Lähihoitaja Australiassa

Aloittaja Nusku, maaliskuu 15, 2013, 07:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nusku

Hei!

Olisin kiinnostunut hakemaan working holiday viisumia Austraaliaan. Valmistun ensi syksynä lähihoitajaksi ja olen erikoistumassa mielenterveys- ja päihdetyöhön. Olen kuitenkin paljolti työskennellyt vanhusten kanssa ja tehnyt pidempikestoisia sijaisuuksia palvelutaloihin. Tiedättekö pystyisinkö työskentelemään Australiassa oman alan töissä? Olen ymmärtänyt, että siellä on työnvälitysfirmoja jotka välittävät sairaanhoitoalan keikkalaisia?
Jos oman alan töitä en pysty tekemään siellä, tiedättekö minkälaiset työllistymismahdollisuudet on esim ravintola-alalla. Minulla on aiempaa kokemusta työskentelystä vilkkaassa baarissa. Olen käsittänyt, että anniskeluluvat pystyy suorittamaan netissä online kurssilla.

:)

feril

Lahihoitaja (Enrolled Nurse) on taalla samalla tavalla rekisteroinnin vaativa nimike kuin sh:kin, mutta hommia voi kylla tehda esim. Assistant in Nursing (AiN), Personal/Patient Care Assistant (PCA) tms nimikkeen alla, jolloin duuni on lahinna perushoitoa, joskus myos esim. pelkkaa 1:1 vahtimista jollekin sekavalle/muistisairaalle, mutta sh hoitaa siina silti sen hoitopuolen ja PCA on enemman vaan lastenvahdin ja vartijan risteytys eika tee mitaan hoidollista. Keikkafirmat valittaa naita samalla tavalla kuin hoitajiakin sairaaloihin ja vanhainkoteihin.

Natu

Onko niin että lähäristä tulee sitten div2 ahpran rekisteröinnin myötä? Oon huomannut että Ausseissa toi Enrolled nurse -koulutus on todella lyhyt verrattuna suomen vastaavaan. Katsovat siis ilmeisesti nää opinnot tapauskohtaisesti? Ja vielä kysymys, saako siis noita AiN hommia tehdä jo ilman rekisteröintiä?

Kiitos ja anteeks, toivon että löytyis joku aiheesta tietävä, täällä aletaan olla umpikujassa :-D

feril

AiN hommia voi tehdä ilman mitään rekisteröintiä, mutta alan koulutus toki auttanee saamaan ns. parempia paikkoja ja enemmän keikkaa jos keikkafirman kautta tekee.

tiiniliini

Ite oon lähihoitaja opiskelija ja mietin just samoja asioita.Tarkoitus ois valmistumisen jälkeen lähtee reissaa Ausseihin ja tehä töitä.Mitenköhän löhihoitaja pääsisi tarhoihin/kouluihin töihin? Missä tuo rekisteröityminen tapahtuu suomen vai aussien päässsä? Miten siellä lähihoitajien työtilanne yleisesti on? :)

Natu

Kiitos feril tiedosta!  :god:

Itsehän ei olla vielä paikan päällä, mut kyllä tuntuu noita hoitsupaikkoja (sekä sh että lähäri) olevan ihan luvattomasti, ainakin sairaaloiden sivut pullollaan. Tiedä sitten todellisuutta. Musta tuntuu että toi rekisteröintiprosessi on vähintäänki todella vaikea, joten tuntuu että helpommalla pääsis jos voisi ensin matkustaa maahan ja hoitaa siellä AHPRA:n kanssa asioinnin. Ainakin niille toi taitaa olla paras vaihtari, jotka voi matkustaa WH:lla ensin. Tällaisia aatteita mulla.

Mariag

Itse yritan juuri suorittaa rekisterointia lahihoitajaksi. Kallis ja pitka prosessi, koska ARPHA vaati mm. tyotodistuksia 5v takaa, Ielts- academic koe score 7.  Lisaksi kaikki todistukset pitaa olla kaannetty ammatillisesti enkuksi.Kun paerit saa kasaa ja vetya kottorin niin sitten ootellaan lopullista paatosta. 

Natu

Ihan naurettavan vaikeaksi tehty tämä lähihoitajan viisumin saaminen tänä päivänä. Tietyt viisumiluokat poistunut käytöstä ja vaikka kuinka olis motivaatiota, niin ei tunnu auttavan. Meillä on kaikki tyssännyt siihen, että jos haluaa sponsoroidun Visan, niin anmacin pitää arvioida se koulutus, ennen viisumin hakua. Mut anmac ei tällä hetkellä arvioi lähäreitä ollenkaan, ilmoittavat kun tämä muuttuu.. eipä tässä nyt paljoakaan jää vaihtoehtoja kun odottaa jos vaikka ihme tapahtuisi.

Onhan se ihan hyvä että prosessiin sisältyy haasteita, että karsiutuu ne hupilähtijät pois, mutta hei rajansa kaikella. Mittari alkaa olee vähän täynnä tätä byrokratiaa..:-D

Hampaita kiristellen
Natu

kristaraaf

Moi! Tarkoituksena olis tulla  asumaan brisbane/gold coastin alueelle helmikuussa 2015 ja olla siellä n. 6kk. Minulla on lähihoitajan tutkinko ja tiedustelisin että mistä voisi löytää hyviä kokopäiväisiä työpaikkoja minulle?  :)