Vinkkejä kaivataan!

Aloittaja Australia2013, kesäkuu 14, 2013, 23:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Australia2013

Moikka! Elikkäs mä oon miettiny pääni puhki ja lukenu kaikenmaailman keskustelupalstoilta asumisestä, työmahdollisuuksista ja elämisestä Australiassa, lähinnä Gold Coastissa. Netistä löytyy kuitenkin todella paljon hieman vanhempia keskusteluita ja tilanteet ovat varmasti muuttuneet aina välissä.

Suunnitelmissa olisi siis lähteä puoleksi vuodeksi tai pidemmäksi aikaa Australiaan, ainakin ensimmäisiksi kuukausiksi ajattelin siis Gold Coastia ja ehkä myöhemmin myös Brisbane Cityä..

Olen käsittänyt, että vuokrakämpän löytäminen voi olla erittäin haastavaa ja jos sen haluaa vielä kalustettuna ja sopimuksen alkuun ainakin vain muutamaksi kuukaudeksi niin tuo varmasti vielä enemmän haastetta! Asuntojen hinnatkin ovat mielestäni aika korkeat ja olin lähinnä ajatellut max. 600 e kuukaudessa. Paljon on näköjään myös noita kimppakämppä juttuja, kokemuksia? Mutta itse haluaisin kuitenkin oman asunnon, mutta vaihtoehdot voi olla hieman vähissä..

Myös työpaikan saaminen stresssaa, olen siis 19 vuotias tyttö ja tehnyt hommia jo monta vuotta kaupan alalla, mutta en ole varma onko eglantini kuitenkaan tarpeeksi sujuvaa. No kyllähän sitä varmaan jo kuukauden jälkeen alkaa taas kielitaito sujumaan, mutta töitä olis kuitenkin löydettävä aika nopeasti! Onko teillä kokemuksia Gold Coastin työpaikoista?