Lastenhoitajaksi australiaan

Aloittaja juttakristiina, helmikuu 08, 2011, 18:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juttakristiina

Olemme haaveilleet lähteä Australiaan töihin vuodeksi. Isäntä on kirvesmies, ja minä ammatiltani lastensairaanhoitaja. Lisäksi meillä on 2v 3kk ikäinen tyttö. Isännällä on hyvä englannin kielitaito, ja minulla kohtuullinen, kunhan vaan alkujännitykseltäni suuni osaan avata :) Ollaan surffailtu netissä, ja löytäneet tietoa, että lastenhoito australiassa on melko kallista. Olisiko siis minulla mahdollista tehdä esim. lastenhoitajan hommia Australiassa? Kovasti jännittäisi tehdä sairaanhoitajan hommia ulkomailla, vaikka sekään tietenkään ei ole poissuljettua, vielä (lue: koska todella haluamme lähteä Australiaan!!). Viisumeja meillä ei vielä ole.

Osaatteko auttaa Meitä ongelmassamme? Kaavailimme lähtevämme ensi syksynä, kunhan `paperisodat`ovat kunnossa. Haluaisimme kovasti, että työpaikka olisi jo tiedossa ennen lähtöä :) Me isännän kanssa olemme kovin työteliäitä ja innokkaita työntekijöitä, joten muuukin kuin lastenhoito kiinnostaisi. Isäntä lisäksi pelannut ammatikseen jääkiekkoa, joten hän voisi tehdä sitäkin, kuten myös kirvesmiehen hommia yms.

Onko kenelläkään suomalaisella perheellä tarvetta lapsirakkaalle esimerkiksi lastenhoitajalle/lastenhoitajille Australiassa?

Toivoisimme kovasti vastauksia!!

-Australiaan hullaantunut-

Kaitlin

Hei,

Ilmoitus kiinnitti huomioin koska saattaisimme tarvittakkin hoitajaa mutta enemman 'au pair' tyyppista ja katsotaan nyt miten tyokuviot taalla sujuu nyt talla 'normaalilla' hoitopaikka systeemilla. Lasten hoitoon voi laskea noin 60+ dollaria per paiva per natiainen. Kouluunhan paasee sitten 4-5 vuotiaana riippuen osavaltiosta ja se on tietyilla viisumeilla maksutonta. Tukea saa hoitomaksuun tulorajojen mukaan tosin. Taisi olla jotain yhteensa 120 000+ niin ei saa enaa mitaan jos en ihan vaarin muista. Naita asioita voi tarkistaa www.centrelink.com.au sivuilta.

Sita ennen kuitenkin tutustuisin www.immi.gov.au sivuihin ja viisumiasioihin silla niiden papereiden pyorittelyssa ja tekemisessa menee helposti vuoden paivat. Tyopaikkaa kannattaa hakea etukateen. Ei sita koskaan tieda jos onnistaa, mutta aika epatodennakoista on. Jos pinnat tulee tayteen niin viisumia hakemaan vaan akkia jos tanne mielii. Siita se kuitenkin lahtee. Ilman tyoviisumia ei toita oikein saa kun monissa hakemuksissakin on jo etta vain tyoviisumin omaaville.

Toita voi katsella www.seek.com.au vaikka, mutta kannattaa huomioida etta paikan paallakin monet etsii kuukausi tolkulla toita oikealla viisumilla joten jalat maassa ja viisumihakemusta eteenpain.

Sairaanhoitajia taalla tarvitaan aina mutta enempaa en osaa sanoa siihen etta mita pitaa tehda jotta voisi tehda niita toita. Taalla sivustolla on paljon terveysalan ihmisia josko heista joku osaisi paremmin siina neuvoa.

Unelmia saa ja pitaakin olla. Pitakaa kiinni niista ja jos tosissanne tanne haluatte niin karsivallisyytta prosessiin se on henkisesti raskas, mutta lopussa palkitseva jos jaksaa sen vieda lapi.

irisxrose

mun mielestä mol.fi:ssä haetaan new south walesiin sairaanhoitajia ihan non stoppina ne hoitaa viisumit yms jos siihen vaan valitaan käy tekemässä se työpaikka haku ja valitse vaan "maa" kohtaan australia nii sillä mä oon ainaki löytäny!