Finnish Design in Brisbane

Aloittaja Jaaks, syyskuu 27, 2003, 12:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaaks

Eevis :D

Enpa nyt tieda tuosta "head turnerista" - kenenka paan kaantaa :??
mutta Palazzo Versace on nahtavan arvoinen paikka :o

http://www.palazzoversace.com/

Olen siella muutaman kerran kaynyt "kuolaamassa" ja katsomassa kuinka "rikkaat" lomailee :D

Kerran viedessani sinne Brisbanesta asiakkaita veneella join siella baarissa yhden oluen, ja vain yhden, koska silla hinnalla olisi saanut six packin kaupasta :D

En tieda kuinka se Marimekko sopii tuohon Italiaiseen tyyliin, mutta ainakin asiakkailla on vara ostaa sita jos haluavat.

eevis

Jaaks :D

Joo ihan näppärän näköinen palazzo... Kukapa sitä nyt vähempää odottaisikaan, kyllä käsipuntitkin pitää olla Versacen designia... :D Eihän siitä kuntoilusta muuten mitään tule...
Ja joku tuolla asuva vois tosiaan hyvinkin innostua ostamaan "eksoottista" Marimekkoa. :D

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Milka

Jos joku suomalainen ei viela omista Aalto-maljakkoa ja haluaa sellaisen, niin kipin kapin National Gallery of Victorian (Melbourne) lahjakauppaan. Niillaa naytti olevan jopa paljon kysyntaa, silla suuri maara japanilaisturisteja pyori vitriinin ymparilla. Hintaa naytti isoimmalla (jattikokoinen) maljakolla olevan $230,-.

Tony

Taidan tällä kertaa jättää väliin kiehtovan tarjouksen ja tyydyn ihailemaan Aallon muita tuotoksia kuten (Stora)Enson pääkonttoria Katajanokalla:god::god::god::god:

:)Tony

Milka

Tony,

Stora Enson paakonttori on varmasti rumin rakennus koko Helsingissa. Miten ihmeessa kaupunginisat ja aidit antoivat luvan moisen hirvityksen rakentamiseen.

:mad:

Marika

Marimekon lautasliinoja bongattu Bayswississa (Sydney)!

Tony

No voi itkujen itku, en taida Bayswissiinkään keretä:itke:itke:itke

Milka,

Niinhän se valitettavasti on, mutta kun kyseessä suomalaisen arkkitehtuurin puolijumala, niin kaikki menee läpi. Kauppatorille kun pääsen, niin jostain kumman syystä verenpaine alkaa nousemaan vaarallisiin lukemiin.

:)Tony

Milka

Tony,

Pahinta ei itse asiassa ole se talo, jos se vain olisi erilaisessa ymparistossa. Mutta se vaan ei kertakaikkiaan sovi kauppatorin kauniiseen vanhaan arkkitehtuuri ymparistoon.

:itke:itke:itke

Olisi vain Aallon pitanyt pysytella maljakkojensa keskella.

riaapa

Hmh... minä tykkään Aalto-maljakosta. Varsinkin tulppaanit näyttää siinä tosi hyvältä! :P

Jyväskylän yliopiston Seminaarinmäen kampushan on suurimmalta osaltaan Aallon suunnittelema. Minun silmää kyllä hivelevät ne pelkistetyt muodot, kun rakennuksia katsoo ulkoapäin, mutta siihen se hively loppuukin. Noihin rakennuksiinhan ei saa tehdä mitään muutoksia ilman Aalto-säätiön (tai minkä ikinä) lupaa. Tästä syystä on ollut esimerkiksi suunnattomia ongelmia saada pyörätuoli-liuskoja tai -hissejä varsinkin päärakennukseen. Osa luentosaleista on talvella ISOJEN ikkunoiden vuoksi niin kylmiä, ettei muistiinpanojen teosta meinaa tulla lapaset kädessä mitään, mutta lisää lämpöpattereita ei saa asentaa. Samaisissa luentosaleissa istutaan puisilla penkeillä, joissa istuin ja selkänoja ovat toisiinsa nähden 90 asteen kulmassa. WC-koppeihin joutuu peruuttamaan, koska ne ovat niin pieniä ettei niissä mahdu kääntymään... jne. :nuttu: Minua tosiaan se ulkonäkö miellyttää, mutta ei niiden rakennusten yhteydessä voi puhua käytännöllisyydestä mitään...

Juu, ja Stora Enson pääkonttori on tosiaan vähän väärässä paikassa siellä Katajanokan upeiden klassisten rakennusten joukossa.
Riina

Milka

Riina,

Ei minullakaan ole mitaan Aalto-maljakoita vastaan. Sen vuoksihan toivoinkin hanen pysytelleen lestissaan, eli olisi vaan suunnitellut maljakoita ja jattanyt ainakin kauppatorin rauhaan.

:D

mette

Ei minullakaan ole mitään Aalto-maljakoita vastaan, oikein mielelläni sellaisen omistaisin. Ainut  Aallon vaasi meillä on Ovalis, josta  myös tykkään. Juuri tulppaanit mielestäni siinä näyttävät  kaikkein upeimmilta...


Kotia ei tulisi koskaan sisustaa yksinomaan minun huonekaluillani
Alvar Aalto