Ruoka-aineita ossilan kaupoissa

Aloittaja Jouko, joulukuu 06, 2004, 10:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jouko

Löytyi taas jotain ainakin meille uutta, nimittäin 100% natural Blueberry sosetta/kastiketta tuolta Pick'n Pay kaupasta.  Samaa löytyy myös Woolworthin kaupoista.  Oli ihan kohtalaista keksi päällä, en sitten tiedä josko siitä olisi mustikkapiirakkaan.

Sijoituspaikka on tosin melko outo, aine löytyy hedelmätiskiltä ja pakkaus ei ole niitä silmiipistävämäpiä.  Tosin taas pitää pistää vallitettavasti tämä vanha fraasi, ei ollut lähellekään Suomalaisen mustikan makuista.

Ai niin, nehän on löytyy tietysti hedelmätiskin läheisyydestä :?:?

On niillä sivukin netissä.
 http://www.berrysweet.com.au/products.htm

Raportoi Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Anski

Itse tein loydon muutama viikko sitten Brisbanen keskustassa.
Queen St Mallin shopping centerista loytyy salmiakkia!!!!:P
Samassa kerroksessa Colesin kans, kannykkaliikkeen vieressa on pieni suklaa-herkkupuoti, josta saa salmiakki irtokarkkeja ja jopa salmiakki ja lakritsi Chupa Chupseja!!!
Hollannissa taisivat olla tehtyja, mutta hyvin kotoisalle maistuivat.
En millaan muista tuon liikkeen nimea, mutta tarkistan kun sinne seuraavan kerran eksyn, on jo tullut tuhlattua useampi dollari siihen kauppaan... Irtokarkit $3.00 100g, ei mikaan ihan jarkyttava hinta, jos ei halpakaan, tikkarit olivat 70 centtia.

Aikis

Onkohan se tämä SugarFix, joka ainakin täällä etelässä myy noita double ja triple salted dutch licorise... ja noitapillin ja liitulakun tapaisia. Auttaa pahimmassa hädässä, vaikka ei ihan ehtaa olekaan. Turkkarit täytyy hakea Ikeasta aika ajoin.

Anski

Muisti on aivan toivoton, juuri siella kavin ja ihan varmasti en muista, mutta nimi tais olla Chocolate Boulevard. Viereisen puhelinliikkeen nimi oli Phone Zone.
Ja Myer Centerista se loytyy, eika Queen St Mallin ostoskeskuksesta, niinku aiemmin sanoin..:D
Joku oli kaynyt ryovaamassa kaikki salmiakki tikkarit, piti tyytya lakritsi Chupa Chupseihin..:(

Hanna_

Brisbanen salmiakkitilanteesta viela...

Eli loysimme West Endista vahingossa continental-kaupan, jossa oli kolmea sorttia salmiakkia 19 dollaria kilo. Kyllapa maistui perinteiset apteekin salmiakit hyvalle pitkasta aikaa! :P

Jos jotakuta kiinnostaa kyseisen kaupan tarkempi osoite, voin tarkistaa sen purnukoista ja laittaa tanne myohemmin.

Hanna

Marika

Sortin salmiakkia loytyy myos Darrel Lea-ketjun karkkikaupoista. Meidan paikallisessa sita saa vahan niinkuin tiskin takaa,  joko salted tai double salted liquorice.

Zende

Jouko ja muut mustikan ystavat,
Olen samaa mielta - ei maistu ossilan mustikat samalle kuin suomalaiset.  Se johtunee siita, etta kyseessa on marjat ihan eri kasvista.  Taalla mustikat ja mustikkatuotteet on pensasmustikoita, joka on tietaakseni amerikkalainen ainakin 2-3 korkuinen pensas.  Sita kasvatetaan kaupallisesti viileammilla seuduilla, esim. Victorian Yarra Valleyssa.  Olenkin suunnittelemassa mustikanpoiminta retkea marjatilalle lahi viikkoina... VAkkei ne ihan aidoille maistukaan, kylla niillakin marjoilla mustikanhimoa saa laantumaan. :)

Ilmaista mainoista taas Ikealle, nimittain tuttuni oli loytanyt Richmondin Ikeasta ihan oikeista ruotsalaisista mustikoista tehtya hilloa, joka taatusti maistui ihan kotimaiselle.  Niilla on mustikka-vadelmahilloakin, ja tosi namppaa karviashilloa.

Zende

eevis

Mulla alkaa tulla vahitellen vieroitusoireita Jalostajan sailykelihapullista...olen koittanut katsella kaupoissa mutten ole loytanyt mitaan vastaavaa. Kaikenmaailman lihasotkotyksia loytyy muttei purkkilihapullia. Onko kukaan tormannyt tallaisiin? :eye:

t: addiktoitunut :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


mette

eevis :D Muistelen  ainakin nähneeni purkkilihapullia spaghettikastikkeessa.Itse olen joskus kauan sitten  saanut tarpeekseni purkkiruuista ollessa ruuanlaittajana kaksi ja puoli viikkoa kestäneellä bussireissulla Keski-Euroopassa.Ikeasta muuten  saa ostettua pakastelihapullia.

eevis

mette :D

Hei suurkiitos :god::god:, taytyy syynata niita purkkiruokahyllyja viela tarkemmin ja Ikeassakin taas kayda. Olen kylla ahkerasti kaynyt niitten ruokaosastolla, mutta keskittynyt enemmankin siihen karkkihyllyyn. :hahhaa Joo olen nyt tekemassa salmaria ja ainakin yksi urhea aussityokaveri uhkasi sita maistaa...saas nahda miten suu menee! :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


Milka

Viikonloppuna tormasin ihmeeseen. Myer & Grace Bros tavarataloissa on myynnissa Fazerin suklaata ja vielapa montaa erilaatua.

Suklaa kuuluu Melbournessa ainakin keskustan ja Doncasterin tavaratalojen valikoimiin nain Valentinen paivan kunniaksi

Tein myos pienen kyselykierroksen taalla toissa ja suklaata pitaisi olla saatavilla myos muissa Myer-liikkeissa.

Nyt siis ostoksille. Valitettavasti en voi allergikkona niista nauttia, mutta nayttavat ainakin puolisolle kelpaavan... :D:D:D

Aikis

Aivan, naita loytoja tekee viela pitkankin ajan kuluttua! Mina valittelin yhdelle ystavalle etta muuten joulu meni ihan kivasti mutta kun ei ollut Fazerin likoorikonvehteja... (viimeksi vieraillut toi niita Suomesta mutta olivat sulaneet ja tuusannuuskana) No tama oli nahnyt Finlandia-vodkalikooreja juuri Myerin konvehtiosastolla. Mina sitten niita hakemaan, ja eikos siina ollut seka vodkalla etta traditionaalisia likoorikarkkeja! Onneni oli ylimmillaan ja joulunjalkeinen aika pelastettu.

Olen sen jo aiemminkin sanonut, etta kaikkea suomalaista taalta saa kun vaan hoksaa ja jaksaa kaivaa ja kysella - paitsi sita reissumiesta tai vaasan ruispaloja!!!

Vasta muuten tanaan uudessa kulmakaupassa (me olemme muuttaneet, ei kauppa) tormasin valmiiseen pussiperunamuusiin jota nuoriso on haikaillut kaiken aikaa. Ei vaan ole sattunut silmaan enka ole edes osannut hakea kun ajattelin etta ei missaan muualla kuin Suomessa...

eevis

Jep, kuten Riina tuolla toisessa ketjussa mainitsikin, Ikeasta ei ilmeisesti kohta enää saa turkkareita... Kyselin sieltä kun niitä ei useammalla käynnillä (no joo oli mulla muutakin asiaa sinne, ihan tosi!) löytynyt, ja kassan tyttö (siis Richmondissa) sanoi, että he ovat vaihtaneet toimittajaa, eikä turkkareita enää tule. Piste.  :itke:itke:itke:itke Täytyypä keskiviikkona Suomi-talolla vetää hylly tyhjäksi...race you, Tuipa! :P:P
Dees - We will bloody bounce back!!!


jounij

Täällä Canberrassa myy skandinaavisia tuotteita eräs ruotsalainen Birgitta. Muun muassa turkkareita on saatavissa, ja niitä muitakin Ikeoista saatavilla olevia (olleita?) herkkuja. Hän luultavasti jopa postittaa niitä. Ja jos ei postita, niin aina minä kanssa-dunderilaisia autan. Ilmoitelkaa, jos turkkarit loppuvat kesken, niin etsin käsiini Birgitan yhteystiedot.


Pelastusta lupailee
Jouni
Canberra

Jaaks

Jouni,

Onko Birgittan kauppa vielä toiminnassa :?
Viimevuonna meni ainakin web-sivut pois toiminnasta, eikä e-mailikään toiminut :confuse

Minulla oli Turun sinappia tilauksessa, mutta siitä ei sitten tullutkaan mitään :(  

Onneksi on kuitenkin muut ystävät ( MH & Tony :god:  ) pitäneet huolen siita :D

eevis

Jouni :D

pelastusta tosiaan! :god::god::god: kiitos tarjouksesta, ja enkohan siihen tartu jos Suomi-talolta myos loppuvat (hui kauhea ajatuskin!). toivottavasti tama Birgitta viela niita maahan tuo. :sormetr
Dees - We will bloody bounce back!!!


MikaJ

Tervehdys,

Muutama viikonloppu sitten tämä Bigritta oli myymässä tuotteitaan multikulttuurifestivaaleilla täällä Canberrassa.

Mulla olisi myös skannattuna tilauslappu, mutten tiedä, mitä ylläpito tykkää sen tänne laittamisesta. Yv:nä voi ainakin kysyä.

Alla osoitetiedot:

Birgitta Sjostrom
9 Phelan Place
Wanniassa ACT 2903
Phone/fax: 02-62315732
e-mail: sjostrom AT netspeed DOT com DOT au

Tässä Mikan mainitsema lista [T: Jouko]
BRIGITTA SJOSTROMIN SCANDI TUOTTEIDEN LISTA



t: Mika

Jouko

MikaJ pistä tilauslippu tulemaan niin katsotaan. Periaatteessa en näe mitään syytä olla pistämättä tuota esitettä esille.

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jounij

Samasta Birgitasta puhumme MikaJ:n kanssa.

Kas kummaa Mika, ettemme törmänneet Monikulttuurifestivaaleilla. Me sentään pyörimme kylällä aamukymmenestä iltasellaiseen. Noh, olihan siellä varmaan 40,000 muutakin...


Ihan vähän ihmettelee
Jouni
Canberra

MikaJ

Jouni,

joku tovi meni meilläkin ko. tapahtumassa. Simaa ja makkaraa naposteltiin suomikojulla ja katseltiin tanssiesityksiä. Tuttuja naamoja ei kauheesti ehtinyt tähyilemään, kun piti pitää oma lauma kasassa.

Mukavat juhlat. Suosittelen! t: Mika

jounij

Tiedä vaikka olisitte saaneet juodaksenne minun ja Arjan tekemää simaa, sillä sellaistakin oli siellä CFS:n kojussa tarjolla. Seuraava mahdollisuus moisen siman maisteluun on kalastuspiknikillä lauantaina 12.3:

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1854


Simamestari
Jouni
Canberra

concept-

Ainoa asia mita todella ikavoin on ruisleipa, aussi leivan syominen on sama kuin soisi pullaa. Eli mika leipa voisi olla ruisleivan tapaista ja makuista???

smurf

Ruisleipaa kannattaa etsia orgaanisen ruoan kaupoista.Ainakin Sydneyn seudulla esim. Bondilla on pari kauppaa,jotka myyvat suomalaiseen ruisleipaan verrattua leipaa. Tosin valmistusmaarat ovat sen verran vahaisia,etta ruisleipaa ei ole joka paiva saatavilla.

Aikis

Ei varmaan Arjan ja Jounin tekemää simaa voita mikään, mutta ihan simasta käy Green Ice Tea, Liptonin uutuustuote (tai on se nyt jo jonkun aikaa ollut). Eikä ole edes kovin sokerista. Eikä hassumpaa simahimoon ole myöskään Ginger Beer. Voishan niihin itte lisätä rusinat jos haluaa. Että laittakaapa korvan taakse kun suomalainen Wappu lähestyy.

jounij

Tuolla ylempänä Joukon MikaJ:n viestin loppuun lisäämä linkki Birgitta Sjöströmin tuoteluetteloon ei ainakaan minulla toiminut. Kokeillaanpa toimisiko se tältä minun käyttämältäni palvelimelta

http://www.tip.net.au/~jounij/scandfood.pdf

Ole nopea ja lataa tuo kaavake omalle koneellesi, jos arvelet sitä joskus tarvitsevasi. Minä en saisi pistää palvelimelleni mitään kaupallista materiaalia. Jos joku ylläpitäjistä huomaa sen, niin se varmaan lähtee bittiavaruuden mustaan aukkoon alta aikayksikön.


Skandinaavisten tuotteiden menekkiä osaltaan (hetkellisesti) edistää
Jouni
Canberra

Zara

Moikka,

Ei nyt varsinaisesti liity otsikkoon, mutta en viitsinyt uuttakaan ketjua aloittaa, kun täällä on muutenkin tehty siivousoperaatiota...   :pyhimys

Olisin kysellyt, tietääkö kukaan onko lähinnä Melbournen ympäristössä kunnon Hot Wings-paikkoja (eli chicken wings with a damn hot sauce!) tyyliin Siipiweikot tai entinen Hook Tampereella. Olen ihan addiktoitunut täällä Suomessa ollessani noihin hot wingseihin (www.hotwings.fi) ja olisi kiva kuulla saanko heti vieroitusoireita siellä, kun en ainakaan ihan heti muista törmänneeni kyseisen tyyppiseen paikkaan. Täytyykö vaan yrittää urkkia selville Siipiweikkojen kastikkeen salaisuus...

No nyt iski taas himo! :hahhaa    

Kiitos taas!

Jukka

Zara moi,

En tiedä Melbournesta mutta ainakin Sydneyssä on tunnettu ketju Oporto elikä heillä on Portugalilaista tulista Piri Piri kastiketta. Sita on myoskin myytävänä.

Jukka

Aikis

Heips, joku tuossa taannoin tuskaili että Ikeasta oli turkkarit loppu... Meiltä kun kaappi tyhjeni Suomesta tuoduista pippureista niin lähdin mettästämään ja ainakin Sydneystä sellaista tietoa tarvitseville, että Sugar Fixin valikoimiin kuuluu hylly 'holy Skandinavian'; sieltä löytyy dajmit ja turkkarit.

ja joka kerran sama juttu: myyjät toppuuttelevat, että hyvä rouva onks teillä tietoo että nää on väkevii, ei näitä kukaan voi syödä... ja johon minä, että mä en voi elää ilman niitä. Ja sitten katse, että hulluja nuo suomalaiset.

On kiva olla hullu.

eevis

aikaihminen :D

kiitti tiedosta, Sugarfixin kotisivuilla http://www.sugarfix.com.au/ mainostettiin nakojaan tulevaa nettikauppaa, hmm taytyypa koittaa muistaa myohemmin kayda katsomassa, mita ne laskuttaisivat turkkareista kotiin toimitettuna :)

mutta voi tuska...purkkilihapullia ei kylla ole missaan kaupassa...no onneksi aiti toi tuliaisiksi yhden purkin Jalostajan taivaallisia lihapullia, taytyy se syoda sitten joskus tilanteen vaatimalla hartaudella... :D:D:D
Dees - We will bloody bounce back!!!


mita

Teille jotka ette vio elaa ilman suklaata(kuten allekirjoittanut) voin kertoa vain huonoja uutisia.Kunnon Fazerin suklaaseen verrattavaa suklaata ei loydy,muutama ihan syotava mutta...:nuttu:

   Onneksi aiti lahetti yllarina tanne pari levyllista Fazeria kun avauduin suklaa tilanteesta :P

Jaatelo on kylla hyvaa,sita vaan ei pysty syomaan hirmu isoja maaria,sen verran makeaa se on.Mutta nailla evailla jatketaan kunnon suklaan metsastysta :D

 Mita

jounij

Minä milloin vain valitsisin Cadburyn Marblen tai Top Deckin Fazerin lähinnä kuivalta kaakaojauholta maistuvan "Sinisen" asemesta. Jopa Marabou tekee parempaa "tavallista" suklaata kuin Fazer.


Australian suklaisiin ihan tyytyväinen
Jouni
Canberra

mita

Jouni

  Makuaisioista ei voi kiistella ;)  toinen tykkaa aidista toinen tyttaresta :D

   
  Mita

jounij

Aivan! Halusinkin vain tuoda esille sen, että usein kuvitellaan kaikkien suomalaisten isänmaallisesti suorastaan rakastavan Fasun sinistä. En toki minä sitä poiskaan sylkisi, mutta jos itse pääsen valitsemaan, niin tiedän monta minusta paremmaltakin maistuvaa merkkiä.


Muutoin isänmaallinen
Jouni
Canberra

Jouko

Turska mätitahaa nam nam,

Ainakin täällä Bribanen alueella löytyy melko hyvin kauppojen hyllyiltä Ruotsalaista Turska-mätitahnaa nimellä; CodRoeCreme Tarama

Tahna on keltaisessa tuubissa Pick'nPayllä Colesilla ja se on yleensä purkki-oisteri/silli/lohi ostolla.

Victoriassa sitä näyttää löytyvän täältä http://vikingvictoria.com.au/index.htm
niin ja sivuilla näytti olevan melkoinen lista kaupoja joista tuotteita löytyy Victorian alueella...

- Bessa Foods, 57 Kooyong Rd, Caulfield
- Euro Fine Foods, 1c Agnes Ave, Balwyn North
- IKEA, Victoria Gardens Shoppnig Centre, Richmond
- IKEA, 988 Nepean Hwy, Moorabbin
- Kraus Foods, 62 Glen Eira Rd, Elsternwick
- Kristy?s Gourmet Deli, The Glen Shopping Centre, Glen Wvrly
- Leo?s Fine Food & Wine, Princess St, Kew
- Myer Melbourne, 295 Lonsdale St, Melbourne
- Netzer Deli, 4 Market St, Box Hill
- Pete-n-Rosies Deli, Shop 713, Prahran Market
- Polish Traditional Delicatessen, Stall 5-6, Queen Victoria Market
- Slavonija Deli, Preston Market
- Steffanie?s Fine Foods, Shop 9, The Strand S/C, Mt Eliza 3930
- Swedes Café, 406b Hampton St, Hampton
- Swedish Church, 21 St Georges Road, Toorak
- Unique Pasta & Deli, Knox City Shopping Centre
- Viking Danish Bakery, 7A Thompson St, Frankston
- Vol Continental Butcher, 147 Wheatsheaf Rd, Glenroy


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

kiwimies

Terveiset Uudesta-Seelannista,
Täältä ei saa niinkään paljon suomimuonaa kuin sielta Ausseista,
esimerkiksi hapankorppuja tekee kovasti mieli mutta mistään ei löydy, saako niitä vielä Sydneystä?
Manly Delicatessen hyllyillä niitä oli muutama vuosi sitten.
Voi kun sais puolukkahilloa.
Ruisleipää saa täällä Taurangassa joka viikonloppu Farmers Market torilta ja pensasmustikoita on paljon marjatiloilla.
Löysin Eteläsaarelta, Skippers-Kanjonista metsämansikoita viime kesänä ja toin pari tainta mukanani tänne Pohjoisssaarelle. Vein ne kasvamaan mäntymetsään ja toivottavasti ensi kesänä on mansikoita.

Rockola

LainaaOriginally posted by Jouko
Lohi mätitahaa nam nam,

Ainakin täällä Bribanen alueella löytyy melko hyvin kauppojen hyllyiltä Ruotsalaista Lohi-mätitahnaa nimellä; CodRoeCreme Tarama

Eiköhän tuo kumminkin taida olla turskanmätitahnaa eikä lohisellaista?
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Raiwå

Kiwimies :)

www.finnishfood.net/

Siinä yksi kiva osoite pahempaan himoon.
Ja jos niillä ei ole listalla, he hankkii sen sinne.
Homma toimii hyvin, nimimerkillä: reissumies & lakutilaus tuli tuoreena perille.



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jouko

No niinpä tietysti, tais olla noi eilen nautitut suolalohet mielessä. Nam nam... pitääpä muuttaa se oikeaksi tuolla  ylempänäkin... Kiitti Rockola


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

kravattimies

Brisbanen seudulla voi monenlaista ruisleipää ostaa nykyisin Actionista, ainakin Hausbrot ja Light Rye -nimisiä, varmaan muualtakin. Ruisleipä ei ole enää niin harvinaista kuin ennen.

Urul

Scandinavian bakerystä muuten saapi  lohitahnaa ( savustettua lohta 30 % , turskanmätiä 8 g ) .