Kirjoittaja Aihe: Apua mikä kestää WH:n saamisessa?!  (Luettu 2559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hendy

• Piltti
  • *
Apua mikä kestää WH:n saamisessa?!
« : Joulukuu 17, 2004, 17:38 »
Hei!

Iikks, nyt vasta paniikki iski kun luin aikaisempia kertomuksia miten nopeaan ihmiset ovat saaneet WH viisumin netin kautta hakiessa! Itse hain sunnuntaina ja nyt on torstai-ilta ja mitään ilmoitusta ei ole meiliini tullut. Mikä nyt avuksi? Minulla ei ole rikosrekisteriä ja pidin huolen siitä että vastasin ei kaikkiin kysymyksiin jossa kysyttiin jotakin rikolliseen toimintaa tai passin väärinkäyttöön liittyen. Mitä siis olen voinut tehdä väärin? Apua auttakaa joku jolla on kokemusta tästä hakuprosessista. Viisumin hain www.immi.go.au sivuilta. Suuret kiitokset jo etukäteen sinulle joka vain osaat jotenkin minua auttaa!

Erittäin huolestunut

Poissa Tommi&Piia

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Joulukuu 18, 2004, 07:59 »
Hendy, ;)

Jos olet varannut viisumiasiaan noin kuukauden, niin voit olla huoletta. Milloin sulla on lahto?

Et ole varmastikaan tehnyt mitaan vaarin, silla usein viisumin saaminen voi kestaa kauemmin kuin muutaman paivan. Kun teit hakemuksesi, niin katsoitko sivuilta keskimaaraisen kasittelyajan? Kun me haimme viisumimme syyskuussa, ajaksi oli ruuhkan takia ilmoitettu jopa kuukausi. Ja voisin kuvitella, etta tahan vuodenaikaan on ruuhkaa.

En tieda sukupuoltasi, mutta Tommi sai viisuminsa n. viikossa, ja tama on kuulemani mukaan yleinen aika miehilla. Ilmeisesti armeija-kohta vaikuttaa siihen, etta hakemuksen saaminen kestaa usein vahan pidempaan kuin niilla, jotka ei ole armeijaa kayny. Nain on pojat mulle kertonu. :P

Itse sain myontavan vastauksen samana yona, kun olin viisumia hakenut, mutta en sita itse tiennyt... Joka paiva kolmen viikon ajan kavin katsomassa hotmail-osoitteessani, etta onko tullut. Ei ollut. Sitten sain selville, etta myontava paatos viisumista oli tullut minulle jo aikoja sitten! Mutta jostain syysta hotmail-sahkopostissani oli paalla asetus, jonka takia kaikki englanninkieliset viestit meni suoraan roskalaatikkoon - ja poistui sielta automaattisesti 5:n paivan kuluttua. En ollut katsonut koko roskalaatikkoa... :hahhaa

Eli kannattaa tarkistaa kaikki tammoiset jutut, mutta ei sulla viela mitaan huolta ole, kun vasta muutama paiva mennyt. Jos tosiaan varasit hakemiseen tarpeeksi aikaa...

Viisumisivuilla on linkki, josta paasee nakemaan, missa vaiheessa oma hakemus on. Erittain hyva mahdollisuus, silla esim. sahkopostit voi joskus kadota bittitaivaaseen...

Piia. :D

Poissa Hendy

• Piltti
  • *
Kiitos kiitos!
« Vastaus #2 : Joulukuu 18, 2004, 15:43 »
Hei Piia!

Kiitos vastauksestasi. Pikkasen helpotti kuulla, että ei sentään ihan kaikki muut ole sitä WH viisumia vuorokaudessa saaneet. En ole käynyt armeijaa, ja olen kohta 22-vuotias opiskelijatyttö, joten luultavimmin syy miksi WH:n saaminen kestää hieman kauemman on nämä joulupyhät. En ole varmaankaan ainoa joka tahtoo ehtiä Australian kesään.:) Käsittelyajasta ymmärsin sen, että 20.12.-7.1. välisenä aikana saattaa olla joitakin viivästyksiä koska on juuri nämä joulupyhät.

Jees, sen linkin löysinkin ja olen sielläkin käynyt katselemassa hakemukseni tilaa, ilmoittaa että hakemus on vastaanotettu ja käsittely aloitettu. Joten kaipa saan nyt vain rauhassa odotella ensi viikkoa.

Lähtö olisi joka tapauksessa vasta maaliskuun alkupäivinä, joten ei tässä mikään hengenhätä ole. Mutta olisi hyvä kuitenkin saada se myöntävä päätös ennenkuin varaan lennot. Kiitos joka tapauksessa vastauksestasi!:)

Hyvää joulua!

Hendy