Allianssi

Aloittaja Anski, marraskuu 06, 2003, 03:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anski

Lähetin Allianssiin sähköpostia, jossa kyselin vähän tarkemmin tosta heidän paketistaan viime torstaina, eikä vastausta ole kuulunut vieläkään:??:??
Tuntuu aika kummalliselta..
Itse kun noita wtc, allianssi ja sta-paketteja oon vertaillu, tuntuu, että wtc:n paketissa joutuu maksamaan aika paljon tyhjästä. Halvin paketti 1960+viisumi 100e=2060e. Allianssilla pakettiin kuuluu viisumi 450e, lennot täytyy tietenki hankkii itse, mutta halvimmat mitä olen ite netistä katellut, on ollu 1062e.
Palvelutkin on vielä melko samat, wtc:llä tuo varma työtarjous, mutta eikös nekin ole melkein poikkeuksetta niitä päivän hommia?
Oisko ketään siellä paikan päällä tai lähdössä matkaan Allianssin kautta, voisi kertoa miten mennyt ja palvelut pelannut?
Muistaakseni suurin osa on wtc:n kautta tai omatoimimatkalla, mitä nyt olen tätä foorumia seurannut.
Cheers:cool:

Reija

Viisumi 450 euroa :o :o :o

Mikä viisumi :?? :?? :?? Working Holiday viisumi mulle 99 euroa!!! lennot tulee maksamaan 1200 euroa, enkä ole edes opiskelija :D :D eli viisumi ja lennot omatoimisesti yht. 1299 euroa  :XXXX

Taitaa olla kovia rahastamaan noi ulkomaanvaihtoon erikoistuneet toimistot  :?? :??

Anski

Tuli vähän epäselvästi tuo äskönen.
Siis Allianssin koko paketin hinta 450e, mihin kuuluu viisumi, eli ne hankkii sen valmiiksi.
No valmiiksi ja valmiiksi, paperit joutuu täyttään samalla lailla, kun itse hakisi.:D
Olisihan se jo melko törkeetä rahastusta, jos pelkästä viisumista veloittaisivat tuon 450e, ei nyt sentään

Reija

Ihan totta, ne velottaa siitä joka tapauksessa 350 euroa ylimääräistä :o :o :o Jos WH viisumi on n. 100 euroa :?? :?? :??

Kuuluuko siihen pakettiin jotain muuta :?? :??

Anski

Joo, kuuluuhan siihen toki muutakin.
Ajattelin, että kun täällä on ollu paljon puhetta noista paketeista muutenkin, että en alkaisi erikseen listaamaan niitten palveluita, mutta tässä Allianssin pakettiin kuuluvat palvelut suurimmalta osin:
-Australia handbook
-viisumi
-lentokenttäkuljetus
-2 yön hostellimajoitus
-infotilaisuus
-neuvontaa pankki/vero/työnhakuasioissa
-postinsäilytys/jälleenlähetys
-ilmainen internetin käyttö toimitiloissa
-puhelukortti
-2kk tavaransäilytys
-WWOOF jäsenyys
-VIP backpacker-kortti
-workabout-opaskirja
-euro26-jäsenkortti

Itse pitäisi siis hankkia lennot.
Viisumi itse hankkituna siis se 100e, joten tuolle muulle sälälle jäisi hintaa 350e.
Jos alkaa laskemaan noiden palveluiden hintaa, niin eihän se ole lähellekään tuota summaa, mutta ainakin itsestä tuntuu, että maksan sen ihan mielellään, ei tarvitse ihan kaikkea säätää itse:D
Ainakin alussa voi olla mukava, että on joku tuollainen järjestö "turvana", kyllähän sitä sitten jo itsekkin tietää ja osaa kun pääsee alkuun.
Varmasti pärjäisi ihan omatoimisestikin, mutta sehän on vaan itsestä kiinni, jokainen tyylillään:)

Reija

Aivan, jokainen tyylillään :XXXX

Kyllähän tommonen paketti aina turvaa tuo :D ja saa sitten ainakin kaiken valmiina :god:

viltsu


Jaaks

Hyva Viltsu :D:D:D

Anski :D

Noiden saamiesi "lisapalvelujen" yhteisarvo on korkeintaan $50 :??:??:??

Mutta myoskin yhtyen ajatukseen, etta kukin tyylillaan :cool:

Johan nyt luulisi, etta saat taalta foorumista jos et aivan kaikkea, mutta kuitenkin suurimman osan tiedosta ilmaiseksi jos vaan luet Iskaterin, Viltsun, Lauruskin ja monen muun postituksia :??

Lauruski

Sehan nyt on vahan makuasia, etta mista sita haluaa maksaa. :?? Myonnan, etta nuo jarjestot vetavat aika pahasti valista, mutta kaipa heidankin pitaa jollain elaa.  On se kuitenkin tavallaan helpottavaa tulla tanne, kun tietaa etta on sellainen "big brother" olemassa, eika tarvitse ihan yksinaan kaikkea hoitaa.  Olin alussa kylla niin pihallakin kaikesta, etta en tieda miten olisin omatoimisesti saanut pankkitilit ja veronumerot hankittua. :??  Mutta siis jokainen tallaa tyylillaan. :) (sanotaan se nyt viela kerran :D )

Patu

Lauruski :D

Mulla ainakin onnistu kaikki ihan ok, jos nyt tota P.O boxi hommaa ei lasketa josta olenkin jo kirjoittanut. Travellers Point Sydneyssa, sielta saa postiosoitteen. Sitten vaan pankkiin aukaisemaan tili ja kaynti veroviraston nettisivuilla josta saa TFN, helppoa ja yksinkertaista ja ei tarvi maksaa millekkaan jarjestolle. Onhan naita asioita jo kasitelty mutta laitoinpa nyt viela  :XXXX

Reija

Nöyrimmät anteeksi pyynnöt :god: :god:

Onhan tuosta asiasta tosiaan puhuttu tosi paljon näillä sivuilla :D :D

R:cool:

johki72

Niin,mites ton P.O Boxin kanssa,onko se jotenkin ihan välttämätöntä hommata saadakseen nuo TFN:t ym? Kaiketi kuitenkin välillä kysytään jotain osotetta mm. puhelinliittymän saamiseksi etc.Riittääkö jos antaa hostellin osoitteen jossa sillä hetkellä majailee?
Itselläni ois aluksi majotus kolmeksi viikkoa,joten mietin että ehtisköhän siinä ajassa hommata kaiken mihin tarvitsee osoite antaa tai saada postia :??:??

Pähkäilee Johanna:D

wolwerine

Moi Johki,
itse olen tulossa Ultima travel Oy:n kautta
käy tutstumassa www.ultimatravel.fi
oli mun mielestä paras, kun vertailin eri järjestäjiä...ja hinta on suunnilleen sama.
Milloin olet muuten lähdössä?

Anski

Jaaks:D
Uskaltaisin melkein sanoa, että olen lukenut kaikki Iskaterin, Lauruskin ja Viltsun postit. Ja niistä on ollu tosi paljon apua ja vinkkejä:god:
Mutta silti juuri se, että kun saapuu uuteen maahan ja sinne suurkaupungin vilskeeseen, jonkulainen käytännön neuvonta ja opastus on varmaan ihan paikallaan. Melko pihalla sitä varmaan aluksi on, niin kuin Lauruskikin sanoi.
Mutta ei sekään ole poissuljettua, että ominpäin lähtisin matkaan.
Kaikki on vielä avoinna, vaikka mielessäni reissaan siellä jo:XXXX

Lauruski

Nythan munkin on tosi helppo sanoa, etta kylla ma oisin noi kaikki asiat saanu yksinkin hoidettua, mutta kylla ma muistan viela sen fiiliksen, mika mulla oli kun tanne tulin ja silloin en kylla ois mitaan varmaan saanu itekseni hoidettua. :??  Silta ainakin tuntui.  Mutta kuten Patu sanoi, niin varmasti kaikki noi hommat on tosi helppo hoitaa itse. :) Sanotaan, etta omalla kohdalla tama kuitenkin tuntui parhaimmalta ratkaisulta ja kylla se sita olikin. :D  Taalla on kuitenkin niin monta esimerkki-ihmista, jotka ovat ihan yksinaan tanne tulleet ja saaneet hommat hoidettua, eli kylla sekin on mahdollista. :D (ja paivan sana on selvasti "hoitaa" :D )

viltsu

Anski:D

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=667

Jos olisit viela vahan tarkemmin lukenut mun postauksia niin olisit loytanyt juttua travellers contact pointista, minka Patukin mainitsi. Sijaitsee George kadulla, dymocks buildingissa, olikohan 7 kerros.noh kuitenki, sinne ku menet ja astelet ilmaseen orientaatiotilaisuuteen niin sielt saat lapun jossa on 1-10 numerot ja kartta jossa paikat on esitetty. Alotat ykkosesta ja paadyt lopulta numero 10. Niin sul on kaikki asiat hoidossa. Ja aikaa menee noin pari tuntia?

Anski

Viltsu:D
Okei, ehkä mulla on jäänyt siis jotain huomaamatta, kiitokset vinkistä!
Rahaa säästyis taas, kun on tollasia ilmaisia neuvontapaikkojakin, mahtavaa:D:D
Tämä tyttö lähtee nyt valmistautumaan pikkujouluihin, tuntuu, että tuo jouluhössötys alkaa joka vuosi aiemmin:XXXX

wolwerine

nimet sekaisin:(
edellinen viestini oli tarkoitettu Anskille :D

Anski

Wolwerine:D
Lähtö ois suunnitelmissa tammi-helmikuussa, vielä ei mitään varmaa.
Pitää katella miten sitä saa tuota rahaa kasaan:D
Mulla kun ei tahdo aina olla tahdonvoimaa olla shoppailematta, mutta on rahaa jo ihan kivasti säästössä ja veronpalautustakin tiedossa, joten nou hätä:D
Ultimatravelin pakettiin oon tutustunu, eikös se ollut sama kuin Wtc:llä:??
Vai oliko siinä jotain lisää wtc pakettiin verrattuna:??

ko@l@

Lähtöön enää kolme päivää.. Enkä vielä edes tajua, että todella olen lähdössä :eye:

Olen lueskellut muutaman kuukauden täällä näitä eri yhtiöiden vertailuja. Itse olen lähdössä WTC:n kautta. Olisin voinut ennen päätöstäni tutkia myös muita järjestöjä (jos olisin tajunnut), mutta tässä nyt olen 2000 euroa köyhempänä :(. Itsestäänselvää oli, että lähtisin jonkun järjestön kautta. Ajatus maapallon toiselle puolelle lähtemisestä täysin "tyhjän" päälle oli liian pelottava ajatus :o. Mutta kuten sanoitte, kukin tyylillään.

Te, jotka vielä pähkäilette järjestöjen välillä, huomatkaa että WTC ja ultimatravel on täysin sama asia. Käykää molempien nettisivuilla ja huomaatte tämän. Niiden välillä valinnan luulisi olevan helppo. Itse löysin tämän STA:n vasta ilmoittautumiseni jälkeen, joten en viitsinyt alkaa perumaan mitään. Varteenotettava vaihtoehto se kyllä on ja STA:lla on ollut myös halvimmat lennot.

Onnea etsinnälle. Mulla se on täällä päässä jo tehty. Silmissä siintää jo Sydney ja  :XXXX


.

Jaaks

Koala :D

Good on ya :XXXX

Niin sita pitaa - teet paatoksen ja elat sen mukaan.  Kaikki tulee aivan varmaan menemaan oikein hyvin :D:D

Jos on jotain ongelmia, niin ilmoittele :cool:

Cheers ja hyvaa matkaa
Jaaks

sammy

LainaaAlkuperäinen postittaja ko@l@
Lähtöön enää kolme päivää.. Enkä vielä edes tajua, että todella olen lähdössä :eye:

Olen lueskellut muutaman kuukauden täällä näitä eri yhtiöiden vertailuja. Itse olen lähdössä WTC:n kautta. Olisin voinut ennen päätöstäni tutkia myös muita järjestöjä (jos olisin tajunnut), mutta tässä nyt olen 2000 euroa köyhempänä :(. Itsestäänselvää oli, että lähtisin jonkun järjestön kautta. Ajatus maapallon toiselle puolelle lähtemisestä täysin "tyhjän" päälle oli liian pelottava ajatus :o. Mutta kuten sanoitte, kukin tyylillään.

Te, jotka vielä pähkäilette järjestöjen välillä, huomatkaa että WTC ja ultimatravel on täysin sama asia. Käykää molempien nettisivuilla ja huomaatte tämän. Niiden välillä valinnan luulisi olevan helppo. Itse löysin tämän STA:n vasta ilmoittautumiseni jälkeen, joten en viitsinyt alkaa perumaan mitään. Varteenotettava vaihtoehto se kyllä on ja STA:lla on ollut myös halvimmat lennot.

Onnea etsinnälle. Mulla se on täällä päässä jo tehty. Silmissä siintää jo Sydney ja  :XXXX


.

Jeh!!

Ja muistakaa et tohon 2000 egen pakettiin sisältyy vapaavalintainen sisäinen lento. Itse buukkasin lennon Sydneystä Darwiniin (arvo abaut 500 egee...)

et silleen, :XXXXaa odotellessa...

Jaaks

Sammy :D

"arvo abaut 500 egee"

Katsoppas vaikka taalta :

http://www.virginblue.com.au

lennat jopa edestakaisin parhaassa tapauksessa Adult Web booking      $169.00 AUD
mika on ehka vahan yli 100 egee ja se on edestakaisin :??

MH

"500egee"???????????? Kyllä sua nyt on petetty jos tuon maksoit

Anski

Sammy:D
Eihän tuohon reitti 1 pakettiin kuulu sisäistä lentoa:??Hinta 1960+150 "viisuminhankintakuluja"=2110e.
Reitti kakkosella hintaan kuuluu sisäinen lento, mutta viisumin kans hinta jo 2290e
Korjatkaa nyt, jos olen ihan väärässä, mutta näin minä ainakin luin wtc sivuilta:??

sammy

LainaaAlkuperäinen postittaja Anski
Sammy:D
Eihän tuohon reitti 1 pakettiin kuulu sisäistä lentoa:??Hinta 1960+150 "viisuminhankintakuluja"=2110e.
Reitti kakkosella hintaan kuuluu sisäinen lento, mutta viisumin kans hinta jo 2290e
Korjatkaa nyt, jos olen ihan väärässä, mutta näin minä ainakin luin wtc sivuilta:??

Jees jees oikeessa oot. Eli lennon hinnaksi tulee 180 e, niin kuin esim. Virginin sivustoillakin!