MATKABUDJETTI KYSELY WH MATKAAJILLE

Aloittaja Jouko, helmikuu 23, 2005, 07:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MATKABUDJETTI KYSELY WH MATKAAJILLE

€100
1 (1%)
€500
1 (1%)
€1000
3 (2.9%)
€1500
7 (6.8%)
€2000
18 (17.5%)
€2500
11 (10.7%)
€3000
15 (14.6%)
€3500
9 (8.7%)
€4000
12 (11.7%)
€5000
4 (3.9%)
€6000
3 (2.9%)
€7000
5 (4.9%)
€8000
3 (2.9%)
Yli €8000
11 (10.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 100

Jouko

Yleinen kysely matkalaisten budjetista!

Tämä kyselyn tarkoituksena on saada valoa jokaista Working Holiday viisumilla matkaan lähtevää vaivaan kysymykseen, " millaisella budjetilla muut ovat matkaan lähteneet? "Kyselyn vastaukset ovat täysin anonyymeja. Vastatessa pitää olla rekisteröityneenä sisään. Jos vastausten joukossa ei ole tarkkaa summaa valitse lähin.

Kiitos jo etukäteen!:peukkuy


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Nepp

Niin sen verran lisaisin etta ilmoitin matkabudjetin vahennettyna lentolippujen hinnalla, eli sen verran mita otan kayttorahaa mukaan. Vai haetko koko matkabudjettia lentolippuineen kaikkineen? :):?:)

headwind

Jouko

Toinen mielenkiintoinen parametri joka olisi hyva selvittaa jokaisen vastauksen kohdalla on etta mika on W&H oleskelun aiottu kesto ko. budjetilla. Kaikki eivat suunnittelekaan olevansa koko vuotta eivatka siis budjetoi koko vuotta varten.

Jos heitetaan eetteriin toinen kysely jossa kerrotaan toteutuma vs. budjetti per vastaaja, saadaan vielakin mielenkiintoisempaa tietoa....

pohdiskelee
Riku
Riku Aho

Jouko

Hyvä Nepp,

Lähinnä oli tarkoitus saada karkeaa arviota siitä miten paljon yleisesti varataan rahaa mukaan.  Eli lentolippuja ei lasketa mukaan, vaan lähinnä käyttökassa.

Hyvä idea Riku, valitettavasti tuo yksinkertainen kaavake ei kykene siihen. Pitää katsoa miten ton sais totetutettua.

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Korento

LainaaAlkuperäinen postittaja Nepp
Niin sen verran lisaisin etta ilmoitin matkabudjetin vahennettyna lentolippujen hinnalla, eli sen verran mita otan kayttorahaa mukaan. Vai haetko koko matkabudjettia lentolippuineen kaikkineen? :):?:)

Minkä summan vastasit ja kauan itse olit/olet reissussa?

Nepp

LainaaAlkuperäinen postittaja Korento
Minkä summan vastasit ja kauan itse olit/olet reissussa?

Minun kayttorahabudjetti on noin 4000 e. Olen ollut nyt reissussa puoli vuotta ja pari kuukautta on jaljella. Toissa olen ollut yhteensa noin 7 viikkoa eli suurimmaksi osaksi kaytan siis saastoja. Minun keskimaarainen viikkobudjetti taalla on 300 dollaria. Silla parjaa melko hyvin mutta tietenkaan kovin paljon siita ei liikene viihteeseen. Summaan ei myoskaan sisally matkustaminen, eli kaikki bussipassit sun muut tulee viela siihen paalle. Mutta voisin sanoa etta tuo 300 $ riittaa hyvin peruselamiseen. Eli siita voi itse kukin vahan laskeskella paljonko tarvii rahaa omalle matkalleen. Tosiaan kannattaa kuitenkin muistaa etta matkustamiseen menee aika paljon rahaa koska valimatkat on pitkia ja tietysti taalla ollessa haluaa harrastaakin jotain aktiviteetteja, esim kayda Fraser Islandilla, Whitsundaysilla tms. joihin kannattaa myos varata rahaa.

zetax

11 kuukauden reissu kulutti rahaa säästeliäästi yhteensä sellaiset 12000 euroa. Eli 20000 dollaria. Sisältää reilut 10 kuukautta Australiassa 2 viikkoa Nzl:ssä ja reilu viikko Tongalla, viimeisenä 5 päivää Los Angelesissa. 12 000 Euron summaan on laskettu aivan kaikki; liput, vakuutukset ym. mukaanlukien.
Matkakassa Ausseissa oli 1500 Euroa ja kun saavuin takasin Suomeen 31. tammikuuta oli jaljellä 15 Euroa.
 Suurimman osan Aussiajastani siis rahoitin töillä.

Nyt jos lähtisin reissuun niin suurimman muutoksen tekisin töissä, jättäisin suosiolla hedelmänpoiminnat muille. En ole"heikko" ihminen mutta se homma oli taloudellisesti aika kallista. Jos jätän banaaninpoiminnan pois niin siinä 2 kuukaudessa taisi tulla peräti tappiota. Työ oli lisäksi erittäin raskasta ja turhauttavaa. Parhaimmat kaverit tosin sai  niissä poimintahostelleissa.

Korento

Kuinka paljon Zetax sait palkkaa kuussa? Mitä teit muuta kuin hedelmähommia?

Kannattaako sen hygieniapassin hommaaminen?

Nepp, millaisen bussipassin ostit? Jotkut suosittelevat passin ostamatta jättämistä, koska on todella kallis ja monesti saat lentämällä, liftaamalla ja kimppakyydeillä halvemmin matkat? :?

zetax

Korento:D

Sinulta ei ainakaan kysymykset lopu kesken. Palkkaa sain kuussa sellaiset 1200-1400 euroa. Eli jotain 500-600 dollarin viikkoansiot. Olen jo sulle vastannut mitä hommia olen tehnyt:D
Hygieniapassia en hommaisi, enkä myöskään bussipassia koska se on jopa kalliimpi kuin yksittäiset liput. Pitää vaan valita se halvin yhtiö ja jättää jotkut greyhoundit mummoille.

Korento otahan rennosti vaan ja takaan, että edessäsi oleva reissu on toistaiseksi elämäsi paras kokemus vaikka hommat ei menisi edes putkeen:XXXX:XXXX

Dreamtime

Jos aikoo paljon kiertää ei kannata ottaa bussipassia vaan ostaa auto, vielä jos se on sellainen jossa voi nukkua niin säästää myös majotuksessa:pepsodent Teltan ostoa kannattaa myös harkita:peukkuy
Auton kanssa liikkuessa ei ole sidottu tiettyihin reitteihin tai aikoihin ja päsee ihailemaan luontoa ilman bussilastillista turisteja:sorry:pepsodent
En osaa sanoa miten järkevää auton osto on jos matkustaa yksin, mutta jos on kaksi tai useampi kannattaa ehdottomasti!:peukkuy

vegaemilia

itse olen yksin lähdössä ja ilman muuta haluaisin autolla matkustaa paikasta toiseen niin voin mennä melkein minne vaan, koska vaan ja pysähtyä aina kun näen jotain mielenkiintoista. :) mutta budjetin kannalta juuri mietityttää se auton oston kannattavuus, vielä kun tarvitsen sellaisen joka ei hajoa matkalle.
mutta yksi autoilussa on se vapaus mitä kaipaan :) ja jos vaikka saan töitä joltain hedelmätarhalta, mutta matkakumppani ei/ei halua, niin siinä sitten ollaan jo neuvottelemassa.

onko kukaan mennyt yksin ja ostanut auton???

voihan sitä pitkälle taipaleelle ottaa liftarin kyytiin tai jakaa kuluja matkustajan kanssa jos tarve vaatii.

Varamasa

G'Day mate

Itse olen ollut reissussa 6kk ja talla hetkella matkustamisessa on mennyt rahaa noin $100/paiva. Olen kylla tehnyt kaikkea mukavaa ja nauttinut elamastani. Halvemmallakin selviaa, jos vaan on halua. Itse en ole syonyt nuudeleja kertaakaan nalkaani ja janon olen useasti sammuttanut muulla kuin vedella.:XXXX
Auton ostoa kannatan. Itse olen kokenut nakevani paljon enemman auton kanssa. Matka on ollut todella antoisa.

Masa

vegaemilia

LainaaAlkuperäinen postittaja Varamasa
G'Day mate

Itse olen ollut reissussa 6kk ja talla hetkella matkustamisessa on mennyt rahaa noin $100/paiva.

Masa

sata taalaa päivässä! pieni lipsahdus luulen, tai sitten elät todella makoisaa elämää :)

Nykke

Niin no kyllä sitä rahaa menee helposti. Katsoin juuri että 7 viikon AMEX saldo oli yli 9000?, sillä on maksettu kolmen hengen asumis,ruoka ja bensakulut..tohon kuuluu vielä pari lentolippua jotka yht n. 3500?, joten kyllä sitä aina ovelasti jonnekin katoaa :) Yks viikko tosta tuli vielä asuttua teltassa, jolloin ei mennyt juuri mitään rahaa eh..

On aina monta tapaa elää ja niitä viisauksia voi ladella..raha on ainakin ittelle semmoista et nyt elän yli varojeni ja sitten suomessa itketään ja paiskitaan taas duunia - kerran täällä vaan eletään :XXXX

// Nykke

zhea

Phuuh. Kohta kuukausi Australian mantereella, kotoa lahti mukaan 2000e, ja aika epatoivo rahan suhteen alkaa kaivertaa. Onneksi olen sentaan jotain valiaikaisia hommia nyt viime paivina saanut, etta ehkapa parjaan. Tarkoitus olisi olla viela 3kk, eli tammikuun loppuun asti (ellei kay niinkin hassusti, etta tyopaikka loytyy ja rahaa tulee sen verran, etta saan lentolipun hinnan korvattua). Omillani saisin maksettua majoituksen reissun loppuun saakka, mutta en yhtaan mitaan ylimaaraista.

Assa

Itsellani mukana oli noin 2200-2400. Nyt noin puolentoistakuukauden jalkeen jalella on noin 1500e. Etta parjataan kylla mutta vaikkei toita ihan heti saisikaan.

Eniten arsyttaa se, ettei ole rahaa matkailuun. Nama alkuviikot on mennyt hyvaa kaupunkia ettiessa ja toita siina samalla..  Eli raha mika on palanut, on mennyt lahinna liikkumiseen paikasta toiseen.. Olis pitanyt (tama on taas tata ianikuista jossittelua joka ei johda mihinkaan) teha oikeasti toita Suomessa niin ehka talla hetkella olis auto ja tyopaikka kaytossa siella missa oikeasti haluaa olla..

mikakorkko

tämä on kyllä hyvä linkki.. laittaa vaan vähä masentaan ku jotku ottanu mukaan joku 10000e... :o... mut vähemmälläki selviää ja tuleepahan testattua ne omat rajat sit tosissaan ku pitää tehdä töitä henkisesti ja fyysisesti et saa olla reissun päällä, uskon, että jos töitä hakee tosissaan, siis tosissaan, ni kyllä niitä löytää, joka taas johtaa et pärjää ihan kohtuullisesti ja reissusta tulee antoisa..

matkakuumeisin terveisin
-mika- :XXXX

Assa

No loytaa toita mutta haluaako teha niita? Mie ainakaan en tekis yhtaan paivaa tyota jos ei olis pakko (farmityo on tassa eri asia).

Makailisin vain rannalla ja ajelisin autolla joka paikassa ja kattelisin maisemia... :(