Muutto Adelaideen keväällä 2007

Aloittaja Hessu, marraskuu 30, 2006, 05:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hessu

Hei!

Nyt se saapui, skilled migration viisumi!
Muutto on nyt mielessä ja muutama kysymys:

-onko täällä palstalla Adelaiden seudulla asuvia suomalaisia?
-voitteko suositella jotain mukavaa ja siistiä Adelaiden kaupunginosaa jossa suomalainen pariskunta tuntisi olonsa kotoisaksi? Tällä hetkellä asumme kehä3:n sisäpuolella täällä Suomessa ja meillä ei ole lapsia.
-kuinka aktiivinen suomiyhteisö Adelaidessa/South Australiassa elelee? Mitä puuhaatte yhdessä?
-mistä kannattaisi ensimmäiseksi lähteä hakemaan töitä, toinen meistä on graafinen suunnittelija ja toinen tekee koulutuspäällikön hommia tällä hetkellä.
-Oletteko itse isoissa firmoissa töissä, onko helppo päästä töihin?
-Kuulimme että paikalliset kuuluvat melko paljon erilaisiin Clubeihin, minkätyyppisissä clubeissa yleensä kolmekymppiset viettävät vapaa-aikaa?

Toivottavasti viesti tavoittaa teidät, jotka asutte ja teette töitä Adelaiden suunnalla!

Eipä muuta kuin kuulumisiin,

Hessu:?

Silppu

Onnittelut Hessu viisumin johdosta! :XXXX

Sisukkuus ja päämäärätietoisuus palkitaan lopulta!

Silppu

Georgk

Hessu,

Laitoin U2U:ta.

Georgk
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don\'t.

McMaster

Terse!

Pitkästä aikaa tuli taas täälläkin sivustolla piipahdettua. On jo tovi viime vierailusta. Eli on täällä Adelaidessa ainakin minä :) Juu kyllä täällä suomiseurakin on, itse en ole heidän tapahtumissa kertaakaan käynyt, pitäis varmaan.

Itse muutin Adelaideen kolmisen vuotta sitten. Töissä olen ollut koko tämän ajan. Oli itseasiassa paikka jo valmiina ennen kuin tänne tulin joten ei tarvinnut etsiä työtä, joten sillä saralla en oikein osaa auttaa.

Adelaide on ihan mukava pikku kaupunki. Vaikkakin itseäni ainakin silloin tällöin pistää hieman ärsyttämään kauppojen aukioloajat arkipäivisin. Ruokakaupat on kyllä useimmiten auki tuohon 8-9 illalla, mutta lähestulkoon kaikki muut "erikoisliikkeet" sulkevat ovensa viimeistään 17.30. Joka siis tarkoittaa sitä, että jos töissä käyt on sinulla yksi päivä viikolla ja viikonloppu jolloin voit edes harkita muuta kuin ruokaostoksia. Torstai on "late night shopping" kaupungin ulkopuolella, ja CBD:llä se on perjantaina. Itse asun Paratiisin (Paradise) kaupunginosassa, ja ihan mukavaa aluetta tämä ainakin on. Asuin Adelaiden keskustassa ensimmäisen vuoden. Käteväähän se on siellä toki asua, mutta kallista myös.

En nyt tässä sen enempää jaarittele, ei muuta kun tervetuloa Adelaideen, ja toivottavasti viihdytte!


Sami

Hessu

Juu ja kiitoksia tiedoista,

Kävimme tuossa lokakuussa viikon mittaisella kierroksella Adelaidessa ja sen ympäristössä (vähän niinkuin tarkastuskierros, että mihin ollaankaan menossa...:roue), ja totta kyllä hieman kummastelimme, kun kaupat sulkivat ovensa melko hanakasti aikaisin. -Samantyyppinen ilmiö on myös ollut näkyvillä Brisbanessa ja Sydneyssakin -tosin oletimme Adelaiden suhteen että keskustan ulkopuolella olisi edes jotain auki myöhempään...  ainakin baarit ja pullokaupat taitavat pitää ovet auki...:P

Aika kuluu nyt muuttojärjestelyitä tehdessä ja näillä näkymin laskeudumme paikan päälle helmi/maaliskuussa.

Hessu

Hessu

löysin muuten oheisen siten, jossa on ohjeita Australiaan muuttoon, ym.
 http://www.livingin-australia.com/

-Hessu