Kokemuksia Brighton-le-Sandsista ja ympäristöstä

Aloittaja tintti80, helmikuu 29, 2012, 23:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tintti80

Moi!

Ollaan muutamassa Sydneyn seuduille tässä Suomen kevään aikana miehen töitte takia. Tarkkaa muuttopäivää ei ole vielä tiedossa kun ei ole tietoa millon viisumit tulee. Mies muuttaa luultavasti vähän ennen mua ja tyttöjä. Minun pitää olla töissä toukokuun loppupuolelle, jonka jälkeen voin aloittaa kesäloman ja siirtyä sitten suoraan äitiyslomalle. Meille on tulossa vauva elokuun loppupuolella. Jännää vähän tuo Australiassa synnyttäminen, mutta täältä löytyneistä viesteistä päätelleen kaikki pitäisi sujua kuten muuallakin. Ensimmäinen lapsi syntyi Ruotsissa, toinen Suomessa ja tämä kolmas tulee nyt sitten siellä Ausseissa. Pääsen tekemään oikein vertailevaa tutkimusta eri maiden välillä ;)

Miehen työpaikka sijaitsee Ingelburnissa ja nyt pitäisi miettiä missä tullaan asumaan seuraavat ainakin pari vuotta. Oltiin siellä 3 kuukautta syksyllä 2009, joten ihan tuntemattomaan paikkaan ei olla tulossa. Silloin oli miehen firma järjestänyt meille majoituksen Campbelltownista ja nyt olisi toiveissa asua lähempänä keskustaa, jotta mulla ja lapsilla olisi enemmän tekemistä kun mies painaa töitä.

Olen täältä yrittänyt haku-toiminnolla etsiä kokemuksia tuosta kartalla hyvältä vaikuttavasta seudusta Brighton-le-sands ja sen ympäristöstä, mutta minä en ainakaan onnistunut mitään kunnon viestejä noista alueista löytämään. Onko kellään kokemusta tuosta seudusta? Mietityttää vähän tuo lentokentän läheisyys ja siitä mahdollusesti aiheutuva meluhäiriö. Samoin mietityttää tuon seudun koulut, ovatko ok? Meillä vanhin tyttö täytti juuri 6 ja kouluun on siis suoraan meno siellä. Täällä olisi elokuussa aloittanut eskarin. Neiti osaa vähän englantia tuon edellisen reissun ansiosta, mutta hankalaa tulee varmasti olemaan alussa. Onneksi tässä on vielä muutama kuukaus aikaa prepata tuota kieltä. Lapset oppivat kyllä uusia kieliä ihailtavan nopeasti ja uskonkin, että ennen joulua alkaa olemaan kieli hallussa. Meillä lapset suhtautvat vieraisiin kieliin onneksi ilman sen suurempia ongelmia, kun ovat jo kaksikielisiä (suomi ja ruotsi).

Toivottavasti jollain olisi jotain sanottavaa tuosta alueesta, niin tiedettäisiin kannattaako sitä edes harkita. Ollaan tulossa miehen kanssa pre-visit reisulle huhtikuussa ja olisi hyvä tietää miltä alueilta pyytää päästä asuntoja katselemaan.

Kiitos kaikille tänne kirjoitelleille, olen löytänyt täältä jo paljon apuja muuton suunnitteluun.

Terveisiä keväisen aurinkoisesta, mutta runsaslumisesta Suomesta!

-outi