Foorumin softa päivitetty 11.02.2007

Aloittaja Jouko, helmikuu 11, 2007, 18:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jouko

Foorumin softa päivitetty, päivityksen tarkoituksena on parantaa haku ynnä muita edellisessä softassa puuttelliseksi havaittuja toimintoja. Parin seuraavan päivän aikana ulkoasu saa pieniä säätöjä sekä paikkailen noita puutuvia otsikoita käsin. huh. Samoin lisään nuo puuttuvat hymiöt sun muut sörsellit.

Käyttäjä profiilit näyttivät osuneen datamigration prosessissa omille paikoilleen.

No nyt pitää lähteä pelaamaan salibandyä takaisin parin tunnin päästä.

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jaaks

Hyvä Jouko.

Näyttää hyvältä ja on melkoisen helppo löytää niitä vanhojakin juttuja.


Aikis

Hoh hoh olipa yllätys...ihan hyvältä tosiaan näyttää mutta kyllä kunnon blondilla vierähtää muutama tovi ennenkuin kaikki polut on löydetty...tässähän se kevät  kuluukin rattoisasti!

Ehkä pitäis laittaa tähän tuo 'järkyttynyt'...

Reijo

Näyttää tosi hyvältä, ainoo asia mitä en löytänyt tosin oli linkki takasin dunderin etusivulle

Reijo

Reijo

Jouko

No niin pelit pelattu ja kiitti kannustuksesta näyttää siltä että paikattavaa riittää eli, tosiaan toi etusivulle takaisin vievä linkki sekä palvelimella olevien avattarien polut ovat pielessä, pitää tehdä tohon purkkapaikka. Samoin etusivulle vedetyt viimeiset aiheet on vähän nuhruisen oloinen.


Lisäys: avattarien palvelimelle lataus sekä ulkopuoliset linkit pelaa, eli avattaret voi valita mielensä mukaan.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

RUU

No jopas oli ylläri! Kiitos Joukolle ylläpidosta ja kyllä tähänkin formaattiin varmaan tottuu ihan sujvuasti.
Mutta tahtoo, tahtoo: ihan ehdottomasti 'Tuoreimmat'-koostesivu takaisin, please! Se oli mitä kätevin ja sen soisi olevan uudessakin versiossa käytössä.

RUU
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

R?yh?

Ohhoh, hienoltahan tämä näyttää, vaikka ensin olikin vähän pallo hukassa. Kuten Ruu, myös minä toivoisin tuoreimpia viestejä näkyviin yhdellä klikkauksella.

Kiittelee,

Räyhä

R?yh?

Ja hei mitäs tämä on? Olenko minä newbie??  :'( Mäkin haluun olla Hero Member!!! Siis tosi hauskasti keksittyjä nimityksiä, nyt vasta huomasin!!

Pyrskähtelee,

Räyhä

eevis

onpa hiukan erilainen kuin ennen, mutta eiköhän tätä opi vähitellen käyttämään. Tuoreimpiin pääsee etusivun alareunan Informaatiokeskus-osiosta, siellä on linkki "Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit" suora linkki... hmm toimiikohan nuo linkitykset kuten ennen? no kohta sen näkee! :)

Tsemppiä Jouko, kyl se siit! :XXXX (vaikkei hymiö vielä näykään)
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jouko

Kiiiti eevis, pitänee siirtää tuo linkki ylös jossa se on hieman käyttökelpoisempi sekä katsoa noita hymiöitä. Samoin lisäsin emaili osoite suojan joka muuttaa osoitteen hexadecimal ja decimal merkeiksi jolloin keräily-robottien on mahdoton lukea niitä. esim. sekunpyora@einari.com näkyy sivuilla ok mutta lähdekoodissa sen pitäisi olla mössönä.



- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jounij

Jouni
Canberra

RUU

Lainaus käyttäjältä: eevis - helmikuu 12, 2007, 04:41
Informaatiokeskus-osiosta, siellä on linkki "Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit"

No niinpä näyttää olevankin. Kiitos, Eevis!
Henk.koht. silti preferoisin sitä tiivistä otsikkolistaa, joka vanhassa versiossa oli sen sijaan että näytetään viestien sisältökin. Tai jos sisältö(äkin) näytetään, mahdollisimman kompaktissa muodossa että yhdellä silmäyksellä voi skannata itselleen hyvän kuvan siitä, onko jotain luettavaa. Ehkä vieläpä niin, että threadien otsikot erottuisivat paremmin muista elementeistä (vanhassa ne olivat kätevästi omana sarakkeenaan, mahtaako onnistua enää tässä uudessa?).
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Timo

Juu, niin se kehitys kehittyy. Minä jo luulin foorumin pahasti kaatuneen kun noin 12 tunnin ajan sain virheilmoitusta käyttäessäni sisääntulolinkkiä http://www.dundernews.com/viestitaulu/today.php Sitten viimein tajusin muuttaa totuttua rutiiniani ja päättää opetella ulkoa tuon indekspeehoopeekysymysmerkkiaktiononyhtäkuinresent ...

Hakutoiminto on todella hieno ja kätevä. Ei ole enää mitään syytä viestiketjujen yhdistelyyn ja siivoukseen.  Niin, ja tuo "poistoa odottavat viestit"-osio. Poistakaa kunnolla tai olkaa poistamatta, mutta älkää jättäkö niitä kuukausiksi roikkumaan johonkin epämääräiseen puolivälitilaan  :Hymyilee leveästi samalla raapien takalistoaan:  Niin, oikeastaan, mitä noita hymiöitä korjaamaan, nehän ovat niin tavanomaisia ja vanhanaikaisia, että hylätään ne ja ilmaistaan kaikki reilusti suomen kielellä.

Tuo yläkulman ilmoitus "Keskustelualueella viettämäsi kokonaisaika: ? tuntia ja ? minuuttia." on minusta tarpeetonta informaatiota. Jos se halutaan säilyttää, muutettakoon lause vaikka muotoon "Olet  tänäänkin varastanut työnantajasi tai perheesi aikaa ? tuntia ja ? minuuttia". Tai sitten pois kokonaan...

Tuo asema-kenttä tuossa vasemmalla on minusta aivan tarpeeton, ainakin niin kauan kuin se vain verbaalisesti ilmaisee kirjoitettujen viestien määrän, minkä jo tulee ilmaistuksi tuossa viestien määrä-kentässä. Jos tuo asema-kenttä säilytetään, sen  tulisi joko olla muokattavissa tai ilmaista jotain muuta kuten vaikka ylläpidon käsitystä käyttäjästä  :nauraa makeasti: tai ainakin  olla edes suomeksi! Sikäli kuin olen ymmärtänyt, nyt foorumin kielenä on kaikilla suomi eikä sitä voi vaihtaa, joten olkoot tittelitkin sitten suomeksi.

Minusta oleellisin informaatio tuossa vasemmalla on käyttäjänimen (jota tässä SMF:ssä voi muuten muokata  :Virmistää ilkikurisesti: ) lisäksi kirjoittajan paikkakunta, mahdollinen profiilikuva, Oma teksti (vanhassa mieliala) ja asuinpaikka sekä rekisteröintipäivämäärä eli kaikki tuo, mikä oli vanhassa SMB:ssä.

Se on tietysti myös ikävää, että viesteissä mainitut suorat linkit toisiin viestihin (esim. http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=3301&page=1#pid34733 ) ovat nyt rikki, eikä niiden korjaaminen varmaankaan ole kovin yksinkertaista.  Olisiko edes pieni parannus, jos tuo viewthread.php vieisi edes jollekin vähän dundernewsin näköisemmälle sivulle, vaikka hakusivulle tai suoraan etusivulle, sama ehkä myös today.php:n ja muiden vanhassa foorumissa olleiden osoitteiden kohdalla.


Leokatti

Olenko minä ainoa, jolla nuo oikean yläkulman jutut on osittain piilossa? Tyyliin:

Näytä edellisen kä...
Näyt...
Keskustelualueella viettämä...

Missä vika???
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

RUU

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - helmikuu 12, 2007, 16:40
Olenko minä ainoa, jolla nuo oikean yläkulman jutut on osittain piilossa?

Minulla on sama vika IE7:llä. Firefox 2 osaa näyttää sivun oikein. Ettei vaan olisi MössökoodiSoft taas asialla purkkaviritelmineen, siis meinaan että foorumi standardimpi kuin selain...  ;)
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Rockola

Lainaus käyttäjältä: RUU - helmikuu 12, 2007, 17:16
Lainaus käyttäjältä: Leokatti - helmikuu 12, 2007, 16:40
Olenko minä ainoa, jolla nuo oikean yläkulman jutut on osittain piilossa?

Minulla on sama vika IE7:llä. Firefox 2 osaa näyttää sivun oikein. Ettei vaan olisi MössökoodiSoft taas asialla purkkaviritelmineen, siis meinaan että foorumi standardimpi kuin selain...  ;)
Myös Macin Safarilla heittää laidasta yli.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Timo

Linuxini alla konqueror tekee samoin eli oikean reunan tekstit, myös sisäänkirjautumisikkuna, heittävät yli. Sen sijaan Firefoxilla ja Mozillalla mahtuvat ruutuun.

Jouko

Vika oli ihan itse aiheutettu vähän keskeneräisellä template virityksellä, mutta toisaalta itte sen joutu korjaamaankin. Eli nyt template on kunnossa. ;D

niin ja vielä toi timon vihaama "ollut niin ja niin kauan kirjautuneena" ei pelkästään timon kirjoituksen vuoksi vaan tuli sitä jo tuossa sillä silmällä katsottua useaan kertaan :'(

Hymiöt nyt saa jäädä, ja pitää katsoa josko lisäisi noi vanha entisillä koodeilla...



- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Aikis

Nythän on Jouko jo saanut korjattua vaikka mitä...itse ihmettelen vielä kellonaikaa, joka ei mielestäni näytä sen enempää Brissyn kuin S'porenkaan aikaa.

Kirjauduin myös ikuisesti...mihinkähän mahdoinkaan sitoutua??? Eli mitä se tarkoittaa ja mihin tätä ominaisuutta tarvitaan?

Ja sitten vielä, että kirjautumattomana kun lukee viestejä, niiden oikeassa alareunassa olevat linkin seuraava/edellinen heittävät minun logiikalleni käsittämättömiin viesteihin...onkohan se tarkoitus vai onko siinä jotain fiksattavaa myös?

Ai kun on hieno toiminto tämä, että 'sillä aikaa kun kirjoitit viestiäsi, tähän aiheeseen on kirjoitettu uusi viesti. Haluat ehkä lukea uuden viestin ennen tämän viestin lähettämistä' - miten fiksua!

Ja monta muutakin ihan uutta juttua, jotka nostavat sivun ihan entisestäänkin huipummalle - kunhan nyt tosiaan niitä kaikkia oppii ja muistaa käyttää. Esim. että viesteistä näkee heti (vasemmalla) mihin itse on osallistunut tai että voi katsella yhtä aikaa kaikkia lukemattomia viestejä (en vielä edes kokeillut)...jee.

Nyt vaihdoin väriä (en takkia), mitähän nyt tapahtuu...jännittää. Mutta vielä pari huomiota: Kravattimieskö uusin jäsen!!!!????Mun mielestä se on pyöriny täällä jo pitkään...ja itse olen jotekin poissaoleva vaikka pystyn muokkaamaan tätä viestiä enkä ole vielä kirjautunut ulos...ts. nimeni ei näy läsnäolevissa ja profiilissa lukee 'poissa'. Ehkäpä nämäkin mysteerit ajan oloon ratkeavat.

Jouko

kravattimies reg: 2005-04-11 oli tosiaan aikakin vielä eilen 80 postituksen jäsen, mutta olisiko niin että hän on vahingossa poistanut tunnuksensa ja nyt rekisteröitynyt uudestaan.

Veikkailee Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Timo

Aikis, näyttää vähän siltä, että foorumin kello on oletusarvoisesti päin teksasia. Jos ei Jouko sitä korjaa keskitetysti, sen saa korjattua itse painamalla profiili-nappia tuolta valikosta, sen jälkeen vasemmalta Muokkaa Profiilia: keskustelualueen asetukset. Sitten kohtaan "aikaeron asetus" luku 16 Queenslandissa (8 Suomessa ja 14 Singaporessa, mitähän Perthissä?). Ajan muotoiluun kun vielä valitsee 24-tunnin näytön, niin alkaa näyttää paremmalta (minulla on koodi  %d/-%m-%y, %H:%M:%S ).  Sitä en sitten tiedä,  täytyykö kesä- ja talviaikasekoilujen takia muutella itse noita asetuksia, jos haluaa foorumin näyttävän aina oikeaa aikaa. Ehkäpä Jouko saa joskus tuohon aikaiseksi keskitetyn ratkaisun ?

Onkohan nyt niin, että itsensä poistaminen foorumilta on liian helppoa? Menevätkö siinä viestitkin samalla?  Pitäisiköhän asiaan säätää jonkinlainen miettimisaika eli pyyntö täytyisi vahvistaa sähköpostilla tai esittää se uudelleen 24 tunnin kuluessa?  Muussa tapauksessa seuraavan ison riidan jälkeen puolet porukasta on lähtenyt suutuksissaan ovet paukkuen.






Jouko

No nyt ton jasenyyden poisto on  seuraavan systeemin takana. Edellytä ylläpidon hyväksyntää jäsenyyden poistoissa.

Pistin viestitaulu kelloon +16h lisää sekä tämän rivin, %B %d, %Y, %R jonka löytyy alempaa...

Aikaformaatti
Näillä merkeillä  voit valita missä muodossa aika näytetään. Merkkejä on lukuisia, mutta silti asetus on yksinkertainen. Merkit noudattavat PHP:n strftime toimintoa, kuten alla olevassa listassa näkyy (lisätietoja tarjoaa http://www.php.net/).

Voit käyttää seuraavia merkkejä:
  %a - viikonpäivä lyhennettynä
  %A - viikonpäivä
  %b - kuukausi lyhennettynä
  %B - kuukausi
  %d - kuukaudenpäivä (01 - 31)
  %D* - sama kuin %m/%d/%y
  %e* - kuukaudenpäivä (1 - 31)
  %H - 24-tunnin kello (00 - 23)
  %I - 12-tunnin kello (01 - 12)
  %m - kuukausi numerona (01 - 12)
  %M - minuutti numerona
  %p - joko "am" tai "pm" riippuen ajasta (Englantilainen järjestelmä)
  %R* - aika 24 tunnin merkkijärjestelmällä
  %S - sekunti desimaaleina
  %T* - nykyinen aika, sama kuin %H:%M:%S
  %y - kaksinumeroinen vuosiluku (00 - 99)
  %Y - neljänumeroinen vuosiluku
  %Z - aikavyöhyke tai lyhennys
  %% - varsinainen %-merkki


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Rockola

Mites tohon Uutiset:-riville tulee edelleen "ACT Kesäkisat 27.-28.1." vaikka kaiketi tosta on jo pari viikkoa?  :o
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Jouko

Olisko kellään hyviä ehdotuksia foorumin jäsennimille, suomenkielellä...

- Newbie= Uutukainen, Uusi jäsen
- Jr. Member =
- Full Member =   
- Sr. Member  =
- Hero Member =


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Aikis

Minusta ovat ihan mainioita noin englanniksikin, etenkin olen aivan pulleana tuosta omasta Hero Memberistäni!!!! Mutta jos kuitenkin halutaan suomea niin ehdotuksia:

Untuvikko
Noviisi
Kantavieras, avainasiakas, kantajäsen, avainjäsen...
Expertti
Sankari (!!!)

Rockola

Lainaus käyttäjältä: Jouko - helmikuu 13, 2007, 18:29
Olisko kellään hyviä ehdotuksia foorumin jäsennimille, suomenkielellä...

Perinteet kunniaan! Otetaan nimet Tiernapojista, tähän tapaan:

- Newbie = Piltti
- Jr. Member = Mänkki
- Full Member = Knihti
- Sr. Member  = Muriaanien kuninkas
- Hero Member = Herootes
- Administrator = Yksi styränki


Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Timo

Lainaus käyttäjältä: Rockola - helmikuu 13, 2007, 18:51
Perinteet kunniaan! Otetaan nimet Tiernapojista, tähän tapaan:

- Newbie = Piltti
- Jr. Member = Mänkki
- Full Member = Knihti
- Sr. Member  = Muriaanien kuninkas
- Hero Member = Herootes
- Administrator = Yksi styränki

kannatetaan lämpimästi  ja voimakkaasti !  Todella osuvat ja hauskat nimikkeet.   Tuon ehdotuksen edelle menee vain se, että jokainen saisi keksiä tuon nimikkeen itse.   Mutta jos jotain järjestelmän sanelemaa, niin ehdottomasti tuo Olan ehdotus.

P.S. Aikis, "Expertti" ei muuten ole edes suomea.

ja vielä P.P.S. minusta tuon "pääsivu kategoria" voisi laittaa muotoon "yleinen kategoria".  Sikäli kuin sellaista lainkaan tarvitaan.

Aikis

Maino oivallus Rockolalta! Vaikkakin styranki ja Herootes taisivat olla sama persoona...

Mutta Timolle huomautus; eivät ole suomea Knihti, Herootes eikä styränkikaan, Mänkin alkuperää en muista!

Disturbance

Joo, lisaa hymioita munkin mielesta...

Ja erinomainen oli tuo idea siita, etta jokainen saisi itse sepittaa itsellensa tittelin.
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

Jaaks

Ote Tiernapojista:

Lainaa
Herootes hän se ajoi hevosillaan ja ratsuillaan.
Siihen asti kun hän tuli Murjaanein maalta.
Siihen asti kun hän tuli Petlehemin tykö.
Kuningas Herodes olen minä.

Murjaanien kuningas:
Jaa, minä tykkään, että sinä olet yksi styränki.
Herodes:
Jaa, minä en ole mikään styränki, vaan kuningas Herodes, joka kannan minun kultaista kruunuani minun esi-isäini jälkeen. Hoo, miksi olet noin musta?
Murjaanien kuningas:
(Kävelee Knihdin ja Herodeksen välitse kuten Herodes edellä ja laulaa:)

Perustuu jonnekin 1800 luvulle nämä nimitykset, kuulemma eli onko ne suomea tai ei voi vain joku tietää :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiernapojat

Eikä ole kysymys siitä oliko Herodes ja Styränki sama henkilö tai ei, sillä Herodes on kyseisen Kuninkaan nimi ja "Styränki" taas tarkoittaa "Tyrannia" (http://fi.wikipedia.org/wiki/Tyranni

Näytelmässä on yleensä neljä henkilöä: kuningas Herodes, Murjaanien kuningas, Herodeksen palvelija Knihti ja Mänkki eli tähdenpyörittäjä. Näytelmän kieli on säilynyt vanhahtavana Oulun murteena. Kullakin henkilöllä on vuorollaan omat laulusoolonsa. Väliin lauletaan yhdessä, väliin on myös puhetta. Näytelmän lopussa tiernapojat toivottavat hyvää joulua sekä pyytävät palkkiota esityksestään.
Näyttelijöiden rooliasut vaihtelevat, mutta tyypillisiä piirteitä ovat seuraavat:
·   Kuningas Herodes on pukeutunut viittaan ja kruunuun.
·   Murjaanien kuningas on pukeutunut kuten Herodes ja värjännyt kasvonsa mustiksi.
·   Knihtin asu on yksinkertaisempi, ja hänellä on yleensä suoran lieriön muotoinen hattu.
·   Mänkillä on viitta, pyörivä tähti kepin päässä ja joskus kartionmuotoinen hattu.
Kaikilla muilla paitsi Mänkillä on lisäksi miekka.

RUU

Nostan Rockolalle leveätä lierihattunani mainiosta ja lämpimästi kannatettavasta oivalluksesta!
Ja Joukolle tosiaan varataan niin ainutlaatuinen nimitys...  ;)
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Aikis

Ja olihan siellä vielä ne kolme Itäisen maan viisasta miestä (joita ei tosin näy kuvassa), pitäisköhän ne varata Eevikselle, Raivolle ja Jaaksille...
...ja husaarikin, jos nimet kesken loppuu!

chilifinn

Erinomainen idea Rockola, kannatetaan!

Joukolle kiitokset foorumin kehittämisestä!

Tuoreimmat-koostetta kaipailen kuten Ruukin. Tuo pääsivun tuoreimmat ei ole läheskään yhtä hyvä kuin se entinen koostesivu. Saiskos sellaista takaisin? Tuntuu että keskustelut hukkuvat tällä uudella taululla valtavaan otsikkomäärään. Ehkä se on vain alkukankeutta ja tottumiskysymys.
Vaikka tämä onkin ihan hieno pohja niin tunnustan ihan hiljaa että että kaipaan vanhaa tuttua Dunderpalstaa... :-\

Miksei muuten nuolinäppäimet tee mitään kirjoittaessa. En pääse nuolilla eteen enkä taaksepäin.  ???

Terveisin entinen tiernatyttö


Ps. Edit: löysinkin nyt tuoreimpien viestien koosteen, en ilmeisesti aiemmin vain hoksannut miten sen saa näkyviin. Kiitos Jouko!

eevis

hyvä ehdotus tiernis-nimityksistä. mutta emmä taho olla viisas mies (eikös se ole jo käsitteenä oksymoroni hehheh ;D).
hmm vielä tuli mieleen jaotteluehdotukseksi jotkut aussinimitykset kun kerran Australian viesitaululla ollaan... hmm ankle biter, joey, sheila/bloke, battler, ... , old cheese, true blue... mitä näitä nyt oiskaan?

ai niin ja etusivulla (tai sivun yläosassa yleensä) olisi hyvä olla vanhaan malliin linkki dundernews.com-sivulle.

hmm ja vielä mitä tuli mieleen, niin se vanhan softan "tänään taululla vierailleet jäsenet"-osio oli kiva... saiskohan sellaista enää tähän softaan väännettyä?

ja heh, pakko nostaa hattua Timon "kissimirrisolmukkeelle"   :D :D :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


Timo

Lainaus käyttäjältä: Aikis - helmikuu 13, 2007, 19:59
Mutta Timolle huomautus; eivät ole suomea Knihti, Herootes eikä styränkikaan, Mänkin alkuperää en muista!

Kyllä ne, Aikis, ovat enemmän suomea. Ne ovat vierasperäisiä nimiä ja sanoja suomalaisen äänneasun mukaisesti kirjoitettuna ja kiistämättä vakiintunut osa suomalaista perinnettä. Expertti taas on vakiintunut suomen kieleen lainattu sana ekspertti väärin kirjoitettuna.  Tosin se saattaa kyllä olla huomispäivän suomea kunhan nuo puhekielen (nettikielen) ilmaisut saavat  ajan oloon virallisenkin hyväksynnän, tyyliin oozä siis niiq joq sexi expertti vai?

Nuo Eeviksen ehdotukset ovat minusta muuten hyviä, mutta taaskaan eivät suomea. Joo, minä olisin jopa valmis suomalaistamaan koko sivuston ihan nimeä myöten, mutta olkoon tällä kertaa...

Tuo linkki etusivulle?   tarvitaanko sitä välttämättä? Minulla kun on sellainen kuva, että se taitaa olla sivuston vähiten käytetty sivu.

Noista nimistä vielä. Itse jo suomensin tuon "hero member" muotoon "hierova jäsen". Miten olisivat muutkin samalla logiikalla, vaikkapa.

- Newbie = Tuore jäsen / nyppivä jäsen
- Jr. Member = Nuorempi jäsen / juureva jäsen
- Full Member = Täysi jäsen / juopunut jäsen
- Sr. Member  =  Vanhempi jäsen / vakava jäsen
- Hero Member = Hierova jäsen
- Administrator = Ylijumala / Ukkojäsen

Ei, ei, en itsekään kannata noita, mutta jotain tuommoista ... mutta sittenkin tuo Rockolan ehdotus ...

Ja sanonpa vielä. Minua myös ärsyttää tuo "viimeksi muokattu ..."  ilmoitus. Ärsyttää, koska minulla on tapana ensin kirjoittaa viesti salamannopeasti, sitten korjata, ajatella, sitten muokata, ajatella, korjata  ... ehkä keskimäärin kymmenen muokkausta per viesti, mutta en haluaisi kaikkien näkevän sitä. Siksi minusta muokkaustieto on turha.  Silloin kun se ei ole turha, asian voi itse ilmaista, niin kuin täällä tehdäänkin usein: "muokkasin viestiä".

Kiitos Eevis, hatunnostosta ja myöskin inspiraatiosta tuon kuvan esille kaivamiseen. Ruutupaita, lappuhaalarit ja ritsakissimirri ... äitikö musta tällaisen teki :itkee katkerasti ja iskee silmää:   Minä se olen tuossa kuvassa 7-vuotiaana.

Jään  odottelemaan sun röyhelömekkokuvia.



eevis

Lainaus käyttäjältä: Timo - helmikuu 14, 2007, 01:34
Jään  odottelemaan sun röyhelömekkokuvia.

No niitähän odotat. Älä pidätä hengitystä kuitenkaan odottaessasi!  ;D

Tuossa "muokattu viimeksi" -jutussahan näkyy vain se viimeinen muokkauskerta, joten eihän kukaan tiedä, kuinka monta kertaa sitä ennen olet postausta muokannut.  ;)
Dees - We will bloody bounce back!!!


mikkoalatalo

Hei! Hyvältä näyttää!
En ymmärrä vieläkään mitään tietokoneista. Ne linkit vanhoihin keskusteluihin oli kuitenkin tosi hyödyllisiä. Niitä kaipaillen  :)

Jouko

Noi olan nimet on parhaat tähän menessä, mitä muita hyvin tunnistettavia suomalaisia hahmoja löytyy, ensin mieleen tulee muumien nimet, tosin ne on vähän "tyttömäiset" tietysti vastapainoksi voisi löytyä intin nimiä, väpä, kessu, mopo jne...

Muumipappa,
Pikkumyy,
Hemuli,
Hattivatti,
Nuuskamuikkunen,
Haisuli,
jne...


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Aikis

Timo ja Jaaks, hankkikaa molemmat wikipedian sijasta Nykysuomen sanakirja, jos ette kerran tiedä mikä on suomea, mikä lainasana ja mikä 'väärä' käännös...

Pitihän se arvata, että tappelu siitä tulee, kun menee poikien hiekkalaatikolle. Oliskohan vielä parempi idea, että jokainen sais keksiä TOISILLE sopivia nimityksiä...siitähän riemu repeis dunderin lintukodossa.

Minustakin tiernapojat ovat tähän mennessä personaallisin ehdotus...tosin tuo Eeviksenkin idea on kiva, miksi niiden pitäisikään olla suomea? Jos halutaan olla oikein suomenmielisiä, hyviä persoonallisuuksia löytyy Kalevalasta. Itselleni kävisi vaikka tämä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjolan_em%C3%A4nt%C3%A4

TAi Seitsemästä veljeksestä http://www.seitsemanveljesta.net - jossa on testikin valmiina.


terveisin ekspertti muumimamma Aikis

eevis

Lainaus käyttäjältä: mikkoalatalo - helmikuu 14, 2007, 04:42
Hei! Hyvältä näyttää!
En ymmärrä vieläkään mitään tietokoneista. Ne linkit vanhoihin keskusteluihin oli kuitenkin tosi hyödyllisiä. Niitä kaipaillen  :)

Korjaillaan mitä pystytään kunhan keritään. Menee varmaan käsityöksi polkujen kokonaan muututtua... :)

Aikis anna Timon ja Jaaksin olla omaa mieltänsä kuten sinäkin olet omaasi, eihän sillä ole mitään väliä loppujen lopuksi nimikkeitä valittaessa. Tässähän on nyt menossa hauska vaihe, omien nimikkeidemme keksiminen, joten hälläväliä semantiikka. :)

terveisin Haisuli / Old Cheese.... hei nehän rimmaa!!! ;D
Dees - We will bloody bounce back!!!