vapaasti ilmaista omaa kantaa :D :D :D
Jos ei tykata, niin ei myoskaan vastata tai jos se tehdaan, niin sitten asiallisesti :D :D :D

Cheers
Jaaks :XXXX

chilifinn

Lithium, ihan hyvässä hengessä kirjoitin kommenttini. Olen tavannut ihmisiä jotka jostakin syystä eivät ole näitä asioita tienneet.     Tarkoitukseni ei ole kritisoida sinua tai muitakaan. :)
Jaaks, samaa mieltä ;)
:XXXX edelleen ja aurinkoisia kesäpäiviä!

mette

chilifinn :D

Kuten en minakaan ole mieltanyt vesirokkoa nain vaaralliseksi taudiksi...Miten chilifinn,kuuluuko vesirokko-rokote rokotusohjelmaan Suomessa?
Kuulostaa isoilta luvuilta taalla sairaalahoitoon joutuvan  vesirokon vuoksi vuosittain melkein 2000 henkiloa ja etta noin viisi henkiloa tautiin menehtyy ,paaasiassa lapsia.

http://aca.ninemsn.com.au/stories/1575.asp

chilifinn

mette,
vesirokkorokotus ei tällä hetkellä kuulu yleiseen rokotusohjelmaan Suomessa mutta rokote on saatavissa ja kansanterveyslaitos on ohjeistanut sen käyttöä. Suurin osa sairastaa vesirokon jo lapsuudessa. Yleensä vaikeammat oireet nähdään aikuisilla.