siskot matkalla?

Aloittaja deirda, tammikuu 08, 2005, 09:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

deirda

selattiin foorumia muttei löydetty selkeää vastausta pariin kysymykseen...help:)                                                                
elikkä ollaan lähössä syksyllä ausseihin omin nokkinemme vuodeksi..ja mietittiin auton ostoa. eli mitä mahkuja kahdella siskolla on hankkia kulkeva menopeli joutumatta huijatuksi? ja kuinka halvalla semmosen saisi??????????????

sitten..kai sinne saa pelkän menolipun????aateltiin tienata paluurahat paikanpäällä!!!!

ja käykö siellä visa electron??????ku ollaan saatu hieman ristiriitasta tietoa kahesta eri pankista....
kiitoksia etukäteen...:)

Jouko

Moikka siskot,

Käytetyn auton osto Australiassa ei paljonkaan poikkea vastaavasta tapahtumasta suomessa. Hyvän auton löytömahdollisuudet ovat yhtä suuret. Tosin vanhemmat autot eivät ole täällä yleensä niin ruosteessa kun ne ovat Suomessa.

Periaatteessa alahintaa hyvälle käytetylle ei ole olemassa, koska hyvällä tuurilla voi hyvän käytetyn saada parilla tonnilla. Ja taas kymppitonnilla voi saada huonon auton vaikka mahdollisuudet tähän ovat tietysti pienemmät kalliimmassa autossa.

Katso hintoja vaikkapa http://www.tradingpost.com.au nimisestä lehdestä vastaa suomen Keltaista pörssiä. Siinä on mahdollisuus rajata haussa hintahaitari sekä sun muita kriterioita.

Täällä lisää aivoja puuduttavaa tarinaa autonostosta,
http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=236&page=#pid478


Pelkän menolipun saa myöskin hankittua, tosin virkailijat voivat teoriassa vaatia esittämään että maahantulijalta löytyy rahat paluulipun ostamiseen. En ole kuullut että tätä olisi koskaan tapahtunut.

Visa elecctron, toimii tässä Riinan vastaus aikaisempaan kyselyyn samasta aiheesta,
LainaaAlkuperäinen kirjoittaja Riina
?Tuolla Visa Electronilla saa nostettua rahaa automaateista ilman mitään ongelmia, ja sillä pystyy myös maksamaan monissa kaupoissa (siis kaikissa joissa on EFTPOS). Itse käytin tuota Visa Electronia alkuaikoina, ennen kuin avasin täällä tilin ja siirsin rahat Suomesta tänne. Huomasin, että kun sillä maksoi kaupassa, niin siitä ei tullut edes mitään ylimääräisiä kuluja (ainakaan Nordealla). Automaattinostoissa oli muistaakseni 2,5 ? / nosto + 2,5 % noston määrästä.?

Toivottavasti tästä oli apua!


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Anski

Niin..Itse en kyllä lähtisi matkaan sillä mielellä, että tienaan rahat paluulippuun paikan päällä.
Se on helpommin sanottu kuin tehty.
Varmasti löydätte jotain töitä, mutta backpackereitten palkat ei yleensä ole päätä huimaavia ja niitä uusia yllättäviä menoja sattuu aina eteen.
On niin paljon nähtävää ja tehtävää, että olis ainakin itsestä ikävä olla reissussa sillä mielellä, että on pakko saada säästettyä rahaa, että pääsee takas kotiin.
Ite olin töissä melkeen koko aussi reissuni, 9kk ja tienasin siis koko ajan rahaa, mutta kaikki mitä tuli, myös meni.
Ei olis kyllä mulla onnistunu lippurahojen säästö, mutta enhän teitä tunne, teillä voi olla itsehillintää enemmään kun mulla, pysyä pois hauskanpidosta ja mistään "ylellisyyksistä". Tarkoittaa sitä, ettei tarvi syödä nuudeleita joka päivä, aamupalaksi, välipalaksi ja iltapalaksi..:D
Niin ja tosiaan, niinkuin Jouko sanoi, voi olla, että teitä pyydetään esittään paluulippu tai tarvittavat rahat sen ostoon.

Mutta kuitenkin, onnea matkaan!!

zetax

Kannattaa varautua siihen ettei  loydy muuta tyota kuin herneenpoimintaa ja siita ma sain kovalla tyolla 6:ssa tunnissa 8 dollaria. Dollarin kilo maksoivat, tama tosin aariesimerkki mutta kannattaa varautua kaikkeen..
Sita kun tekee pari viikkoa niin voi se vahan mehuja syoda...