Sis?iset lennot

Aloittaja antti74, elokuu 12, 2003, 04:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antti74

Moro,

Olemme ottamassa 3 sisaista lentoa:

Sydney-Cairns
Cairns-Brisbane
Brisbane-Sydney

Tiedatteko saako paikallisilta lentoyhtioilta alennusta tai onko heilla olemassa "lentopassia/pakettia" useammalle sisaiselle lennolle?

-Antti
Antti

MH

qantasilla ainakin toimii sellainen ett? kun ostat lipun suomesta ja kerrot tuon reitin niin veloittavat lis?pys?hdyksest? ( helmikuu 2003) muistaakseni 85e/pys?hdys/henkil? itse olen todennut tuon toimivaksi eik? ole ollut mit??n ongelmia

Marko

antti74

Moro,

Puhutko euroista vai aussi dollareista?

-Antti
Antti

MH

85e eli olen ostanut liput qantasin suomen toimistosta joka l?ytyy Museokadulta Helsingist? jos oot jostain muualta niin soita 118 ja pyyd? qantas airways niin l?ytyy numero

jounij

Sis?isten lentojen ostaminen jo Australian ulkopuolelta (eli siis samalla, kun ostaa lentolippuja Australiaan) on yleens? halvempaa kuin paikan p??ll?. Poikkeuksena tietysti erikoistarjoukset, joista ei voi koskaan etuk?teen tiet??. Jos kuitenkin paikan p??ll? tulee mieleen ostella lis?? lentolippuja, niin kannattaa ottaa mukaan ne ulkomailta tulo-/paluuliput mukaan lipunmyyntitoimistoon. Niit? n?ytt?m?ll? saattaa viel? saada liput halvemmalla, kuin jos niit? ei olisi.


Vihjaa
Jouni
Canberra

Ozzy

:D No toihan on ihan kannattavaa sit hommata noit v?li lentoi suomesta ennen l?ht??. Mutta onks tietoo, ett? onko tossa 85 euron lipussa vapaasti valittava lentop?iv?? :??
Nimitt?in jos ei oo, niin sith?n se on aika j?ret?nt? suomesta valmiiksi hankkii lippui tietylle p?iville, kun eih?n sit? pysty viel? mitenk??n tiet?? miss? milloinkin on ja mit? on tekem?ss?... :nuttu:

antti74

Tervehdys,

Niinpa...
Tosin kun matkustetaan sinne juuri sesonkiaikaan niin pitanee varata liput ja paivat etukateen. Epailen, etta taytta on lentokoneissa ja hotelleissa joulun ja uudenvuoden tietamilla?

Soittelen tuonne Quantakselle ja infoan paljonko pyytavat lipuista...

-Antti
Antti

antti74

Valitettavasti alennusta lipuista voi saada jos lentaa Australiaan One World yhtion koneilla mihin Quantas kuuluu. Eli jos tulet muiden yhtioiden koneilla niin tata passia&alennusta et saa.

Turistihinnoista Quantisin suomen virkailija antaa 30% alennusta sisaisista lennoista kaikille, mutta tama hinta oli huomattavasti korkeampi kuin mita Quantas ja Bluevirgin nettisivuillaan informoivat.

-Antti
Antti

Jaaks

Antti :D

En tieda mita hintoja olet katsonut Quantas ja Virgin Blue taalla, mutta muista etta niita halvimpia lentoja on hyvin vahan ja vain tiettyina paivina ja taytyy bookata tiettyyn paivaan mennessa ja ainoastaan netista  :??:??

Raiwå

Antti :)

Jos tilaat Web special lippuja, muista ettet pysty niit? muutteleen mitenk??np?in.
Et ajallisesti, etk? reitillisesti.
Ostat linjalta paikan ja sitoudut sen k?ytt?m??n, Jos et, ei tule credittej? takaisin.

Mutta se onkin t?m?n halpalentomatkailun etuja :)


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

MH

Finnairhan kuuluu my?skin noihin one world yhti?ihin joten sill? alkumatka niin alennukset pit?is tulla Lentop?iv?t noissa kyll? on syyt? tiet?? etuk?teen jo lippua ostettaessa muuten voi joutua odottelemaan l?ht?p?iv?? ja vuodenvaihteen j?lkeenh?n (en muista tarkkaa aikaa) on kiinalainen uusivuosi jolloin noilta lennoilta on l?hes mahdoton saada paikkaa jos ei ole etuk?teen varannut

Marko

Jaaks

MH :D

Chinese New Year is the longest and most important celebration in the Chinese calendar. The Chinese year 4702 begins on January 22, 2004.

Chinese months are reckoned by the lunar calendar, with each month beginning on the darkest day. New Year festivities traditionally start on the first day of the month and continue until the fifteenth, when the moon is brightest. In China, people may take weeks of holiday from work to prepare for and celebrate the New Year.

Cheers
Jaaks
:XXXX:XXXX

Ozzy

Jaaks :)

Onks toi Kiinalainen uus vuos sitten nk."kova juttu" siell? ausseissa :??:??

Raiwå

Özzy ;)

Kiilaan tähän väliin pienen linkin kera :)




http://www.chinesefortunecalendar.com/2003.htm    





:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Ozzy :D

Se on kova juttu niilla alueilla missa asuu kiinalaisia enemmankin, niinkuin kaikki suurkaupungit.  Meilla Brisbanessa se kestaa ehka noin viikon oikein kunnon juhlia.

Meidan Paaministerikin (siis valtion) jarjestaa joka vuosi bileet kaupungin kiinalais vaestolle (kyllakin vain noin 1000 valittua henkiloa) mun tyopaikalla ja on tosi hyvat juhlat ; Dragon- Lion Dancing, Miekka tanssit ja paljon muuta perinteista kiinalaista.  

Me on yleensa kayty Chintownissa "uudenvuoden aamiaisella" sekin on kokemus se :D:D:D

MH

Ainakin sydney:n lennot ollut noihin aikoihin aika tukossa tulee sitten mitä reittiä tahansa ja itse kun olen noihin aikoihin useamman kerran sinne matkustanut niin koneessa 90% matkustajista aasialaisia

Jaaks

MH :D:D:D

Sorry, mutta suurin osa Ausseihin tulevista koneista tulee aasiasta ja joka kerta kun olen itse lentanyt oli sitten mika vuoden aika tahansa ne on aina taynna aasialaisia :??:??

Ainoa tapa valttaa suuria aasialaisjoukkoja on tulla NZ kautta, mutta se on vahan pidempi matka US ja Hawain kautta :??

MH

Joo niinhän se nykyään on ja ennen koneet ei ollut euroopasta tullessa täysiä jolloin saattoi jumbossa saada keski penkkirivin yksin käyttöön siinä oli hyvä ottaa unta pitkällään mutta kyllä noi kolmella viimeisellä reissulla on olleet aika täysiä ja tosiaan aasialaisten kansoittamia. Brisbaneen tullessa kyllä koneessa huomattavasti vähemmän aasian väkeä ja myös muissa kaupungeissa  sydneyssahän niitä sitten riittääkin. itse olen ollut kyllä noiden lentojen suhteen suoraviivainen eli suorinta ja nopeinta reittiä sinne ei jaksais lentää väärään suuntaan

Jaaks

MH :D

Nopein lentohan  (tai lyhin lentoaika) on varmaankin edelleen Tokion kautta :??
Finskin Singapore lento on lahella, mutta pari tuntia koneessa kauemmin.

Tokion kautta vaan maksaa huomattavasti enemman :( ja ainakin taalta Suomeen pain lennettaessa joutuu olemaan Tokiossa yon (sisaltyy lennon hintaan) mutta kuitenkin lyhin lentoaika :??:??

MH

Tokion reitti oli ainakin helmikuussa sellainen että siinä joutuu odottamaan tokiossa 10h itse olen suosinut Hki-Frankfurt-Singapore-Sydney/Brisbane reittiä koska siinä ei tarvi lentää "vanhalla pyykkilaudalla"(Raivon ilmaisu Finnairin koneista) kun vajaa kolme tuntia ja kentällä odotus ajat lyhyitä kokonaisaika sydneyhyn jotain 23h

antti74

Moro,

Täytynee ottaa riski ja varata netista "siirtamattomat" liput tietyille lennoille. Taytyy sitten vain reissata siella niin, etta pitaa noista tietyista paivista kiinni.

Netista kun katselin niin bluevirginilla naytti olevan halvimmat liput ja paikkoja oli viela joulun ja uudenvuoden tionoille.

-Antti

ps. Onko Sydneyssa muuten enemman kuin yksi lentokentta?
Euroopasta tulevassa lentolipussamme ei ole merkitty kuin Sydney maaranpaaksi, ja kun katselin jatkolentoja Sydneysta Cairnssiin niin ne oli merkitty Kings....jotain kentalta.
Antti

MiKaK

Kunhan tästä pääsen sinne lentelemään, niin joudun olemaan hongkongissa vajaat 12 tuntia lentojen välissä.. Onko mahdollista käydä "maissa" siinä välissä? :??

Vai pitääkö sitä sitten vaan hengailla siellä kentällä ja :nuttu: :XXXX :XXXX

jounij

Kaikki Sydneyn reittiliikenne lennetään yhdeltä ja samalta Kingsford-Smith -lentokentältä. Siellä on tosin erikseen ulkomaan ja kotimaan liikenteen terminaalit.


Vastaa
Jouni
Canberra

jounij

Hong Kongissa saa ja ehtii hyvin käydä maissa 12 tunnin aikana. Rahaa siihen tosin uppoaa aika hyvä summa. Pikajuna on nopein vaihtoehto. Tavallisella bussilla kestää toista tuntia keskustaan, pikajunalla ehkä (en ole itse käyttänyt sitä) parikymmentä minuuttia.


Kerran HK:ssa vuorokaudeksi pysähtynyt
Jouni
Canberra

Sheila

Jouni :D

Onhan Sydneyss? viel? tuo Mascot airportkin ;);)

riaapa

Mika,

Hong Kongin lentokentt?... en suosittele siell? hengaamista 12 tuntia.

Kuten on aiemmin tullut esille, vietimme viimeksi Melbourneen lent?ess?mme 3 p?iv?? HK:ssa. Well worth it. Mutta lentokent?st? j?i v?h?n huono maku suuhun. Onhan se uusi ja avaruusaikaisen n?k?inen, mutta lepotuoleja ei l?ydy juuri nimeksik??n, ja nekin ovat tietenkin koko ajan varattuja. Sen lis?ksi penkeiss? on k?sinojat, joten niillek??n ei voi oikaista pitk?kseen. Jos budjettimatkalaista unettaa, niin ainoa vaihtoehto on lattia.

Kahviloita ei my?sk??n l?ydy tarpeeksi, ja ne ovat hirrrrve?n kalliita. Minulla oli my?s vaikeuksia l?yt?? kasvisruokaa lentokentt?ravintoloista, ja p??dyinkin sy?m??n joitain (ylihintaisia) j??htyneit? mauttomia wokkivihanneksia.

Se juna keskustaan kest?? tosiaan jonkun parikymment? minuuttia. Junat ja metrot HK:ssa on eritt?in mukavia ja siistej?. En tied? tarvitaanko viisumia, mutta jos kaupungille menon ainoa kustannus on junalippu, niin suosittelen. Ainakin ruoka on siell? parempaa ja halvempaa kuin kent?ll?.

Riina.
Riina

jounij

Joo Sheila, paitsi ett? sen lentokent?n virallinen nimi on Kingsford-Smith Airport (nimetty kuuluisan Australialaisen lent?j?n Charles Kingsford-Smithin mukaan; h?n lensi ensimm?isen? Lontoosta Australiaan ja/tai p?invastoin), mutta toki siit? kuulee joskus k?ytett?v?n my?s nimityst? Mascot sijaintikaupunginosansa nimen mukaan (vrt. Seutulan lentokentt?, joka ei my?sk??n ole kyseisen lentokent?n virallinen nimi). Sydneyn toinen lentokentt? on Bankstownissa, ja se on ainoastaan pienkoneliikenteen k?yt?ss? kuten Malmin kentt? Helsingiss?.


Lis?? valaisee
Jouni
Canberra

MiKaK

Jounij, riaapa :)

Kiitoksia vinkeistä! :XXXX

Vähän ankealtahan tuo kieltämättä kuullostaa nukkua jossain lentokentän lattialla.. :nuttu:

Mutta täytyypä sitten lähteä käymään siellä hk cityssä, kun aikaa on kerran riittävästi! ;)

-MikaK-

Jukka

Mä taas käyttäisin hyväks mahdollisuuden mennä Hong Kong:iin, itse aina tykkäsin mennä sinne. Hong Kong:ssa on sitäin jotain, kun unohtaa hinnat ja turistipaikat.

Toisaalta, jos on jotain ostettavaa, erikoisesti elektronikkaa niin Hong Kong on yks paras paikka - pitää vain tietää mitä ostaa!

Jukka
:))

riaapa

Niin, täytyy tietää mitä ostaa ja MISTÄ. Jos pysyttelee turistirysien lähettyvillä niin hinnat on myös sen mukaisia...

Myös Hong Kongin Night marketit on näkemisen arvoisia: pitkä pätkä katua suljetaan liikenteeltä noin klo 16 ja koju kojun vieressä myy kaikkea piraattilevyistä silkkisomioihin. Hinnat on halpoja, mutta niin on myös krääsän paljous. Ja tinkimään pääsee vaikkei haluaisikaan!

Riina.
Riina