Etsin australaiansuomalaisia haastateltavia

Aloittaja Anne Kristiina, toukokuu 24, 2012, 19:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anne Kristiina

Hei hyvä australiansuomalainen!

Teen Helsingin yliopistoon suomen kielen jatko-opintoja ja tutkimusta australiansuomesta. Asia kiinnostaa minua, koska tyttareni muutti sinne Australian Queenslandiin pari vuotta sitten. Han asuu nyt Gladstonessa.

Olen tulossa ilmeisesti elokuussa tai myohemmin Australiaan sekä tytarta tapaamaan että tekemaan muutaman haastattelun. Etsin suomalaisten jalkelaisia, mielellaan kolmannessa polvessa tutkimustani varten. Tarvitsisin sellaisia haastateltavia, jotka osaavat suomea ainakin jonkin verran, koska haasttaalut on tarkotius tehda suomeksi. Mielellään haastateltavien pitaisi olla Queenslandin alueelta, Brisbanen seudulta tai siitä pohjoiseenkin päin. Aion viipya noin kuukauden, joten voin matkustella maan sisallakin jonkin verran.

Tutkimukseni painopiste on siina, missa oloissa ja miten kieli sailyy alenevilla polvilla, vaikka australiansuomi on pieni kielivahemmisto. Haastattelun lisaksi toivon haastateltavan tayttavan lyhyen taustatietolimakkeen.

Jos tunnette jonkun perheen tai voitte sanaa levittaa, olisin kiitollinen. Tai jos voit itse osallsitua, se olisi viela mukavampaa!

Annan mielellani lisatietoja kiinnostuneille. Ota rohkeasti yhteyttä.

Ystävällisin terveisin
Anne

**************

Anne Rosenius
FM, suomen kielen opettaja
Helsinki,
anne.rosenius@gmail.com