Toisen vuoden WH- keskustelua aiheesta

Aloittaja jaardi, maaliskuu 31, 2015, 11:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jaardi

Kukkuu ja terveiset täältä syksyisestä Melbournesta!
Pian tulee täyteen 5 kuukautta Australiassa ja nyt olisi hakusessa toisen vuoden WH viisumi, suuntana West Australia. Onko kellään kokemusta tällä suunnalla regional duunista? Mitä kautta olette hakeneet farmitöitä? Olen kuullut paljon vedätyksistä gumtreesaä ja tahdon olla varovainen, jotten itse joudu kohteeksi. Oletteko käyttäneet esim. agenttia? Millaiselle farmille kannattaa hakea töihin?  Kertokaa omia hyviä/huonoja kokemuksia farmitöistä!
Tahtoisin kovasti kokemuksen takapajuisesta länsi-Australista.
Kiittäen, Emma   :pepsodent

aussiuuno

Hei Emma!

Tosiaan niita farmitoita loytyy kaikenlaisia, varmaan yhta paljon tarinoitakin.. Itse olin toissa aikoinaan Labour Solutions Australialla, niilla loytyy toimistoja joka kaupungista.

Toinen kova on soittaa Harvest Linjalle ja kysya missa olisi ja mita duunia. Rankimmat hedelmahommat ovat varmaankin vesimeloni, tomaatit, mangot, banaanit.. Suosittelen esim viinitiloja tai varastossa olevaa pakkaamista (loytyy vaikkapa Sheppartonista!) :)

Ja hyva myos muistaa jos loydat itsesi leirinta-alueelta 100 muun backpackerin kanssa, on toita tehtava taysilla, muuten joku toinen ottaa paikkasi.. Suosittelen siis kaantymaan googlen puoleen ja Finns in Melbourne ryhmaan :)

Tsemppii!