Vinkkejä ilman järjestöä matkaan lähteville

Aloittaja 1770, maaliskuu 23, 2004, 06:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

1770

Jou,

kokosin yhteen vähän sellaisia asioita, mitkä ehkä on epäselviä jollekin, joka pohtii lähteäkö reissuun järjestön kautta vai itsenäisesti.

Itse en näe juuri mitään syytä valita kallista järjestöä, kun asiat voi hoitaa itsekin - kun vaan tietää mistä kysyä.

Itse maksoin 800? ylimääräistä tyhjästä ja tuin erästä järjestöä, älkää tehkö samaa virhettä.

Tuon tiedoston ei todellakaan ole tarjoitus olla mikään kaikenkattava opas tai muutakaan, mutta siinä on ainakin vastauksia muutamiin niistä yleisimmistä kysymyksistä, mihin itse olen vastannut. Jotkut asiat on varmaan ihan itsestäänselviäkin.

Kaikki jutut on kirjoitettu sen mukaan mitä itse muistan reissusta. Korjaukset, lisäykset, ehdotukset yms. ovat ENEMMÄN KUIN TERVETULLEITA! Samoin jos arvon Australiassa asuvat ystävämme huomaavat selviä asiavirheitä tai jotain muuta korjattavaa tai muutettavaa tai jotain -- tehkää hyvä teko ja ilmoittakaa. Kommentit on tietenkin yhtä lailla tervetulleita niin reissua suunnittelevilta, siellä juuri olevilta kuin jo kotiin palanneiltakin!

Yritän päivittää tuota niin, että siitä olisi jatkossakin hyötyä lähtijöille.

Löytyy tuolta:
http://personal.inet.fi/surf/ikuturso/oz.pdf
(397 KB, hitaammalla yhteydellä varaa hetki latautumiseen tai tallenna)

Raiwå

1770 :)

Kiitän koko Dunderin ja sen asiakaspiirin puolesta, tosi ison työn tehneenä olet omalla tasolla.
Ei tuota ihan yhdessä illassa ole kasattu ?
Ja jos jotain vikaa olis ?
En itse kehtaa sanoa mitään, koska pakettisi on niin hyvin luotu.
Ja tiedon taso on niin laaja ja kattava, ettei siitä saa virhettä aikaiseksi kuin etsimällä pahansuopaisesti sitä :roue

Nyt pitää saada tuo sinun linkkisi tuonne foorumiin näkyvämmäksi, JOUKOOOOO :)

vielä kerran, kiitos sinulle.



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

1770 :D

Taysin Raivon sanoihin yhtyen, suuret kiitokset huippuhommasta :god::god:

riaapa

Riina

Silppu

Kiitos, tosi kovan työn olet tehnyt!

Silppu

Jouko

No perhana, sehän on siinä, ja hyvä onkin olen rustannut vastaa mutta taidan keskeyttää projektin...! Super-duper :peukkuy

Siirsin aiheen myös tuonne FAQ palstalle jossa se löytyy ensimmäisenä Järjestön kautta vai ilman FAQ palstalta.

Akubra Cattlemanin noston arvoinen suoritus.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

kristinakestila

Joo siis aivan mahtavaa työtä!! :peukkuy Suuret kiitokset!! :god: Tosta selvis monta sellasta juttua mitä olen itekseni mietiskellyt. Just tollasta me itseksemme matkaan lähtevät tarvittiin.
Cheers 1770! :XXXX

Meikku

Kiitoksia tosi hyvästä kirjoituksesta, pitää tulostaa tuo ja ottaa matkalle mukaan. :)

Mä olen vaan vieläkin ihan pihalla tuon viisumiasian kanssa, eli siis tuossa tekstissä sanottiin, että viisumin saamiseen menee kuukausi, eikö se ollutkaan sen pari vuorokautta?

Ja sitten, eikö ne lentokentällä passin tarkastuksen yhteydessä tsekkaa, että omaa myös viisumiin (eikö se viisumi ole yleensä jotenkin leimattu passiin). Tuosta viisumitarrasta kuulin ihan ekan kerran vasta, mutta mitä ihmettä sillä siellä Australiassa enää tekee, jos sinne on tullut jo. :?

no-worries

Olin vähän aatellut tehdä lehtijutun WH-reissuista, kun epätietoisia pyörii tällä palstalla niin paljon. Vaan eipä ole moiseen enää tarvetta, ja hyvä niin. Ihanaa, että joku jaksaa. Jes!

                      :peukkuy
                :peukkuy:peukkuy
     :peukkuy:peukkuy:peukkuy
:peukkuy:peukkuy:peukkuy:peukkuy
     :peukkuy:peukkuy:peukkuy
          :peukkuy:peukkuy
:peukkuy
Maija

zetax

Meikku

Ei ne sita tsekkaa lentokentalla onko viisumia vai ei. Mutta sen saa jo sielta lentokentalta siihen passiin jos haluaa.

Kun sulle viisumi myonnetaan lahetetaan siita sahkoposti "sinulle on myonnetty viisumi ym.." ja siina kasketaan tulostamaan se ja pitamaan henkilokohtaisina todistuksina mukana.

1770

Kiitos kaikille palautteesta, hyvä jos vihkosta on hyötyä!

Korjasin tuosta vielä muutamia kirjoitusvirheitä.

Meikku:

Department of Immigration sanoo viisumin anomisesta näin:
"Working Holiday visa applications

Working Holiday visa applications submitted electronically are normally finalised within 2 working days. In some instances, applications may need to be referred to an Australian Immigration Office in Australia for further processing. Referred applications may take up to 4 weeks to finalise. "

Eli normaalioloissa tuo kaksi päivää tosiaan riittää, mutta ihan varmuuden vuoski on ehkä syytä varata tuo kuukausi, ettei vaikka lennot ehdi lähteä JOS tuossa jostain syystä kestää pidempään.

Viisumitarra on pakollinen työtä tehdessä, et voi saada veronumeroa ilman viisumitarraa (tästä työnantajat näkevät että sinulla on working holiday -viisumi ja olet oikeasti laillinen työntekijä - fines apply), ja ilman veronumeroa et pääsääntöisesti voi saada palkkaa. Eli kyllä tuon tarvitsee.

Mitä itse en tiennyt ennen tätä päivää (päivitin tämänkin tuohon vihkoon) on mitä zetaxkin sanoi, eli että viisumitarran voi hankkia myös Sydneyn lentokentältä välittömästi passitarkastuksen jälkeen, jos sen haluaa heti pois päiväjärjestyksestä. Toinen vaihtoehto on mennä rauhassa käymään Lee Streetilla sijaitsevaan toimistoon tai toimistoihin muualla Ausseissa.

Jaaks

Reija sen kylla tuolla jo aikaisemmin kertoi:

Lainaa...
posted on 23/1/04 at 17:57     

Ihan vain pieni info jota en itse tiennyt ja ehka jonkin verran asialla vaivasin paatani ennen tanne tuloa....

Working Holiday Visa leiman saa passiinsa jo heti kentalla  Eli ei siis tarvi vaivata paatansa etsimalla noita offiseja josta sen vois myos saada.... ( tai etsia netista tietoa offiseista tuntikauseja  )

ihan vaan infoksi
[unquote]

SallaH

Onko tietoa, saako tuon viisumitarran myös Melbournen lentokentältä? Toki voin toimistostakin sen hakea, mutta kunhan mietin. :)

1770

Jotenkin muistaisin juuri tänään lukeneeni tuolta IMMI:n sivuilta, että maan lentokentistä vaan Sydneyssä on tuo piste. Nyt en kuintkaan löytänyt juuta enkä jaata.

Tuolta pitäsi kuitenkin löytyä vastaus.

Milou

Kiva kun joku on viityny väsätä tomoisen jutun;)
Mahtava tietopaketti!:god:

Ansku80

Tuo 1770:n suosittelema Harbour City Backpackers on muuten IHAN täynnä suomalaisia nykyään. :) Eli näköhään tuota moni lukee.

mikkoalatalo

En saa http://personal.inet.fi/surf/ikuturso/oz.pdf -linkkiä auki..

Sanoo jotain että tiedosto on viallinen. Ite lähdössä tossa 4 kk päästä ja haluisin lisää infoa muiden kokemuksista. Vielä tänään kelasin lähtöä jonkun organisaation kautta, mutta se ajatus on jo karissut mielestä :hahhaa

A.

Jouko

Hyvin tuntui aukeavan täältä, kokeile oikea klikata ja "Save As"t allentaa tiedosto koneellesi lukemista varten.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jounij

Onhan sinulla Adobe Acrobat Reader -ohjelmisto koneellasi? Se nimittäin vaaditaan noiden PDF-tiedostojen avaamiseen. Jos sinulla ei tätä ilmaista ohjelmistoa ole, niin sen saa impattua Adoben veppisivuilta.


Neuvoo
Jouni
Canberra

mikkoalatalo

Nyt aukes! Duunikoneessa ilmeisesti jotain häikkää :P

Kiitos tosi mahtavasta infopaketista, arvostan!!

AnneK

Hienolta näyttää!! Working holiday viisumilla saa nykyisin olla töissä 6 kk, se olisi ainoa muutosideani.