Sää Cairnssissa tammi/helmikuussa

Aloittaja DickSmith, elokuu 15, 2007, 22:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

DickSmith

Moi!

Olen lähdössä lomailemaan Australiaan alkuvuodesta tammi- tai helmikuussa. Alustavasti olen ajatellut aloittaa lomani Cairnsista, josta lentäisin Sydneyhin ja Melbourneen. Töissä käyvänä taviksena en pysty maassa muutamaa viikkoa kauempaa oleskelemaan.

Siksi haluaisinkin tietää kannattaako Cairnssiin suunnata keskellä sadekautta? Great Barrier Reef kiinnostaa ja aika kortilla.

jounij

Kysyt makuasiaa: toiset tykkäävät sateesta ja toiset eivät. Foorumin hausta hakusanalla "sadekausi" löysin muun muassa tämän aiemman keskustelun, jossa Cairnsissa asuva Timo kommentoi samaa kysymystä näin:

Lainaus käyttäjältä: Timo - maaliskuu 29, 2007, 04:30
Lainaus käyttäjältä: jounij - maaliskuu 28, 2007, 10:59
Näin pääsee pakoon myös noin marraskuussa alkavaa tropiikin sadekautta.

Sen verran vain kommenttina, että tropiikin sadekautta ei välttämättä tarvitse lähteä pakoon. Minä en liene ainoa, joka näin ajattelee. Minusta, niin kuin muutamasta paikallisesta, joiden mieltä olen kuullut, sadekausi on vuoden parasta aikaa. Vaikka sataakin usein, ei silti aina, ja se taivaalta tuleva vesi on niin lämmintä, ettei se paljoa haittaa, ei edes töihin pyöräilyä. On ihan mukavaa kun ei aurinko jatkuvasti porota.

Sadekausi tosiaan alkaa noin marraskuussa. Tosin muutamana viime vuonna marras- ja joulukuu, jopa tammikuu, ovat olleet hyvin vähäsateisia ja aurinkoisia,  vuoden kuuminta aikaa. Ainakin Cairnsin seudulla suuremmat sateet ovat alkaneet vasta joskus tammikuun puolivälissä ja jatkuneet ihan huhtikuun lopulle.  Darwinista en tarkemmin tiedä, mutta sieltä tullut työkaverini kertoi, että siellä sataa vähemmän kuin Cairnsissa.

Mutta makunsa kullakin säiden ja ilmastonkin suhteen.


Tuumaa
Jouni
Canberra