tutkimuksia

Aloittaja Tiikeli, lokakuu 07, 2003, 00:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiikeli

Että tämmöistä :)

"Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt thihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and yoy can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe."

Itselläkin vasta sisällöstä kävi selväksi että jotain on hassusti, luin kyllä iahn sjuvusati... :D

terkuin Tiikeli:XXXX

MiKaK

Ja sama suomeksi ;)

Egnanlitialesn ytsliopion tkeämen ttumikmsekn mauakun ei ole vläiä slilä, msisä jrjesästkseysä snaan kriiamjet oavt, knuahn emämnsiinen ja vienimien krijian oavt oaillkea pkaillaoian. Lppou voi olla tyättä stkoua, ja tskeäiä voi sliti lekua ialmn omleinga. Tmää jutohu sitiä, että imhsiet eviät lue josiakta krijtiana eeeirksn vaan snaan kanakoon.

:XXXX

no-worries

Tuo tutkimus voi pitää paikkaansa englannin kaltaisten kielien osalta, koska prepositiolla on niissä keskeinen osa. Suomen kielen kanssa tilanne ei ole ihan sama. Ainakin suomen pääaineopiskelijana olisin tätä mieltä, mutta minulla on asiasta vain mutu-pohjaista tietoa :)
Maija

Jaaks

no-wor....:D

Oikeassa olet :D

Tuo MikaK:n juttu oli varmaan tarkoitettu vitsiksi tai sitten ......:??

(eika silla ole sitten yhtaan mitaan tekemista prepositioitten kanssa, tai mene takaisin kouluun :D:D:D)

MiKaK

Jaaks :D

Juu kyllä se ihan vitsiksi oli tarkotettu! En miettinyt kielioppia sen enempää tässä.. :)

-Mika- :XXXX

Jaaks

EURO ENGLISH



The European Union commissioners have announced that an agreement has
been reached to adopt English as the preferred language for European
communications, rather than German, which was the other possibility

As part of the negotiations, the British government conceded that
English spelling had some room for improvement and have accepted a
five-year phased plan for what will be known as Euro English (Euro for
short)

In the first year, "s" will be used instead of the soft "c".
Sertainly sivil servants will reseive this news with joy. Also, the hard "c" will
be replased with "k". Not only will this klear up konfusion, but
typewriters kan have one less letter.

There will be growing publik enthusiasm in the sekond year, when the
troublesome "ph" will be replased by "f". This will make words sush as
"fotograf" 20% shorter.

In the third year, publik akseptanse of the new spelling kan be expekted
to reash the stage where more komplikated shanges are possible.

Governments will enkorage the removal of double letters, whish have
always ben adeterent to akurate speling. Also, al wil agre that the
horible mes of silent "e"s in the language is disgrasful, and they would
go.

By the fourth year, peopl wil be reseptiv to steps sush as replasing
"th" by "z" and "w" by "v".

During ze fifz year, ze unesesary "O" kan be dropd from vords kontaining
"ou", and similar changes vud, of kors, be aplid to ozer kombinations of
leters. Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German lik zey
vunted in ze forst plas


Auf wiedersehen.

:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa

eevis

Heh, good one toi edellinen! :hahhaa

Tutkitulla tieteellisellä linjalla jatkaen voin suositella seuraavaa sivustoa, jossa voi testata henkisen ikänsä:

http://testit.mine.nu/TestaaMinut

Allekirjoittaneen henkiseksi iäksi tuli 19 v. (HIUKKA niinku meni sivuun oikeasta iästäni...;)) mutta olen kyllä itsekin jo aavistellut tätä, ja kaverit nyt ainakin...

eevis :P
Dees - We will bloody bounce back!!!


zetax

heh:D

mun henkinen ika oli 42 ja vastasin kylla mahdollsimman rehellisesti. Oikea ika 22

Timo

Henkisesti ottaen enää 5 vuotta kansaneläkkeeseen :XXXX :XXXX :XXXX
... siis jos asuisin Suomessa ... oikeati  vähän enemmän.

riaapa

Zetax,

mulla tuli saman verran "yli-ikää"... että henkinen ikä muka 46!!?? Pitää vissiin ottaa tatuointi ja lävistys niin saa tuota henkistä ikäänsä vähän lähemmäs totuutta... :??

Riina.
Riina

eevis

Juu, vaikka tää onkin traumaattista myöntää itselleni, tänään tulee täyteen 27 vee...enää ei oikein voi sanoa olevansa kakskymppinen.   :o  Mutta toi 19 vee sopii kyllä varmaan hyvin henkiseen tilaan :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

Äh, mikään vanha luuska... Aina parhaassa iässä!

Hyvää syntymäpäivää!! Hienosti väistetty aikanaan, ettet ihan syntynyt aprillipilana... :P

Riina.
Riina

Minerwa

Juu, ei tullu yllätyksenä ton testin tulos.. :pyhimys Sen mukaan henkinen ikä on 19-v :hahhaa vaikka fyysinen ikä lähestyy jo kovaa vauhtia 28-v.. :( No onhan täs viä hyvin aikaa valmistautua siihen maagiseen 30!! :o Mikä ihme siitä muuten tekee niin erikoisen?! :?? :??
Ja eevikselle hyvää syntymäpäivää.. "..ei se ikä vaan mielenlaatu.." :XXXX

Heidi

Riina, tatuoinneista huolimatta henkinen ikani oli 54, fyysisen ian ollessa 30 :hahhaa... Kuulema 96% ikatovereistani on henkiselta ialtaan nuorempia kuin mina?? Olipas mielenkiintoinen testi (tai sitten ei) :P

Pitaisiko menna heittelemaan kuperkeikkoja tonne takapihalle :?

riaapa

Niin, no, täytyy myöntää että tulokseen vaikuttaa ehkä tuo dementiahiihtokin, ja se etten mieheni jankuttamisesta huolimatta ole edelleenkään lukenut ensimmäistäkään Harry Potteria. Kuperkeikan sen sijaan olen muuten tehnyt tänä talvena lumessa! Sattu niskaan ihan älyttömästi... ehkä se 46 on sittenkin ihan mulle sopiva..?

Hauska testi ja hauskoja kysymyksiä! Mutta loppujen lopuksi tunnen itseni juuri sopivan ikäiseksi!

Riina.
Riina

eevis

Kiitos surunvalitteluista! :D Synttäripäivä oli tarkkaan harkittu, koska kuka nyt haluaisi joka synttärinään kestää ainaisia aprillipiloja...  

Minerwa näköjään kohtalotoveri tuon testin tuomion mukaan...no onneksi sitten voidaan ainakin kuvitella itsemme nuoriksi, vaikka vuosia niskaan kertyykin :coolh

Ja siis Harry Potterit on aivan ykköskirjoja! (Tämä viimeistään todistaa, että testi antoi kohdallani täysin oikean tuloksen :hahhaa)

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


eevis

Heh, kaveri muisti tämmöisellä:

EROHAKEMUS
 
Erohakemus aikuisena olosta
 
Täten julkistan erohakemukseni aikuisena olosta. Olen päättänyt ottaa uudelleen vastaan 8-vuotiaan vastuun. Haluan käydä McDonald'sissa kuin neljän tähden ravintolassa. Haluan leikkiä mutalammikoissa ja keräillä kiviä. Karkit ovat parempia kuin kolikot, koska niitä voi syödä.
Haluan maata ison puun alla aurinkoisena päivänä ja juoda limsaa. Haluan palata yksinkertaiseen aikaan; silloin tunsin värit, kertotaulun ja loruja, mutta en tiennyt kaikkea enkä välittänytkään tietää. Olin vain iloinen ja tietämätön kaikesta mikä saisi minut huolestumaan.
Haluan pitää maailmaa hyvänä ja uskoa kaikkien rehellisyyteen ja hyvyyteen.
Haluan ajatella, että minulle on kaikki mahdollista. Todennäköisesti kaikki ongelmat ovat yksinkertaisia ja innostun
uudelleen pienistä asioista. Haluan elää yksinkertaisesti, unohtaa tietokoneet ja paperityöt ja masentavat uutiset. Unohtaa rahan riittämisestä huolehtimisen.
Haluan uskoa iloiseen ilmeeseen, ystävällisyyteen ja halauksiin.
Uskon oikeudenmukaisuuteen ja rauhaan, haluan haaveilla ja käyttää
mielikuvitusta ja tehdä lumienkeleitä.

Siis... tässäpä saat shekkivihkoni, autonavaimet, luottokorttilaskuni,
nyt sanon itseni irti aikuisuudesta. Jos haluat jutella lisää, sinun on ensin saatava minut kiinni, sillä ..... "hippa"!

  :D:D:D:D
Dees - We will bloody bounce back!!!


Minerwa

Eevis, joo kohtalotovereita näköjään ollaan.. :cool: Mutta mähän täytän taas pian 25-v ;), tosin jo 4 kerran.. :sorry

Mietin täs mistä toi mun henkinen nuoruus vois johtua!? Oliskohan ne ne kuperkeikat, tatska ja kaveripiiris yleiset naamiaisbileet.. :D Harry Pottereitakaan kun ei oo tullu luettua.. ;)

Eli tästä lähtien kun ikä tulee puheeksi voi hyvällä omallatunnolla sanoa olevansa about 20v!! :hahhaa :hahhaa :hahhaa

arixmel

kuis tätä nyt pitäs lukea. mä olen henkisesti 23 (jotain 10 vuotta nuorempi kuin mitä mulle fyysissesti väitetään), ei lävistyksiä tatskoja hmm ja 85 prossaa mun ikäsistä on henkisesti vanhempia...onko se samalla osoitus heidän kypsyydestään  (minun epäkypsyydestäni..) vai heidän epärehellisyydestään tai minun epärehellisyydestäni, :roue
hitto tää on hienoa nää testit pitäs kieltää, nyt menee koko viikonloppu miettiessä tämän testin tarkoitusta ja minun henkisen ikäni merkitystä minun fyysiselle minälleni...kun voisin olla ulkona luomassa maailman rauhaa ja ajattelemassa elämän tarkoitusta...please te 2876 minua henkisesti vanhempaa kirjoittakaa minulle ja tulen lukemaan kirjeenne ajatuksella,,eli käyttämään noin 5 minuuttia per kirje..hmmm 14380 minuuttia noin 240 tuntia..eli noin 10 ympäripyöreää päivää...tota älkää sittenkään kirjoittako. :cool: ha viimeinkin se kahvi on valmista lol
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

eevis

Tää on aika mielenkiintoinen...

Avaa Word ja kirjoita

=rand(200,99)

ja paina enteriä.....

Ja kukaan ei osaa selittää miksi näin käy....

(paitsi että veikkaisin, että jollain alipalkatulla koodarilla varmaan on liikaa aikaa... :D)
Dees - We will bloody bounce back!!!


eevis

:sorry Sorge, tää on tosi pitkä, sen voi varmaan siirtääkin jonnekin vitsiosastoon, jos tarvii... :??

Suomen Vammaiskoulutuksen Tukiliitto myy puhelimitse Tukilinja-nimistä lehteään. Tässä parhaat palat puhelinmyyjien ja asiakkaiden välisistä keskusteluista:

Myyjä: "Soitan Suomen Vammaiskoulutuksen tukiyhdistyksestä..."
Asiakas: "Entä pässit?"
Myyjä: "Anteeksi, mitä?"
Asiakas: "Mitenkäs ne pässit, onko ne niin jukuripäitä, ettei kannata kouluttaa?"
Myyjä: "Siis me olemme auttamassa nyt vammaisia lapsia ja nuoria."
Asiakas: "Jaa, luulin että soititte lammaskoulutuksen tukiyhdistyksestä."
Myyjä: "Ei se mitään, minäkin luulin, että haukuitte minua pässiksi, kun soitin."

"En mää mitään tukiliiviä halua!"

Asiakas: "Minä voin auttaa, ostan korin kaljaa. Mitä merkkiä?"

"En voi osallistua. Lääkäri on kieltänyt kaikki yhdistykset."

"Äiti, tuu äkkiä puhelimeen! Martti joku, soittaa jostain Vantaan yliopistolta!"

"Olen siirtynyt eläimiin, en halua sekaantua ihmisiin!"

"Mä oon vaan mies täällä, vaimo ei oo kotona!"

"Voi voi, paljo sää tarviit? Mä olen niin köyhä, soita rikkaammil. Mut soita mul sit uudestaa, jos ei kukaan ota."

Myyjä: "...joten lähtisittekö mukaan auttamaan?"
Asiakas: "Kuinkas pitkä matka sinne on?"

"Me ollaan yli kahdeksankymmentävuotias eläkeläispariskunta, jolla on pienet eläkkeet. Tosin ethän sinä näe sitä tästä puhelinnumerosta."

?Ei minulla mitaan vammaisia vastaan ole, mutta kun tuo ummetus on niin paha. Enkä oikein paljon luekaan."

Asiakas (klo 13.40): "Te herätätte mut aina joka kerta!"

"Apuvälineitä? Et sä tiiä, että niitä saa välinelainaamosta. Multa ei huijata mitään. Yrittäisit sinäkin vaan rehellisemmällä alalla."

"Kävin juuri kirkolla ja ostin betonilapion, kun enkeli käski ostaa. En kyllä tiedä, mitä se enkeli sillä tekee, mutta parhaan ostin mitä tarjolla oli."

"Ei minuakaan ole autettu, kun en ole miestäkään koskaan saanut."

Myyjä: "...joten lähdettekö mukaan auttamaan?"
Asiakas: "En se minä sinne lähde, minä lähen Takkusalamelle!"

"Ei pyshty ny auttamaan, ku mul ei ole hampaita shuusha, ku kaatusin mahalleni ja ukko sai aivoinfarktin, eikä se sheisho enää! Mut hyvät jatkot teille!"

"Me pelataan ny tätä Ringa-lingiä, et en voi nyt puhua puhelimessa."

Myyjä: "...niin että lähdettekö mukaan auttamaan?"
Mummo: "Minä lähetän teille avuksi villasukkia. Voitte myydä ne kirpputorilla."

"Minä en tue ku ihteäni ja kadulla vastaan tulevaa puliukkoa, joten asia on pihvi!"

Asiakkaan vaimo: "Hei, Jalmari, sua kysytään!"
Asiakas (taustalta): "En tuu puhelimee, se on kuitenki joku lehtimyyjä."
Vaimo kysyy asian, sanoo sitten: "Ukko kerkesi juuri lähteä johonkin."
Myyjä: "Justhan se siellä taustalla huuteli, että ei tule puhelimeen."
Vaimo: ?Ei siellä kukaan huutele!"
Myyjä: "No juurihan se siellä huuteli."
Vaimo: "No, se on mun rakastaja:"

Asiakas: "En voi ottaa osaa tukitoimintaan, kun minulla on tuo käsi aivan rampa ja kuluja fysikaaliseen ja lääkäriin on tosi paljon. Olin keväällä hiihtämässä Tahkovuorella, ja nuo savolaiset eivät osaa hoitaa edes latujaan. Sukset kulki minne kulki ja latu meni minne meni. Luntakin oli satanut ladulle, ja mäessä kaaduin. Olkapää tärähti ja kai aivotkin. Savolaiset saavat pitää latunsa!"
Myyjä: "Mutta apua tarvittaisiin näille vammaisille ja vammautuneille."
Asiakas: "Anna tulla se pienempi jakso ja lupaa, ettei Savoon mene mitään."
Myyjä (savolainen): "Kiitos."

"Laitoin just rahaa huumeisiin, että tähän en kyllä pysty osallistumaan."

Asiakas: "Minä kuavuin marjametässä ja män lonkka ja piähännii sattu. Minä Keuhkovammaliiton jäsenenä anoin kuntoutukseen, niin en piässy. Vuan nuapurin akka piäsi, vaekka vettää tupakkia niin että savu takapuolesta nousoo.
Myyjä: "Ymmärrän. Mutta tilaamalla..."
Asiakas: "Nuo polovettii särky, kun ukko oli viemässä kinkerloihin ja kiänti auton lumipenkkaan ja minun polovet oli oven välissä. En tillaa mittää."

"Kananraato kiehuu yli, ei ole aikaa jutella!"

Myyjä: "Lähdettekö auttamaan?"
Asiakas: "En voi lähteä, kun olen vuodepotilas. Minulla on tekojalka sängyn alla."

?Ei täällä nyt ole talon väkeä paikalla, olen ihan vain kyläilemässä", vastasi talon isäntä.

"Nyt on huono hetki, lopetetaan, kun koira puree nilkasta."

"Minulla on jo huumenuoret ja opaskoirat. Vammaiset puuttuu. Laita lehti tulemaan."

"Ja ne sitten loppuu kahteen numeroon, ettei tarvitse ampua ketään?"

"En mä ole kotona enää."

Asiakas: "Joo, on minulla aikaa, kun täs juuri kahvitunnilla olen." Hetken kuluttua: ?Ei mulla ole varaa auttaa, koska olen työtön."

"Tässä ollaan itsekin niin tiukilla, että kun suuhun katsoo, niin alushousut näkyy!"

Asiakas: "Mitä tää tarkoittaa? Onks mulla joku vamma sitten?"

"Miulla ei oo muuta ku äitvainaan keppi!"

Tukilinja 1/2004, copyright SVT ry

:hahhaa :hahhaa :hahhaa :hahhaa
Dees - We will bloody bounce back!!!


jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja eevis
Avaa Word ja kirjoita

=rand(200,99)

ja paina enteriä.....

Ja kukaan ei osaa selittää miksi näin käy....

Saat sivullisen lausetta, jossa esiintyy kaikki englanninkielen kirjaimet. Kätevää, kun haluaa nopeasti testailla, miltä eri kirjasintyypit näyttävät.


Toteaa
Jouni
Canberra

eevis

Jounij :D

Ai SITÄ varten se on sinne tehty, hyvä tietää! :hahhaa

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Urul

eevis, haetko Easter Eggs?

Täältä niitä löytyy lisää

http://www.able2know.com/forums/about74.html

eevis

Urul :D

Holy moly... siis tän perusteella saa sen kuvan, että koodaajat ei muuta teekään kuin tekee easter eggejä softaan! Olin ennen töissä firmassa, jossa koodattiin softaa analysaattorilaitteeseen, ja nyt ymmärrän, miksi koodaus kesti aina niin kauan! :P Näihinhän vois jäädä vaikka koukkuun... Täytyy kysellä, mitä easter eggejä ovat piilottaneet kyseiseen sairaaloissa käytettävän analysaattorin softaan...saispa yöpäivystyksen labrahoitajat jotain piristystä näytteenajoon! :hahhaa :hahhaa :hahhaa
Dees - We will bloody bounce back!!!


eevis

Heh, olin jo unohtanut n?m? maailman parhaat pilat, joissa Iso-Arska ja muut kovat kundit soittelee pilapuheluja... Nyt joku ahkera on tehnyt my?s suomalaiset versiot niist?! Sopii vapputunnelmiin, joten hauskaa vappua kaikille! :XXXX

http://www.downloadcentral.dk/category.php?categoryid=32

http://koti.mbnet.fi/siirolon/arnold/

eevis :P :hahhaa :hahhaa
Dees - We will bloody bounce back!!!