Melbournen suomalaiset 2. - Juhannus - (Huom. pitkä ketju puolitettu ja siiretty)

Aloittaja Heidi, huhtikuu 07, 2004, 10:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sanna77

Zara ja muut jussin viett?j?t :D

Ajankohta on siis lauantai 19. kes?kuuta, kello 19.00. Paikka on 119 Pier Street, Altona (Melbournen l?nsipuolella). Lippujen hinta on $25, johon sis?ltyy illallinen, p?yt?paikka ja tanssit orkesterin s?estyksella. Suomi talolla on lis?ksi baari ja anniskeluoikeudet.  Suomi talo on l?hell? Altonan juna-asemaa, joten julkisilla kulkuneuvoilla on sinne hyv?t yhteydet. Paikkavaraukset hoituu soittamalla Seuran sihteerille Annelille (9974 2912).

Siell? tavataan sitten :XXXX

Sanna

Tuipa

Tervetuloa Hennu ja kiitokset infon laittamisesta Sanna!
Hennulle j?rjest? jutuista - hyv?, ett? tulee mukaan aktiivisia, olen jo maninnut bilis-Suomi-baari illasta johtokunnalle, ja kunhan tavataan kaikki juhannuksena niin eik?h?n me sitten aktivoiduta... Ja Suomi-p?iv?th?n on t??ll? ensi vuonna, ett? tervetuloa j?rjestelem??n!

Hennu

Huomasin t?ss? kun luin t?t? listaa tarkemmin, ett? kaikki ovat v?h?n tarkemmin kuvanneet persoonaansa. Eli t?ss? v?h?n kuvailevampi viesti minusta (voi kun proosallista).

Olen siis 26-vuotias ja syyskuun lopulla Melbourneen muuttava nuori (jo jaa... miten sen nyt ottaa) nainen. Muutan belgiasta kotoisin olevan poikayst?v?ni luokse Melbournen Melvern East nimiseen kaupunginosaan (ei ole hajuakaan millainen kaupunginosa kyseinen paikka on... aika rauhalliselta tuntui kun siell? k?v?isin ja tulevan kotini n?in liven?). Poikayst?v?llenikin kaupunki on uusi kokemus, koska h?n on asunut t?h?n asti (viimeiset 4 vuotta) Perthiss?, joten yhdess? l?hdet??n tutustumaan uuteen kotikaupunkiin, h?n jo kes?kuusta ja min? sitten vasta syyskuusta. Innolla odotan tulevaan el?m?nmuutosta.

Tulen maahan n?in ensi alkuun working holiday -viisumilla kun en ole keksinyt muutakaan vaihtoehtoa (jos on jotain muita ideoita niin viel? voin vaihtaa :). Jos sitten vuoden j?lkeen haluan / haluamme j??d? niin konsultoin varmaan teilt? konkereilta, ett? mitk? ovat vaihtoehdot. Se jo tiedet??n, ett? naimisiin voi aina menn? :hahhaa Poikayst?v?ni saa australian kansalaisuuden vuoden p??st? joten sitten on valinnan paikka.

Tarkoitus olisi l?yt?? jotain kulttuurialan p?tk?t?it? t?lle ensimm?iselle vuodelle; festareilta, museoista, teattereista. Saa n?hd? miten k?y. En tied? miten 3 kuukauden ty?suhde innostaa palkkaamaan ket??n t?lt? alalta. J?? n?ht?v?ksi.

Kovasti olen seurannut keskustelua lentolipuista, viisumeista ja muista. Pit?? kyll? sanoa, ett? t?m? palsta on TODELLA tarpeen nyt ja varmaan tulevaisuudessa. Viestej? tosin on niin paljon ja mist? tahansa aiheesta, ett? huomaan hukkuvani sivupoluille todella helposti.

:eye:

Koska parisuhteemme miehisempi osapuoli on paljon matkoilla ty?ns? puolesta tulen varmasti kaipaamaan teit? hengenheimolaisia jatkossa joten tulette varmasti kuulemaan minusta.

Zende

Hei Hennu,
Kiva kun esittelit itsesi!  Tervetuloa vaan Melbourneen, Malvern East on minunkin tietojeni mukaan rauhallista ja mukavaa seutua, enimmakseen ehka perheellisten asuttamaa.

Tukea ja seuraa on varmasti saatavilla sitten kun tanne saavut.  Esim. minulle voit laittaa U2Un jos haluat tavata, ja olet tietysti tervetullut mukaan milloin porukalla tavataan.

Sama patee muuten muihinkin uusiin Melbournen asukkeihin, siis toivottavasti kukaan ei saiky U2U'lla yhteyden ottamista taalla dunderissa kirjoittelun lisaksi.

Intoa muuton suunnitteluun, Hennu!

Zende

Tuipa

Tulipa tuossa mieleen, etten tainnut koskaan esityell? itse?ni, vaan heti vaan laukomaan mielipiteit? :-) Parempi my?h??n...
Eli melkein 33-v, aussimiehen per?ss? matkattu Tukholman kautta Melbourneen, jossa jo 5 vuotta. Kotona pieni 2-v tytt?, muuten kiirerss? pit?? tutkimus/opetus yliopistolla (biomekaniikkaa)

Zende

Kiitos kaikille eilisissa Suomi-Seuran juhannustansseissa mukana olleille!

Mulla ainakin oli oikein hauska ilta - jos illan revakkyytta mitataan puhumisesta/huutamisesta johtuvalla kurkkukivulla, olikin paras ilta moneen vuoteen! :D

Luulen, etta muutkin viihtyivat, silla monella ei ainakaan ollut kiire sannata kotiin heti ruuan jalkeen, mika on hyva merkki.  (Tai ehka eivat uskaltaneet lahtea siina pelossa etta matkalla ovella kaapattaisiin tanssilattialle... :-)  

Puolalaisen humppaduon saestyksella ilta sujui leppoisasti, ja suomalaiset laatikkoruuat ja palapaisti maistuivat.  Mansikkakakkuakin oli.  Mina kerkesin humpallekin, mutta eihan siita oikein mitaan tule kun ei ole suomalaisen peruskoulun pakollista tanssikurssia kaynytta viejaa... :)  Oliskohan tassa ideaa - humppa, valssi ja tangokurssi melbournen suomalaisten miehille?!? Hih! Latino ja salsa alkaakin olla jo niin vanha juttu, etta olisi aika aloittaa uusi trendi ;)

Suomi-seuran aktiivit olivat kuulemma kovin mielissaan kun meita nuorempia oli kahden poydan taydelta, ja muutamia ripoteltuna saliin senkin lisaksi.  Tutustuin 6-7 uuteen itseni ikaiseen, mika nostaa tuntemieni Melbournen suomalaisten luvun kahteenkymmeneen!  Hienoa, ottaen huomioon, etta puolivuotta sitten luulin meita olevan vain 3-4! :)  

Ja tasta kiitos kuuluu Dundernewsille!  Mikali sivustojen tarkoitus on ollut edistaa australian suomalaisten yhteydenpitoa yms. olette onnistuneet loistavasti ainakin taalla Melbournen suunnalla!  :XXXX  

Tapaamisiin,

Zende

riaapa

Senjalle iso kiitos p?ytien j?rjest?misest?!! :god: :god:

Oli oikein hauska ilta, ja uusia tuttavuuksia niin paljon ettei kaikkien nimi? mill??n muista. Koko ilta meni l?rp?tellen, ja silti huomasin etten ehtinyt edes kaikkien meid?n p?yd?ss? istuneitten kanssa kunnolla jutella.

Tuo tanssikurssi on muuten hyv? idea!! Mutta mist?s opettaja? Parketilla n?kyi kyll? monta varsinaista partaveist?, mutta suostuisivatkohan nuo opettamaan meillekin? Vaikka olen tanssikurssin jos toisenkin k?ynyt, niin aina ne taidot p??see ruostumaan niin ett? oppien verestys voisi olla ihan paikallaan.

Seuraavaksi n?kyi Melbournen suomiseuran ohjelmassa olevan karjalanpiirakoiden leipomiskurssi hein?kuun alussa (oisko ollu kymmenes p?iv?...). Sinne vaan ja anopit mukaan my?s, opetus on kuulemma kahdella kielell?! Lis?tietoja saa Annelilta, jonka yhteystiedot l?ytyv?t Dunderin p??sivun kautta: Osoitteita: Suomiseurat: Finnish Society of Melbourne...

Viel?k?s Hannes ja Flora ovat juhannusjuhlia vailla ensi viikonloppuna? Pit?isik? yritt?? tavata vaikka jossain baarissa/pubissa? Isoja juhlia ei ehk? t?h?n h?t??n j?rjestet?, mutta voihan sit? muutamalla k?yd?...? :XXXX :XXXX

Riina.
Riina

Hennu

Hmm... ainakin yksi omasta mielest??n tanssitaitoinen :) on tulossa sinne Melbournen suuntaan siis syyskuussa (kuten jo tii?ttekin). Olen t?ss? harrastanut kansantanssia viimeiset 9 vuotta, eli hallussa on humpat ja valssit, sottiisit ja hambot ja muut paritanssit (paitsi siis ei nuo lattarit ja muut "uudemmat" h?mp?tykset). S?est?j?kin tanssitunneille voisi l?yty? tuosta minun partneristani (jonka luokse siis muutan), se kun soittelee hanuria ja taitaa my?skin valssit sun muut.

Eli eik?h?n mietit? tosissaan sit? tanssikurssia syksyll? niin voisi sitten tanssit sujua sutjakasti seuraavissa juhannusjuhlissa. Eli jonkinlaista opetusta voisi t?lt? suunnalta olla luvassa jos ette ihan ammattilaista kaipaa.

J?tet??n hautumaan... ;) (hmmm.. mit?h?n tuli nyt luvattua :hahhaa)

Zende

Hennu, tamapas kuulostaa lupaavalle!  Kun viela saadaan tarpeeksi innokkaita mukaan, minusta tassa on ihan oikeesti ideaa!  Zende

LauraK

Apua! Pakotin ukkoni tanssikurssille kerran ja k?vimme siell? tasan kaksi kertaa, kun minulla onnettomalla paloi p?reet niin monta kertaa :) Voisi luulla ett? ukkoni jalat on puusta! *hih* Mutta asia on kuitenkin harkinnassa, sill? silloinhan min?kin olen ollut jo Melbournessa pari kuukautta :)

sanna77

Tervetuloa Laura minunkin puolestani t?nne Melbourneen.

Luulen ett? meid?n k?visi samalla lailla tuon tanssi kurssin kanssa...:hahhaa

Sanna

Zende

Plagiaroimpa tahan Suomi-lehden artikkelin Melbournen juhannustansseista, mikali joku haluaa viela muistella mukavaa tapahtumaa.

Melbuournessa enemman vipinaa kuin vuosiin!
Mahtavat juhannuksen illallistanssit koettiin Melbournen Suomi-talolla.  TUpa oli taynna vakea ja juttu kulki niin, ettei vuosiin ole sellaista porinaa ollut.  

Oli hauska tavata niin paljon uusia nuiria suomalaisia ja heidan ystaviaan.  kanta-asiakkaat ihmettelivat, etta mista he ovat tanne tupsahtaneet.  No, ne nykyajan nettisivut tuottaa ihmeita (Niin Jaaks :god: )  ... ... ...

Valilla pistettiin Suomi-talolla piirileikiksi orkesterin johdolla.  Orkesterin takana oli upea Pirkko Raman maisema, oltiin kuin Suomessa jarven rannalla, kokko vain puuttui.  Emannat keittiossa touhusivat, ja tarjolla oli tosi hyva suomalainen ateria.

Melbournen Suomi-seura on saanut apurahoja, joiden turvin taas pystytaan toimimaan.

Suositut biljardimestaruuskilpailut jarjestetaan 25.7. aj Molkyn pelaaminen aloitetaan rysayksella 8.8.  Tulepas kokeilemaan mita se Molkky oikein on!  Tervetuloa kaikki mukaan, toivoo MSS:n sihteeri.

Zende

Zara

Haa, löysin tämän viime vuotisen keskusteluketjun, joten nyt kysyisin siellä Melbournessa touhuavilta...
Onkos tänä vuonna tiedossa yhtä kivat juhannusjuhlat kuin viime vuonna? Meitä nuorempaa väkeäkin oli silloin niin paljon liikkeellä (kiitos Senjan ja muiden). Olenkin nyt ollut melkein vuoden pois Australiasta, lähdin juuri noiden juhannusjuhlien jälkeen Suomeen ja nyt palaisin sopivasti juuri ennen juhannusta taas Melbourneen (tällä kertaa oikein merirahdin kanssa!).

Eli jos olette taas sinne kokoontumassa, ilmoitelkaa vähän ajankohtaa yms. and you can count me in too! :D

Ja suurkiitokset järjestelytoimikunnille!

Paula

Terhi

Heippa Paula!

Vau - oot siis tulossa pysyvasti takaisin! Hienoa:)

Eikohan Suomi-talolla taas juhlita juhannusta perinteisesti - onko paljon nuoria lahtemassa mukaan???

Hennu

Juhannusta juhlitaan perinteiseen tapaan ja mita enemman saadaan nuorta porukkaa mukaan sen paree. Ainakin vapusta paatellen innokkaita loytyy. Itse olen toivottavasti talla kertaa paasemassa. Palaan Suomesta paria paivaa aikaisemmin (vain lyhyt visiitti talla eraa).

Eli siis kaikki joukolla mukaan. Valitettavasti mulla ei nyt ole edessa tarkempia tietoja tapahtumasta mutta jos jollakin on niin laittakaa tanne ihmeessa. Jos ei muuten niin parin paivan paasta paasen minakin omiin tiedostoihini kasiksi.

Juhannusta odotellen...

Zara

Moi Terhi,

Joo, rahti lähti kohti Melbournea pari viikkoa sitten ja itse lähden täältä Suomesta vajaan 3 viikon päästä, eli vähiin käy aika täällä Suomen alkavassa suvessa. Täytyy sit tavata, kun oon taas sillä puolen maapalloa!

Hennu,
kiitos informaatiosta ja toivottavasti sinulla on mukava Suomen reissu, täällä on jo niin valoisaa ja vihreää!

Paulitza

Hei,
Tietääkö joku fiksumpi jo vietetäänkö Melbournen Altonassa Juhannusjuhlia? Mikä on ajankohta? Pitääkö johonkin ilmoittautua?

Kiitos paljon.

eevis

Paulitza ja muut,

Altonan juhannusjuhlat vietetaan Suomi-talolla perinteiseen tapaan juhannuslauantaina (25.6.) klo 19 (ruokailu alkaa n. 19.30). Liput/illalliskortit maksavat $25 ja niita voi kysella viela oveltakin, mutta suositeltavaa olisi varata lippunsa etukateen, sen voi maksaa sitten vasta tullessaan paikalle. Lippuvaraukset: Pirjo ja Jori Tossavainen p. 03-9551 4757
Dees - We will bloody bounce back!!!

pohjomi

Melbourneen 2 viikkoa sitten kotiutuneena olisin kiinnostunut juhannuksen jälkeisistä suomalaisten tapaamisista.  Onko suunnitteilla mitään kokoontumisia loppuvuodelle?

Suomi-talosta olisin myös kiinnostunut. Ymmärsinkö oikein, että sieltä voisi ostaa suomalaisia elintarvikkeita? Onko talolla joskus tapahtumia, joihin voisi tuoda australialaisia tuttavia maistelemaan suomalaista perinneruokaa tai ihmettelemään suomalaista kulttuuria? Miten Suomi-talo on auki?

Olen 26-vuotias, alunperin oululainen nainen, joka asustelee täällä Melbournessa seuraavat 12 kk. Asun aussiperheessä Lower Plentyssä, enkä tunne kaupunkia vielä juuri lainkaan. Eipä tule yksinään oikein lähdettyä kiertelemään, joten jos tiedossa on tapahtumia tai kokoontumisia, niin ilmotelkaa ihmeessä :)

Zende

Tervetuloa Melbourneen Pohjomi!  Suomitalosta osaa ehka joku muu kertoa tarkemmin, mutta suomalaisia ruokia saa ainakin suomalaisen seurakunnan talvimarkkinoilta Heidelbergista lauantaina 6.8. klo 10.-12.00. Katso tarkemmat tiedot "Lukijoiden Ilmoitustaulu" palstalta.
Zende.

eevis

Pohjomi :D

Meidan "nuorisotoimikunnan puheenjohtaja" :roue on hiukka kiireinen talla hetkella, joten ei ehka dunderia edes muista talla hetkella, mutta yritanpa mina jotain Suomi-seurasta ja -talosta riipustella...

Eli Suomi-talo on auki oikeastaan vain kun siella on jotain tapahtumia. Siella on kylla kuoroharjoituksia ja painonvartijoita ja napatanssijoita sun muita muina aikoina, jolloin sisalle paasisi ehka hiukan kurkkaamaan, mutta suosittelisin jotain Suomi-seuran tapahtumaa, jolloin myos Suomi-kauppa on auki. Ja sielta Suomi-kaupasta loytyy sitten vahan vaihdellen suomalaista karkkia (suklaata, salmiakkia, lakua), ruotsalaista sillia (what's up with that???), sinappiakin muistaakseni, nakkaria taisi olla, jne. jne. Ja tietty sita Presidenttia... :D

Talolla on mm. vappuna, juhannuksena sun muina juhlapaivina aina jotkut kinkerit, ja siella tarjotaan aina aivan loistavaa suomalaista kotiruokaa. :peukkuy Ja baari on auki. En ole nyt itse ollut pitkaan aikaan tapahtumissa mukana, joten en tieda mita seuraavaksi tapahtuu, mutta viime vuonna kai lokakuussa oli "kevatkauden avajaiset", joissa Suomi-poppi soi ja oli hyvaa ruokaa ja vapaata jutustelua. En tieda onko tallainen tana vuonna odotettavissa, mutta yleensa kaikki tapahtumat mainostetaan myos taalla dunderissa, joten pidapa silmat auki... No tassa jotain tarinaa, kysele lisaa jos tulee jotain mieleen! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!

Hennu

Hmmm... Eevis... luen edelleen palstaa vaikka kiireinen olenkin :hahhaa

Eli talla hetkella ei ole viela tyon alla mitaan erityista tapahtumaan Suomi-talolla. Mutta myohemmin on luvassa varmaankin nuo kesakauden avajaiset (laitetaan suunitteluun) ja ehka myos leffailtoja. Jos jollakin on ideaa mita haluatte tehda niin EHDOTTOMASTI otetaan ehdotuksia vastaan. "Nuorisotoimikunta" aktivoituu tarpeen vaatiessa.