Rahansiirto Suomi - Australia

Aloittaja Brisvegas, heinäkuu 19, 2014, 13:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Brisvegas

Hei,

ajattelin laittaa tännekin infoa uudehkosta rahansiirtopalvelusta kuin:

transferwise.com

On samaa start-up porukkaa kuin skype ja paypal. Raha siirtyy muutamassa päivässä pankista pankkiin ja maksu minkä ottavat siirrosta on paljon pienempi kuin esim. pankkien ottama palkkio ja vaihtokurssi on siirtopäivän kurssi (buy/sell vaihtokurssin puolessavälissä oleva kurssi). Olen siirtänyt sillä pari kertaa Suomesta rahaa Australiaan ja toimii todella hyvin ja on yksinkertainen käyttää sekä halpa verrattuna pankkeihin yms. Valitettavasti, ainakaan vielä, rahaa ei voi siirtää Australiasta Suomeen.

Varmaan monet täällä ovat siitä jo kuulleet ja käyttäneet, mutta jos sattumoisin ette ole niin voin suositella lämpimästi jos/kun seuraavan kerran tarvitsee siirtää rahaa Suomesta tänne. Ehkä lähitulevaisuudessa on mahdollista sitten lähettää myös Australiasta rahaa Suomeen.

Cheers!

Anssi

Itse käytin http://www.ukforex.co.uk/ .

Erinomaisena puolena se, että ennen siirtoa näkee tasan paljonko joutuu itse maksamaan ja paljonko tipahtaa tilille. Oman pankin ei pitäisi ottaa mitään kuluja, koska tällä putiikilla on tilit Euroopassa ja Australiassa. Ainakin Helsingin Osuuspankki-Westpac-välillä tileiltä lähtevät ja tulevat summat näkyivät sentilleen heti kättelyssä. Näillä on kyllä joku minimisumma, olisiko tonnin paikkeilla.

vespelto

Kiitos Brisvegas vinkistä!  :peukkuy
Noi maksut OP:n ja CBA:n välillä eivät ole kovin isoja ($25), mutta toi vaihtokurssi tekee ison eron! Jos transferwise todellakin käyttää keskikurssia, niin siinä säästää pitkän pennin!

jounij

Lainaus käyttäjältä: Brisvegas - heinäkuu 19, 2014, 13:58
On samaa start-up porukkaa kuin skype ja paypal.

Hauskaa, että jonkun mielestä yli 30 vuotta vanhan Microsoftin omistama Skype ja jo lähemmäs 15 vuotta vanha ja myös jättisuuri Paypal ovat vielä luokiteltavissa 'start-up porukaksi"!


Hymyilee
Jouni
Canberra

vespelto

No nii. Tuli sit siirrettyä ensimmäistä kertaa fyffee OP:sta CBA:han transferwisen kautta. Siirto kesti 1.5 päivää, vaihtokurssi oli sen hetkinen keskikurssia ja kulut 0.5%. CBA:kaan ei veloittanut mitään, kun raha tulee aussitililtä. Halvin ja nopein tapa siirtää valuttaa jos on tilit kummassakin päässä.

Tässä mun suosittelulinkki: https://transferwise.com/u/3cc1e
Oma lehmä ojassa - jos saa 3 kaveria tekemään siirron, niin pulittavat 50 puntaa   :pepsodent

drpain

Rahaa liikutellaan molempiin suuntaan tätä palstaa lukevien toimesta. Jos ei nyt kauheata kiirettä ole, kysäisepä täältä josko jolla kulla olisi tarvetta siirtämää sopiva summa rahaa toiseen suuntaan, voitte sopia keskenänne paikallissiirrot paikallisten tilen välillä ilman palkkioita ja sillä kurssilla mikä moemmille sopii.

älä kuitenkaan ihan suinpäin homman lähde, vaan pidä varasi, varo hämäriä hiippareita.

vespelto

Sama tuli itsellä mieleen, mutta kuten sanoit, pitää jotenkin luottaa toiseen osapuoleen että uskaltaa siirtää rahaa tuntemattoman tilille. Loistoidea sinänsä!