Tarinaa päivitetty

Aloittaja Surffari, marraskuu 14, 2003, 17:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Surffari

Heips!

Jos dunderilaisia kiinnostaa, niin tarinaa on jälleen päivitetty, pieniä linkki virheitä saattaa
olla ja kuvia ei ole saatu upittua kuin n. 8:teen
päivään saakka. mutta täällä:

http://www.janisaarinen.com/australia/

Timo

Mielenkiintoista tarinaa ja tyylikkäitä kuvia! Suosittelen muillekin!

Ja toivomus: navigointi voisi olla vähän helpompaa eli seuraavalle sivulle siirtyminen olisi kiva saada toteutettua yhdellä painalluksella. (esim. seuraava -nappi sivun loppuun).

Reija

Loistavaa Surffari :XXXX :XXXX

Täytyy uppoutua tuonne sun sivuille vähän paremmalla ajalla että kerkee ammentamaan teidän matkakertomuksista kaiken ennen sinne tuloa :D :D :D

kiitos :god: :god: :god:

Reija :XXXX

headwind

Hieno juttu Surffari!

Selvisi eilen illalla että meillä on yhteisiä tuttuja, siinä tapauksessa että tunnet ketään Salon seudulta. Heh heh.....

Perästä tullaan (vaikka ei pelkästään surffamaan ja olutta juomaan)

cheers
Riku
Riku Aho

Surffari

Joo se nxt ominaisuus on tyon alla. Huomasin puutteen itsekin.
Moni asia on taalla kuitenkin isommalla prioriteetilla. :XXXX

Hyva etta jaksaa valilla noita juttuja raapustella...

Jos tama foorumi on editoitavissa, niin olisi mukavaa jos viestin kirjoitettuaan ja laheta-nappia painettuaan voisi kirjoittaa tunnarinsa ja salasanansa (koska unohti ne asken kirjoittaa!!!) eika koko kirjoitus menisi tuhakan tuulen jos unohti tunnukset laittaa...  :(

Surffari

Tässä juuri uppailen loppuja kuvia. Loppui aika kesken viimeksi ja 17. päivän jälkeen kuvat eivät olleet saatavilla.

Lähetän yleensä tarinoita lisäillessäni meiliä tutulle porukalle että uutta on tullut. Jos joku haluaisi moiselle listalle niin pistäkää viestiä.

Kuvat tulee olemaan kaikki n. 50-70% pienempiä, jotta kuvien uppiminen ja downaus
onnistuisi kivuttomammin.

Nyt toimii jopa seuraava linkki, joka vie suoraan seuraavaan päivään (ks. aikaisemmat viestit).

Eli tunnin sisällä tästä (n. 19:00 QLD aikaa) pitäisi olla uusien kuvien ja juttujen ylösladattuina.

4 päivää on jo poimittu meloneita, joten duunit on hallussa. Eilen illalla vaan selvisi että Westpac oli lähettänyt pankkikorttini suomeen. Siellähän se auttaa paljon. No lupasivat tehdä mulle uuden.

pihlis

Surffari: Aivan upeet sivut ja loistokuvia!!! Olen muuttamassa Surfers Paradiseen toukokuussa ja oli tosi mageita kuvia sinulle ko. paikasta. Pistin linkin heti kaikille kamuillenikin, luulen että saan "muutaman" kaverin kylään!

Pitäkäähän hauskaa siellä!

Tiikeli

Heips!

Haluan minäkin osaltani kiitellä matkakertomusta :) Kiva lueskella että mitä kaikkea siellä voi värkätä... mm. :XXXX
Ja hienoja kuvia, kyllä saisi tämä omakin sijainti muuttua todella paljon eteläisemmäksi :cool:
Mutta tuollainen antaa pontta siihen että päämärä saavutetaan joskus ;)

Cheers Tikru :XXXX

Jaaks

Surffari :D

Nyt toimii linkit hyvin ja koko homma  :D
Huomattavasti helpompi :D

Thanks Mate :XXXX

iskater

vihdoin sain tarinan luettuea. tai siis paasin niin pitkalle kuin sita toistaiseksi on. ihan loisto sivut :god:
ainut vika oli siina etta tata aika tuhlautui tassa netin aaressa taas jarkyttavan paljon kun eksyin noita muitakin matkoja lueskelemaan.
viihtykaa!!!
:XXXX

Surffari

Nyt olisi jälleen hieman uutta materiaalia tarjolla.
Uudet kuvat ja pari uutta tarinan pätkää on tarjolla.

Muutamia kuvia on hieman oikaistu, ja muutama kuva poistettu joiden ei pitänyt
alunperinkään lähteä levitykseen. Toivattavasti ette kaikki niitä sieltä bongannut.

Surfing Tiimimme esittelee jälleen uuuden ominaisuuden, jonka avulla voit jättää kommentteja jokaiseen tarinaan liittyen.

Kommentointimahdollisuuden tein ensisijaisesti siksi, että samoilla mestoilla liikkuneet tai niistä jotain muuten tietävät tms voivat täydentää hataria tietojamme tai vihjaista hyviä vinkkejä paikkoihin tai tapahtumiin liittyen.
Mutta kyllä sinne voi avautua muutenkin.

Jani

PS. Kiitos positiivisesta palautteesta!

Surffari

Päivitystä löytyy parin päivän verran...

Surffari

Jälleen päivitelty.

Tällä kertaa pienin parannuksin. Nyt uusin päivä on listassa ylimpänä.
Pitäisi helpottaa käyttöä.
Nyt päiviä myöskin pääsee selaamaan edestakaisin linkeillä, jotka ovat joka päivän ylä ja alareunassa.
Jottei tämä threadi pomppisi jatkuvasti tuolla kärjessä jätän nämä ilmoitukset hyvin hyvin minimiin, eli pistäkää postia jos haluatte päivitysuutisia.

Osoite löytyy tuolta etusivulta:
http://www.janisaarinen.com/australia

Take care mates! :XXXX

Jaaks

Kiitos Surffari :D

Jatka vaan ilmoittelua, ei se haittaa vaikka aina valilla tuletkin sinne joukon karkeen :D  Silloinhan kaikki aina tietaa, etta paivityksia on tullut :D

Cheers
Jaaks :XXXX

iskater

LainaaAlkuperäinen postittaja Surffari
Jottei tämä threadi pomppisi jatkuvasti tuolla kärjessä jätän nämä ilmoitukset hyvin hyvin minimiin, eli pistäkää postia jos haluatte päivitysuutisia.

:D ei se pomppiminen mitaan haittaa. mutta se jos joutuu ITSE aina tarkastamaan etta onko sita stooria paivitetty. eiko taalla kukaan enaa tee mitaan mun puolesta :D

Jaaks

Surffari :D

No, eihan sita Legendaa voi jattaa ilman paivitystietoja :D  Muutenhan poika vois joutua vaikka tekemaan jotain itsekin :D :D :D

:XXXX

Surffari

> No, eihan sita Legendaa voi jattaa
> ilman paivitystietoja

Have it your way then!  :roue

Jälleen on muutama päivä ja kuva lisää.
Eksynyt index-faili on poistettu sekä vahingossa puuttuneet kuvat päiviltä 2-3.12 upittu myös servolle, joten nekin toimivat nyt.

hyviä joulunodotuksia väelle!

T:  Jani aka. "Big Kahuna"

Jaaks

Kiitos Surffari :D

Ei pelkastaan tuon Legendan vuoksi, mutta varmaan muutkin haluaa pysya ajan tasalla touhuistasi kun kerran lahdit niita julkaisemaan :D

Reija

Heh.... loistavaa tekstiä :D

Mutta ihan tosi noi hämähäkit.... mä ihan tosissaan otan täältä suomesta mukaan lihanuijan kaiken varalle.... tää tyttö ei voi sietää tuon luomakunnan edustajia...

Ja siitä lihanuijasta on saanut myös tyypit jotka on yrittänyt hämähäkeillä pelotella!!! :mad: :mad: :mad:

Joukolle pisteet herätyksestä... *hih* :D

Jatkakaa samaan malliin !!!

iskater

Jalleen kerran, loistavaa tekstia! kiitokset surffarille!

reija :D

kylla nuo muurahaiset naytti musta paljon pahemmilta kuin nuo hamahakit. ne hamahakit kun yleensa roikkuvat kiltisti siina verkollaan. ainakin nuo mita talla kertaa oli kuvissa, muurahaiset sen sijaan, niita on liikaa ja ne liikkuu liian nopeesti ja ne puree kunhan vaan saavat tilaisuuden.

Reija

Iskater :D

Oikeessa olet noista muurahaisista, mutta silti noita hämmyjä kohtaan on vuosien saatossa kehittynyt semmonen kauhunsekava-iljetys-syndrooma :D

Eikä siitä pääse eroon :nuttu: :nuttu:

iskater

nayttaa tama otokka aihe nousevan esille tasaisin valiajoin.
hmm. onkohan joku jo kehittanyt 'ystaviksi hyonteisten kanssa' ohjelmaa. sille kun nayttaisi olevan kysyntaa hamahakkien ja torakoiden osalta ainakin taalla dunderin puolella :D

tassapa taas uusi sauma lyoda rahoiksi :D

Reija

Tai vastaavasti vois käyttää tälläistä ärsyke terapiaa, jossa pienissä määrissä totutetaan joku sietämään jotain asiaa/ainetta/eliöä :D Aloitettais vaikka ihan niistä pienimmistä ötököistä/hämähäkeistä ja päädyttäis niihin pahimpiin :o :o

En kuitenkaan laittaisi koko business ideaa tämän varaan :D :D

no-worries

Reija,

Miten ois Pelkokerroin-telkkuohjelman menetelmä: pistetään pää suljettuun muovilaatikkoon ja sitten laatikko täyteen öklöjä ötököitä. :o Eiiiih...

Minä valmistaudun henkisesti muuttamaan torakoitten luvattuun maahan eli Newcastleen. Meinaan ostaa moskiittoverkon ja supertehokasta hyönteismyrkkyä jo ennen ensimmäistä yöpuulle menemistä. Meikäläisen naamalla ei ötökät öisin kävele!
Maija

Reija

Heh.... tuosta hyönteismyrkystä tuli mieleen viime viime vuoden kesä, joka oli ainakin tuolla Vaasan seudulla tosi intiiaani kesä elokuun alkupuoliskon.... Itsellä ei ollut ns. tuuletus ikkunaa vaan jos halusi raikasta ilmaa mun täytyi avata koko ikkuna keittiöstä :o :o

Lähdettiin kaverin kanssa illalla rientoihin ja jostain kumman syystä jätin valot päälle kämppääni :nuttu: :nuttu: :nuttu:

Tiedätte varmaan niitä pieniä kärpäsiä joita pörisee kirkkaan valon ympärillä hämärällä.....:nuttu: :nuttu:

Kun tulin yöllä kotiin mua odotti sellanen mega yllätys etten oikein tiennyt voiko kämppään mennä edes sisälle :D :D

Katto oli ihan mustanaan kaikenmaan lenteleviä ötököitä :o :o :o

Ja silloin tuli suihkutettua Pullo RAIdia jos toinenkin sinne katon rajaan :D :D

Että tällälailla :D

Jouko

Heips,


Kiitoksia paljon Reija, mutta tuo herätys ilo oli kokonaan minun puolella. :D

Oli tosi mukava tutustua kolmikkoon, olisi ihan kiva mennä joku ilta vaikkapa nauttimaan huurtehiset. :XXXX

Näissä asunnoissa on yleensä sen verran hyvät myrkyt ettei noi hyönteiset hirveästi aiheuta päänvaivaa. Tietysti noi lentävät torakat voivat aiheuttaa sydämentykytyksiä jos vain pääsevät jotenkin sisään.

En menisi sanomaan että noihin hämähäkkeihin tottuu, ehkä enemmänkin niiden kanssa oppii elämään kun niiden tavat tietää. Tosin harvoinpa niihin normaalisti törmää, tosin tämäkin riippuu asuinpaikasta sillä esim. red back hämähäkkiä esiintyy joillain paikoin todella paljon ja voi olla ettei taas muutaman kilometrin päässä yhtään.

Niin ettei niistä paljon kannata välittää...:eye:


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Surffari

Päivitystä olisi jälleen saatavilla muutaman päivän verran.

T: karvan verran palanut päiväkirjoittaja

Surffari

Jalleen hieman lisaa tapahtumia ja kuvatuksia alkaen muistaakseni paivamaarasta 26.12

Surffari

LainaaTosin harvoinpa niihin normaalisti törmää, tosin tämäkin riippuu asuinpaikasta sillä esim. red back hämähäkkiä esiintyy joillain paikoin

Niin ettei niistä paljon kannata välittää...:eye:

Ainakin tuolla Terranoran suunnalla esaiintyy. Olin tanaan ekaa paivaa raksahommissa. Nostin vanerin maasta ja kaantopuolella oli pieni hamahakki. No ei siina mitaan noitahan nakee taman tasta.

Huomio kiinnittyi kuitenkin kirkkaanpunaiseen selkaviivaan ja vinkkasin kaveria tunnistamaan ja redbackkihan se. Mutta eipa se paalle kaynyt, joten aika paljon niita kai saa kiusata ennenkuin myrkyt nahan alle laskevat.

Reija

Surffari :god: :god: :god:

Taas pelastui yksi raskas työpäivä :D

Keep going :XXXX

ruuneperi

Kiitos Reija vielä kerran neuvoistasi
halpojen lentojen suhteen.

Tää on varmaankin väärä keskustelun aihe siihen, mutta silti autoit meitä löytämään lennot, jotka olis suomesta matkatoimostosta maksaneet noin 11 000 vanhaa markkaa enemmän koko perheelle.

Eli olen sulle bissen velkaa ja vaikka kaksi,

however, parin viikon päästä Sydneyssä:XXXX
Terveisin,

Ruune

Reija

Ruuneperi :D

Itse kun etsiskelin noita lentoja niin tuskastuin ihan täysin kun tuntui että lennot suomesta olivat aivan liian kalliita ja sitten muistin hämärästi että täällä oli joskus puhuttu lentojen etsimisestä muista maista.... ja johan tärppäsi, soitin kaverilleni lontooseen ja niin oli ekan soiton jälkeen lentolippu ns. taskussa..

Tiedän myös ihmisiä jotka haluavat ehdottomasti ottaa lennot suomesta suoraan mutta esim. lontoon kautta säästin itsekkin n. 3000 mummon markkaa :D ja tuolle rahalle löytyy parempiakin käyttötarkoituksia kuin maksaa suomen veroja :D

Itse viikon päästä Sydneyssä ja johan lähen yhelle :XXXX jos tilaisuus tulee.....

Surffari

Ja mita siis sulla maksoi lennot?
Mista ja mihin?

Pyysit siis kaveriasi vain ostamaan liput
FIN->AUS (AUS->FIN)?

Miten sait tiketit vai onnistuiko tikettien nouto jostain suomesta?

Vai otitko jonkun halvan Ryanairin lontooseen?

(sori jos tieto on jossain muualla jo esitetty...)

Reija

Surffari :D

En varmaan ole laittanutkaan vielä noita lento tietoja niin tarkasti.... eli ostin lentoni lontoosta, Lontoo-Sydney( kaveri suositteli paria matkatoimistoa ), vuoden lippu maksoi 1030 euroa ja lento lontooseen 89 euroa FlyingFinn yhtiöllä... liput maksoin visalla ja matkatoimisto laittaa ne mulle postissa kotiin :D Peace of cake!!

Koska ite en ole enää opiskelija vuoden lippu suomesta olis ollut alkaen jotain 1600 euroa ja siitä ylöspäin.....

matkatoimisto josta itse varasin oli:

http://www.travelbag.co.uk

Lontoosta saa sika halpoja lentoja esim 3kk voimassa oleva lento edestakasin syksyllä British Airwaysillä Lontoo-Sydney n. 450 puntaa.... eli ei oikeestaan mitään :D

Laitan nyt tähän vielä tuosta bonus kortista... eli otin SAS:in EuroBonus kortin ja tuolta lennoltani jonka ostin saan yhden ilmaisen edestakaisen lennon pohjoismaihin :o eli tulikin mieleen että Singapore Airlines silla on varmaan myös vastaavanlainen Bonus kortti ja aloinpa miettimään josko kannattais ottaa bonukset heidän kortille??? Jos vaikka sais sitten heiltä jotain ilmaisia lentoja siellä päin??? Täytyypä tarkistaa :D

ruuneperi

Joo,

Reijan ohjeiden mukaan etsin lentoja travelbagin sivuilta jä löysinkin sieltä halvat, mutten uskaltanut varata, sillä viisumi oli vielä Berliinissä leimaa vailla.

Nyt kun viisumi tuli kuntoon, niin juuri se halpa lento oli jo myyty loppuun. Onneksi google auttoi ja hakusanoilla " flight sydney" löytyin läjä webbi-lippukauppoja . Niitä oli lukuisia, mutta www.travelplanners.co.uk tarjosi vielä loppukuulle halvimmat lennot. Täällä kävi myös maksuvälineenä muutkin luottokortit kuin visa, jossa yleensä luottoraja tulee vastaa, ostettaessa lippuja koko perheelle.

Liput putkahtaa DHL:llä kotiin tai työpaikalle. Singapore airlinesilla oli tarjota e-ticket, jossa käytetty luottokortti toimii matkalippuna check-in luukulla.

Nuo lentopisteet saa helposti hyödynnettyä kun hankkii sekä Finnairin (Oneworld) ja SAS:n (Star alliance) kortit. Nämä kaksi verkostoa kattavat suurimman osan lentoyhtiöistä.

linkit:
www.staralliance.com (esim. kysymäsi singapore airlines ja SAS)

http://www.oneworld.com/ (esim. Finnair, Quantas ja BA)

T: Rune
Terveisin,

Ruune

Jouko

Tuosta lippujen varauksesta täällä aussi päässä sen verran.  Qantas ilmoitti jokin aika sitten ettei se hyväksy www.jetflights.net ja www.domesticflights.org sivuilta tilattuja lippuja. Sivut on varmastikin laitettu pystyyn ilman minkäänlaisia sopimuksia Qantasin ja Australian Airlines kanssa, ainoana tarkoituksena viedä siivut lippurahoista.

Kyseessä olivat Australian sisäiset ja ulkomaan lennot. Varmaa on ettei markkinointi jatku kauan sillä Qantas ja Australian Airlines ovat ilmoittaneet asiasta poliisille. www.jetflights.net näyttää jo nyt olevan poissa pelistä mutta www.domesticflights.org näyttää operoivan.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Anski

Tietääkö joku, että jos nyt hankin Star Alliancen kortin, voinko vielä saada lentopisteitä, kun lento on jo maksettu?
Vai olisiko kortti ehdottomasti pitänyt olla jo varauksen yhteydessä?
Lennän Austrian Airlinesillä ja se näkyi kuuluvan siis tuohon Star Allianceen.

riaapa

Moi Anski!

Mä oon ainakin pystynyt lisäämään SASin lentoni pisteet jälkikäteen tililleni. Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä suoraan Frequent Flyer asiakaspalveluun ja kysyä asiaa. Mulle sanottiin sillon (tästä on kyllä muutama vuosi aikaa) että sen kun lähetät boarding passit, niin ne laittaa pisteet tilille. Ja näinhän se kävi.

Austrian Airlinesin kanta-asiakasohjelma voi tosin olla erilainen kuin SASin, joten varmista asia ensin. Sunhan kannattaa kuitenkin ottaa kortti sen lentoyhtiön kautta jota tulevaisuudessa käytät suurimmalla todennäköisyydellä eniten. Pisteitä voi silti kerätä kaikista Star Allianceen kuuluvista lentoyhtiöistä.

Riina.
Riina

antti74

Anski, saat pisteet tilillesi.

Ymmärsin, että et ole vielä käyttänyt lippuja, vaihtoehdot:

1:
Näytä kanta-asiakaskorttisi lähtöselvityksessä

2:
Soita lentoyhtiölle ja ilmoita korttisi numero niin laittavat pisteet tilillesi automaattisesti.

Jos olet jo lentänyt niin soita vaan lentoyhtiöön niin kyllä laittaa pisteet tilille.

-Antti
Antti

Jaaks

Oikeassa olet Antti :D (kuten myos Riina aikaisemmin) :D

Itse olen Quantasin vastaavassa ja he antavat 6 kuukautta aikaa lennon jalkeen rekisteroida pisteet :)

Quantas Frequent Flyers on muutenkin hyva, silla pisteet eivat mene koskaan vanhaksi ja voit kayttaa niita kenen tahansa perheenjasenen tai samassa taloudessa pysyvasti asuvan lentoihin.
Toinen hyva asia Quantasin kanssa on, etta heilla on yhteistyosopimus muutamien luottokorttifirmojen kanssa joiden pisteet voit suoraan vaihtaa Quantas pisteiksi (1=1) eli jos maksat matkasi luottokortilla saat "periaatteessa" tupla pisteet :D