Australian Viestitaulu

Viestitaulu => Elämää Australiassa => Sekalaiset aiheet => Aiheen aloitti: Zende - Toukokuu 25, 2004, 03:47

Otsikko: live musiikki
Kirjoitti: Zende - Toukokuu 25, 2004, 03:47
Moi Butio,
Tervehdys Melbournesta, jota ainakin paikalliset pitavat live musiikin mekkana Australiassa.  Keskustan liepeilla Fitzroyssa, Collingwoodissa ja Carltonissa on kymmenittain pubeja joissa voi kuulla paikallisia ja vieraileviakin bandeja livena, usein ilmaiseksi.  Olettaisin siis, etta kun paikkoja on noin monia, saattaa olla jonkinlainen mahdollisuus saada keikkojakin.  En kylla yhtaan tieda, ei ole kokemusta eika kontakteja tuolla alalla.  Mut talta Tourism Victorian sivulta lahtee linkkeja paikallille musasivuille, joita selaamalla saat ehka vahan kuvaa siita mita Melbournessa tapahtuu: http://www1.backpackvictoria.com/displayObject.cfm/ObjectID.01911EDA-9F59-49E4-A8AB09C76B33547F/vvt.vhtml

Soitinten hinnoista ei ole tietoa, mutta esim. kitaroita saa varmaan kaytettyna edullisimmin, katso Trading Postista:  http://www.tradingpost.com.au/

Noin tiivistetysti sanoisin, etta taalla musiikkia paasee minusta paljon helpommin kuulemaan, ja oletettavasti siis soittamaankin, kuin Suomessa.  Musamiehelle ja/tai -naiselle Australia on varmaan ihan oivallinen paikka.

Zende
Otsikko:
Kirjoitti: Tuipa - Toukokuu 25, 2004, 06:05
Olen samaa mielt? Zenden kanssa, Melbournesta ei live musiikki lopu!
Muutama vuosi takaperin py?rin v?h?n noissa musapiireiss?, ja muiden muusikoitten tapaaminen on itse asiassa aika helppoa. St. Kildan adventure parkissa on joka kuun ensimm?inen maanantai jami-ilta, jossa soitellaan omia ja toisten biisej?. Osa on ammattilaisia, osa paikalla muuten vaan, osa taas "busking" eli katusoiton "ammattilaisia". T?st? on nyt vuosia aikaa, mutta lienee se meno on yht? leppoisa viel?kin.
Helpoin tapa tosin tavata muita on MelBand web sivu, jossa kaikki muusikot ja b?ndit ilmoittelevat: http://www.melband.net/
Tuleekohan t?m? nyt kahteen kertaan, kun ekalla l?hetyskerralla oli joku h?ikk?...
Otsikko:
Kirjoitti: Butio - Toukokuu 25, 2004, 06:47
Hyv?,ettei musiikki lopu... :D

Tuo Jami-ilta t?ytyykin laittaa takaraivoon musituttamaan aina silloin t?ll?in olemasta olostaan,sill? Jamithan ovat musiikkin kuningastapahtumia...

Muuten, katusoitosta mieleeni nousi,jotta liekk? ko puuhaan tarvitaan jonkin sorttista lupaa,vai onko lupak?yt?nt? pelk?st??n Suomalaisen valvontayhteiskunnan aikaan saama kummallisuus..?

Uskonpa itsekin,ett? musaihmiselle A on paikkana ylimainio..  :XXXX

Mainiota  

Jos olet rannalla k?veleskelem?ss?,ja yll?tt?en n?et Basson viritystapit,niin mik? on vikana?
Hiekkaa on liian v?h?n..   :sorry

T??lt? t?h
Otsikko:
Kirjoitti: Jaaks - Toukokuu 25, 2004, 06:58
Butio :D

Nuo "Busking Licences" on kaupunki kohtaisia.  Brisbanessa tarvitaan lupa ainoastaan aivan kaupungin keskustassa julkisilla paikoilla musisoimiseen.

Muista kaupungeista saat varmaan tietoa heidan City Councilin toimistosta.

"Busking licences
Queen Street Mall, city ? Busking licences for the Queen St Mall are only granted after a formal audition process. Auditions are scheduled approximately every three months.

To find out dates for Queen Street Mall busking auditions, phone the Call Centre on 07 3403 8888 or visit Malls Management at level 3, 117 Queen Street, Brisbane.

Brunswick Street and Chinatown malls, Fortitude Valley ? Busking licences for the Fortitude Valley malls can be issued on the spot after an audition has been performed and all standard requirements have been met.

To apply for an audition to busk in Brunswick Street or Chinatown malls, phone the Call Centre on 07 3403 8888 or visit Valley Malls at level 1, 277 Brunswick Street Mall, Fortitude Valley (above the Police Beat)."
Otsikko:
Kirjoitti: Butio - Toukokuu 29, 2004, 09:19
Jaaks,kerroppas miksi kaikki vastaukset joita saa onkin niin yksinkertaisen kauniita,ett? olisihan ne voinut itsekin tajuta,mutta ei...kaippa sit? vaan on p?kil?... :nuttu:

Eli suomennettuna:kiitos vastuksesta!

Noh,maailma on kuten tutkijansa;parhaimmillaan kummallisen yksinkertainen..tuumiskeli Butio.

P.S.Menen t?n??n katsomaan G?rborgilaista Kolmosdivarin futismatsia,jossa yhteenottavat makedonialainen ja kroatialainen joukkue...mahtava derby siis tulossa,luulen ma..  Jee  ;)

P.P.S.Onko sopivaa juoda konjakkia t?h?n aikaan aamulla? (klo 11 am) :??
Otsikko:
Kirjoitti: Butio - Toukokuu 29, 2004, 09:21
Jaahas,kellokin on n?k?j??n mit? sattuu... :roue
Otsikko:
Kirjoitti: Jaaks - Toukokuu 29, 2004, 10:39
Butio :D

 Madame Bollinger was known to say: ?I never drink champagne, except when I am thirsty, or depressed, or joyous, or want to celebrate another day of life or want to relax.?


So, go for it :peukkuy:peukkuy:peukkuy:XXXX
Otsikko:
Kirjoitti: Butio - Toukokuu 29, 2004, 11:16
Jaaks,jatkakaamme quote linjalla,joten n?ihin Rita Mea Brownin sanoihin:

"Good judgment comes from experience, and often experience comes from bad judgment."

Eli tuomiosi(vastauksesi) oli hyv? ;)

P.S.jos laina?ksia halajatte l?ytyy brainyquote.comista lainaus paikkaan jos toiseenkin...

Ja ois tuolla niit? ulkoakin opeteltavia,joita?on mukava latoa muka viisaana poikana muka tilanteeseen sopivina lainauksina...(Malliin:Tietysti olen lukenut kaikki Oscar Wildin teokset...Josta mieleeni palautuukin sanat joita Wilde mestarillisesti k?ytti...)

P.P.S. Itseh?n luonnollisesti en ole mit??n lainausta tuolta hakenut...  :pyhimys  

Joten hyv?? viikonloppua arvon Dunderilaiset!
Otsikko:
Kirjoitti: Jaaks - Toukokuu 29, 2004, 11:43
Butio :D

Hyvin tuntuu menevan siella :XXXX

Ei mikaan quote, mutta konjakin juojana olet varmaan tietoinen mika on "Angel's Share" :??

Sen kun pystyis jotenkin varastoimaan :o

"All the time that the Cognac is in the cask, absorbing the best of the oak, developing its most exquisite flavours, it is in contact with the air, and gradually loses some ? but not too much ? of its alcoholic strength and its volume.
This natural evaporation is poetically known as ?the Angels? Share?.
The evaporation represents the equivalent of over twenty million bottles per year, disappearing into thin air. This is a very heavy price to pay, but the producers know that it is the only way to attain perfection.
A microcospic fungus, torula compniacensis, feeds on the alcohol vapours released through the evaporation process, covering and blackening the stone walls of the cellars, giving them their characteristic colour."

... and I've been there :D:D:D  Juonut suoraan vanhoista tynnyreista ja paras pullo talla hetkella kotona on Camus Baccarat 1888, joka pullotettiin 1988. (olin toissa heilla pari vuotta ja tama oli laksiais lahja Jean-Paul Camus'lta)

Nyt loysit kylla vannoutuneen konjakin ystavan :peukkuy:peukkuy:peukkuy

Ausseissa ei hyvaa konjakkia saa, ellei sitten halua maksaa maltaita :itke:itke:itke
Otsikko: Polveileepa...
Kirjoitti: jounij - Toukokuu 30, 2004, 12:09
Olen samaa mielt? yo. "mellunm?kel?isten" kommenttien kanssa, ett? he el?v?t Australian livemusiikin keskuksessa. Muistan yh? el?v?sti muutamat noin vuonna '92 Fitzroyn alueen pubeissa viett?m?ni illat hurjan viihdytt?vine ja monipuolisine b?ndeineen.

Tosin eip? ollut livemusiikkitarjonta huonoa tuolloin kotina pit?m?ss?ni Brissyss?k??n. Muistan hyvin illat, kun k?vin katsomassa mm. silloin aloittelevaa ja nyttemmin jo monen vuoden ajan huippusuosittua Powderfingeri?, monista muista paikallisista ja vierailleista ulkopaikkakuntalaisista b?ndeist? puhumattakaan.

Muutkaan isohkot kaupungit eiv?t tosin ole muusikon kannalta huonoja Suomeen verrattuna. Jo Brissyss? asuessani pistin ilokseni merkille el?v?n musiikin runsaan tarjonnan jopa syrj?kaupungin soittoruokaloissa.

El?v?ll? musiikilla ei liene miss??n p?in erityisen helppoa el?tt?? itse??n, mutta n?in musiikinkuluttajan silmiss? ainakin n?ytt??, ett? Australiassa arvostettaisiin livemusiikkia enemm?n kuin Suomessa. Olkoonkin, ett? kyseess? ovat usein (useimmiten?) kahden ja joskus jopa vain yhden miehen orkesterit. Vaikka n?m? - joskus paikallisesti hyvinkin suositut - ravintolamuusikot "loihtivat" soitolleen ja laululleen koneellista lis?s?estyst?, niin silti arvostan t?t? k?yt?nt?? enemm?n kuin pelk?st??n levymusiikin soittoon perustuvaa viihdytyst?.

Katusoittamisen sallittavuudesta minulla on samanlainen k?sitys kuin Jaaksillakin. Se on yleens? sallittua ilman erityist? lupaa, kunhan ei pyri aivan kaupunkien kansoitetuimmille alueille. Joka tapauksessa on syyt? kysy? lupa esiintymiseen ainakin valitsemansa soittopaikkan l?himm?lt? liikeyritykselt?. Jos soittolupaa ei heru, sit? lienee turhaa l?hte? kyselem??n kunnanvaltuustoltakaan.

Joka tapauksessa asenteet katutaiteilijoita kohtaan eiv?t yleens? n?yt? olevan negatiiviset. Esimerkiksi Canberran ulkoilmaravintolat tuntuvat olevan melko sallivia katusoittajia kohtaan: jos olet hyv? musikantti, ravintola saattaa hyvinkin tienata oman osuutensa ohikulkijoilta, jotka pys?htyv?t istumaan heid?n p?ytiins? kuuntelemaan esityst?si.

Varoituksena kuitenkin mainitsen, ett? mielest?ni k?ytetyn tavaran hinta Australissa - ainakin osto- ja myyntiliikkeiss? ("cash converters") - on hurjan yliarvostettua esimerkiksi Suomeen verrattuna. Eli ei kannata luottaa halpojen instrumenttien saatavuuteen ainakaan firmoilta ostettuna.


Kannustaen