Last Man Standing

Aloittaja Lomalainen, elokuu 19, 2007, 20:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lomalainen

Olen jäänyt koukkuun australialaiseen TV-sarjaan: Viimeiseen mieheen (Last Man Standing).

http://www.australiantelevision.net/lastmanstanding/bruno.html

Sarja ei kai mitenkään erityisen loistava ole. Alkuun ajattelin, että liian teinisarja. Se tulee kuitenkin sellaiseen aikaan, että sen voi hyvin unilääkkeeksi katsoa. Nyt myös juonenkäänteet ovat alkaneet kiinnostaa enemmän. Helppoa ja viihdyttävää "aivot narikkaan"- viihdettä. No worries.


80-luvulla Suomessa tuli Paul Hogan Show. "Spurgu" ja "natsi" jäivät hämärästi mieleeni. Muistelisin että se oli Benny Hillin tapaista huumoria, jolle höhöteltiin. Taidanpa tilata, netistä löytyykin näemmä muutama paikka josta sen voi ostaa.

jounij

1980-luvulla katsoin minäkin Suomessa yhden Paul Hoganin hengentuotoksen, nimittäin Krokotiili Dundeen. Se oli mielestani oikein hauska elokuva. Sittemmin - muutaman vuoden Ossilassa oleskelun jalkeen - katsoin sen uudestaan (ja uudestaan). Nyt leffa nauratti vielä kahta makeammin, kun ymmärsi myös ne ossikulttuuriin liittyvät vitsit, jotka Suomessa asuessa jäivät huomaamatta kokonaan. Ne jatko-osatkin ovat ihan hauskoja, vaikka ovatkin hieman ekaa leffaa köykäisempää kamaa.

Sitten on yksi ossileffa yli kaiken: The Castle eli Kotini on linnani (näytetty tällä nimellä ainakin joskus Suomen tv:ssa). Olen katsonut sen vissiin 4-5 kertaa, ja aina vaan sen tyypillinen Aussie battler -huumori jaksaa viehättää. Monien siinäkin leffassa olevien vitsien ymmärtämiseen tosin vaaditaan pidempiaikaista Ossilassa asuskelua. Esimerkiksi auttaa, jos tietää, mitä tarkoittaa "Toorakin traktori".


Lisää suosituksia jakelee
Jouni
Canberra

Leokatti

Lisää suosituksia: The Dish, Priscilla - Queen of the Desert, Paperback Hero ja Crackerjack :peukkuy
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

jounij

Joo, Leokatin suositukset saavat minunkin peukkuni pystyyn.

Mikähän oli sen hyvän ossileffan nimi, jossa kolme kaverusta käyttivät kaiken vapaa-aikansa jonkun näistä kaveruksista omistamalla erämaakämpällä kultaa etseskelemällä? Siinä samalla nämä hemmot harrastivat tyypillisiä ossihemmojen harrastuksia, kuten oluen juontia jne. Sitten löydettyään ison kultakmipaleen kaikki asiat muuttuivat.

Myös nautin "The Man Who Sued God" -leffasta, vaikka siinä ei ollutkaan pääosassa ossi, vaan skotti Billy Connolly.


Lisäilee
Jouni
Canberra

Leokatti

Olisiko The Nugget? En ole itse nähnyt, täytyy laittaa listalle...

Vielä lisään suosituksiin Chopperin, jos tykkää Pulp Fiction -tyyppisistä leffoista.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

jounij

Joo, Nuggethan se olikin, hyvin arvattu!


Vahvistaa
Jouni
Canberra

Jouko

The Wog Boy on mun mielestä lähes yhtä hyvä kuin The Castle.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jounij

Mitä pahusta? Tästä ja joistakin muistakin ketjuista on yön aikana kadonnut kirjoituksia?!?


Ihmettelee
Jouni
Canberra

arixmel

niin sita minun tuuriani, silloin harvoin kun opin kirjoittamaan ja alan jakaamaan sita mita mahtaa paassa liikkua niin heti on ASIO:n pojat kimpussa ja kaatamassa kaikki serverit ja pajuaidat,,,

no kirjoittelin pitkaa  listaa mielestani hyvista aussileffoista/sarjoista,,,siella oli (ylla mainittujen lisaksi)ainakin Mad Max, Strange Bedfellows, Kath & Kim, Pizza, Wilfred, You can't stop the murders (Akmal salek) Bad Eggs (Tony martin/Mick Molloy),Undead (kliseistaan hauska zombie leffa) , Rabbit proof fence, The Wannabees (samanlainen kuin Wogboy(sama wog jonka nimea en osaa kirjoittaa nayttelee paaosaa) Wolf Creek (parempi maisemafilmatisointi kuin priscillassa  :D)

ja ah meinasi uudella kirjoituskerralla unohtua Kenny

katsottavien listalla on Angus Sampsonin (se morea aaninen koomikko) You and your stupid friend, Ten Canoes, Boytown (mick molloy ja tony martin jallen) ja kaapelin puutteessa joudun odottelemaan The Kingin nayttoa hetken aikaa ja lisaksi pidan silmalla uutta leffaa melbournesta nimelta The Jammed

ja yha edelleenkaan en sano mitaan priscillasta, babesta taikka murielista ja yha edelleen olen olotilassa jossa esim "Tuulen viemaa" saa minut nukahtamaan, tai jos pysyisin oikeassa maassa niin picnic at hanging rock saisi minut nukahtamaan,,,tai jos soittais siina sirkusmusiikkia taustalla sen oman musiikin sijasta (joka ehka on paras oivallus koko jutussa) mutta enhan mina ole edes nahnyt sita??aina nukahtanut...sirkusmusiikki pitaisi hereilla ;)
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

jounij

Heh, minäkin olen yrittänyt katsoa Picnic at Hanging Rocking kolmeen kertaan ja joka kerta nukahtanut kesken. Enää en aio yrittää. Sain jo tarpeekseni siitä hirveästä huilumusiikista.


Arixmelia arviota myötäillen
Jouni
Canberra

Jouko

Hei Jouni,

Voipi hyvinkin olla etta muutama viesti on voinnutkin kadota tassa syy...sorry :(

http://www.dundernews.com/viestitaulu/index.php?topic=3820.msg38564;topicseen#new


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org