Kaamoskaipuu

Aloittaja ausseihin!, marraskuu 07, 2009, 15:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ausseihin!

Olenko taalla ihan yksin kaamoskaipuuni kanssa? Mun joka solu olisi valmis kohtaamaan Suomen synkan ja kylman talven, mutta sen sijaan edessa on pitka ja kuuma kesa. Suomalaiselle kesa on kuitenkin jo ollut ja nyt olisi talven vuoro. Olisi aika kietaista kaulahuivi kaulaan ja puskea eteenpain rantasateessa, tuntea raikasta kylmaa ilmaa kasvoilla, palelluttaa varpaat marissa kengissa, kirota hyytavaa tuulta ja istua kynttilan valossa sohvannurkassa teekupponen kadessa, pimeassa... Tiedan, etta Suomesta poissaolo kultaa muistot todella rankasti ja aikanaan tulen kaipaamaan tata lampoa ja valoa, mutta nyt puolentoista vuoden Australiassa asumisen jalkeen tiedan, etten ikina voisi jaada tanne kokonaan. Ei ole hyva olla ainaisessa auringonpaisteessa ;) 

maailmalla79


mv-

Et ole yksin, täällä on jo edellisillä reissuilla ja nyt kahden kuukauden aikana tullut älyttyä, miten monta hienoa asiaa suomesta löytyy. Vaikea ainakaan omalle kohdalle kuvitella useamman vuoden poissaoloja suomen sääolosuhteista ja luonnosta. Hienoa tosin täälläkin, nyt edustamaan suomalaista junttijuomista sydneyn keskustaan.  :XXXX

Eli lyhyesti: aika aikaansa kutakin, nyt vuosi pari lämmintä ja sitten taas nauttimaan talvesta.
Let's get loud!

maailmalla79


eevis

Et ole yksin, ausseihin! :) Pimeyttä täälläkin riittää, kun päivä ei pitene vastaavasti kuin Suomessa eikä katuvaloihin investoida samassa määrin kuin Suomessa  :pepsodent mutta ei sitä kyllä tunne kunnolla lenkkeilleensä, kun ei jäätävä räntä naputa naamaan ja reisiin saaden niitä kohmettumaan samalla kun tulee kalsaripuvussa lämmin juostessa... :D Ja kadunvarsilla ei ole lätäköitä, joihin yllättäen koko jalka uppoaakin kastellen koko kengän läpimäräksi... Sitä tunnetta kaipaa, kun kotiin lämpimään pääseminen on saavutus lumituiskun tai räntäsateen läpi puskiessa. Toki täälläkin talvisaikaan on iltoja, jolloin sadekelistä läpi puskee pyöräillen ja mikään ei ole niin ihanaa kuin kuuma kuppi Miloa ja siihen pari vaahtokarkkia kellumaan, mutta kyllä nyt katsellessa kuvia Suomen ensilumesta ois kiva tuntea kahlaavansa sen läpi... ja ajaa lumiauran takana valtatiellä kun mitään ei näe lumituiskun takaa, mutta mikäs auran takana ajellessa, ei kukaan päälle ainakaan tule... Onneksi Victoriassa on Alpit ja muuallakin Ausseissa pääsee vuoristoissa lumille ainakin hiukan fiilistelemään. Mutta tiiän just tasan tarkkaan, mitä tarkoitat räntäsateen kaipaamisella.  8)
Dees - We will bloody bounce back!!!


arixmel

Tässä mietin aamukahvin ääressä kuunellen tuulen havinaa banaanipuissa ja auringon liplatusta uimalataan reunaan että onkohan noissa edellä mainituissa kirjoituksissa sarkasmia vai mika niissa mättää.

Itsekin nautin siita lumituiskusta parhaiten sisältä ulos katsoen ja kun on viela näin kaukana niin ei ole pienintakaan vaaraa että joutuisi sinne räntään itse esim roskien viennin yhteydessä vaan voi katsoa Lapuan raittia tiekameran välityksellä.
:)
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

ausseihin!

Sa olet arixmel lukemassa ihan vaaraa keskustelua. Luulisi jo otsikon sen kertovan.  ;)

Heidi

Ma kylla ymmarran tunteesi ja ehkapa joskus itsekin kaipaan jotain mainitsemiasi asioita, mutta pystyn kuitenkin elamaan ilman Suomen syksya. Sita paitsi taalla meilla pain talvi on just sita tihkusadetta ja vaakasuoraa tuulta seka luihin ja ytimiin menevaa meri-ilmaa... Huvittaa muuten, kun on monta kuukautta odottanut aurinkoa ja lamminta ja nyt kun se kesa sitten tuli aika yhtakkia ma haaveilen jo parin paivan jalkeen viileammasta kelista. Meilla on nyt paahtavan kuumaa ja kuivaa, sellainen pikkupakkanen ja lumisade kuulostaa aivan mahtavalta!  8)

Milka

Ausseihin,

Ehkapa asut 'vaarassa' osavaltiossa  :pepsodent Meinaan etta aivan kuten Heidi tuossa mainitsi taalla Victoriassa on talvi kuten Suomen syksy etta jos vaikka tanne pain suuntaisit, niin  saattaisi olla kotoisempaa   :D :D :D

Minua itseani taas sinun ja Eeviksen kirjotukset muisuttivat miksi en halua asua Suomessa. Lyhyesti sanottuna loka-marraskuu.  :( Onneksi meita ihmisia on joka junaan ja osa tykkaa jaada asemillekkin  :D Olisi tama maailma tylsa paikka jos kaikki tykkaisivat samoista asioista.

Piditko muuten Suomessa asuessakin tasta vuoden ajasta, vai onko se vasta taalla Australiassa noussut arvoon arvaamattomaan?  ;)

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: arixmel - marraskuu 08, 2009, 07:48
...ei ole pienintakaan vaaraa että joutuisi sinne räntään itse esim roskien viennin yhteydessä vaan voi katsoa Lapuan raittia tiekameran välityksellä.
:)

Kelikameroita on moneen lähtöön. Ohessa Marysville'n kelikameran kuvaa viime kesältä. "Keli" johtui 100% Australian kesäsäästä, jolla siis on myös hankalampi puolensa.
http://www.news.com.au/story/0,27574,25024427-2,00.html
Uutisen otsikon maininta "Everyone safe" on luku sinänsä.

Kun Ausseihin kertoi kaipaavansa Suomen talvisäätä, leimattiin hänet foorumilla hulluksi ja epäiltiin sarkastiseksi :o. Aika heikkoja esityksiä.



arixmel

Älä nyt Haagalainen käännä leikkiä negatiivisuudeksi, en usko että täällä kukaan toisiaan pahalla nimittelee, mutta kirjoitetussa sanassa on vain leikillisten äänenpainojen tavoittaminen hankalampaa, siksi yritämmekin muistaa käyttää hymiöitä kertomaan milloin asiasta keskustellaan huumorilla ja hyvällä mielellä eikä aina siihen tyyliin että kenen mielipide voittaa keskustelun. Räntäsade-Kaamos nyt vain ovat yleisesti vähemmän haluttuja luonnonilmiöitä kuin auringonpaiste. Eikä aina tarvitse olla niin tosissaan. Tässä teille hymiöita varastoon.
:) :) :pepsodent :pepsodent
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Merja

Minäkin kaipaan Suomen syksyä. Lokakuu oli Suomessa yksi mielikuukausiani... Sanomattakin on siis selvää etten muuttanut tänne ilmaston takia ja siksipä takaisin muuttaminen ei SIITÄ syystä olisi vaikeaa. Ja etenkin täällä Queenslandissa, jossa talvi on kuin Suomen kesä, tulee välillä valtava kaipuu kylmiin kirpeisiin aamuihin ja siihen että voi mökillä laittaa takan päälle ja poltella kynttilöitä ja halutessaan kipaista lenkille kirpeään kylmyyteen, palatakseen kuumana odottavaan saunaan.

Useimmat täällä kaipaavat monia asioita Suomesta, toiset vielä omituisempia asioita kuin syksyä. Kuten anoppia ja mämmiä...

Ehkä osa meistä suomalaisista on masokisteja, jotka rakastavat haastaa luonnonvoimat  ;)

Mutta ausseihin, noin minäkin ajattelin noin kahden vuoden kohdalla. Mutta tsemppiä, normi kultturishokkikaksivuotinen lähenee loppuaan, on kiva kuulla mitä tuumaat ensi vuonna tähän aikaan :)

ausseihin!

Lainaus käyttäjältä: Milka - marraskuu 08, 2009, 20:11
Piditko muuten Suomessa asuessakin tasta vuoden ajasta, vai onko se vasta taalla Australiassa noussut arvoon arvaamattomaan?  ;)

No en ma tosiaan mikaan loskafani Suomessa asuessani ollut.  ;) Mutta en kylla koskaan potenut suomalaisille yleista kaamosmasennustakaan. Nautin siita, kun syksylla voi vetaytya kuoreensa ja nauttia kodin lammosta ja herata sitten taas kevaalla uudelleen eloon. Auringon paiste on kivaa, mutta ma en valitettavasti pysty arvostamaan sita, kun ryokale mollottelee tuolla taivaalla jatkuvasti ja varsinkin, kun lampotila sen mukana nousee kesalla aivan liian korkealle mun sietokykyyni nahden. Mutta joo paljolti tassa on koti-ikavasta kyse. Pitaisi varmaan koettaa asumista Etelaisessa osassa maata  ;)

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: arixmel - marraskuu 09, 2009, 06:35
Räntäsade-Kaamos nyt vain ovat yleisesti vähemmän haluttuja luonnonilmiöitä kuin auringonpaiste.
Tiedätkö mitä arixmel, Haagassa ja Brisbanessa on tasan yhtä monta kaamospäivää vuodessa 8).

Victoriassa on omienkin kokemusteni mukaan talvella kyllä aika kotoisen tuntuista, sopivan kylmää, räntääkin löytyy, ja "kaamos" tulee pilvisenä päivänä hyvissä ajoin iltapäivällä.

Foorumilla on varsin ohuelti Australiassa pysyvämmin asuvia kirjoittajia, ja kun jutuista aina joskus näköjään tulee pulaa, niin avuksi otetaan aina uudestaan ja uudestaan tuo loputon vertailu Suomen ja Australian kesken kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä. Ja kupletin kestojuoni tietysti on, että Suomi-poloinen saa noissa vertailuissa useimmiten turpaansa >:(

Juu, ihan kuten moni on kirjoittanut, Suomen syksy on kiva vuodenaika. Muita hyviä vuodenaikoja Suomessa ovat talvi, kevät ja kesä.

Jatka ihmeessä huumoriasi, arixmel 8)




eevis

Ausseihin!: Juu Tasmaniaan vaan lähdetään räntää etsimään, mä tulen mukaan!  :pepsodent ;) :D Itselläni siinä on kai jotain samaa kuin Merjan mainitsemassa masokismissa  :) että prkle mua mikään räntäsade kaada tai estele, mitä pidemmälle itsensä vetää piippuun, mitä vmäisemmästä kelistä selviää, sitä enemmän tuntee olevansa elossa, ja sitä isommat kiksit. :) Että pitäisi kai lähteä valloittamaan Mt. Kosciuszkoa ja toivoa vielä kevään viimeistä räntäsadetta tai jotain, tympii tämmöinen ainainen kaunis nössökeli... :D

Ja hehheh no worries Haagalainen :) , ei kai kukaan voi ottaa tosissaan tuollaisia "HULLU"-määkäisyjä :D :D :D Ei ausseihin! ainakaan, arvaan. :) Ja sarkasmi...  :pepsodent Se on taiteenlaji, jota minä ainakaan en voi väittää osaavani, joten ihan tässä saa ylpeänä nokkaansa nostaa, jos minuakin jopa sarkastiseksi luultiin. ;D Niin ja tämä ei ole sellainen ketju, jossa Suomea mätkittäisiin, päinvastoin  :pepsodent eikä arixmel ole mitään eikä ketään mätkimässä, oikeasti se vahtaa tuota Lapuan raittiaan niin antaumuksella, koska se haluaisi olla siellä skrapaamassa umpijäisiä auton laseja kädet kohmeessa ilman pipoa. Usko mua. ;) Jatketaan loskan ihannointia...  :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


Rockola

Lainaus käyttäjältä: Haagalainen - marraskuu 09, 2009, 19:17
Lainaus käyttäjältä: arixmel - marraskuu 09, 2009, 06:35
Räntäsade-Kaamos nyt vain ovat yleisesti vähemmän haluttuja luonnonilmiöitä kuin auringonpaiste.
Tiedätkö mitä arixmel, Haagassa ja Brisbanessa on tasan yhtä monta kaamospäivää vuodessa 8).
Entäs niitä räntäsadepäiviä?

Lainaa
Foorumilla on varsin ohuelti Australiassa pysyvämmin asuvia kirjoittajia, ja kun jutuista aina joskus näköjään tulee pulaa
Harvoinhan täällä jutuista on pulaa. Esim. seuraavat jutut tuntuvat olevan sangen suosittuja, päätellen siitä miten usein ne toistuvat:
"Moikka vaan kaikille! Oon lähössä Ausseihin Aeroflotin lennolla 28.11. ja ois kiva saada matkaseuraa, onkohan kukaan menossa samalla koneella?"
"Olen 68-vuotias iskiaksen, vyöruusun, harmaakaihin ja ödeeman vaivaama varhaisnuori, viime aikoina olen viettänyt aikaani lähinnä lataamolla menninkäisten kanssa keskustellen, ja olen suorittanut keskikoulun ensimmäisestä luokasta melkein puolet. Mikähän työlupa minulle sopisi? Mielellään tekisin asiakaspalveluhommia, niin tuo kielitaitokin kohenisi kun en osaa englantia pätkääkään, keneltähän voisin kysellä töitä netin kautta niin että voisin aloittaa samantien kun saavun maahan?"
"Hei oon menossa veehooviisumilla Woop Woopiin bataatteja poimimaan, voiko matkasekkejä lunastaessa todistaa henkilöllisyytensä kansainvälisellä ajokortilla?"
ja tietysti alati suosittu
"Mistä h/(¤#"¤tistä täältä kehitysmaasta saa Reissumiestä, muikkukukkoa, kokkelipiimää ja kaalilörtsyjä?"

Lainaa
Juu, ihan kuten moni on kirjoittanut, Suomen syksy on kiva vuodenaika. Muita hyviä vuodenaikoja Suomessa ovat talvi, kevät ja kesä.
Ovat juu oikein hyviä, lähinnä juuri siksi, että ovat siellä Suomessa, eivätkä täällä.

Ja nyt kömmin takaisin luolaani. :coolh
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

eevis

^Nyt päästiin jo laatusarkasmin äärelle, nostan hattuani. :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


RUU

Lainaus käyttäjältä: Haagalainen - marraskuu 09, 2009, 19:17
Haagassa ja Brisbanessa on tasan yhtä monta kaamospäivää vuodessa 8).

Määrittele kaamospäivä. Minä luulin sen tarkoittavan päivää, jolloin aurinko ei nouse horisotin yläpuolelle. Väljästi tulkiten ehkä juuri roikkuu näkyvissä muutaman tunnin päivästä.
En ole vielä ehtinyt laskemaan montako kaamospäivää Brisbanessa on ollut täällä olon aikana kun ovat menneet niin vaivihkaa ohi...  :o

LainaaFoorumilla on varsin ohuelti Australiassa pysyvämmin asuvia kirjoittajia, ja kun jutuista aina joskus näköjään tulee pulaa, niin avuksi otetaan aina uudestaan ja uudestaan tuo loputon vertailu Suomen ja Australian kesken kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä. Ja kupletin kestojuoni tietysti on, että Suomi-poloinen saa noissa vertailuissa useimmiten turpaansa
Juuri nyt arvaukseni mukaan tässä ketjussa ainakin 6 kirjoittajalla on useamman vuoden yhtämittainen kokemus nurinpäin asumisesta. 4 on minulle tuntemattomia suuruuksia tai asuneet vasta vähemmän aikaa.
Yleensäkin Dunderissa on kattava edustus myös 10+ vuotta asuneiden joukossa. Heillä vain ei ole tarvetta huudella täällä koko ajan, etenkin kun kaikki oleellinen on jo aika monta kertaa käyty läpi, jopa ne Rockolan esiin tuomat kehittyneen maailman herkut.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Reijo

Lainaus käyttäjältä: Rockola - marraskuu 09, 2009, 19:48
Foorumilla on varsin ohuelti Australiassa pysyvämmin asuvia kirjoittajia, ja kun jutuista aina joskus näköjään tulee pulaa

Harvoinhan täällä jutuista on pulaa. Esim. seuraavat jutut tuntuvat olevan sangen suosittuja, päätellen siitä miten usein ne toistuvat:
"Moikka vaan kaikille! Oon lähössä Ausseihin Aeroflotin lennolla 28.11. ja ois kiva saada matkaseuraa, onkohan kukaan menossa samalla koneella?"
"Olen 68-vuotias iskiaksen, vyöruusun, harmaakaihin ja ödeeman vaivaama varhaisnuori, viime aikoina olen viettänyt aikaani lähinnä lataamolla menninkäisten kanssa keskustellen, ja olen suorittanut keskikoulun ensimmäisestä luokasta melkein puolet. Mikähän työlupa minulle sopisi? Mielellään tekisin asiakaspalveluhommia, niin tuo kielitaitokin kohenisi kun en osaa englantia pätkääkään, keneltähän voisin kysellä töitä netin kautta niin että voisin aloittaa samantien kun saavun maahan?"
"Hei oon menossa veehooviisumilla Woop Woopiin bataatteja poimimaan, voiko matkasekkejä lunastaessa todistaa henkilöllisyytensä kansainvälisellä ajokortilla?"
ja tietysti alati suosittu
"Mistä h/(¤#"¤tistä täältä kehitysmaasta saa Reissumiestä, muikkukukkoa, kokkelipiimää ja kaalilörtsyjä?"


Ovat juu oikein hyviä, lähinnä juuri siksi, että ovat siellä Suomessa, eivätkä täällä.

Ja nyt kömmin takaisin luolaani. :coolh


Rockola,

Täytyy oikein hattua nostaa sun kirjoitukselle, meni oikeen nappiin koko juttu

:god: :coolh :XXXX
Reijo

eevis

Eiköhän ne todelliset kaamospäivät ole aivan yhtä vähissä sekä Haagassa että Brisbanessa, kuten Haagalainen yllä jo sanoi. :)

Tämän ketjun aihe on kaamoskaipuu, joten foorumilaisten ominaisuuksia voi kukin käydä pohtimassa vaikka täällä. Ekat on mun piikkiin! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: RUU - marraskuu 09, 2009, 21:01
Lainaus käyttäjältä: Haagalainen - marraskuu 09, 2009, 19:17
Haagassa ja Brisbanessa on tasan yhtä monta kaamospäivää vuodessa 8).

Määrittele kaamospäivä. Minä luulin sen tarkoittavan päivää, jolloin aurinko ei nouse horisotin yläpuolelle. Väljästi tulkiten ehkä juuri roikkuu näkyvissä muutaman tunnin päivästä.

Ei minun sitä tarvitse määritellä; muut ovat sen jo aikaa sitten määritelleet. Kaamos on pohjoiselta napapiiriltä pohjoiseen päin, "kaamos" voi sitten olla missä vaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaamos



Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: eevis - marraskuu 09, 2009, 21:21
Tämän ketjun aihe on kaamoskaipuu, joten foorumilaisten ominaisuuksia voi kukin käydä pohtimassa vaikka täällä. Ekat on mun piikkiin! :XXXX

Linkki ei toimi ???

Ja kitokset kaikille kommentaattoreille mielenkiintoisista kaamos- tms kommenteista 8)

MH


Traveller

Oops, mä just laitoin ton linkin uutena viestinä....  :)

Traveller

Ausseihin, lisään vielä, että kävin nyt lokakuussa Chicagossa, jossa oli ruska parhaimmillaan. Asun Sydneyssä ja järkytykseni oli kova kun huomasin kuvaavani hulluna niitä hemmetin samoja ruskapuita mitä hyvä jos Suomes ees huomasin! Mutta nautin siitä kirpeästä  kylmästä syysilmasta -ja ennenkaikkea niistä lämpimistä taloista.
Mutta huomasin kaipaavani 4 vuodenaikaa Usassa käydessäni, mut kyl voin myöntää että aika on kullannut muistot, marraskuu oli Suomes todellakin se masentavin kuukaus vuodesta.
En voi sanoa että mulla ois kaamoskaipuu mutta mulla on lämpimien talojen kaipuu.  :) :)

jaanap

 :peukkua kaamos, kengät märkänä, sohjoa Helsingin kaduilla ja hämärää ja pimeää.
Synkin aika alkanut, ensi lumet tai tarkemmin loskat satoivat maahan lauantaina. Työkaverit valittavat väsymystä ja ihmiset busseissa ahtautuneena tumppuihin ja toppatakkeihin vaikuttavat synkiltä ja kalpeilta. alakuloista.
:pepsodent, onneksi minulla on kesäloma alkamassa 28.11, toivottavasti on ainakin aurinkoista ja vähän valoisampaa (australia)kuin täällä pimeässä ja loskassa ja tuulessa

iluvatar

Ihana lähtee ensi vuonna takaisin Suomeen näiden kolmen vuoden vuodenajattomuuden jälkeen :D Eka vuosi oli niin kuivaa, että tuntui kun kasvitkin olisi ollu muovisia kun ei ne kukkinut.. Odotan innolla, että pääsen taas kävelemään räntäsateessa, ehkä vielä enemmän odotan sitä, että näkee kun luonto tulee takaisin eloon talven jälkeen <3 kevät on niin ihmeellistä aikaa!

Pepsa

näinhän se on! aika ja etäisyys saa jotkut asiat näyttämään paremmalta tai jotain semmottista  :XXXX oih ensilumi tuli, ja sepäs olikin ihanaa ja nättiä ja narskuvaa ja kaikkea, koiraa myöten kaikki innoissaan. sitten valkeni seuraava päivä ja KAS, kaikki ihana lumisuus olikin muuttunu loskaksi märäksi scheisseksi. IHANAA!! :pepsodent paleleekin alati mukavasti. kyllä, oon varma että kaipaan tätäkin ilmastoa, kenties etenkin sitä kevätaurinkoa ja ensilunta, sitten kun siellä ausseissa joskus oon tarpeeksi kauan viettäny. mutta jos täällä suomessa on asuttava nii kai se on muutettava pohjosempaan, siellä sentään vissiin on pysyvämmin valkosta talven mittaan kun täällä mansessa, päässee edes jonkinlaiseen mäkeen!  8)



ausseihin!

Nyt kun lampoa on ollut sen nelkyt astetta ja ulkona ei pysty edes hengittamaan, niin ma maksaisin maltaita, jotta paasisin rampimaan loskaan. Ei taa oo ihmisen paikka.

MH

Merivesi oli Stradbroke islandilla tänään +22 oikein mielyttävää oli uida siellä. En tosiaankaan kaipaa lunta, loskaa ja kylmää.

marinamak

tänään kun taas autoi lapsia riisumaan kuravaatteet ja ne housujen kumit roiskuivat märkkä hiekka kasvoilleni, yritiin taas sanoa itselle, koeta jaksaa, 3 viikkoa enää... jos sitten joskus marraskuussa räntää kaipaan, ajattelen aina ne kurahousut ja olen varma että "kaamoskaipuu" haihtuu heti...

ausseihin!

Ma taas olin tanaan ekstaasissa, kun sain reippaan sateen vuoksi pukea lapsille kuravaatteet paalle ja ulkona pystyi jalleen hengittamaan. Jos jotain hyvaa, niin enpa ole sateesta tainnut koskaan enempaa nauttia.

marinamak

sepas-se, tästä nautti kun se on harvoin. kuuvittelee, kun se on joka päivä aamusta iltaan. nyt kello on 13.00 ja ulkona pimeäääääää.

ausseihin!

Joo kylla ne kuristen kanssa pulailut hikihatussa kiireessa on tosi veemaista puuhaa. Mutta nyt kun on tullut elettya tata arkea myos taalla helteen keskella niin kylla ma ihan oikeasti mieluummin sonnustautuisin kylmaa ja sadetta vastaan (koska siihen voi oikeasti vaikuttaa) kuin kestaisin tata helletta, jota ei voi mitenkaan helpottaa, sita on vain kestettava. Tavallinen arki on kuitenkin hoidettava lasten roudaamiseneen paivineen eika meressa voi kaulaa myoten lillua kauppaostoksia kotiin roudatessa. Tama olisi ilmastonsa puolesta mukava paikka asua, jos kesaa ei olisi ;)

George

Täällä Perthissä vaivaa lähinnä kesän kaipuu.
Sais kyllä jo noi kylmät yöt loppua ettei tarttis palella töihin mennessä..

Elli

Jaahas, kiva lukea näitä stooreja. Tervetuloa vaan tänne Tasmaniaan jos on kurasta ja raikkaasta hengitysilmasta puutetta. Kun etelänavalta tuulet puhaltaa, niin ihan tulee se Helsingin meri-ilmasto mieleen! Täällä on lunta talvella, vuorilla ja sisämaassa, viime talvi oli sateisin 50 vuoteen, että oli tosi ihanaa todistaa sitä täällä. Viime vuonna asuin samaan aikaan Cairnsin korkeuksilla ja vannoin, että ikinä en enää valita jos on kylmää, koska musta oli niin turhaa olla sisällä vaan ilmastoinnissa, kun ulkona ei voinu edes pyörällä ajaa, kun oli niin per%/leen kuuman kosteaa. Että en kamalasti valittanut ulkona. Mutta sisällä taas, vasta täällä heräillään siihen, että tuplaikkunoitakin voisi harkita näillä leveysasteilla tai jonkinasteista ilmanvaihtoa tai lämmitystä, mutta meillä ei sellaiseen luxukseen ole ollut varaa :D Että tervetuloa Tasmaniaan! Niin, ja täällä kasvatetaan paljon eurooppalaisia kasveja, kukkia ja puita, koska ne täällä selviävät, että täällä voi vaikka juhannustanssit tanssia pihakoivun ympärillä!

Ja siihen kaamoskaipuuseen, ihan samat fiilikset kuin siellä, että syksyllä on lohduttavaa aina tietää, että elämänrytmi vähän rauhoittuu ja voi viettää enemmän aikaa kotona, kynttilöitä poltellen ja talvijuttuja tehden. Sitäpaitsi onko kenelläkään joulufiilistä täällä? Siis, omat hyvät puolensa tietty tässäkin joulussa, mutta vaikka kuinka sitä jouluhärpäkettä ripustelee ympäriinsä ja kuuntelee joululauluja, ei kyllä mitenkään saa sitä aitoa kaamoksen tuomaa joulurauhan tunnetta.. Kyllä on niin ikävä Suomen neljää vuodenaikaa silloin tällöin, että ihan rinnasta kouraisee!

Traveller

Elli,

siis hetkinen..mä olin ajatellu, että ees Tasmaniassa ois ees jotenkuten noi tiivisteet ja ikkunat ok, koska siellä tosiaan on niin kylmä....Jessus.

Joo, joulufiilistä ei ole pätkääkään, mietin tossa just yhtenä päivänä glögiä, jota on ihana juoda joulukuussa. Täällä ei tee mieli pätkän vertaa. ainoo mitä ehkä tekis mieli ois piparkakkuja Aurajuuston kera (huom. muut sinihomejuustot EIVÄT käy, Aura on paras!), mut se ei olekaan lämmintä ruokaa/juomaa!  :)


Kaitlin

Itselleni tuli aikamoisena shokkina taas tama pimeys ja masennus mika Suomessa on. Aika todellakin kultaa muistot ja en muistanut kuinka pimeaa tama todella on ja kuinka KAUAN tama kestaa. Nyt on vasta Joulukuun alku ja tuntuu etta tata on kestanyt jo ikuisuus. Pimeaa on jo kolmen jalkeen iltapaivalla ja aamulla kun menee toihin on pimeaa. Paivan aikana ei hyvalla tuurilla kirkastu yhtaan ja saattaa menna viikkoja valissa ettei edes _nae_ aurinkoa.

Toki vaatteita saa lisaa paalla jos on kylma, mutta kylla sittenkin jos valita pitaa, otan sen helteen ja flip flopit anytime. Niin sita vaan kuvitteli etta ei tama haittaisi, mutta tosiasia on etta kylla se vaan haittaa. Onneksi on keksitty d-vitamiini. Sen ja kahvin avulla jaksaa jotenkin porskuttaa... No, enaa vajaa kuukausi niin alkaa paivat taas pitenemaan!! Aikansa kutakin eikos  :pepsodent

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Kaitlin - joulukuu 07, 2009, 00:45
Itselleni tuli aikamoisena shokkina taas tama pimeys ja masennus mika Suomessa on. Aika todellakin kultaa muistot ja en muistanut kuinka pimeaa tama todella on ja kuinka KAUAN tama kestaa. Nyt on vasta Joulukuun alku ja tuntuu etta tata on kestanyt jo ikuisuus. Pimeaa on jo kolmen jalkeen iltapaivalla ja aamulla kun menee toihin on pimeaa. Paivan aikana ei hyvalla tuurilla kirkastu yhtaan ja saattaa menna viikkoja valissa ettei edes _nae_ aurinkoa.

Toki vaatteita saa lisaa paalla jos on kylma, mutta kylla sittenkin jos valita pitaa, otan sen helteen ja flip flopit anytime. Niin sita vaan kuvitteli etta ei tama haittaisi, mutta tosiasia on etta kylla se vaan haittaa. Onneksi on keksitty d-vitamiini. Sen ja kahvin avulla jaksaa jotenkin porskuttaa... No, enaa vajaa kuukausi niin alkaa paivat taas pitenemaan!! Aikansa kutakin eikos  :pepsodent

Kaitlin, miksi vaihdoit Australian auringon takaisin Suomen pimeyteen? 8)

Elli

Sitä itsekin pelkää, että kuinka kultaisiksi ne muistot ovatkaan jo kerenneet muotoutua.. Jotta täytyypi nauttia niin kauan kuin tätä kestää! :D

Hei, meiltä saa lähikaupasta Annas pipareita! Mutta Aura-juustoa ei kyllä ole näkynyt :)