onko muita melbournessa!

Aloittaja eeva, elokuu 31, 2006, 16:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eeva

moi

nyt kuuden vuoden melbournessa olon jalkeen olen miettinyt etta ehka olisi hyva etta olisi vahan suomalaisia kavereita myos taalla, australialaisen miehen ja hanen ystaviensa lisana... Siis, onko muita 20-30 veeita melbournessa jotka haluaisivat vaikka tavata kerran kuussa illan istujaisia varten?

TiinaA

Hei, Eeva!

Miten olis vanha kunnon Suomi-seura? Siellä voi tutustua kaikenikäisiin (mitä kautta sitten löydät kanavan haluamaasi ikäryhmään). Esim pesis/kesäkauden alkajaiset ovat 12.11 klo 10, jonka jälkeen on grillausta, juttelua, rentoa oleilua.
Jos lähetät sähköpostiosoitteesi mulle tiina. ayris @  gmail.com, voin lähettää heidän viimeisimmän tiedotteen (vaikken seuran "riveissä" virallisesti olekaan kuin jäsenenä).

Suomi-koulu järjestää leirin 26-29 lokakuuta - siellä on mahdollisuus tutustua kenties tuon kolmenkympin 'paremmalla' puolella oleviin perheisiin. Muutenkin Suomi-koululle voi tulla tutustumaan, koulupäivät selviävät nettisivuilta http://home.vicnet.net.au/~finsmelb/welcome.htm

Olen muuten sitä mieltä, että tuttavuuksien rajaaminen tiettyyn ikäryhmään on aika suomalainen piirre. Kannattaa olla ennakkoluuloton! Itse kuuluin Englannissa asuessani paikalliseen suomalaisten naisten ryhmään, joka tapasi kuukausittain. Seniorimme oli yli 80-vuotias, aktiivinen ja mielenkiintoinen leskirouva, mieli terävä kuin partaveitsi. Häneltä kuulimme kaikkein hauskimmat ja mehukkaimmat tarinat!

Mutta muuten kokemukseni on sama - ulkomaille muutettuani en ollut moneen vuoteen kiinnostunut suomalaiin tutustumisesta.  Mikähän siinäkin oli...

Terkuin
Tiina
Melbournessa 10kk

sanni

Moi Eeva,

Yritetaan vain jarkata jotain, olis kiva tavata lisaa Suomi-poppoota lahiaikoina. Mullakin on jaanyt Suomi-sosiaalielama vahemmalle ja Altonan Suomi-talo on liian kaukana taalta katsoen (nimim. ajokortti toistaiseksi viela ajamatta). Seuraavat pari-kolme viikkoa olen pahasti kiinni toissa, mutta sen jalkeen alkaa aiskaloma, joten aikaa on sitten enemman. Oliskos muilla kiinnostusta/aikaa menna vaikka lounaalle/kahville tms? Mun masun takia en lahde mielellaan mukaan pub crawliin, mutta kaikki muu kay kylla hyvin... Ideoita, anyone?

Tuipa

Lounaalle mekin voitaisiin tulla mukaan. Ja nayttaa silta etta ilmatkin vahitellen lampenevat, eli olisikohan joskus taas piknikin paikka? Ruohomatolla kkun on ennekin jarjestetty mukavia tapaamisia (kuulemma!!! ITse en ole koskaan paassyt paikalle...) Puistojahan riittaa - Botanical gardens, alexandra gardens, fitzroy gardens yms yms. Ehka joku lokakuun viikonloppu??

sanni

Lokakuinen piknikki kuulostaa oikein hyvalta. Mulle sopii kaikki viikonloput. Kattellaan saatilannetta ja valitaan joku ihanan kaunis ja aurinkoinen la tai su :D
Mitenkas Eeva ja muut? Oisko toi piknikki mitaan?

Manna

Hei odottakaa mua!
Olen muuttamassa Melbourneen syyskuun lopulla australialaisen mieheni kanssa, ja tapaisin mielellani muita suomalaisia.  Jos lokakuussa tapahtuu, niin paaseehan mukaan?

riaapa

Piknik saa minunkin ääneni!!!

Keep us posted! :D

Ai niin ja tervetuloa Melbourneen Eeva ja Manna!
Riina

eeva

Sopii Loka kuu myos tanne. Entas jos mentais sinne Melbourne Zoo Jazzi illalle piknikin kanssa ja tavataan siella... sinne vois raskaana olevat myos tulla. Me mentiin sinne viime vuonna ja ne on tosi hyvia iltoja... Odotetaanko etta ilmat lampenee ja sitten uudelleen yhteytta???

Tuipa

Nuo Jazzin ovat tammi-helmikuussa, pe-su. Me kaydaan siella aika usein, kun kerran ollan Fotz jasenia. Mutta tammikuuhin on pitka aika - toisaalta sanni ei enaa silloin ole raskaana...:) Ehka nyt kuitenkin aikasemmin, etta sanni paasee istumaankin...
Nuo lokakuun viikonloputkin rupeaa vahenemaan, eli ehdotanpa tassa samalla paivaa; Su 15.10 12 pm -> Paikka? Kyllahan me voidaan menna elaintarhaan jo tuolloin, mutta ei ole ilmaista. Mitenkas ihan vaan Alexandra gardens? Katsotaan tarkempi paikka myohemmin.

eeva

moi
Ai niin, unohdin etta ne vasta alkaa niin myohaan!!!
lokakuu 15 huono mulle, olen Gold Coastilla se viikonloppu. Entas lokakuu, La 21 tai Marraskuu 11?:sormetr

Tuipa

Tuo lokakuun 21. on viela vapaana, mutta tuo marraskuun lauantai saatta menna laukkakisoissa....
Voidaanhan me tietty tehda pic nic myos Melbourne cupiin, mutta sitten taytyy kylla menna ajoissa... Ja todella tietaa kuinka monta on tulossa. Mutta jos Miss Finland on suosikki heppana mukana, niin sittenhan olisi hyva syy ottaa Suomen lippu maamerkiksi :roue

sanni

Lokakuun 21. sopisi minulle paremmin, marraskuu kun me vietetaan QLD:ssa. Ja kaikki paikat sopii mulle hyvin (kunhan paasen istumaan:P).

Tuipa

OK, sovitaan sitten etta 21.10 klo 12 alkaen Alexandra gardens.
Sanni, me voidaan tuoda sulle tuoli :roue
Ja sitten vaan sana kiertamaan!

eeva

OK,

ma olen valitettavasti nyt sina paivana toitten kanssa on-call, tama muuttu viime meilauksen jalkeen, mutta toivottavasti voin tulla!!!Ainakin yritan,,, missa siella olisi hyva tavata? ja tudaanko vaan kaikki piknik ruokaa, vai mennaanko jonnekin syomaan? Ma yritan lahettaa mannalle sahkopostin etta ne tietaa tulla myos jos ei hanesta kuulu ennen sita viikonloppua.

sanni

Jep, yritan saada myos Pirittan mukaan, vaikka se on varmaan toissa silloin... Tuodaan omat evaat nyyttisperiaatteella mukaan ja nautiskellaan, vai mita?

sanni

Pirittakin on tulossa, kivaa!
Tuodaanko ruokaa ja juomaa suunnitelmallisesti, vai kaikki vain tuovat mita huvittaa? Entas juomalasit/lautaset jne?
Kuinka tan sais jarkevasti jarjesteltya (ehkei kandee kayttaa tata palstaa noihin syomisten ja juomisten harkitsemiseen) ja ketkas ovat nyt sitten tulossa?
En malta odottaa! Fingers crossed, etta on kaunis paiva sitten!

riaapa

Meillä on vielä epävarmaa ollaanko Melbournessa tuona viikonloppuna, mutta jos ollaan, niin varmasti paikalle tullaan!

Eikös lasien ja lautasten suhteen ole paras että jokainen tuo omat?

Ja kerrataas vielä sekin, että missäs tuo Alexandra Gardens on? Onko se se Spring streetin lähellä oleva puisto? (Menee sekaisin kun noita puistoja on niin monia...) Ja miltä kulmalta kannattaa lähteä Suomi-piknikkiä etsimään?

Riina.
Riina

Tuipa

Omat sapuskat, lautaset yms.
Alexandra gardens on periaateessa viheraluealue yarra joen etelapuolen, princess bridgelta itaan. Eli se puistoalue siina soutuklubien takana, missa moomban aikana on kaikki tapahtumat. Mikas olisi hyva maamerkki, etta loydetaan samaan paikkaan... Taytyypa kayda katsastamassa ennen H-hetkea, hyva lounaslenkki...

Josephine

Heips,

Täällä yksi tuore Melbourneen muuttanut, pääsekö mukaan piknikille? Niin ja saako ottaa miehen mukaan?

Muutenkin olisi kiva tavata muita Melbourneen eksyneitä suomalaisia. Kuka osaa kertoa miten Suomi-seuran jäseneksi pääsee? Tahtoisin postituslistoille mukaan...

- Johanna

riaapa

Tervetuloa Melbourneen Johanna!

Kuten tuolla ylhäällä mainittiin, niin miehet mukaan vaan, saavatpahan jutella englanniksi kun tytöt pulputtaa suomeksi... Tuipa tai Hennu varmasti mielellään kertovat Suomi-seuran jäsenyydestä.

Me ei muuten päästä tulemaan ensi viikonloppuna, kun ei olla Melbournessa. Harmi kyllä, olisi ollut kiva tavata muutama uusikin naama! (ei sillä että "vanhoissa naamoissa" mitään vikaa olisi...) :P

Viettäkäähän kiva piknikki! Toivottavasti ilmat suosii.
Riina

eevis

Josephine :D

Kyllä sinut varmasti tuolla piknikillä viimeistään rekrytään Suomi-seuraan mukaan :D, mutta liittyminen onnistuu myös puhelimitse:

LainaaAlkuperäinen postittaja eevis
Soita suoraan Suomi-talolle 93984143 ja Kimmo hoitaa asian! Tai sitten melkein missa tahansa Suomi-seuran tapahtumassa paikan paalla. :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


Aliina

Hei kaikki!
Oon juuri saapunut kaupunkiin vkonl ja olo on hiukka orpo, kaverit ois kiva :D
Saako tulla mukaan picnicille?

Terveisin Aliina

sanni

Jeps, kaikki uudet ja vanhat mukaan vaan - ja tervetuloa seuraan!
Ajattelin, et jos treffattais sen 'tahtikukka-astelman' liepeilla, boat shedien puolella sitten kahdentoista aikaan lauantaina? En ole kaynyt katsastamassa paikan paalla, etta kuinka hyva kohtaamispaikka se on, mutta tuossa kartalta se loytyy keskivaiheilta:

http://203.26.235.226/permits/parks/printpage.cfm?pid=148&pop=true

Vai Tuire, loysitko jonkun paremman kohtaamispaikan?

Ma voisin ottaa mukaan vaikka pienen Suomen lipun, niin meidat tunnistaa. Ja sit mun mieleton mahakumpu on kans myos hyva maamerkki!

Tuipa

Hei Sanni,
Toi on ihan hyva paikka, koko tuo alue on yhta nurmikkoa.
Nuo Suomen liput voisivat olla kylla hyva juttu, minakin voin ottaa omani mukaan!
Kiva, etta tulee uusia naamoja paikalle, toki vahojakin - Riina, harmi etta ette tule. Taytynee nahda ihan muten vaan...

P?iviliini

Hei kaikki,
Täällä vielä yksi joka haluaisi liittyä mukaan picnic'lle:) Olen myöskin muuttanut Melbourneen reilu kk sitten ja olisin tulossa ilolla mukaan! Tuon vauvan ja ehkä myös miehen mukanani, toivottavasti sopii! Ja toivottavasti aurinko paistaa lauantaina.

: Päivi

sanni

Moro,

Eilen huolissani katselin saatiedotusta: 18 astetta ja showers clearing. Toivottavasti ollaan onnekkaita - ja sita paitsi noi saatiedotukset ovat menneet metsaan muutenkin viime viikkoina, ainakin noiden sateiden osalta. Otan kuitenkin varmuuden vuoksi vedenpitavan alustan mukaan, ettei peput kastu. Ja mehan ei olla sokerista tehty! Eipa ainakaan kukaan saa auringonpistosta tai palovammoja  :P

Munkin mies tulee mukaan, eli tuokaa vain sille juttukavereita, ettei sen raukan tarvii huokailla ja katsella kelloa tylsistyneena vasta kun me paastaan alkuun!

P?iviliini

Toivottavasti aurinko paistaa, mä en ehkä pääse tulemaan jos sataa, sillä oon ottamassa vauvan mukaan. Mun mies kun tekee remppaa koko päivän (että päästään joskus muuttamaankin..:) ja anoppi ei pääse beibisittaamaan lauantaina, joten pidetään peukkuja että sää suosis!

Päivi

Hennu

Ilmoittaudun minakin!!! Ja toivottavasti saa miehenikin mukaan.. lisaa englanninkielisia joukkoon riemuisaan :)

Niin ja tietoa Suomi-seuraan liittymisesta saa minulta ja tietenkin myos Tuirelta. Suositellaan lampimasti :hahhaa

Ei mutta ihan tosissaan. Olen miettimassa juuri uusia toiminta muotoja Suomi-seuran puitteissa, meille vahan nuoremmilla, joten jos on jotain ideoita mita haluisitte Suomi-seuraan puitteissa tehda niin tulkaan juttelemaan...

MUTTA siis ensisijaisesti tulen kylla nauttimaan aurinkoisesta saasta (toivottavasti), hyvasta ruuasta ja tietenkin hyvasta seurasta (takuuvarma juttu!!!)

Siella nahdaan!!

P?iviliini

Voi harmi, mä en pääse näillä näkymin tulemaan, meillä on remppa mitä pahimmillaan kun maanantaina pitäis VIHDOIN viimein päästä muuttamaan!! Mutta nauttikaa te muut picnicistä ja toivottavasti jotain toimintaa olis myös hyvin pian lähitulevaisuudessa jolloin pääsisin tapaamaan teidät kaikki.

Hyvät viikonloput kaikille.

Päivi

P?iviliini

Kattelin just tässä sääennusteen ja huomiselle luvattu 16 astetta j sadekuuroja - ootteko te vielä picnicin kannalla? Kyselen vaan tässä varmuuden vuoksi jos remonttihommilta pääsenkin mukaan...

Josephine

Heip,

Minä olen edelleen tulossa ja tuomassa siipan mukanani. Sää tosin näyttää aika kurjalta, joten miten olisi jos siirrettäisiin tapaaminen jonnekin sisätiloihin? Vai treffataanko vaan Alexandra Gardenissa ja suunnistetaan siitä sit johonkin jos sää ei suosi?

Tuipa

Tavataan vaan siella - kaikki eivat valttamatta kay netissa ennen tapaamista. Siita voidaan sitten siirtya hata tapauksessa johonkin muualle.

Arkkukari

Moro!

Tulossa reppumatkaajana Melbourneen ja ajattelin kysasta, etta onko teilla nyttemmin tapana kokoontua jonnekkin joka kuukausi?  Toisaalta nyt taitaa olla nuo Suomi-seuran jouluriennot ja kaikki sellaset kokontumiset.

Fabu

Heipa hei,

Asustellaan talla hetkella tammosessa jaetussa asunnossa tassa ihan keskustassa. Ainakin pari kuukautta olisi tarkoitus taalla oleskella ja olisihan se silla valin kiva tavata myos Suomi-ihmisia.

Missas muuten jengi mahtaa vuoden vaihtuessa vaikuttaa?

drifting

Hei

Laitoin sulle U2 viestin.
Olen uusi melbournessa ja ois mukava saada uusia ystavia.
Asun Fitzroyssa.

-Niina

riaapa

Tervetuloa Melbourneen Niina!!! :cool:
Riina

Hennu

Tervetuloa munkin puolestani!

Jos haluat liittya meidan "viralliselle" meililistalle niin laita U2U tulemaan... keraan osoitteita ja laitan sitten viestia kun on jotain toimintaa tiedossa. Vaikka kyllahan tata dunderiakin seuraamalla mainiosti pysyy karryilla. Mutta meilit tietenkin tavoittaa ehka paremmin.