Australiaan keväällä 2014

Aloittaja Nusku, syyskuu 03, 2013, 20:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nusku

Moi!

Olen 23 vuotias nainen, ja valmistumassa joulun alla lähihoitajaksi. Nyt olisi sellainen elämäntilanne, että voisi lähteä reissamaan ja Australia houkuttaa kovasti. Työkokemusta minulla on niin hoitoalalta, asiakaspalvelu/myyntitöistä, promootio ja ravintola alalta (yökerhoista).
Pitkään olen haaveillut lähdöstä Australiaan, mutta nyt kun pitäisi oikeasti suunnitella lähtöä, realiteetit iskevät.
Mikä työlisyystilanne siellä on? Itseäni kiinnostaisi työskennellä yökerhoissa/baareissa, tai vaikkapa hotelleissa. Onko mahdollista etsiä töitä netistä jo etukäteen vai pelkästään paikan päällä? Minnepäin Australiaa kannattaisi suunnata ensimmäiseksi ja paljonko sitä rahaa tulisi olla säästössä, että pärjää?
:)

Sindrom

Hei!

Ravintola-alan hommia tuntuu olevan paljon paremmin tarjolla naisille kuin miehile. Työnhaku kannattaa aloittaa mahdollisimman pian, koska välttämättä heti ei tärppää.

Kirjoita englanninkielinen CV valmiiksi ja hoida paikan päällä RSA-kurssi (paikallinen anniskelupassi) netissä. Mieluiten sellainen kurssi, että se käy jokaisessa osavaltiossa. Omastani maksoin 49 dollaria ja koneen äärellä piti istua reilu kaksi tuntia.

Mitään et menetä sillä, että jätät CV:n baariin vaikka eivät hakisikaan sillä hetkellä työntekijöitä.

aussiefin

lähde mun kanssa 2014 syksyllä!! :D:D mulla on sama tilanne kun sulla, ainoastaan ikä 21 ja jäi lähäriopinnot kesken =)

maiunen

Itse sain ravintola-alan töitä vuokrafirman kautta, suoraan ravintoloista, baareista ja hotelleista ei tärpännyt. Voin suositella tätä vuokrafirmaa, Pinnacle People:a, sain vuoroja nopeasti ja suht paljon (toki nyt on vilkas kausi menossa ja työt vähenee huomattavasti tammikuun puolella). Näillä on toimistot Sydneyssä, Melbournessa, Adelaidessa, Perthissä, Brisbanessa ja Gold Coastilla, niin että kun sitten jatkaa matkaa, niin voi jatkaa töitä seuraavassa kaupungissa (mikäli se on joku noista). Toimiston tyypit välittää sinun kansion seuraavaan toimistoon. Hyviä puolia vuokrafirmoissa on se että ei tarvii sitoutua pitkäksi aikaa (yleensä kun hakee ravintolan palkkalistoille suoraan, niin vaaditaan 3-6kk) ja se että tapaa paljon uusia ihmisiä.
Huonojakin puolia toki vuokrafirmalla työskentelyssä on: Vuorot ovat hajanaisia, yksi vuoro sinne, toinen tuonne, aina on ihan eksyksissä ja pihalla kuin lumiukko kun joka paikassa on aina ekaa kertaa töissä. Toki jos pitempään tekee, niin tulee tehtyä samoihin paikkoihin useammin. Ja voi olla että joskus joissain paikoissa vuokratyöntekijää kohdellaan vähemmän tärkeänä kuin palkkalistoilla olevaa. Mutta aika harvoin..

Anne Kristiina

Working Holiday Visalla kannattaa mennä ensin hedelmätarhoille poimimaan ja pakkaamaan hedelmiä. Työtä riittää, se on raskasta ja hyväpalkkaista sesonkityötä.

Hoitotyöhön vanhusten ja lasten kanssa eikä sairaalaan ei oteta ulkomaalaisia WHV:llä, koska tuberkuloosi- ja muut tartuntatautikaranateenit ovat tosi tiukkoja. Eri asia on, jos on työnantaja sekä työpaikka jo valmiina, kun Australiaan lähtee. Siis kutsuviisumi.