piilolinssien saaminen australiasta?

Aloittaja Hannayy, syyskuu 24, 2007, 23:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannayy

Moi kaikki!

Juttu on siis näin et olen ostanut Suomesta matkaa varten valmiiksi 5 kuukaudeksi piilolinssit ja ajattelin sitten sieltä ausseista ostella kun nää loppuu. Tänään kumminkin kun optikon kanssa kävin juttelemassa niin hän suositteli piilareitten ostamista koko ajaksi jo valmiiksi koska ei tiedä miten ausseista niitä sitten saa. En kumminkaan enää kerkeä piilarieta täältä tilailemaan lisää koska lähtöön on enää viikko ja päivä. 

Tarvitseeko australiassa reseptin piilareitten ostoa varten niinkun täällä suomessakin? Mulla ei ole ollut vähään aikaan reseptiä ollenkaan mutta netistä olen tilaillut, tiedän, tyhmää. Ja onko tietoa paljonko maksaa värilliset kuukausilinssit?

suurkiitokset jos joku voi auttaa!  :god:  :pepsodent

terveisin,

Hanna


Sydney 3.10!

eevis

Hanna :)

Kyllä tarvitset siellä piilarireseptin ihan samoin kuin Suomessa. Itselläni Suomesta roudatut piilarit loppuivat kesken reissun ja kävin aussioptikolla. Periaatteessa heidän olisi pitänyt tehdä mulle kaikki tarkastukset ja tehdä se uusi oma reseptinsä, mutta kun tarpeeksi kauniisti selitin ja näytin sen suomalaisen piilarireseptini (jossa tietty dioptrit ja halkaisijat ja piilarimerkki yleistajuisesti), niin he soittivat jonnekin pomoilleen ja möivät mulle linssejä (samoja mitä mulla Suomessakin käytössä) sillä suomalaisella reseptillä. :) Eli ihan kiinni tuurista, sanoisin. Mikäli piilarisi ovat yleisesti saatavilla olevaa kansainvälistä brändiä (googleta vaikka valmistaja ja .com.au), tuskin tulee ongelmia, ja jos suomalainen reseptisi ei sellaisenaan kelpaa, sitten maksat paikallisesta reseptistä. :confuse No worries. :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


Wilmina

Mä onnistuin ostamaan piilarit täysin ilman reseptiä täältä, ku tiesin vahvuudet ja kovasti vakuutin että silmät on kunnossa.

Ennen ku totesin että resepti on hukassa kävin vähän hintoja kyselemässä eri paikoista ja jokaisessa paikassa olisi suomalainen resepti kelvannut. Pääosin ois maksanu n$50 optikko+resepti ja piilarit mulla maksoi aika lailla saman verran ku suomessa. Aavistuksen halvemmalla taisin saada.

W


Andreasyan

Jos oikein hyva tuuri kay...
tai olet vain tarkkaavainen (toiv. on linsseja  :pepsodent) niin voit bongata optikkoliikkeen joka tarjoaa ilmaista naontarkastusta. Sinne sitten vaan ja hoitavat homman nopeasti!

Varilliset linssit ovat hieman kalliimmat, kysaisin kaverilta joka varillisia linsseja kayttaa...mutta eivat kuulemma kovin hintavat ole nekaan.

AA

Assa

Itse "sain" erittäin "halvat" linssit Instrusta ja kovasti vannotiin niitä antamaan linssit, joita voin ostaa myös Aussilasta. En saanutkaan ja sitten piti tilata Instrun nettisivuilta vanhenpien luo ja ne lähetti sitten miulle poste restanteen ne. Hiton moista säätämistä.

Optikko sanoi joka paikassa että voi myydä jos on esittää esim vanhat kuoret (eli se kansiosa linssikotelosta jossa näkyy vahvuudet ja merkki) mutta miun Fresh care plussia ei tunnistettu joten jäi ostamatta. Kaikki tunnetut merkit oli saatavilla.

Disturbance

www.ClearlyContacts.com.au

Nuff said. Suosittelen kovasti. Tarttet ainoastaan osotteen, mihin postittavat. Melkoisen edukasta. Oon ollut niin tyytyväinen, että oon jatkanut niiltä ostamista Suomeen palattuani. Niille et tartte reseptiä, kunhan itse tiät mitä sieltä haet.
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

PegAust13

Lainaus käyttäjältä: Disturbance - joulukuu 04, 2007, 06:43
www.ClearlyContacts.com.au

Nuff said. Suosittelen kovasti. Tarttet ainoastaan osotteen, mihin postittavat. Melkoisen edukasta. Oon ollut niin tyytyväinen, että oon jatkanut niiltä ostamista Suomeen palattuani. Niille et tartte reseptiä, kunhan itse tiät mitä sieltä haet.

Hyvä tietää, että joku on onnistunut tilaamaan piilareita tuon nettikaupan kautta ilman reseptiä ym.
Suomessahan piilarit on myös paljon halvempia tilattaessa netistä kuin optikkoliikkeestä. Kannattaa myös muistaa, että näkö saattaa muuttua esimerkiksi vuoden oleskelun aikana, jolloin ei välttämättä ole edes järkevää tilata koko vuoden linssejä ennen Ausseihin lähtöä.
Just leave and live your life!