lomaviisumilla töitä etsimään..

Aloittaja dumdum, tammikuu 21, 2012, 19:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dumdum

Joo-op. En joko osaa, tai sitten en vaan löydä mitään vanhaa ketjua aiheesta. Linkittäkää ihmeessä jos sellainen on.

Mutta kysymys siis sellainen, että on ajatus ihan mahdoton lähteä lomaviisumin kanssa ensin Aussilaan, ja etsiä samalla töitä? IELTS jäi piirun verran vajaaksi, joten se pitää tehdä uudestaan. Mutta se on varmaan mahdollista sielläkin?? Vai onko siihen jotain omia sääntöjä.

Se on kyllä selvillä että töitä voin tehdä vasta ammatin rekisteröimisen jälkeen, joka onnistuu vasta kielitestin jälkeen. Mutta kun tämä nykyinen asuinmaan ottaa pattiin niin kovasti jo, että mietin mahdollisuudesta lähteä sinne jo etukäteen ja hoitaa nuo asiat sitten paikan päältä.. Ja sitten mahdollisen työpaikan löytymisen jälkeen muuttaa sitä viisumia sitten oikeanlaiseksi..

Viisaammat kiitos, kommentteja : )

feril

Riippuu todella paljon alasta ja tyovoimapulasta, seka omasta tyokokemuksesta. Esim. hoitoalalla, jos olet uunituore sh, voi olla vahan vaikeampaa vakuutella tyonantajia omasta osaamisesta ilman mahdollisuutta todistaa, etta oikeasti olet hyva ja viisumisponssauksen arvoinen (aussi-sh:t valmistuu aika tietamattomina ja tarvii ekat vuodet aika huolellista kadesta kiinni pitamista), mutta jos tyokokemusta on, niin ei mikaan mahdottomuus saada hommaa vireille. Kaikki on kuitenkin ehdollista siihen asti, etta saat ammatin rekisteroitya. Aika pitka tyonhakumatka vaan. Kannattaisiko ensin tsempata se IELTS sen pisterajan yli, kun ei se 7/9 ole mikaan mahdottomuus, jos kieli on yhtaan hallussa ja saada ammatti rekattua?

Lisaksi kannattaa miettia, kauan on varaa oleilla taalla ilman duunia ja odotella paperisodan selviamista, joka ei aina ole niin nopeaa?

Savonian

Mulla kävi aikasta samansuuntainen ajatus mielessä, joskin viisumi olisi sitten se W&H, mutta katsoo nyt ensin miten tuo IELTSn uusinta menee (kirjoittamisesta 6,5, yleisarvosana 8 ). Onneksi satoi lunta niin ei ole niin pimeää koko ajan.

dumdum

Se on tietysti helppo sieltä huudella, että odottele rauhassa suomessa. Kun ite olet jo paremmalla puolella. Ehkä selvitän asian itse, kiitos kuitenkin.

feril

Duoda duoda, enpa mina yllaolevaa mitenkaan pahalla mielestani kirjoittanut? Itse saman rumban lapikayneena ja WH-viisumilla nykyisen 457-visan saaneena tiedan kylla prosessista ja sen kurjuudesta ja epavarmuudesta, siksi kehoitin miettimaan etta kauan taalla oikeasti on varaa olla ja elaa, jos toita ja sita viisumia ei heti tipu. Ja vaikka tippuisikin nopeasti, niin byrokratia vie silti aikaa, usein kuukausia. Australia ei oo asumiskustannusten puolesta halpa maa olla.

Jos itse lahtisin tanne puhtaalta poydalta uudelleen, niin antaisin jonkun sh-puolen valitystoimiston etsia mulle duunin ja hoitaa paperihommat, sen verran monta kiemuraa tullut kokeiltua. Ei mahdotonta, mutta turhauttavaa. Ja se epavarmuus WH-viisumin lahetessa loppuuaan eika viela nimia paperissa/viisumia sahkopostissa siihen ns. oikeaan viisumiin, se fiilis soi naista.

Onnea matkaan.

fatamorgana

Itse olen sitä mieltä, että jos WH:n vielä saa (eli on alle 30v), niin se alle ja matkaan vaan töitä etsimään. Turistiviisumissa on se haitta, että koska et voi aloittaa töitä ennen kuin olet saanut jonkun viisumin, tilasi on melkoisen limbo (eli jumi) - työnantaja voi toki haluta sponssata työluvan eli 457:n jos olet juuri se oikea tekijä, mutta jos ammattisi ei ole vielä rekisteröity ja jos kielitaito vaatisi hieman brush up'pia, on ehkä helpointa hoitaa se IELTS ja rekisteröinti kuntoon ennen lähtöä. Nimittäin turistiviisumilla ei saa tehdä mitään hommia, ja työnantajat yleensä mieluummin ottavat tyyppejä, jotka voivat aloittaa vaikka saman tien.

Viisumikysymys on yleensäkin ensimmäinen, joka kaikkialla esitetään, eli mikä työlupa sinulla on ja kauanko se on voimassa. 457:n saadakseen tulisi olla alalta, jolla on kova työvoimapula. Ei mikään työnetsintää sinällään estä turistiviisumilla, eli jos haluat lähteä pyörähtämään täällä tutustumaan maahan ja samalla katsastaa työmarkkinoita, eikun vaan.

Komppaan feriliä että maa ei todellakaan ole halpa, vaan kaikki on Suomen tasoa tai hinnakkaampaa. Feril on tismalleen oikeassa siinäkin, että kannattaa olla rahaa säästössä, koska uuteen maahan muuttaessa ei mikään tule sujumaan ihan noin vaan, asiat eivät tapahdu itsekseen jne. ja vastoinkäymisiäkin tulee, eikä työpaikka ole meistä kellekään tipahtanut jo lentokentällä - saati jo Suomessa - syliin.

raisol


Tiedän lähipiirissäni tapauksen, jossa oltiin lomaviisumilla reissussa, löytyi työpaikka, työnantaja lähti hakemaan viisumia joka ei kuitenkaan ehtinyt ajoissa ja oli palattava
pitkin hampain takaisin Suomeen. Kului kahdeksan vuotta ja uusi yritys nyt työpaikka
ja viisumi olivat kunnossa ennen lähtöä. Näinkin voi käydä.

dumdum

Juu, ei tämä mikään eilisen idea ole. Rahaa on säästetty ja ideaa kypsytelty. Nyt olis muuten tilanne suomessa semmonen että olis sopiva aika lähteä. WH-viisumi ei käy minulle, ikävä juttu mutta näin vaan on. Meneehän sitä aikaa täälläkin papereiden kuntoon laittamisessa. Ajatuksena oli että olis voinu tutustua jo etukäteen tulevaan kotimaahan ennen kun alottaa työnteon, katella paikkoja ja lomailla.
Ainahan voi haaveilla, eikösjoo..