Aussit maailmalla

Aloittaja Jukka, tammikuu 01, 2006, 15:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka

Vietin Uutta Vuotta Aussie pubissa Bangkok:ssa. Yks Aussi tuli toivottamaan Happy New Year ja vastasin siihen 5 vuotta NSW:ssa asuneena Happy New Year mate. Hän sitten sanoi että olet Suomesta!

Olin sanaton, sen jälkeen tietysti käytiin läpi vuoden tapahtumat ja tietystikkin suurin katastrofi oli kun Kiwit löi 'parhaassa ja siinä ainoassa footyssa' (Rugby League) Aussit :itke

Lähdin -87 Suomesta ja sen jälkeen olen ollut useissa maissa töissä, mutta vain yhdestä lauseesta sut saadaan kiinni että olet Suomesta!

Ei niitä juuria pääse piiloon eikä tarvitsekkaan, ihmetytti vain kuinka helppo on tunnistaa ihmiset tietyistä asioista, ja vielä tyyppi oli todella kännissä niin kuin Aussie vain voi olla :D

Jukka

Reijo

Jukka,

Kyllä se suomalaisten aksentti on niin kauheen kuulosta et kyl sen tunnistaa mistä vaan

:nuttu:
Reijo

Andreasyan

Hmmm...

Kuluneen 2.5 vuoden aikana minua ei ole kertaakaan arvattu suomalaiseksi aksenttini perusteella. 99% uskovat minun olevan Irlannista ja ne loput 1% luulevat tanskalaiseksi. Lieneekö sitten hyvä vai huono juttu...mutta aika huvittavaa kylläkin.:hahhaa

Milka

Ei kylla kukaan koskaan arvaa minunkaan tulevan Suomesta, etela-afrikkalaiseksi tai hollantilaiseksi luulevat. Jotkut sitten arvelevat ruotsalaiseksi Hmph! :nuttu:

Minulla on monien vuosien maassa olon jalkeekin erittain voimakas suomalainen aksentti (ainakin omasta mielestani), mutta Melbournessa ei ilmeisesti ole niin paljon suomalaisia etta ihmiset osaisivat paikallistaa aksentin. Eivat edes useat Suomessa kayneet aussit.

Usein taalla udellaan, etta mista ekstoottinen akstenttini on kotoisin. Vastaan uteluihin nykyisin etta se on aivan omani eika mistaan kotoisin :hahhaa

Timo

Niin se olen minäkin useammin saksalainen kuin suomalainen, vaikken nahkahousuja käytäkään, ja näytänkin mielestäni enemmän Kekkoselta kuin uusnatsilta  Mutta aksentti varmaan on sitten niin lähellä siansaksaa. :hahhaa


No, useimmiten alkuperäni ei tule kyllä puheeksi lainkaan, tai sitten sitä kysytään arvailun sijasta.
:pyhimys

LauraK

Minua on eniten luultu amerikkalaiseksi :) Hih!

zetax

Kyllä saksalaiseksi aina ensimmäisenä luultiin, tosin ulkonäkökin viittaa siihen ehkä hiukkasen. Sellaisissa paikoissa missä on paljon suomalaisia turisteja niin heti arvataan suomalaiseksi, kuten kanariassa tai baltiassa.