Wrooom...

Aloittaja Ozzy, heinäkuu 25, 2003, 19:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ozzy

Moro

Voisko joku sielt? aussi p??st? kertoo jotain hyvi? linkkej? auto ostoa ajatellen?
Eli jotain niin kuin paikallinen keltainenp?rssi tai palsta tai jotain...

Kun tarkoitus olis tammikuussa tulla sinne ja ostaa joku k?ytetty halpa kottero, jolla p??sis v?h?n kiert?m??n...

Ja jos teill? jollain itell?nne on joku halpa auto myynniss?, niin sopii ilmoitella vaikka tohon mun e-mailiin... :XXXX

Sateisin terveisin Irlannista...
Mika

Jaaks


Raiwå

Ozzy :)

Jos jaksat odottaa niin kauan ett? p??set t?nne ?
Uskon sinun l?yt?v?n halvalla jonkun k?ytetyn kotteron.

Toisaalta, jos et jaksa odottaa ?
Mene my?s t??ll? k?ym??n    http://classifieds.news.com.au/    


:coolh

Ps: Jaax ??????

Kylm? ?? :XXXX
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Jep Raiwo :coolh

Et varmaan usko, mutta +6 viime yona :(, mutta onneksi on joku joka lammitta jalkoja :D:D:D

Timo

Niin kuin tuolla toisaalla jo kerroin, me justiin ostettiin t?n??n ensimm?inen automme. Kumpikaan ei juuri mit??n autoista tiedetty, joten vaikea paikka oli edess?. No, silloin kun ei itse tied? tarpeeksi, k?ytet??n hyv?? ja kohtuuhintaista asiantuntijaa. Oltiin t?lle  paikkakunnalle muuttaessamme jo k?ytetty sen alan asiantuntijaa eli relocation service? vaimon ty?nantajan laskuun. He suosittelivat sitten muiden alojen asiantuntijoita kuten tuota auton esiostopalvelua (pre-purchase service). Homma toimi niin, ett? kaveri ensin kertoi hintansa eli 330 taalaa (incl. GST), jolla h?n etsii meille toiveittemme mukaisen k?ytetyn, tekee siihen kaikki velattomuus- turvallisuus ym. tarkastukset, siistii ja perushuoltaa, auttaa meit? j?rjest?m??n pakolliset sek? lis?ksi  haluamamme tasoiset ylim??r?iset vakuutukset. Keroottiin budjettimme yl?raja eli siin? kuus-yhdeks?n kilotaalaa pieni japsiauto, v?rill? ei v?li? kunhan on maalattu, pikku naarmut ei haittaa jne. Kaveri sitten parissa p?iv?ss? l?ysi meille yksityiselt? 10 v vanhan japsih?tsp?kin, ajettu 100 000 km, siisti. asiaa tuntevien kavereiden mielest? ihan hyv? ostos hintaansa n?hden. Sujui kaupanteko ja kaikki auton ostoon liittyv? byrokratia varsin nopeasti ja jouhevasti. Ollaan my?s sit? mielt?, ett? s??stettiin rahaa palkkaamalla se ostaja. Samoin ollaan sit? mielt?, ett? s??stettiin rahaa vaivan lis?ksi my?s siin? kun palkattiin migration agentti hoitamaan maahantulooni liittyv?n paperisodan ja teettettiin veroilmoitus tilitoimistossa. Se veroilmoituksen t?ytt?minen ei ollut t??ll? lainkaan sit? tuskailua, mit? se on Suomessa. Vain 15 minuuttia toimistossa, kaveri kyseli tietoja ja sitten kertoi, ett? saadaan ton ja ton verran takaisin ja palautukset kuulemma tulee parin viikon p??st?  :??

Ennen kuin ostettiin tuo auto asiantuntijan avustuksella, meit? varoitettiin erityisesti siit?, ett? pit?? aina tarkistaa, ett? se meille tarjottava auto on velaton.

Jaaks

Timo :D

Varsinkin noi veroagentit on tosi hyvia ja jos loydat jonkun oikein expertin niin saat enemman takaisin kun uskoisitkaan, mutta muista etta sina allekirjoitat sen paperin ja jos jotain on vaarin - sina maksat ei agentti.

Minulla on ollut tosi hyva agentti viimeiset 8 vuotta ja mina teen yleensa veroilmoitukseni vasta seuraavan vuoden toukokuussa (yleensa lokakuun loppuun mennessa pitaisi tehda) tietysti verotuksellisista syista (tietyt maksut nousee heti kun olen tehnyt ilmoitukseni)

:XXXX

Jaaks

Raiwo :coolh

Ma luulen, etta ne on kaikki ajanu tanne ylos NSW, ACT, VIC, TAS, SA kaikki ovet taysin auki ja viela A/C paalla :nuttu:

Raiwå

Jaax & Timo

Mielenkiintoinen juttu agenteista, ja my?s totta.
Eli niiden ammattitaito tulee yleens? selville vasta kirjoitettuasi nimesi paperiin.

Jaax

Itse k?yt?n QLD tilitoimistoa, ja en muuta sielt? pois ennenkuin h??t? tulee :)

Ja pit?m?ll? tarkkaan hihnoista kiinni, ei tule yll?reit?.
Ja nime? en laita paperiin, ennenkuin herra on antanut viimeisen tuomion $ muodossa.


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.