Melbourne - asuminen & koulut

Aloittaja Pingviini, helmikuu 15, 2008, 00:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pingviini

Hei,

olemme muuttamassa Melbourneen ensi kesana ja todella mielellani kuulisin teidan muiden lukijoiden muuttokokemuksia ja vinkkeja varsinkin asumisalueiden suhteen seka koulunkayntiin liittyen. Meidan perheessa on britti-isa ja suomalainen aiti, lapset ovat 1 ja 5 v. joista vanhempi on taalla Lontoossa jo aloittanut koulun. Miehellani on tyopaikka Melbournessa jo tiedossa, itse aion olla kotiaitina toistaiseksi. Kiinnostaisi myos kuulla minkalaista suomi-toimintaa Melbournen suunnalla on? Lapseni ovat kaksikielisia ja taalla Lontoossa olemme olleet aktiivisia suomi-koulussa ja suomalaisen kirkon palleropiirissa ja toivon kovasti etta jotain samantapaista loytyisi sielta. Katselen tassa vanhoja viesteja ja kyselen varmaan asioista tarkemmin tassa kevaan kuluessa, kiitos kuitenkin jo etukateen vastaajille! Tosi kiva oli loytaa nainkin aktiivinen foorumi australiansuomalaisille.

R?yh?

Hei Pingviini! Ja tervetuloa! Taalta viestitaululta loydat valtavasti tietoa, kunhan  vaan jaksat kahlata lapi viestiketjuja. Suosittelen, itse olen saanut valtavasti apua ja kaytannon tietoa. Kannattaa myos kayttaa haku-toimintoa, jos jokin tietty asia on mielessa. Nailta sivuilta loytyy myos linkki Melbournen Suomi-koulun sivulle. Meidankin lapset kayvat siella. Lisaksi  loytyy pienemmille Melbournen mukulat. Olen itse kirjoittanut muutostamme ja alkuaikojen kokemuksista taalla Australiassa mm. viestiketjussa 'Lapsiperhe muuttaa Melbourneen.' Ja taalta loytyy myos paljon muiden kokemuksia, ei muuta kuin mukavia lukuhetkia ja kysy rohkeasti! Itse olen saanut tuttuja Suomi-koulun ja myos taman viestitaulun kautta. Se helpottaa paljon sopeutumista uuteen maahan.
Onko teilla jo tiedossa missa pain miehesi tyopaikka on tai mista pain aiotte asuntoa katsoa?

Rayha


Pingviini

Hei Rayha & kiitos vastauksesta, joo loysin sen sinun viestiketjun ja siella olikin paljon tosi hyodyllista ja mielenkiintoista tietoa.

Ei olla paasty niin pitkalle etta oltaisi asuinalueesta paatetty viela. Miehen tyopaikka on keskustassa ja toivomus olisi etta tyomatkaan ei ihan kauheasti menisi aikaa (yksi syy miksi Lontooseen ollaan ihan kyllastytty on juuri tyomatkoihin kaytetty aika!), noin puolen tunnin sadetta ehka ajatellaan. Mutta en tosiaan ole viela ehtinyt kovin tarkasti katselemaan mita alueita siihen sitten mahtuisi. Ja sitten mietityttaa kanssa koulu tilanne. No tanaan lapset molemmat nukahti jo aikasin joten ehka ehdin vahan ottamaan asioista selvaa ja lukemaan lisaa vanhoja viesteja....

TiinaA

Hyvä Räyhä!! Suomi-koulut kunniaan!! Juu, itse olen asunut täällä runsaat 2v ja sieltä koululta ne "valmiit" piirit löytyivätkin. Jälkikasvukin jo lopetti käymisen Suomi-koululla, mutta minä taisin sinne ihan jämähtää. Koulu on tosin pieni joten isoista seurapiireistä ei ole kyse. ;) Ja nyt täytyy mainostaa vielä leiristä: kaavailemme viikonloppuleiriä syyskuulle 08, Briars parkin leirikeskukseen Mt Marthan läheisyyteen. Mukaan mahtuu - toistaiseksi!

Pingviini

Hei TiinaA,

Pitkasta aikaa ehdin tata taas lukemaan. Joo Suomi-koulu on meilla vahvasti suunnitelmissa ja tuo leiri kuulostaa kanssa mielenkiintoiselta, minka ikaisille se mahtaa olla tarkoitettu, koko perheelle vai ??? 

Me ollaan tulossa Melbourneen heinakuun puolivalissa. Asuinpaikka ja koulu vielakin hakusessa, vahan ollaan nyt mietitty Kew/Richmond/Hawthorn suuntaa. Talla hetkella aikaa vie viela asunnon myynti taallapaassa.

pikaisesti

pingviini

hardflip

Richmond ja Hawthorn ova kylla ihan hyvaa aluetta, sen verran mita silla suunnalla on itse liikkunut ja kuullut juttua kavereilta jotka hakevat asuntoa tai ovat asuneet tassa keskustan laheisyydessa pitemman aikaa.

Molemmat em. alueet ovat suhteellisen sopivan matkan paassa ydin keskustasta ja raitiovaunu/juna on helppo napata laheisilta asemilta.
Hit the body...head will follow
-Trevor Gillies