Lauruski

Aloittaja Jaaks, syyskuu 20, 2003, 17:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reija

Hienoa Lauruski :D

Sauna ja :XXXX kuullostaa tosi siistille :D

Kerrohan sitten myös oliko verrattavissa suomlaiseen saunaan ja miten siellä päin saunotaan :D

Englannissa oli ainakin ihan omat rituaalit noihin hommiin, mutta niistä ehkä vähä myöhemmin :D

Pitäkäähän hauskaa..... perästä tullaan :D

Lauruski

Nyt se on sitten paatetty.  Tama tytto etsii itselleen uuden tyon.  Ma tossa eilen vahan laskeskelin ja mun laskujen mukaan ma jaisin tosta tyosta kahden kuukauden jalkeen about 500 dollaria plussalle...ja tama jos en tee muuta kuin nukun ja syon. :(  En ma tollasella rahamaaralla reissaa oikein yhtaan mihinkaan. :(   Siihen nahden miten paljon tuolla pitaa tehda toita, niin palkka on surkea. :(  Tarkoitus olisi vain lahtea kiertelemaan paikkoja ja kysella toita. :?? Niin olen kuullut ihmisten noita toita parhaiten loytaneen.  Kenttatyota vain peliin. :D

Patu

Moi Lauruski

Itse teen nyt toita Innisfailissa ja taalla tienaa noin 400-500 taalaa viikossa. Siita kun vahentaa kaikki menot niin jaa jotain 200-300 taalaa saastoon. Tyo on kylla tosi raskasta. mutta naisilla se on taas helpompaa. Toisaalta kylla se kuntokin kasvaa kun kanniskelee paivan 30-60 kilosia banaaniterttuja :D ja kyllapa maistuu tyopaivan jalkeen :XXXX hyvalta.

Jouko

Tervehdys Patu,

Sullahan on ihan asiallinen palkka, ja eipä ole pitkä matka noille ihan asiallisille Mission Beachille ottamaan niitä huurtehisia.
Ymmärsinkö oikein että naisille annetaan jotain muuta hommaa mikä on helpompaa?
:XXXX

T:Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Lauruski

Patu :)

Sahan tosiaan tienaat ihan hyvin siella.  Tyo kun kuitenkin on suht raskasta.  Itse tosiaan laskeskelin, etta tienaan sen verran hikisesti sielta hotellilta (ottaen huomioon, etta tyo oli kuitenkin erittain raskasta), etta ei kannata. :(  Nyt onkin jo uusi paikka tiedossa.  Trial-paiva on perjantaina ja sitten nakee, etta olenko taas tyollisetty vai en. :D

Patu

Onhan taa ihan hyva palkka. Silleen se toimii taalla, etta miehet tekee kantamisen ja muut fyysisesti raskaimmat hommat. Naiset sitten erottelee ja pakkaa banaanit, varmaan aika tylsaa hommaa sekin mutta siitakin maksetaan myos ihan hyvin. Osa taalla tekee aika pitkaa paivaa, Mulla on ollut sellaista 8-9 tuntia paivassa. Nyt vain toi banaanin hinta on ollut aika huono joten farmarit antaa niiden ennemmin madantya puihin kuin myyvat ne tappiolla.

Lauruski

Patu :)

On toi sun palkka tosiaan hyva.  Sita ma taalla itsekseni mietiskelinkin ton hotellityon ohessa, etta mita jarkea on tehda p***a tyota, jos siita ei mitaan rahaa jaa saastoon. :??  En ma taalla kuitenkaan sen tyon takia tyoskentele, vaan sen takia, etta paasisin niilla rahoilla taas jatkamaan tata reissaamista. :D  So what's the point if you don't get enough money?!? :??

Jaaks

Laura :D

"So what's the point if you don't get enough money?!?"

Enough for what :??

Sounds very relative :??

Kuten totesit itsekin jossain aikaisemmin, niin olet ehka vaarissa toissa :D

Reija

Lauruski :D

Kerrohan miten saunailta meni :XXXX :XXXX  

innolla odottaa hän :D

Lauruski

Jaaks :)

Todennakoisesti olen vaarissa toissa tosiaan ollut. :??  Ei vaan ole maailman helpointa loytaa tyota, jossa itseasiassa voisi tienata ylimaaraista, eika vain sen verran, etta tulee toimeen. :nuttu:  Mutta ehka tama tasta. :D

Reija :)

Saunailta peruuntui, kun paatimmekin lahtea risteilylle. :XXXX  Mutta sita vain siirrettiin, joten raportoin heti miten meni, kun sen itseasiassa jossain vaiheessa saamme pidettya. :D

Reija

No problemos Lauruski.... :D

Tämä pysyy hollilla maukkaiden tarinoiden toivossa!!!

Cheers :XXXX

Lauruski

Reija :)

Loysimme kaverin kanssa kampan, jossa on uima-allas, kuntosali ja mika parasta SAUNA! :god:  Voipi olla, etta niita saunomistarinoita saat kuulla sooner than you think. :D  

Meilla kavi kylla mieleton flaksi.  Vuokra on lahes olematon ja kamppa on Pyrmontissa, eli noin 20min keskustasta.  Nyt ei vain jaksaisi odottaa, etta paasee muuttamaan.  Harmittaa, kun ehdin tonne hostellille jo maksaa muutaman yon lisaa.  En ajatellut tuon asunnon kuitenkaan ihan noin nopeasti, saati kivuttomasti jarjestyvan. :o  Taytyy vain toivoa, ettei tama ole mikaan merkki ja etta jotain takaiskuja olisi viela asian tiimoilta tiedossa. :??

Jouko

Onneks olkoon uudelle kämpälle, kyllä nyt kelpaa kun on kaikki pelit ja pensselit :D

Toivottelee
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Lauruski

Jouko :)

Kiitokshia. :D  Viela olen ihan in 7th heaven, koska alan olla jo tosi tympaantynyt tuohon hostellielamaan. :(  Toivotaan vain, etta niita takaiskuja ei tule eteen (taman asian tiimoilta siis). :)  Perjantaina sitten vain saunomaan ja :XXXX

Lauruski

Nyt nayttaa elama taas tosi valoisalta. :)  Huomenna on muutto edessa uuteen kamppaan ja toitakin on loytynyt! :god:  Nyt olen toissa sellaisessa pakkausfirmassa.  Pakataan CD:ita ja DVD:ita.  Kaksi paivaa olen ollut toissa ja molempina paivina ollaan koottu Terminator 3:n DVD:ita.  Kohta varmaan kummittelee Iso-Arskan parsta unissakin. :D  On sen verran monta kertaa tuon elokuvan kantta tullut katseltua. :D  Kovin haastavaa tyo ei ole.  Aivot saa aika levossa koko tyoajan olla, mutta tuon siivoustyon jalkeen en valita. :P  Palkka on 15,50dollaria tunnilta, joka on mielestani suht hyva. :)  Kampan vuokra on myos sen verran alhainen (100dollaria viikossa :o ), etta varmaan aika hyvin jaa tuota rahaa saastoon.  Hyvahyvahyva. ;)   En sitten tieda kuinka pitkakestoinen tuo tyo on. :??  Nain joulun alla tuollaisessa firmassa on varmaan tyota paljon tarjolla, mutta en sitten tieda miten on joulun jalkeen. :??  Pitaa nyt vain toivoa, etta toita olisi tarjolla niin kauan kuin niita olen taalla tekemassa. :D

Mutta aurinkoisiin tunnelmiin taman viestin paattaa

-Laura :P

Reija

Lauruski :D

Onnea uuden kämpän johdosta :XXXX :XXXX

Toi on aika makeeta toi uima-allas ynm. extrat.. itse kun olen myös jo selaillut noita ilmoituksia niin aika monessa talossa on oma uima-allas :o :o Vähän eri "facilities" kuin täällä supisuomessa ;)

Ja hyvän hintanen 100,-/viikko, mutta huomasin että ihan ns. keskustassakin on aika halpoja kämppiä vaikkakin vuokrat varmaan nousee tammikuuhun mennessä reilusti, tai tiedä tuota  :?? :??

Mutta innolla odottaa tarinaa uuden kämpän allasbileistä tai perinteisestä saunaillasta :D

Cheers :XXXX

Lauruski

Nyt on sitten ensimmainen yo "omassa" sangyssa takana.  Taytyy myontaa, etta oli kylla hieman outoa nukkua huoneessa, jossa ei nuku ketaan muuta. :D  Kaverini muuttaa perjantaina, joten kaksi yota saan siella yksinani nukkua. :)

Nyt olen vakuuttunut, etta landlordimme on ehka aavistuksen outo.  Mies on rakentanut itselleen oman huoneen parvekkeelle ja vuokraa kahta makuuhuonetta muille...weird. :??  Mutta en teilaa ukkoa viela.  Pitaa nyt ensin vahan katsella ja kuulostella. :eye:

Perjantaina on ohjelmassa sitten saunomista ja uima-altaassa ja porealtaassa lekottelua.  Aah. :D  Can't wait.

Jaaks

Lauruski :D

Weird or not :??

Onpahan helppo tapa kaverille maksaa asuntonsa :D:D

Hyvin yleista tassa maassa :D

Reija

Lauruski :D

Noista oudoista vuokranantajista.... itse joskus asuin myös ns. paritalossa jonka toisessa puoliskossa asui tämä vuokranantaja ns. uskovainen juoppo ja että se aiheutti joskus sydäreitä mulle hiippaillessaan meidän yhteisessä rappukäytävässä iltaisin.... se ei meinaan laittanut tuskin koskaan valoja päälle ja vain imestyi jostain pimeästä kun napsautti käytävään valot.... pelottava ukko!!!

Mutta toivottavasti tämä teidän parveke versio on vähän asiallisempi :D

Lauruski

Tassa sen taas nakee, etta ei pitaisi nuolaista ennen kuin tipahtaa.  Odotin niin innolla sita saunomista, mutta kun saunaan asti paasin, niin huomasin etta eihan siella ollut mitaan kiulua, saati kauhaa milla sita loylya olisi voinut heittaa. :nuttu:  Naille ihmisille sauna on vissiin vaan sellainen lammittelypaikka.  Miten vahan taalla tiedetaankaan. :??   Ensi kerralla otan sielta kampalta jonkun astian mukaan, etta voin sita loylyakin heittaa. :D  Lilluin sitten vain porealtaassa.  Olihan sekin ihanaa, mutta kylla olin pahasti pettynyt, kun en paassyt kunnon saunaan. :(

Nyt on ilmatkin taalla taas paljon mukavammat.  Huomiseksi olimme suunnitelleet reissua Bondille. :cool:  Toivotaan, etta ilmat pysyvat yhta hyvina, ainakin huomiseen asti. :)  Maanantaina alkaakin sitten hullutyoputki, kun pitaa korvata talla viikolla "menetetyt" tunnit.  Toita ei ollut tarpeeksi, joten saimme torstain ja perjantain vapaaksi.  Se tarkoittaa siis sita, etta ensi viikolla pitaa tehda toita kahta kauheammin, etta saataisiin tuo 40h/vko tayteen.

But I'll rest my case for now.  See ya later (alligator...in a while crocodile)! :D  Loppukevennyksen tarjosi...

-Laura :P

Jaaks

Laura :D

Ennenkuin lahdet heittelemaan vetta sinne kiukaalle, niin ota ensin selvaa jos niin voi (tai saa) tehda :??

Takalaiset "kiukaat" kun on vaan usein niita lammittimia joissa on avonaiset sahkoelementit ja jos sinne heitat vetta niin pamahtaa koko juttu :??

Better be safe than sorry :D:D:D

Urul

Jos kysymyksessa on suomalaiset tai ruotsalaiset kiukaat naihin voi heittaa vetta.Syy loylyveden kaytto kieltoon on monesti tietamattomyys saunan kaytosta,
yksinkertaisesti saastetaan kiukaan vastuksia tai halutaan pitaa lampotila 70-80 asteisena (kuivalampotila) taalla kun ei olla totuttu suomalaiseen sauna kulttuuriin.

Sitten  saunaan.:D:D:D

Jaaks

Urul :D

Totta mita sanoit, mutta meilla oli toissa sauna (nyt jo purettu) joka oli vain hikoiluhuone ja "kiuas" oli joku paikallinen rakennelma johon oli ehdottomasti kielletty heittamasta vetta :D Ja syykin oli juuri taysin suojaamattomat sahkojodot ja elementit :??  
Totuutta en varmasti tieda, mutta tarina kertoo, etta joku kuolikin sinne aikoinaan saatuaan jonkin verran sahkoa elimistoonsa :??

Scary things :??

Reija

Englannissa törmäsin myös tälläiseen ei-vettä-kiukaalle variaatioon. Paikallisessa kuntosalissa oli myös tämmöinen ns. lämmittely huone joka oli nimetty saunaksi ja siellä porukka istui ihan verkkarit ja shortsit päällä tuntematta oloaan yhtää oudoksi.....:o :o :o ja sisällä tosiaan oli vain ns. patteri joka lämmitti saunan n. 60-80 asteiseksi....

Voitte varmasti kuvitella mikä oli suomalaisryhmän reaktio kun ensimmäisen kerran meille esiteltiin tämä niin mahtava mukavuus heillä kuin sauna :D :D Varsinkin kun saunassa britit istui vaatteet päällä :D :D

mette

Ainoastaan yhdesta yleisesta saunasta kokemuksia taalla Brisbanessa (fitness centre),jossa loylynheitto sallittua,mutta se olikin suomalainen kiuas.

Ajatuskin ,ettei kiukaalle saisi heittaa vetta tuntuu vahintaan oudolta :?? :??:??

Kotosaunassa onnesta saa heitella vaikka makeaa limonaatia kiukaalle :D jos mielii hattarantuoksuisia loylyja

Reija

Mette :D

Hattaran tuoksuisia löylyjä :o :o :o :o

Loistava idea mökille :D vai voiko ihan kokeilla sähkökiukaallekkin :?? :?? :?? Miten kivet :?? :?? :?? tahmeat jälkeenpäin :?? :?? :??

Tiedoton hän :o

Lauruski

Jaaks :)

Oli kylla tarkoitus tarkistaa, etta voiko sille kiukaalle loylyja heitella.  Ensi nakemalta naytti kylla ihan kunnon kiukaalta, mutta pitanee viela varmistaa. :?? Ei tassa nyt ollut kuitenkaan tarkoitus itseaan ilmaan taman reissun aikana rajayttaa. :D *hih*

Tanaan sitten herattiin kuudelta toihin.  Paikan paalla meille sitten kerrottiin, etta ei meilla olekaan toita.  Ko. yhtiossa on kai tapana, etta jos ei tule soittoa kotiin, niin silloin ei toita ole.  Me tietenkin oletimme, etta asia on pain vastoin. :mad:  Nooh...nyt ollaan sitten ainakin ajoissa liikenteessa.  Ehkapa tanaan ehtii tehda vahan muutakin kuin vain sangyssa loikoilla. :D  Tarkoitus olisi menna leffaan kuluttamaan aikaa.  Kivaa, kivaa! :)  En olekaan ollut leffassa ikuisuuksiin.

Tanaan voisi menna itseasiassa vaikka sinne saunaan, elikka jos musta ei ala vahaan aikaan kuulua, niin sille kiukaalle ei sitten vissiin voinutkaan vetta heitella. :D

mette

LainaaOriginally posted by Reija
Mette :D

Hattaran tuoksuisia löylyjä :o :o :o :o

Loistava idea mökille :D vai voiko ihan kokeilla sähkökiukaallekkin :?? :?? :?? Miten kivet :?? :?? :?? tahmeat jälkeenpäin :?? :?? :??

Tiedoton hän :o

Reija :) Voi voi :D Muistaakseni niksipirkka-oivalluksia?Ei tahmeita kivia,kun muistaa valilla vettakin heitella kiville.Kokeile vaikka silla alyttoman pahanmakuisella muumilimskalla,lakritsanmakuinen,jos sita enaa edes valmistetaan...
Eilen illalla saimme saunan lampoon  sitten ylipuhuttua yhden brittityton,josta ensi kokemus saunasta oli mahtava :D

Lauruski

Miksi ma en opi, etta ei asiat ikina mene niin kuin on suunnitellut.  Vahaisten lahetyksien takia meilla on nyt ollut jotain kolme paivaa viikossa toita. :nuttu:  Ma niin ajattelin tienaavani hyvat reissurahat tolla tyolla, mutta olen saanut huomata, etta palkalla maksan justiinsa elamiseni taalla ja se onkin sitten about siina.  Taitaa tosiaan laina pyynnot lahtea Suomen paahan suuniteltua aikaisemmin. :nuttu:  

Tassa siis taas viettelen yhta naista monista vapaapaivistani.  Ilma oli alkuun tosi lupaava, mutta nyt on aurinko havinnyt taas jonkun pilven taakse. :(  Viimeisten viikkojen ajan on ollut ihan sellainen olo, etta olen keskella Suomen syksya.  Toistakin kun on iltaisin lahtenyt, niin ei huomaa mitaan eroa Suomen ja Australian valilla. :??  Vasta kun aletaan lahenemaan Harbour Bridgea ja samalla kaikkia jatti-isoja rakennuksia, niin sita tajuaa, etta en ma missaan Suomessa ole.  Tavallaan hassua, koska en jotenkin tajunnut Suomesta lahtiessani, etta ilmat olisivat taalla tallaisia.  Oletin, etta aurinko vain paistaa taydelta teralta ja on hirmu lammin. :D  Voi miten vaaran kuvan sita onkaan ihminen voinut saada. :)  Alkaisi nyt vain kunnolla se kesa, niin paasisi vahan tuonne Bondin suuntaan viettamaan paivia. :cool:

Jaaks

Lauruski :D

Sitten vaan suunta takaisin Queenslandiin :D:D:D

Meilla on ihan tarpeeksi lamminta :D:D:D

no-worries

Tule tänne Ouluun lämmittelemään :) Oikein lämmin tuuli lyö päin kasvoja, kun aamulla yliopistolle lähtee. Asteita nolla, hyv' on olla?

No, tulis nyt se jo se lumi ja joulu. Nurmikot on nyt vihreämmät kuin kesällä!
Maija

Reija

Lauruski ja no-worries :D

Myös täällä Helsingissä nautitaan lämpimistä syystuulista n. +5 :D :D

I would still rather be there Lauruski :D :D

Lauruski

Jaaks :)

Kohta pitaa oikein tosissaan jo harkita sinne pohjoiseen lahtoa! :D  Alkaa hermo menemaan tohon ainaiseen sateeseen ja muutenkin harmaaseen ilmaan.

no-worries :)

Toivotaan, etta saatte valkoisen joulun.

Reija :)

No kohtahan sa tanne jo paaset mollottamaan.  Ei oo enaa pitka aika! :D

Tapojeni mukaisesti jatan kaiken viime tippaan ja niin kavi tanakin vuonna noiden joulukorttien kanssa. :P  Ensinnakin niita oli ihan mieleton kasa kirjoitettavana, mutta urheasti selvisin niista ja tanaan sain kortit postiin. :god: Huh.  Nyt on sekin homma sitten hoidettu. :)  Nyt sitten vain odottelen salmiakkilahetysta kotoa.  Ehka se tuo edes vahan joulufiilista tahan elamaan, koska muuten mulla ei sellaista kylla ole. :??  Ihmiset vaan ostelee joululahjoja ja tekis joka kerta mieli huutaa, etta mita te oikein sekoilette...nythan on kesa.  Paitsi, etta viime aikoina taalla on kylla ollut ihan syksy but you guys know what I mean, don't you(?). :D

iskater

joulukortit :D
sittenhan ma olin paljon aikasemmin liikkeella kun sain jo eilen kortit postitettua. kaikki tuli jo cairnsissa kirjotettua mutta kun ei ollut postimerkkeja niin se vahan venyi. ja mika pahinta, taas paloi rahaa kun 'joutuu' kasapain muistuttamaan ihmisia etta elossa viela olen taalla ausseissa ja hyvaa joulu sinne kylmaan :D

Iina

Heippa immeiset! (Ja moi Reija!)  Mukava lukea teidän juttuja! Tulee jotenkin paljon realistisempi kuva ausseista kuin vain australia.comia lukiessa... sehän johtuukin tietty siitä että te oleilette siellä pysyvästi, kuka enemmän kuka vähemmän. Täytyy sanoa että tässä tuntee itsensä jonkin sortin B-luokan kansalaiseksi, kun itse olen lähdössä Ausseihin VAIN kuukauden lomalle, enkä work & holiday -reissulle... *sigh* Teidän juttuja lukiessanne tajuan kuinka lyhyt aika kuukausi on! Mulla on 22.12. lento Sydneyyn. Tarkoitus on viettää joulu ja uusi vuosi siellä, ja sitten suunnata Uuteen Seelantiin.

Ois kiva kuulla vinkkeja ja mahtavia kokemuksia joltakulta joka on käynyt. En osaa päättää haluanko etelä- vai pohjoissaarelle. Ja koska mun reissu kestää vaan kuukauden, ja asun Syndeyssä jossain "asuntolassa" enkä hostelissa (missä helposti löytyy matkaseuraa as I've been told), niin jos joku on 2. tai 3. päivän paikkeilla menossa Uuteen Seelantiin niin matkaseura kiinnostaa! Tarkoitus ois myös suunnata Cairnsiin tai Brisiin, riippuu vähän miltä budjetti näyttää Uuden Seelannin reissun jälkeen.

Reija, onksun suunnitelmat edistyneet?

Oikein hyvää itsepäisyyspäivää everybody!

-Iina :)

Reija

Moi Iina :D

Suunnitelmat puksuttaa täyttä häkää eteenpäin ja en malttais enää istua täällä uudessa " toimistossa" näpyttämässä näitä lukuja ja ihailemassa ikkunoista tuota maan ihanaa syys-talvi räntäsade ilmaa :D

Pieni ongelma on ilmennyt kun työpaikan sähköposti meni jumiin alku viikosta eikä sitä olla saatu vieläkään korjattua :mad: :mad: :mad: Eli ei tietoa vaikka ausseista olisi kenties tullutkin jo kyselyjä työnantajilta!!!

Tietokoneet :nuttu: :nuttu: :nuttu: :nuttu:

Lauruski :D

Aivan....30 ja risat päiviä jäljellä ja lähtökupat alkaa olla ihan tosissaan syvät :D sen verran olen jo kaasutellut.... kjäh! Mutta maltti on valttia.... vielä paljon hienosäätöä enne matkaa.....

Pitäkäähän lippu korkealla ilmoista huolimatta ja Iina sulle oikein hyvää " kuukauden" lomaa ausseihin ja NZ:iin!!!

Perässä tullaan !!! :cool:

Lauruski

Reija :)

Eli yhta kuin ei mitaan!!! :D  You'll be here before you know it! :D  Otapa  yhteytta kun tanne asti selviat.  Jos olen viela silloin Sydneyssa, niin voitaisiin lahtea vahan juhlistamaan ( :XXXX ) tuota sun saapumista. :D

Reija

Lauruski :D

Tätä ei tarvi toista kertaa pyytää :cool:

Mä oon meinaan aika " EASY" lähteen !!!!

Koitahan pinnistellä siellä Sydneyssä sinne asti että keretään ottamaan yhdet jos toisetkin :XXXX:XXXX

in a mean while...... :nuttu: :o :god: :nuttu: :o :god:

heh ja vähän :XXXX :XXXX :XXXX

Jaaks

Reija :D


Siis onko koko Radissonin e-mail jumissa vai vaan uusi osoitteesi :??
Loppuiko entinen osoitteesi toimimasta, kun vaihdoit tyopaikkaa :??

Just a thought :D

Lauruski

Reija :)

Hyva, hyva.  Valmistaudu siihen, etta illat voi venya vahan myohaan. :D *hih*  Paastiin nimittain perjantaina kotiin siina puoli yhdeksan aikaan aamulla. :o  Meni sitten vahan myohaiseksi.  Nooh...osasyy lienee se, etta eksyimme nettiin ja noihin aikoihin oli paljon ihmisia messengerissa, niin siinahan jaatiin suustamme sitten kiinni. :D