Pyykin pesu

Aloittaja Anski, lokakuu 14, 2003, 03:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anski

Tämmöistä asiaa olen pohtinut, kuin pyykin pesu, enkä ole ainakaan huomannut, että asiasta olisi puhetta ollut. Eli miten se siellä hoituu? Onko hostelleissa mahdollisuus pyykin pesuun vai pitääkö alkaa nyrkkipyykille?!:??

headwind

Tähän lisäkysymys että löytyykö jenkkityyliin itsepalvelupesuloita (kakskytviis senttiä laaki)?

Dunderin terveys-, ruoka- ja kodinhoito-ohjeisiin perusteellisesti tutustunut ja niistä nauttinut (erityiskiitokset mette, Jaaks, Timo, jne!)

Headwind
Riku Aho

Jouko

Anski ja Headwind,

Pyykit saa pestyä varmasti, sillä kolikoilla toimivia itsepalvelupesuloita löytyy kaupungilta sekä luullakseni lähes kaikista hostelleista, hinnoista en tosin paremmin osaa sanoa...:??

Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

mette

Anski,Headwind & others :D

Katselin  hostellien websivuja ja kyllä heillä monilla näkyy olevan laundry facilities.
Ystävän tytön ollessa täällä (wh) Brisbanessa minä laitoin tekstaria tytölle,että tuo pyykkinsä tullessaan meille ,mutta hän sanoi hostellissa olevan koneet ja kuivaimet ym.Joten nyrkkipesuista ei ole pelkoa!

http://www.laundriesaustralia.com/aus1.asp?country=1

:o Suomessa sen sijaan nyrkkipesuun olisi turvauduttava ...sorry,there are no listing in Finland to display :(

Timo

Onpa tainnut olla täällä forumissakin aiemmin puhetta siitä, että Australiassa suositaan hyvin paljon pystyrumpuisia koneita, joista (monista) on turha yrittää etsiä pesuaine tai huuhteluainelokeroita. Pseuaineet heitetään vain rummun pohjalle, annetaan mennä vedenotto tyhjällä kuormalla itse vieressä valvoen, ja sitten lisätään pyykit pulveriveteen. Huuhteluainetta jos käyttää, pitää jäädä kyttäämään oikeaa hetkeä... Normaalilikaiset pyykit pestään usein kylmällä vedellä. Täällä kun kylmä hanavesi ei ole samaa kuin Suomen KYLMÄ vesi.
Automaattinen linkous sentään on noissa alkeellisimmissakin koneissa, ettei tarvitse sitä hoitaa käsipelillä ;)  

Meiltäkin löytyy itsepalvelupesula melkein joka ostarissa. Ainakin siinä 24 h laitoksessa, jota kerran katsoin oli edestä täytettävät koneet ja hinta oli sinnä viidestä seitsemään taalaan koneelliselta.

iskater

lahes kaikissa hostelleissa pesukoneet ja kuivausrummut. hostelleissa hinta yleensa 2dollaria pesu kuivaus yhden. mutta vaihtelua on. ja pesuainetta saat ostaa pienia paketteja hostelleista dollarilla. eli dollarin/pesu pesuaineesta. eli kannattaa miettia ostaako kahden kilon pesuainepakkaus supermarketista hintaan 2-6dollaria. sinna kun on niita pesukertoja aika paljon enemman. mutta sitten joutuu sita pakettia mukana kantamaan.
ja kuivaajia en enaa kayta, ulkona vaatteet kuivuu todella nopeasti.
ja onhan niita itsepesuloita vaikka kuinka. mutta niissa se hinta on aavistuksen korkeampi mita hostelleissa. halvin mihin olen tormannyt oli 3dollaria/pesu.