Kuinka saada Permanent residency ?

Aloittaja melbournelover, kesäkuu 19, 2007, 17:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

melbournelover

Hei!

Löysin tämän mainion Australian viestitaulun täältä netistä kunnolla vasta tänään ja heti intouduin lukemaan viestejä. Paljon hyödyllistä tietoa löytyikin.
Itselläni on seuraavanlainen tilanne: tulin juuri vuoden Working-Holiday-lomalta Uudesta-seelannista takaisin Suomeen (olen Suomen kansalainen). Matkalla kuitenkin vietin muutamia viikkoja Melbournessa ja ihastuin valtavasti kaupunkiin. Nyt mietinkin työlomaa Australiassa kun nykyään sitä voi pidentää toisella vuodella (tipun kyllä varmaan Suomen sosiaaliturvan piiristä, pitänee joku vakuutus sitten ottaa ja piakkoin pitää päättää kun olen jo 28-vuotias).
Mutta entäs sen jälkeen? Jos haluaisinkin jäädä pysyvästi Australiaan (permanent residency) ja ehkä hakea kansalaisuuttakin jossain vaiheessa? Olen kuullut että pysyvän oleskeluluvan saaminen on tosi vaikeaa, pitääkö olla joku skilled migrant vai millä tavoin muut (te) olette maahan tulleet ja jääneet? Pitääkö olla joku hieno firma sponsoroimassa että sallivat jäädä?
Asiaa on mahdollisesti käsitelty jossain tällä palstalla aiemminkin muttei ihan heti osunut silmään...

Kiitos jos joku viitsii vastata!

-Satu-

melbournelover

Nin ja sitä piti vielä kysymäni että minkälaisia muita (kuin turisti-ja working-holiday-) viisumeita Australiaan on mahdollista suomalaisen saada? Itse olen ollut aina vaan turistiviisumilla (mitään maahantulosäädöksiä rikkomatta).

-Satu-

Jaaks

Satu,

Lainaus käyttäjältä: melbourneloverMutta entäs sen jälkeen? Jos haluaisinkin jäädä pysyvästi Australiaan (permanent residency) ja ehkä hakea kansalaisuuttakin jossain vaiheessa? Olen kuullut että pysyvän oleskeluluvan saaminen on tosi vaikeaa, pitääkö olla joku skilled migrant vai millä tavoin muut (te) olette maahan tulleet ja jääneet?

Siis ajattelet täyttä siirtolaisuutta ?  Se yleisin on varmasti se Skilled Migration, mutta muitakin vaihtoehtoja on.
Mahdollisuuksia voit katsella täältä:
Migrating to Australia

Kysele vaikka lisää sitten kun olet kahlannut läpi tuon  :pepsodent