bussien ja junien aikatauluja

Aloittaja jaanap, tammikuu 14, 2004, 06:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jaanap

Olen tulossa 2.5 kuukaudeksi työharjoitteluun Canberraan 20.2 ja haluaisin löytää aikatauluja netistä ihan tavallisiin juniin ja busseihin. Jotenkin aina joudun turistikiertue sivuille. Voin olla tyhmä mutta niin vain on.:nuttu:
Minulla on muutenkin perhosia vatsassa kun hermostuttaa jättää perhe niin pitkäksi aikaa. Enkä oikein tiedä edes mitä matkalaukkuun pakkaisin tuliasiksi.
Henkeä vetäen
:god::god::god:

riaapa

Hei Jaana!

En ole yhtään varma, mutta tämä linkki näyttäisi lupaavasti ACT:n public transportilta...

http://www.action.act.gov.au/routes.cfm

Kokeilepa sieltä!

Mitä tuliaisiin tulee, niin täällä foorumissa olen saanut sen käsityksen että esimerkiksi salmiakki ja xylitol-purkka ovat tervetulleita tuliaisia. Muista kuitenkin ilmoittaa ne tullimiehille, koska "if you put it in your mouth, it's food".

Riina.
Riina

Tiimi10

Riinan tuliaisvinkki oli oikein mainio, itse olen aarteina saastellyt reissumies ja jälkiuunileipiä, joita kaverit toivat. (Salmiakit on syöty..) Mutta, mutta... jos tarkoitat tuliaisia ausseille, niin silloin lista on erilainen!

Itse toin cd-levyjä: Rajattoman, Lahden sinfonikkojen, Don Johnson Bigbandin, Trio Töykeiden...  Mutta harkitsin myös tavallisia Suomi-tuliaisia: Marimekon ja Aarikan tuotteita.  Joululahjaksi annoin kirjoja: Waltarin Sinuhen, Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi ja tietysti Jansonin Muumeja (siis englanniksi tietysti!). Kirjojen ja levyjen antamisessa on tietysti jo oltava vähän perillä vastaanottajasta (esim. Don Johnson meni kyllä ihan väärälle ihmiselle!)

Täkäläiset on piknik-hulluja, ja siihen nähden täällä on tosi surkea valikoima lautasliinoja ja kertakäyttöpöytäliinoja ym. Jos olisin nyt tulossa, niin ottaisin tuliaisiksi ehdottomasti Suomen paperitehtaiden tekemiä upeita mätsääviä kattaustuotteita!!

Ja kaveri tuossa muistutti, että ulkomaisia vieraita kiinnostaa usein myös Suomen konferensseissa käytettävät lasinpidikkeet (ne klipsut, jotka laitetaan lautasen syrjään ja joissa pysyy viinilasi). Niitä myy ainakin Stockmann. Luultavasti nekin olis hyvä tuliainen...

T: Minttu

jounij

Hei Jaanap ja tervetuloa Canberraan!

Riaapan jo esille kaivelema Action on Canberran julkisen liikenteen verkosto. Canberran julkisessa paikallisliikenteessä käytetään vain busseja.

Kaukojunia kulkee Canberran ja Sydneyn välillä vain pari kertaa päivässä. Canberraa eli Australian Pääkaupunkiterritorioa ACT:tä ympäröivän New South Walesin junaverkkoon aikatauluineen voit käydä tutustumassa näiltä sivuilta:

http://www.countrylink.info/

Sydneyn ja Canberran väliä voi kulkea junia useammin ja vissiin halvemmallakin esimerkiksi Greyhound / Pioneer busseilla:

http://www.greyhound.com.au/

tai McCaffertyn vastaavilla:

http://www.mccaffertys.com.au/

...puhumattakaan lentämisestä - esimerkiksi vepitse voi ostaa Sydneyn ja Canberran välisen lennon halvimmillaan $66:lla Virgin Bluelta:

http://www.virginblue.com.au/

ja joskus on tarjouksia Qantaksellakin:

http://www.qantas.com.au/


Etköhän nota linkkejä käyttämällä löydä tiesi tänne liittovaltion pääkaupunkiin. Sitten kun olet perillä, saatat haluta tutustua paikalliseen suomalaiseen toimintaan. Osoitteita löytyy tämän veppisivuston pääsivulta linkkejä seuraten. Lisäksi voit tilata (öhöm, minun toimittamani) Canberran Suomi-Seuran uutiskirjeen nimeltään Uutukainen tästä osoitteesta

http://www.dundernews.com/uutiskirjeet/

Seuraava Uutukainen ei tosin ilmesty ennen kuin helmikuun lopussa, mutta sitä ennen vastaan mielelläni kaikkiin Canberran rientoja koskeviin kysymyksiin tällä palstalla (tai voin jopa spostittaa edellisen Uutukaisen malliksi).


Informoi
Jouni
Canberra

jaanap

:nuttu: olen lyönyt niin monta kertaa päätäni tällä umpihankintamatkalla seinään, että se on ihan kipeä.
mutta nyt olen todella kiitollinen:god::god::god: ja erittäin :eye:hämmästynyt tästä kaikesta, ystävällisyydestä ja välittömyydestä jota olen kohdannut Australiassa jo ennen saapumistani. Sydneyn ja Canberrankin
väli on kunnossa, tiedän junan ja varasin paikan, että sekin hoitu. Toivottavasti lento ei ole myöhässä.
Lopetan nyt:nuttu: ja luotan, että minulla on kaikki kun on matkaliput, viisumit, harjoittelupaikka, vakuutukset, yökylä ja mies töissä hankimassa vaimon matkarahat :XXXX terveisiä Suomesta, tällä hetkellä todella hyvä keli tehdä lumiukkoja. Jaana

riaapa

Jaana,

eikös ole kiva kun asiat luistaa? Minä kävin äsken luistelemassa tuolla ulkona. Siis tahattomasti, en luistimilla.

Aussilan ystävillemme tiedoksi että tänään on tämän talven täydellinen talvipäivä ainakin täällä Vantaalla: pakkasta vain muutama aste, ja maisema täydellisen valkoinen eilisen lumisateen jäljiltä. Silmä lepää... piti ihan eilen illalla käydä ottamassa valokuvia (digikameralla tuli n. 70 otosta, joista osan kyllä joutaa pyyhkiä pois) lumen huputtamista puista, pensaista, aidoista ja muista. Ja tietysti parit lumienkelit piti tehdä! Se on tää "viimeinen talvi Suomessa" -vaihde päällä. Nyt ei tuo tuulilasin skraappaaminenkaan tunnu miltään, kun siinä on sellainen "vain tämä talvi" -fiilis. Taidan olla parkkipaikan ainut joka tekee sen hymyssä suin! :)

Riina.
Riina

Tiikeli

Riina :D

Tiedän tuon "vain tämä talvi" -fiiliksen. Itse en ole ostanut uusia talvikenkiäkään (vaikka edelliset alkaa olla aika kaput) koska enhän minä niitä ensi talvena tarvitse :D:D:D
Hyvä tapa saada muuten rahat säästymään kun kaikkien talvivaatteiden kohdalla alennusmyynneissä ajattelee vain että turhaan ostan kun tätä talvea on enään vähän (tai ainakin suht vähän) jäljellä (ja ilmeisesti kovimmat pakkaset vielä tulematta :nuttu: ) niin ei ehdi käyttää...

Tikru

Jouko

Riina,

Muistan hyvin tuo fiiliksen ja nuo ajatukset. Auton kaivaminen hangesta ei harmittanut yhtään ja jopa pensatankin lukon sulattelu sujui iloisissa merkeissa!

Täytyy tosin myöntää että, sitä jotenkin  katseli tuota luontoa aivan toisella silmällä, aivan kuin olisi koettanut laittaa asioita muistiin tulevaisuuden varalle.:D

Itse muistan kuinka nuo lähtöä lähentelevät päivät olivat melkoista tunteiden vuoristorataa, toisaalta tuntui haikealta jättää sukulaisia ja ystäviä mutta toisaalta taas sitä odotti lähtöä tänne lämpöön!  Riina hyviä raappaus kelejä, koeta pitää pokkaa ettei naapurit ala ihmetteleen!!!


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jaanap

Hei
Täällä on siis lunta, lumiukkoja ja liukasta.
Ajelin tuolla Järvenpään seutuvilla ja tiet olivat niin jäisiä, että oli ihan mahdotonta pysyä tiellä.
Kyllä talvi on ihanaa

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja jaanap
Ajelin tuolla Järvenpään seutuvilla ja tiet olivat niin jäisiä, että oli ihan mahdotonta pysyä tiellä.

Toivottavasti sinä ja kulkupelisi kuitenkin selvisitte vähin vaurioin.

Uskaltaako sinulta muuten udella, mihin sinä olet tulossa työharjoitteluun? Suomen suurlähetystöönkö?


Lupaa kysellen utelee
Jouni
Canberra

jaanap

Aina saa kysyä. Savolainen suulaus saa kuulostamaan asiat suuremmilta kuin ne ovat. Pysyin tiellä ja autokin on ehjä mutta tie oli aivan mielettömän liukas. Oli muutama auto ojaan mennytkin.
Voi voi se minun harjoitteluni liittyy vahvasti siihen seurakuntaan ja monikulttuurisuus on opintokokonaisuus. Valmistun keväällä 2004 sosionomi-diakoniksi.

jounij

No nyt välähti, että mehän olemme jo joskus viime vuoden puolella sähköpostitelleet aikeestasi tulla Canberraan.


Hoksaa
Jouni
Canberra

no-worries

Täten liityn niiden joukkoon, jotka katselevat puiden lumisia latvoja haikein mielin. Australiassakin näkee tietysti lunta ainakin välillä, mutta lumi palmun oksilla ei ole sama asia kuin lumi oman kotikuusen harteilla.;) Toppatakki ja talvikengät jäivät minultakin tänä vuonna ostamatta, vaikka tarvitsen niitä taas ensi tammikuussa....

Jaanap,
Katsohan U2U-viestisi :)
Maija