Käteistä vai pelkkä visa

Aloittaja godless, syyskuu 11, 2014, 05:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

godless

Moro vaan kaikille, marraskuusa ois tarkoitus Kamputsean seikkailun jälkeen tulla aluksi Perthiin sieltä kait Cairnsiin ja kiinnostaisi tietää kuinka siellä Australiassa homma toimii rahan maailmassa eli ottaako reilusti käteistä (ikävä kanniskella suuria summia) vaiko pelkällä visalla hoituisi homma...

Tarkoitus on tulla sukeltelemaan (suuri valliriutta ym.) ja kahtomaan muutenkin elämän menoa.

Oon yrittänyt etsiä, että vaatiiko Australia joitain rokotuksia kun tulen Kamputsean kautta???

Kiitoksia näin etukäteen :)

jounij

Visalla kyllä saa ostoksensa suoritettua useimmissa paikoissa, mutta monet varsinkin pikkuputiikit vaativat kortilla maksettaessa jonkun minimiostoksen, esim. $20. Lisäksi huomioideni mukaan juuri kahdessa mainitsemassasi kaupungissa valtaosalla kauppiaista on lisätä laskun loppusummaan 1.5% ylimääräistä heille aiheutuvien luottokortin käsittelymaksujen takia.

Kamputseasta tulijoilta vaadittavista rokotuksista en osaa osaa.


Tuumaa
Jouni
Canberra

hmclehto

Cambodiaan mennessa tarvitset rokotukset, mutta ei Ausseissa ole mitaan erityisvaatimuksia.

Itse olin siella alkuvuodesta enka syonyt malaria tabletteja mulle kun niista aina tulee huono olo, mutta rokotukset oli kunnossa kylla.
Linkki tassa mitka ovat suositukset http://www.traveldoctor.com.au/files/editor_upload/File/fact-sheets/9115%20TD%20Health%20Fact%20Sheet%20Cambodia.pdf