Miten olette viihtyneet?

Aloittaja Jani, helmikuu 23, 2005, 19:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jani

Niin että miten olette viihtyneet Australiassa? Kauanko olette olleet ja mites koti-ikävän kanssa? Ainoa mikä jännittää on se viisumin saaminen!

Jaaks

Jani :D

Kiitos, olen viihtynyt oikein hyvin nyt jo yli 16 vuotta yhteenmenoon eika ole tullut yhtaan koti-ikavaa :hahhaa

Minkahanlaista viisumia olet ajatellut hakea, kun niin jannittaa :?

Jani

Ei ainakaan work & travel viisumia. Haluaisimme olla pari vuotta alkuun ja jos viihtyisimme hyvin niin pidemmäksi aikaa. Meillä kummallakaan ei ole työpaikkaa valmiiksi, mutta on monta jotka ovat kiinostuneita palkkaa meidät. Ei kukaan haluu palkkata ennen kuin siellä on. Olen yrittänyt katsella erillaisia viisumhakemuksia mutta ku niitä on niin saatanasti. Piti käydä tänää kysymässä Australian konsulantti Mr Stephen Kemppaiselta, Museokadulta mutta paikka oli äskettäin suljettu. Olis ollut niin helppo saada vähän apua että mitä kannattaa hakea. Ja minä en varmaan pysty hakemaan avovaimoni siivellä koska emme ole naimisissa.

hanrahan

No täytyy kyllä sanoa, että elämän paras päätös oli tulla tänne. Ilmapiiri on tosi rentoa, ja muutenkin on mukavaa. Koulun kanssa riittää kiirettä enemmän kuin tarpeeksi, mutta mielummin Bondissa kuin missään suomalaisessa pilipali-opistossa:cool:

Jaaks

Jani :D


LainaaHaluaisimme olla pari vuotta alkuun ja jos viihtyisimme hyvin niin pidemmäksi aikaa. Meillä kummallakaan ei ole työpaikkaa valmiiksi, mutta on monta jotka ovat kiinostuneita palkkaa meidät. Ei kukaan haluu palkkata ennen kuin siellä on.
... Ja minä en varmaan pysty hakemaan avovaimoni siivellä koska emme ole naimisissa.

Siis "Permanent Residency" on ilmeisesti mielessä :?

Oletkos lukenut nämä :
http://www.immi.gov.au/migrate/skilled.htm

http://www.immi.gov.au/migration/family/partners/index.htm

eikä tuohon "spouse" viisumiiin tarvitse edes olla naimisissa, eli tottakai voit hakea hänen siivellä, jos vaan täytätte ehdon vähintään 12 kuukauden yhdessäelämisestä.

LainaaDe facto relationships are recognised where the partners are not legally married to each other, but live in a spouse-like relationship (sometimes known as "common law" spouses). If applying on the basis of a de facto relationship, the partners should have been in the relationship for at least 12 months at the time of application.

Kyllä sitä apua löytyy, jos vaan saadaan oikeat kysymykset liittyen siihen mitä haluatte tehdä. :D

Jouko

Jani,

Loppujen lopuksi niitä sopivia viisumeja ei nyt niin hirveesti ole, kuin tuo skilled,  spouse ja sponssori viisumit. Pistetestistä on helppo katsoa josko tarvittavat pisteet tulevat täyteen omasta ammattialasta.

Haluttuja ammatteja löytyy täältä.
http://www.immi.gov.au/migration/skilled/modl.htm

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jani

Joo, luulen että avovaimoni pystyy hakee skilled viisumia mutta luulen että minulla ei riitä pisteet. Olemme kummatkin yrittäjiä. Minä freelancer valokuvaaja ja sukelluskouluttaja ja avovaimollani on oma parturi-kampaamo. Sen verran näin että kampaajia haetaan ja siitä sai lisä pisteitä. Mutta jos haen spouse viisumilla niin eikö avovaimoni pidä olla australialainen?

jounij

Jos haet spouse-viisumia, niin kyllä, tarvitsee olla australialainen puoliso. Mutta jos (avo)vaimosi hakee skilled viisumia, niin sinä hänen puolisonaan saat samanlaisen viisumin "kaupan päälle". Ainoa rajoitus on, että puoliso ei voi saapua maahan sillä viisumilla, jos päähakija päättää olla lähtemättä.


Valaisee
Jouni
Canberra

Jaaks

Lainaajos haen spouse viisumilla niin eikö avovaimoni pidä olla australialainen?

Ei tarvitse.  Myös permanent resident käy.


LainaaSpouse visa

Those who can apply under the Spouse category are people who are married or in a de facto relationship with their sponsor. The sponsor must be an Australian citizen, Australian permanent resident or eligible New Zealand citizen . (If applying on the basis of a de facto relationship, you should have been in the relationship for at least 12 months at the time you apply).


Eipa tuo Spouse viisumi sinua juuri koskekaan.
Jos avovaimosi on kampaaja, niin ei muuta kuin paperit sisään ja tervetuloa :D

Jani

Eli nyt vielä yksi kysymys. Skilled viisumia haetaan mutta onko niitä kaksi? imi.gov sivuilta yritin etsiä ja sieltä löytyi kaksi eri sivustoa, permanent visa as a skilled person ja general skilled migratio. Hakemukset ovat kummatkin samalla kaavakkeella, mutta miten eteenpäin. Olis niin ihana vaan ostaa lippu ja tulla sinne...

Jaaks

Jani :D


LainaaSkilled viisumia haetaan mutta onko niitä kaksi?

Siellä on vain yksi kaavake millä haetaan "skilled migration" ja sinä (tai avovaimosi) siis haet sillä.

Osta vaan lippu ja tule tänne, mutta jos haluat tehdä töitä, niin ei oikein onnistu.

Ei se nyt voi olla noin vaikeata :o

Jos haluat enemmän apua, niin kysy vaan, mutta lue kaikki nuo Immigration sivut ensin kunnolla.  Jos et ymmärrä niin on ehkä aika hakea paikallista palkattua apua ja laittaa hakemus sisään jonkun immigration agentin kautta.  Jos taas homma on hanskassa, niin voimme kyllä auttaa muuten paitsi sen hakemuksen täytössä :D

concept-

Yhdyn samanlaiseen vastaukseen Giraffan kanssa, en ole viella kauhean kauaa taalla ollu mut elamani paras paatos tulla tanne yliopistoon ja jattaa suomi ainakin 3 vuodeksi taakse. Ja ei ole ollut koti-ikava viella ainoa asia mita ikavoin on ruisleipa :XXXX

Aya

Juu, ihan hyvin olen viihtynyt jo vuoden paivat, mutta kylla mua on koti-ikavakin valilla vaivannut. Erityisesti on kaivannut Suomeen jaaneita ihmisia: perhetta ja laheisia ystavia.

Tastapa tulikin mieleeni, etta te pidemmin maassa asuneet - koitteko alkuun koti-ikavaa, miten kauan meni ennen kuin tuntui, etta tama on koti? Entapa laheisten ystavyyssuhteiden luonti?

Syysillasta,
Aya

Reija

Pakko heittää ajatuksella....

Miten kauan meni että tiesitte australian olevan se maa jossa haluaisitte olla?

Voisin heittää vasta kysymyksen suomeen palanneille miten kauan meni että pääsee eroon ikävästä ja halusta palata takaisin :D

hehe.... no ei toki, tämä oma ikäväni on onneksi terveellä pohjalla ja asiat mahdollisesti menemässä siihen suuntaan että jopa voisn tulla visiitille lähi vuosien aikana uudestaan :D

Tuohon viisumi asiaan vielä että kannattaa myös ehdottaa aussi työntekijöille tuota " Occupational Trainee " viisumia, ei maksa työnantajalle mitään ja itse maksat reilut 200 dollaria, viisumin voi saada määrä ajaksi muistaakseni jopa 2 vuodeksi tai pitemmäksikin jos perusteet ovat kahdallaan.. Mutta huono puoli tietenkin otta että viisumi on sidoksissa siihen  työpaikkaan joka viisumia sulle hakee ja samalla jos irtisanoudut työpaikasta, myös viisumi raukeaa.... mutta työnantajille tämä on houkuttava tarjous.... ja viisumissa ei ole mitään rajoituksia palkkauksen suhteen!!!

Jaaks

Johan tästäkin on keskulteltu vaikka kuinka.
Tässä muutama ja varmasti lisää löytyy

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1126#pid12372

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1652#pid19032

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1287#pid14138

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1017

Mutta silti (ainakin omasta mielestäni) uudetkin ajatukset ovat enemmän kuin tervetulleita ja vaikka koko asia kääntyisikin aivan toisinpäin kuten Reijan kommentissa, niin silti puhutaan samasta asiasta :D

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Reija
Miten kauan meni että tiesitte australian olevan se maa jossa haluaisitte olla?

Viiden tuopin verran. Joimme ne kaverin kanssa Australiaan muutto- ja Australian työmahdollisuuksista jutustellen eräässä helsinkiläisessä pubissa (olisikohan ollut Fridays). Viidennen tuopin jälkeen löimme kaverin kanssa kättä päälle sopimuksen merkiksi, että seuraavana päivänä aloitetaan Australian permanent resident -viisumeiden haku. Ikinä aiemmin ei oltu kumpikaan käyty Ossilassa. Ja täällä ollaan molemmat vieläkin noin 16 vuotta tuon lähtöpäätöksen jälkeen. (14 vuotta maahan saapumisesta tulee muuten täyteen huomenna.) Tosin alustavasti oli puhe lähteä vain "pariksi vuodeksi"... Ikävä takaisin Suomeen ei ole vaivannut koskaan.
Jouni
Canberra