Airport travel cargo

Aloittaja Jouko, maaliskuu 25, 2007, 17:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jouko

Airport Travel Cargo tarjoaa dundernewsin lukijoille 15% prosentin alennuksen palvelumaksusta. Airport Travel Cargo tarjoaa ylipainoisia matkatavaroita kantaville lentomatkustajille edullista vaihtoehtoa lentoyhtiöiden hintaviin ylipainomaksuihin. Matkatavarat kuljetetaan lentorahtina - lentokentältä lentokentälle tai ovelta ovelle.

Lisää tietoa Mattias Sjöberg
Ulkomaanterminaali 2, Lähtöaula 4, Helsinki-Vantaan lentoasema
Matkapuhelin +358-400-252858 (24h)
Puhelin +358-9-6151 3936
Faksi +358-9-6151 3938
Sähköposti info@travelcargo.fi
Internet: http://www.travelcargo.fi/


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

MH

No niin,

Tänään tuli tutustuttua tähänkin palvelu muotoon. Eli ylimääräinen matkalaukku Hki-Brisbane välillä maksoi kaikkinensa 305,75e, painoa laukulla oli 29,5kg.

Homma pelasi loistavasti, sähköpostilla tuli kaavakkeet kotiin ja ne täytettynä kentän palvelupisteeseen ja siinä kaikki.

Paula_Liina

Juu olen myös testannut ko. palvelun ja samat tunnelmat oli että Suomen päässä homma pelasi aivan loistavasti. Voi kun olisi ollut toisessakin päässä yhtä sujuvaa  ;)

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: Paula_LiinaVoi kun olisi ollut toisessakin päässä yhtä sujuvaa

Niinpa. Tuli haettua Mrs MH kentalta tanaan ylimaaraisine laukkuineen  8)
Qantas Brisbanen kentalla ei tiennyt yhtaan mitaan ja sanoi ettei tuollaista Air New Zealand lentoa ole edes olemassa, joka luki lahetyslistassa ?  Air NZ ei tiennyt sen enempaa vaikka oli heidan koneellaan tullut, mutta neuvoi menemaan takaisin Qantasille ja heidan rahtiosastolleen, joka sijaitsee muutaman kilometrin paassa terminaalista.  Sielta laukku loytyi, mutta pitikin ensin menna Tulliin, joka sijaitsee taas toisen kilometrin paassa ja tullista ohjattiin Karanteeniin, jossa piti taas odottaa jonotuslippujen kanssa.
Karanteeni hemmo oli kyllakin tosi tehokas ja nopea vai oliko se KH'n "ripsien rapyttely" kun sanoi viela etta ei viitsi laittaa laukkua edes tarkistukseen, niin saatte sen nopeammin eika tarvitsee maksaa $45 karanteeni tarkistus maksua - tai sitten hanella oli kiire lounaalle :peukkuy
Sitten takaisin Qantasin varastolle ja jonottamaan kaikkien rekkakuskien kanssa, kunnes yksinainen matkalaukku tuotiin komeasti trukilla paletin paalla  :D

Onnistuihan se lopulta, mutta yli kaksi tuntia yhden laukun noutamiseen on hieman paljon ja suurin osa ajasta menee kymmenen eri lomakkeen tayttoon ja jonottamiseen.

Paljonkohan olisi maksanut kuriirilla ovelta ovelle  ???

RUU

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - huhtikuu 26, 2007, 14:24
Paljonkohan olisi maksanut kuriirilla ovelta ovelle  ???

Pari tonnia euroina, sanoi DHL minulle Turussa kun kuutiota olisin lähettänyt.
Airport Travel Cargoa mekin käytimme, tosin sillä tuli laatikko, ei pelkkiä laukkuja. Homma hoitui taidolla ja vähän palveluakin oli mukana. Ja suurin riemu oli siinä, että alihankkijansa Beweship pakkasi meidän irtolaatikot merikelpoiseksi kokonaisuudeksi ja laatikko päätyi ajallaan huolintaliikkeen varastoon. Kulut olen tainnut eritellä joskus viime elokuun tietämillä johonkin toiseen ketjuun.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

MH

Kiitos Jaaks! :god:

Eli tuon episodin jälkeen lentoyhtiön ylipainomaksut alkavat tuntua halvalta ja tavarat saa samalta hihnalta kuin normaalistikin. :nuttu:

Laitoin jo tuonne firmaan "kehuja" asiasta tai lähinnä sen että nuo asiat pitäisi kyllä kertoa siinä vaiheessa kun palvelua ollaan tilaamassa. Meidän tapauksessa olisi ollut sata varmaa että palvelua ei olisi käytetty jos nämä olisi olleet tiedossa. Ootellaan mitä vastaavat. :nuttu:

Leokatti

Vähän varovasti osallistun tähän keskusteluun... Siitä syystä, että silloin pikkaisen vajaat 10 vuotta sitten, kun minä tänne tulin, toin kaksi ylimääräistä matkalaukkua "unaccompanied luggage" -systeemillä ja jos en ihan väärin muista, niin rahti maksoi vain 750 mk (markkaa siis!). Vein laukut Kuopiossa lentokentälle pari päivää ennen lähtöä. Ihan sattumalta ne kulkivat samoilla koneilla kuin itsekin ja Perthissä hain ne rahtiterminaalista saapumistani seuraavana päivänä. Todella helppoa ja vaivatonta, sen muistan. En tiedä nykyisistä hinnoista, enkä muista enää oliko painoa mitenkään rajoitettu.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

MH

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - huhtikuu 26, 2007, 20:20
Vähän varovasti osallistun tähän keskusteluun... Siitä syystä, että silloin pikkaisen vajaat 10 vuotta sitten, kun minä tänne tulin, toin kaksi ylimääräistä matkalaukkua "unaccompanied luggage" -systeemillä ja jos en ihan väärin muista, niin rahti maksoi vain 750 mk (markkaa siis!). Vein laukut Kuopiossa lentokentälle pari päivää ennen lähtöä. Ihan sattumalta ne kulkivat samoilla koneilla kuin itsekin ja Perthissä hain ne rahtiterminaalista saapumistani seuraavana päivänä. Todella helppoa ja vaivatonta, sen muistan. En tiedä nykyisistä hinnoista, enkä muista enää oliko painoa mitenkään rajoitettu.

Pari vuotta sitten maksoi 11kg Canberrasta Helsinkiin hiukan yli 600aud.

chilifinn

Finnairilla tätä unaccompanied luggage palvelua ei enää ole saatavissa.

MH

No niin sehän meni niinkuin ajattelinkin. Firma joka vastasi palvelua tilattaessa meileihin jopa minuuteissa ei kehuihin vastaa ollenkaan. Tyypillistä, kun tulee kuraa luikitaan korvat luimussa piiloon.

Jaaks

MH,

Toinen hieman harmittava juttu oli, etta annettu kontakti puhelinnumero Brisbanessa ei vastannut ollenkaan >:(  Eli piti tosiaankin vain omin neuvoin etsia mistahan sen laukun loytaisi.

usia

Meilla tuli reilu kaksi vuotta sitten Helsingista 27 kg matkalaukku Sydneyhin Travel Cargon valityksella. Rahtimaksu oli silloin 5.50 euroa x 27 kg + 45 euroa palvelumaksu (total 193 euroa). Suomessa homma toimi hyvin ja kysymyksiin vastattiin nopeasti. Jatettiin laukku Helsingissa Travel Cargon tiskille samalla, kun jatkettiin itse lennolla Sydneyhin. Ainut pieni ongelma oli, etta kun lahdettiin alunperin lennolla Kuopiosta Helsinkiin, niin toinen meista joutui sitten tekemaan lahtoselvityksen vasta Helsingissa, koska piti ottaa tama ylimaarainen laukku hihnalta ja vieda se Cargon tiskille. Hieman meinasi vain tulla kiire, mutta jos on reilusti aikaa, ei se ole ongelma. Lahtiessa sain myos Travel Cargolta laukun lentotiedot, lentorahtikirjan numeron , seka yhteystiedot Sydneyssa. Sydneyssa soitin numeroon ja selvitin mihin pitaa lentokentalla menna, kun laukkua tullaan hakemaan. Mentiin junalla (n 2x13 aud edestakainen). Laukku tuli martinairilla jonka rahtiosasto oli kavelymatkan paassa terminaalista. Rahtiosastolta saatiin rahdin dokumentit joiden kanssa kaveltiin n. 0.5 km paassa olevalle karanteeni ja tulliosastolle. Taytettiin paperit ja vastattiin muutamiin kysymyksiin seka maksettiin 22 aud import delivery fee ja 33 aud import document fee (total aud 55). Karanteenimaksua ei meilta peritty.  Eli junamatkoineen tuli Sydneyn paassa maksamaan kahdelta ihmiselta n 80 aud. Meilla ei ole jaanyt mitaan suurempia ongelmia mieleen taalla Sydneyssa, joten kai niita ei sitten ollut.


Reijo

Miksi ei porukka mieti laiva kuljetusta, itse lähetin 2 kuutiota 7 vuotta sitten ja se maksoi n.1000mk. Toimitus aika on tosin paljon pidempi, mut jos jaksaa odottaa niin se on vaivan värtti
Reijo

Jaaks

Virkailija Brisbanen karanteenissa pahoitteli kovasti suurta paperityön määrää ja sanoikin, että yleensä ihmiset tekevät tämän "unaccompanied" luggage jutun vain kerran homman ajankulun ja hinnan vuoksi.  Hän sanoikin, että eikö olisi ollut paljon hauskempaa olla nämäkin kolme tuntia shoppailemassa uusia vaatteita  :pepsodent

usia

Reijo, laivakuljetus oli meillakin mielessa, mutta kun
1. lahto tuli aikkia ja ei ehtinyt/viitsinyt (laiskakin kaiken lisaksi) ryhtya selvittelemaan rahtausta ja paatyi ensimmaiseen vaihtoehtoon (tai siis lahto kylla tiedossa jo muutaman kuukauden ennen lentoa, mutta kun pahasta tavasta on vaikea paasta eroon ja kaikki jaa aina siihen viimehetkeen  >:( jenkkeihin vuodeksi muuttaessani pakkasin laukut edellisena yona - tosin itkun kanssa, kun kaikki tarkeat paprut ym oli kadoksissa :nuttu:).
2. Ei ollut tarvetta kuutiollekaan, ja nain jalkeenpain se 27 kg oli jo liikaa - olisi voitu saastaa sekin raha ja aika ja olla jaaksin virkailijan ohjeiden mukaisesti shoppailemassa niitakin tavaroita.
3. Kun ei asuttu ihan sataman kulmilla, olisi se tavaran rahtaus sinne satamaan maksanut jo oman osansa - nythan laukku tuli kotimaanlennolla matkatavarana helsinkiin samalla kun itse lahdettiin reissuun.

MH

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - huhtikuu 28, 2007, 13:56
Hän sanoikin, että eikö olisi ollut paljon hauskempaa olla nämäkin kolme tuntia shoppailemassa uusia vaatteita  :pepsodent


Siihen ei kyllä KH:ta tarvi paljon yllyttää se hoituu muutenkin. :pepsodent :pepsodent

Jaaks

Eilen tuli postissa kirje Qantasilta ohjeineen ja karttoineen miten ja mistä lähetyksen voi hakea.  Olisihan nuo tiedot voinut antaa lähettäjälle jo Suomessa, niin voisi olla valmistautunut rumbaan ja tietäisi edes mistä aloittaa   :peukkua