Matkaseuraa 2010 syksylle

Aloittaja eetum, helmikuu 15, 2010, 04:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eetum

Moi! Olen 20-vuotias mies ja etsin rentoa ja mukavaa matkaseuraa taittamaan kilometrejä ja jakamaan kuluja sekä kokemuksia. Tarkoitus olisi lähteä WH viisumilla Ausseihin 6-12 kuukaudeksi ja menomatkalla tutustua joihinkin Aasian maihin kuten Malesia, Thaimaa yms. Itse Australiaa haluaisin tutkia mahdollisimman laajasti kuitenkin erilaisia töitä tehden ja tilaisuuden tullen vuokrallakin asuen. En aio edes yrittää suunnitella aikaani maassa etukäteen, sillä lähden etsimään elämäni seikkailua ja nähdä mihin se kuljettaa. Mikäli joku on lähdössä suurinpiirtein samoihin aikoihin matkalle niin haluaisin mielelläni tutustua, jos vaikka aloittaisimme matkan yhteistuumin.

Perustilanne on kumminkin se että olen jo useamman vuoden säästänyt kesätöistä tavoitteenani saada lähteä tutustumaan jokin päivä vieraisiin kulttuureihin ja elämään. Lämpökään pahitteeksi ole ;) Olen käynyt lukion ja tällä hetkellä palvelen maatani vielä heinäkuun puoleenväliin saakka.

Ottakaahan yhteyttä!
eetum

nnena

Heippa!

Olen itse 21 v. ja suuntaamassa Australiaan luultavammin marraskuun alussa ja tarkoituksena on viettää siellä 3 kk, sillä opiskeluihin ei oikein pidempää taukoa saa. :)

Mielelläni haluaisin matkaseuraa edes vähäksi aikaa! Sähköpostiosoite löytyy profiilista, joten lähetä vaikka mailia, jos tämä on edelleen ajankohtaista. :)

hemppulii

Tervehdys!

Itse olen 19-vuotias ja tarkoituksena olisi lähteä kesäkuussa, todennäköisesti jo viikolla 24. Tarkoituksenani on mennä joksikin aikaa Sydneyyn töihin ja sen jälkeen kierrellä ja kaarrella ympäri mannerta ja ehkäpä poiketa muissakin lähialueen maissa budjetista riippuen. Takaisin Suomeen tulen tammikuun alussa lähtiessäni itse armeijan harmaisiin.

Itse olisin ainakin kiinnostunut lähtemään kiertämään jonkun kanssa, sillä isosiskoni, joka myös on lähdössä Ausseihin (vaikkakin vähän myöhemmin kuin itse) on melkolailla 24/7 kiinni omassa työharjottelussaan eikä näin ollen voi kovinkaan paljoa matkustaa ympäriinsä. Itse nimittäin ajattelin ottaa kaiken mahdollisen irti työskentelystä aivan kuin muustakin kiertelystä ja kaartelusta.

Jos yhtään kiinnostaa, niin laittelepa vaikkapa sähköpostia tulemaan, niin voidaan sitten tutkailla varteenotettavia mahdollisuuksia! :)
Watch out world, I'm coming!

Uuno

Hienoa nähdä että näinkin moni on syksystä suuntaamassa mestoille  :peukkuy

teemuse

Täällä myös yksi syksyllä lähtijä  8)

Lukio loppu ja ikää 19, armeijaa karkuun lämpöseen. Matkaan sen enempi suunnittelematta ja tarkoitus olla koko vuosi. Matkakassa viimeistä vaille valmis :coolh

miinis

Moip aussimatkaajat!

Olen vielä reissuni kanssa NIIN hakusessa, ja vasta ihan mietintä-rahansäästökeräys-asteella; mutta jonnekkin (ja tällä kertaa se jonnekkin voisi olla KAUAS..) olisi taas päästävä syksyn/talven ajaksi, pois Suomesta.
Haluaisin kuulla teidän "suunnitelmista" enemmän, yksin kun en ehkä tohdi kuitenkaan lähteä - ja kavereistakaan ei kukaan opiskelu ym. tilanteiden vuoksi ole valmis lähtemään yhtään minnekkään täältä. Onneksi löysin tämän foorumin, ja ehkä samanhenkisiä seikkailijoita..

Olen siis 21-v, pari vuotta on tässä nyt menty vähän missä sattuu (Pohjois- ja Etelä-Ranska, Belgia; lastenhoitohommia), ja toki opiskelemaankin pitäisi lähteä; mutta tuntuu, että vielä ei ole sen aika, ja siksi haenkin nyt taas täysin erilaista kokemusta elämään : )




ollih

Laittakaahan saapujat saapuessanne viestia, niin katotaan missa mennaan.

Ma oon talla hetkella ittekseni australiassa, kun matkaseura teki oharit. 6 viikkoa on nyt tullu vietettya Brisbanessa toita etsien, ja pikkuhiljaa ois tarkotus lahtea johkin muualle. Reissun ainoa ja karkea suunnitelma on kierrella maata toita tehden, ja matkakumppani on aina plussaa :)

25 jannu Helsingista.

Tyttii

Moikka kaikki!

Mullakin kiva ja rento matkaseura hakusessa!

Itellä kans palava halu lähtee nyt reissaamaan ulkomaille, Aussit kiinnostaa koska en oo siellä viel käynyt  :) Kukaan kaveri ei nyt oo lähdössä, mutta en haluis ihan yksinkään lähtee. Minkäänlaisia suunnitelmia en oo matkaa varten tehnyt, mutta aattelin että ois kiva kierrellä ympäriinsä ja välillä tehä kans jotain töitäkin. Matkan pituutta en oo suunnitellut, vähän sen mukaan miten siellä viihtyy, mutta kyl sitä nyt alkajaisiks vois useamman kuukauden olla. Oon 24 v. tyttö Helsingistä ja viime vuodet menny koulun penkillä istuessa, joten nyt tarttis päästä vähän vaihtaa maisemaa!

Ajankohtana mulle sopis lähteä ens syksynä/talvena. Nyt oon sopinu töitä vaan elokuun loppuun, mutta pystyn jatkaa töitä tarvittaessa talveen asti. Ois kiva tutustua muihin matkaseuraa kaipaileviin ja vaikka suunnitella reissua yhdessä  :D
Laittakaa vaikka eka tänne viestiä, sänköpostinkin saa pyytämällä.

Hurrikaani-89

Howdy!

Suuntana on kanssa Australia syksyllä -10, WH-viisumin turvin. Itse viisumin olen jo hankkinut, mutta hyvän lennon metsästys on vielä vaiheessa. Tarkoitus olisi lähteä elokuun lopussa tai syyskuussa. Paluu olisi vastaavasti toukokuun alussa, jotta ehtisi vielä ensi vuoden opiskelupaikkojen jaossa osingoille.

Matkaan olen lähdössä soolona, ainakin toistaiseksi, mutta matkaseura ei missään nimessä olisi ainakaan alkumetreille pahitteeksi! Suunnitelmani on aloittaa reissu Sydneystä, jossa on helppo hankkia kaikki työhön tarvittava: TFN, pankkitili, leima passiin... Tämän jälkeen suunnitelmat ovetkin sitten aika pitkälle sen varassa minne tuuli sattuu puhaltamaan!

Jos matkaseura kiinnostaa, tietää hyviä lentotarjouksia tai haluaa muuten vaan kirjoitella niin yhteyttä vaan: hurrikaani-89(miukumauku)hotmail.com
"slow is smooth and smooth is fast"

ann0

Hei!

Olen 19 v tyttö ja syyskuun alussa olisi australia kohteena. Solona olen lähdössä, ja näillänäkymin ilman järjestöä koska niin rahastukselta ne vaikuttaa. Oon katellu jo lentoja ja tässä parin vk sisällä olis tarkotus ne ostaa. Oon jotenkin ajatellu lähtee ihan fiilis pohjalta no worries ja ajattelinkin olisko jollain samanlaisia tuntemuksia (: matkaseuraa olis tosi kiva saada ainakin alun pankki ja vero jutut olis mukava hoitaa yhdessä. Eikä uusien kaverien saaminen ole koskaan pahitteeksi!

Ja muutenkin hei laittakaa tuntemuksia, miten suunnitelmat on teillä edennyt. Ootteko jo lennot ja viisumin hankkinut ym?

emmi, millon olet lähdössä?

-anna

Uuno

Noniin.. Eli näemmä näinkin moni lähdössä reissuun ja matkaseuraakin jokainen kaipailee.. Meikä aloitti kirjoittaan blogia reissusta (suosittelen) ja sieltä näkee oikeestaan kaiken mitä tässä vois kertoo että mihin menossa ja milloin. Eli käykääpä lukasemassa www:turhapuro:blogit:fi ja kirjotelkaa sähköpostia jos seura kelpaa.. :)

sophiee

Moikka moi :)

Lähtö 16.8 aasian kautta (n. kuukauden stoppi varmaan malesia, indonesia) ja sit syyskuun puolessa välissä gold coast, aikaa on ensi kesään asti ;) Ikää taitaa olla jo vähän enemmän kuin muilla (2 tyttöstä, kohta 29 molemmat) mut ei se menoa haittaa :D :D jos josku tarvii kämppistä, bensakustannusten jakoseuraa tai tietää hyviä työpaikkoja tai ihan mitä vaan niin laittakaa viestiä!!!  :pepsodent

teemuse

Uuden passin saamista odotellessa vielä..
Sitten viisumi ja sen jälkeen uskaltaa varata jo lentoja  8)

Löytyykö muita erityisesti surffauksesta kiinnostuneita lähtijöitä?

ann0

hei tosta passista, onko siinä joku tietty aika jonka se täytyy olla voimassa ennen ku saa viisumin ym? mulla menee vanhaksi 2012 kesällä??

teemuse

Lainaus käyttäjältä: ann0 - kesäkuu 30, 2010, 17:57
hei tosta passista, onko siinä joku tietty aika jonka se täytyy olla voimassa ennen ku saa viisumin ym? mulla menee vanhaksi 2012 kesällä??
Olen käsittänyt, että passin pitää olla sen viisumin voimassaoloajan voimassa. Että eiköhän toi sun passis ole ihan hyvä.

hemppulii

Hei ihmiset, jos ootte lähiaikoina tulossa Sydneyn suunnalle, niin kannattaa ottaa melkoisesti lämpöisiä vaatteita mukaan. On nimittäin pikkasen verran jäätävät säät tällä hetkellä. Suomalainen kerrospukeutuminen kunniaan. :D
Watch out world, I'm coming!

jounij

Lainaus käyttäjältä: teemuse - kesäkuu 30, 2010, 19:19
Lainaus käyttäjältä: ann0 - kesäkuu 30, 2010, 17:57
hei tosta passista, onko siinä joku tietty aika jonka se täytyy olla voimassa ennen ku saa viisumin ym? mulla menee vanhaksi 2012 kesällä??
Olen käsittänyt, että passin pitää olla sen viisumin voimassaoloajan voimassa. Että eiköhän toi sun passis ole ihan hyvä.
Mutta jos meinaa pysähtyä matkalla Aasiassa, kannattaa muistaa, että monissa Aasian maissa vaaditaan passin olevan voimassa vähintään 6 kuukautta eteenpäin.


Huomauttaa
Jouni
Canberra

jansson

Täällähän on runsaasti samanikäisiä lähtijöitä syksylle.

19 vuotta ikää tulee alkusyksystä täyteen ja lukio suoritettuna olisi tarkoitus lähteä matkaan wh-viisumilla. Suunnitelmissa olisi lähteä lokakuun alussa ja olla noin 7kk Australian taivaan alla, aloituspisteenä muista poiketen Perth. Matkaseura kyllä kelpaa tämmöiselle kokemattomalla reissaajalla. Kesäkuuksi onkin sitten pakko palailla Suomeen pääsykokeita varten jotta jatkokoulutukseenkin pääsee. Tuntuu kyllä haaskaukselta mennä noin lyhyeksi aikaa käymään mutta pitää se toisen wh-viisumin saanti varmistaa ;).

hemppulii

Itse olen nyt tällä hetkellä ihan lyhyelläkin varoitusajalla lähtökunnossa backpackaamaan. Sain nimittäin lauantaina potkut työpaikastani, joka muutenkin osoittautui pelkäksi kusetukseksi. Joten jos jotakuta kiinnostaa, niin täällä olisi yksi sosiaalinen ja pirteä tapaus valmis uusiin seikkailuihin! :)
Watch out world, I'm coming!

ann0

MAHTAVAA!!! Lähtö 5.9 kohti OZ!!!! menolippu ostettu ja viisumi myönnetty!!! <3

Tepsukka

Minä myös!

Pitänee ilmottautua myös tähän laajaan joukkoon joka olis syksyllä -10 menossa Ausseihin :) Mitään tarkkoja suunnitelmia en ole tehnyt, muuta kuin päättänyt lähteä ilman seuraa tai seuran kanssa, Australia ja reissaaminen on niin kauan ollut unelmana... Matkakassa on jo valmis, ja syyskuussa olisi tarkoitus lähteä :) Olen 20-vuotias tyttö ja matkaseura ainakin ekoiksi päiviksi/viikoiksi olisi aivan järjettömän tervetullutta, löytyykö ketään muuta joka olis syyskuussa valmis lähtemään?


R1ksu

Heipsan !!
Mukavaa että on näin paljon ihmisiä lähdössä
syksyllä kohti aussilaa ! Täällä olisi yks 20vuotias
tyttö joka myös ilmoittautuu joukkoon :) Yksin olen
lähdössä ja vähän ehkä pelottaa joten olisi kiva saada
ainakin alkutaipaleelle matkaseuraa/muuten vaan juttuseuraa :)
En ole vielä päättänyt mihin lennän ensin mutta toivottavasti
selviää pian ! :)Ja syyskuussa olisi tarkoitus n. puoleksi vuodeksi lähtea
(wh-viisumilla siis) Mulle saa laittaa sähköpostia aalto.riikka@kolumbus.fi

_Lara__

Jos joku olisi kiinnostunut vuokraamaan 2 suomalaistytön kanssa solu-asunnon Brisbanen keskustasta niin laita yksityisviestiä. Tai muutenkin jos olet Brisbanessa aikavälillä 8.8-1.11 niin olis kiva tutustua! Marraskuu olis tarkoitus kiertää aussei (ainakin 2 ekaa viikkoo).. Lähinnä suunnitelmissa on mennä jollain keinolla Brisbanesta Sydneyhin, esim vuokraamalla kimpassa auto. Ja mitä isompi porukka reissussa sen kivempaa 8)

Sarri

Täällä myös yks 23-vuotias tyttönen lähdössä syyskuussa Australiaan. :) Lennot ja viisumit ostettu jo kesäkuussa, nyt enää käytännön asioita hoidettavana. Olen ollut yksin lähdössä, mutta eilen sain puhelun ystävältäni, joka ilmoitti lähtevänsä mukaan. :) Mutta olisi silti mukava tavata muitakin suomalaisia, vaikka ei ihan yksin olekkaan matkaan lähdössä! :)

Krizzy

Ilmoittaudunpa minäkin onnellisten lähtijöiden joukkoon :) Olen siis suunnitellut WH-reissua pitkään ja 5.9.2010 lähtö toteutuu viimein! Sydneystä aloitan ja sitten katsotaan minne kaikkialle päätyy - eli rennolla otteella ollaan liikkeellä. Haaveissa ainakin nähdä Gold Coast, Brisbane, Cairns... ja monia muita :D

Jos olet kiinnostunut matkaseurasta kimppakämpän vuokraukseen ja kaikkea siltä väliltä, saa kirjoitella! Olen 27-vuotias nainen pk-seudulta, avoin ja tutustun mielelläni uusiin ihmisiin.

riikkis_

Australiaan oon kans suuntamassa tänä syksynä! Tai ehkä jo kk päästä :) Oon piakkoin 21-vuotias tyttönen Tampereen suunnilta. Suunnitelmat vielä hieman auki ja ehdotuksia otetaan vastaan ;) Olis ehkä tiedossa hommia Melbournesta niin ehkä sinne aluks ja siitä sit jatkuu? Brisbane,Gold Coast,Sydney,Melbourne kiinnostaa ja erittäin paljon myös Perth! Jälkimmäisenä mainittuun voisi olla kiva lopettaa tämä reissu.

laurarei

Moi!

Täällä on kanssa yksi Australiaan matkustava 24-vuotias tyttö. Tarkoitus olis lähteä Suomesta 30.8, lentää Lontoon ja Taipein kautta Sydneyiin, ja siitä sitten lähteä reissaamaan ympäri maata. Olen n. 4 kuukautta reissussa, joten matkaseuraa olisi kiva löytää. Matka on pitkäaikainen haave ja nyt on opiskelun ja työn puolesta mahdollisuus lähteä reissuun, joten tämä tyttö aikoo ottaa matkasta kaiken irti! Lisäksi etsin kaukaisia sukulaisia, joita ilmeisesti Brisbanen alueelta löytyisi..

Mulle voi laittaa viestiä osoitteeseen laura.reinikka@gmail.com, olis kiva vaihtaa suunnitelmia ja vaikka ihan tavatakin.

T. Laura

Nonsku

Mäkin oon suunnitellut kovasti lähtöä Ausseihin noin puoleks vuodeks, tosin matkaseura puuttuu vielä! :) mun piti eka lähteä kaverin kanssa mut tuli kaikennäkösiä rahotusongelmia jne., joten se ei pääsekään mukaan. Olisi mahtavaa löytää matkaseuraa ennen lähtöä, isossa maassa on kuitenkin vähän orpoa olla yksin! Ainakin aluks.
Oon siis 19-vuotias tyttö Helsingistä ja kirjotin tänä keväänä ylioppilaaks. Hain opiskelemaan matkailualaa, mut en kuitenkaan saanu mistään opiskelupaikkaa. Oon ollu nyt kolme kuukautta kesätöissä keräämässä rahaa ja syksyllä olis kiva suunnata jonnekin ulkomaille! Mun ruotsalainen kaveri on lähössä kanssa Ausseihin yhen kaverinsa kanssa, mutta suomalainen seura ei olisi pahitteeksi ;) ajankohta on vielä siis hieman auki, en oo varaillu mitään lippuja vielä. Oon katellu Work&Travel Companya ja se kuulostaa tosi hyvältä. Oon lähössä elokuun puolessa välissä New Yorkiin, joten ehkä syys-lokakuu vois olla hyvä ajankohta!
Mulle saa laittaa meiliä, osote löytyy profiilista! :)

Enny

Moikka! Täälä olisi 24 vuotias tyttö vailla matkaseuraa. Ausseihin olisi tarkoitus lähteä loppuvuodeksi reissaamaan. Lähtöajankohdaksi ajattelin jotain syys-lokakuuta, riippuen miten nopeasti saa kaikki asiat lähtökuntoon järjestettyä ja paluu suomeen ehkä joulukuussa, riippuen pääsenkö tammikuussa opiskelemaan, jos en pääse niin reissussa voi viipyä pidempäänkin. Matkalla haluaisin nähdä maata mahdollisimman paljon, reissailla ympäriinsä ja tehdä ehkä välillä jotain töitäkin. Mitään sen kummempaa en ole vielä suunnitellut, koska matkaseura uupuu. Kukaan kavereista ei ole innokas nyt lähtemään ja itse matkustaisin mielummin jonkun kanssa kimpassa kuin yksin...ainakin alkumatkalle seuraa olisi kiva saada.

Jos olet vailla matkaseuraa niin laita mailia niin päästään suunnittelemaan reissua!  e_vaara@suomi24.fi

emmieveliina


Hei kaikki! Olen 22v tyttö ja asustelen tällä hetkellä Helsinigssä. Tarkoituksena lähteä syyskuun alussa yksin Australiaan. Aloitan todennäköisesti Brisbanesta, josta on helppo lähteä kiertelemään kaunista Queenslandia. Matkan pituudeksi olen suunnitellut noin 6-12kk, tosin toivottavasti pidemmäks aikaa jäisin. Olisi mukava tutustua ihmisiin jo ennen varsinaista lähtöä, ettei alku varsinkaan olisi kovin kankea :D ja muutenkin olisi kiva tavata samalla suunnitelmalla liikkuvia, samaan kohteeseen reissaavia!

Emmi

ive

Jesh. Yksi Australian reissaaja myös ilmoittautuu. Lähtö 28.8. Tampereelta ja päämääränä Australiassa Gold Coast. Lentojen hinnaksi tuli n. 520€ käyttäen RyanAirin ja AirAsian lentoja. Voi olla, että hinnat on nousseet viikon takaisesta. Tarkemmat tiedot lennoista:
RyanAir
28.8. Tampere (15.45) - Lontoo (16.35)
AirAsia
28.8. Lontoo (23.55) - Kuala Lumpur (19.55)
30.8. Kuala Lumpur (21.25) - Gold Coast (07.25)
Saapi imitoida tätä matkasuunnitelmaa, jos haluaa juttuseuraa lentomatkoille.

jarkko84

Moi! Olen 26-vuotias mies ja lähdössä 9.11. australiaan working/holiday viisumilla finnairin ja etihadin lennoilla (ebookers).Elikkä helsinki-milano-abu dhabi-singapore-brisbane, perillä 11.11. 09:00. Onko kukaan muu menossa samalla lennolla, oli pelkkä lento 594 euroa. Olen menossa lapsuudenkaverini luokse ja tarkoitukseni olisi pitää pääpaikkana brisbanea, mutta kierrellä ympäri australiaa, elikkä matkaseuraa/ehdoituksia otetaan vastaan. Töitä brisbanessa kuulemma on, joka viikko ilmestyy lehti missä on paljon erillaisia työpaikkailmoituksia. Tuossa ois sähköpostiosoite jos kiinnostaa matkaseura tai tekee mieli kysyä jotain jarkko84x@gmail.com

collarbone

Ich auch!

Lähtö on 17 elokuuta ja suuntana Sydney. Sinne paikallista ystävää moikkailemaan ja viivyn siellä varmaan ainakin kuukauden. Jos joku sattuu olemaan siellä päin samoihin aikoihin niin heittäkää ihmeessä viestillä. Tuskin aion koko aikaani Sydneyssä laahustaa että jos teette jonkinmoisen stop overin siellä, niin kuka tietää kenties jossain muualla voitais törmätä uudestaan :p

ann0

heips,

Toden totta matka lähestyy noin 4 vk päästä laskeudun sydneyn joten nyt alkaapi olla aika viimeisten mietiskelyiden ;) Kysyisin ihan yleisesti mitä kannattaa vielä kk ennen lähtöä tehdä ja ottaa huomioon matkaa ajatellen?

Miten teillä muut OZ lähtijät alkaako jo jännittää?

collarbone

Lainaus käyttäjältä: ann0 - elokuu 03, 2010, 19:17
Kysyisin ihan yleisesti mitä kannattaa vielä kk ennen lähtöä tehdä ja ottaa huomioon matkaa ajatellen?




Ite otin selvää, että toimiihan puhelin sitten Ausseissa (no eihän se olisi tominut) kannattaa myö varmistaa, että puhelin toimii myös ulkomaisella Sim-kortilla. Vaihtarivuoteni aikana kävi nimittäin niin, että puhelimeni ei suoraan ulkomaiselaa simillä toiminut.

Mahdolliset vakuutus asiat, kaikki erilaiset lehtien yms. tilaukset kannattaa viimeistään tässä vaiheessa lopettaa. Itse pitää mennä hakemaan vielä ajokortin lykkäystäkin ennen matkaa ja ajattelin myös kansainvälisen ajokortin hankkia. Tässä nyt jotain pieniä asioita, joiden kanssa olen itse viimeaikoina puuhastellut. Kannattaa muuten myös kaikki mahdolliset todistukset yms. joista voi olla hyötyä, joko skannata valmiiksi koneelle, tai varmistaa että ne tulee mukaan. Voihan olla että porukka täällä on aljon organisoituneempaa kuin minä :p

desertpunk

Terve!

Itse olen 24-vuotias miehenalku tällä hetkellä Broomessa. Matka jatkuu ensi viikolla kohti Darwinia ja uutta työnhakua. Reissaan omalla autolla ja tarkoitus ajaa mantereen ympäri ja palata Perthiin jouluksi. Autossa matkustaa tällä hetkellä 3 henkeä mutta vapaita istuimia on heti Darwinin jälkeen. Olen siis euroopan syksyllä itärannikolla, mielelläni otan yhden tai kaksi kyytiläistä jakamaan kustannuksia. Reitti suurinpiirtein seuraava: Broome-Darwin-Alice Springs-Cairns-Brisbane-Sydney-Tasmania (vuokra-autolla)-Adelaide-Fremantle.

Maili löytyy profiilista.

teemuse

16 päivää lähtöön ja jännittää sopivasti. Harmi kun on kaiken oleellisen jo hoitanut, niin pelkkää odottelua ennen lähtöä :/
Saavun siis 22.8 Sydneyyn, jos löytyy muita suunnilleen samaan aikaan ja paikkaan saapuvia olisi hienoa nähdä!

jarkko84

Juu elikkä kannattaa olla mukana valokopiot passista ajokortista/hommata kansainvälinen ajokorttii varmuuden vuoksi http://www.autoliitto.fi/matkalla_ja_liikenteessa/matkailuasiapaperit/kansainvalinen_ajokortti/  ei ole kallis sekä kaikista muista papereista kuten vakuutuksista ja tallentaa ne sähköpostiin.  Ja tietenkin pankkitunnukset saatavilla, koska muuten voi olla vaikeaa hankkia esim. lentolippuja.   (ja joku suomessa joka hoitaa VARMASTI pankkiasiat jne.) Ja niin kun joku tuossa jo mainitsi että kaikki lehtitilaukset kannatta nyt viimeistään lopettaa. Aina se ei ole onnistunut ekalla kerralla. Ja kaikkien yllätyslaskujen tuleminen kannattaa huomioida. 

ann0

Lainaus käyttäjältä: teemuse - elokuu 03, 2010, 23:47
Saavun siis 22.8 Sydneyyn, jos löytyy muita suunnilleen samaan aikaan ja paikkaan saapuvia olisi hienoa nähdä!

Itse laskeudun sinne 6.9, joten jos vielä sydneyssä niin  :XXXX

Uuno

Noniin! TJ 15! Meikälläkin matkasuunnitelmat varmistuneet ja lennot tilattu ja vakuutukset yms. Tässäpä teille vähän "fatkaa" miten hoidin itse homman. Ensin lento bangkokiin  19.8 air berliniltä hki-brl-bkk 306€. Sit kuukauden ja muutaman mutkan kautta kuala lumpurista gold coastille air asialla 18.9 hinta ~125€. Brisbane ja Gold Coast tulee olemaan sit meikän pääkallopaikkoja! Vakuutus on Kilroyn sivujen kautta Gouda Super (madventuresin pojat suositteli + parhaat arvosanat vertailuista)  Vuodeksi pystyy tilaamaan mut maksut 3kk välein 138€. Kattaapahan sitten kaikki.. laskuvarjohyppykorkeuksissa ei ylärajaa eikä sukelluksissa "alarajaa".  Muutenkin tälläselle rämäpäälle on hyvä olla "kaiken kattava" vakuutus. Ehdoista voi lukee sieltä sivuilta. Postit mitä tulee, on käännetty porukoille. Mutsilla on valtakirja sit jos jotain tarvii käydä pankeissa säätämässä.. Jos uusia tunnuslukuja tulee, niin sendaavat sitten ne Australiaan.. Viisumit ja kaikki tärkeät paperit on skannattu kahteen eri omaan sähköpostiin.. Ja lisäks vielä välitetty faijan sähköpostiin (jos nyt sattuu kännipäissää säätämään salasanoja uusiks, you never know). Lisäks dokumentteja lähdössä mukaan pienessä muovikansiossa. Mitään en oo perille asti suunnitellu.. Eli kun astun lentokentän ovista pihalle.. I´m on my own! Se on kuitenkin sama kun joku selittää punaista väriä värisokealle kun alkaa kuuntelemaan kavereiden juttuja, mitä pitää tehä ensiks ja mitä heti sen jälkeen. Tottakai nyt TFN ja puhelinliittymä ja pankkitili hoidetaan + duuni. Paremmin sitä muutenkin oppii kun tekee asiat ite!  :peukkuy 
Kaikki kauniit tytöt (miksei muutkin?) voi laittaa sähköpostia, yksityisviestiä tänne, tai vaikkapa ottaa yhteyttä facebookissa jos 26v taivaanrannanmaalarin seura toisellapuolella maapalloa kiinnostaa. Sähköposti on turhapuro@windowslive.com ja facebook on www.facebook.com/turhapuro  :pepsodent